Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2019

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5257
    • Pirkkala

    Mulla antautui nyt jo tuo moottorinkumi kuskin puolelta, vasta 30-vuotias.

    Jos uusin kumit orkkiksilla kestääkö ahdetussa ihan ok?

    Ja onko raadilla suositella tukevampia, mutta kuitenkin sellaisia missä sisälle ei välity mitään ylimääräisiä ääniä ja värinöitä.

    Mielessä kävi myös Keskikorven drifterin tyylinen rajoitinketju tai vaijeri:think
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • muuris
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3501
      • Jyväskylä

      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Mulla antautui nyt jo tuo moottorinkumi kuskin puolelta, vasta 30-vuotias.

      Jos uusin kumit orkkiksilla kestääkö ahdetussa ihan ok?

      Ja onko raadilla suositella tukevampia, mutta kuitenkin sellaisia missä sisälle ei välity mitään ylimääräisiä ääniä ja värinöitä.

      Mielessä kävi myös Keskikorven drifterin tyylinen rajoitinketju tai vaijeri:think
      Lainaan itseäni toisesta ketjusta:
      Originally posted by muuris
      Moottorityynyt on uretaania, tarkalleen nämä. Ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa, aluksi halusin välttää viimeiseen asti muiden kuin OEM tuotteiden käyttöä tässä kohtaa ettei värinät, tärinät ja melu lisäänny, tein koneen sovituksenkin alkuperäisillä tyynyillä. Tekniikka vaan pääsi liikkumaan aivan liikaa siihen nähden mitä siellä on pelivaraa liikkua (se max pari milliä suuntaansa). Bensakutosella noilla tyynyillä ei oikeastaan käytännössä huomaa pelättyjen epämukavuuksien osalta eroa vakioon ja ainakin nelivetoisen tyynyjen tilalle menivät liki bolt on.
      E30 325iX '86
      Instagram

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5257
        • Pirkkala

        Originally posted by muuris View Post
        Lainaan itseäni toisesta ketjusta:
        Tuohan näyttää hyvälle tuotteelle. Lieneeköhän korkeus mikä?
        Lähinnä ettei satu olemaan ainakaan korkeampi kuin e34 m50 alkuperäinen kumi. Matalempi jos on siitä selviää pikku spacerilla.
        Kutonenhan on aika tasaisesti käyvä kone joten resonanssit ei oo ihan samanlainen riesa kuin 4-pyttyisessä

        EDIT: lukeehan se tuolla 52mm
        Last edited by Urpo_rotta; 02-02-2020, 21:51.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • KalluE34
          BTCF Member
          • Feb 2019
          • 33
          • kouvola

          525ix ahtamista.

          tarvis nytte saaha tietää että millaset jarrut tuonne saa ja pystyy laittamaan. ajatuksena 535/540 jarrut tunkea mut mimmone homma se ylipäätäsä on?ja muutenkin jos joku osaa kertoa 525ix ahtamisesta ja leimalle viennistä niin antaa kuulua

          Comment

          • muuris
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3501
            • Jyväskylä

            Originally posted by KalluE34 View Post
            tarvis nytte saaha tietää millaset jarrut tuonne saa ja pystyy laittamaan. ajatuksena 535/540 jarrut tunkea mut mimmone homma se ylipäätäsä on?ja muutenkin jos joku osaa kertoa 525ix ahtamisesta ja leimalle viennistä niin antaa kuulua
            Jarruasiat ei minusta edelleenkään kuulu M50 osakeskusteluun, mutta vastataan silti että huomioi levyjen offset joka ei ole sama kuin takavedossa. Etusatulat saattoi muistikuvan mukaan olla aika lähellä 540i satulaa, ja Brembon sivuilta on hyvä vertailla levyjen mittoja, siitä eteenpäin sitä.

            Moottori on teknisessä mielessä ihan sama M50B25 kuin takavedossakin.
            E30 325iX '86
            Instagram

            Comment

            • KalluE34
              BTCF Member
              • Feb 2019
              • 33
              • kouvola

              Originally posted by muuris View Post
              Jarruasiat ei minusta edelleenkään kuulu M50 osakeskusteluun, mutta vastataan silti että huomioi levyjen offset joka ei ole sama kuin takavedossa. Etusatulat saattoi muistikuvan mukaan olla aika lähellä 540i satulaa, ja Brembon sivuilta on hyvä vertailla levyjen mittoja, siitä eteenpäin sitä.

              Moottori on teknisessä mielessä ihan sama M50B25 kuin takavedossakin.
              m50b30 tyylillä. stroukattu kone kampiakseli ja männät/2.8l kansi yms. ja kyselin täältä nuita jarru hommia kun mode sulki mun threadin missä nimen omaan kysyin jarruista ja ylipäätänsä ahtamisesta....

              Comment

              • MikeDry
                BTCF Member
                • May 2006
                • 6169
                • Helsinki

                sori ot

                Originally posted by KalluE34 View Post
                muutenkin jos joku osaa kertoa 525ix ahtamisesta ja leimalle viennistä niin antaa kuulua
                Tässä topic:issa on hyvia ideoita, myös kannattaa käyttää tuota search, esim ahdettu M50(varmaan mode tarkoitti tätä, siis sen takia sulki, kun aiheesta niin paljon juttua), sit soveltaa niitä juttuja ix:ään, eroa luultavasti ei ole kuin voimansiirto, siis vert takavetoiseen. Varmaan jarruista jos jollain on kokemusta 525ix isompien laittamista, niin esim e34 kysymykset ja vastauksissa kyselisi.
                Tuohon ahtamisen leimalle viennistä tulee neuvo mieleen, että käy konttorilla kyselee, koska ja ettei käy, niin että teet valmiiksi, sitten käy niin että menet lähimmälle konttorille ja siellä on katsuri jota ei kiinnosta noi hommat jne..Että käy kyselemässä mitä tarvii jne jne, sitten tiedät jatkossa mihin viedä esim muutos katsastukseen...
                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                Comment

                • KalluE34
                  BTCF Member
                  • Feb 2019
                  • 33
                  • kouvola

                  Originally posted by MikeDry View Post
                  Tässä topic:issa on hyvia ideoita, myös kannattaa käyttää tuota search, esim ahdettu M50(varmaan mode tarkoitti tätä, siis sen takia sulki, kun aiheesta niin paljon juttua), sit soveltaa niitä juttuja ix:ään, eroa luultavasti ei ole kuin voimansiirto, siis vert takavetoiseen. Varmaan jarruista jos jollain on kokemusta 525ix isompien laittamista, niin esim e34 kysymykset ja vastauksissa kyselisi.
                  Tuohon ahtamisen leimalle viennistä tulee neuvo mieleen, että käy konttorilla kyselee, koska ja ettei käy, niin että teet valmiiksi, sitten käy niin että menet lähimmälle konttorille ja siellä on katsuri jota ei kiinnosta noi hommat jne..Että käy kyselemässä mitä tarvii jne jne, sitten tiedät jatkossa mihin viedä esim muutos katsastukseen...
                  A-katsastukseen en vie... siellä ei osannu ukko sanoa yhtään mitään asiaan ku kävin kysymässä tänään...
                  koitan löytää e34 kysymyksistä

                  Comment

                  • muuris
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 3501
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by KalluE34 View Post
                    A-katsastukseen en vie... siellä ei osannu ukko sanoa yhtään mitään asiaan ku kävin kysymässä tänään...
                    koitan löytää e34 kysymyksistä
                    Lue noita FAQ ja muita topikkeja, näitä perusasioita esim ahtamisesta on käyty jo tuhannesti aiemminkin eikä ole sen kummallisempaa 525iX:ssä kuin vaikka 325i:ssä. Koneen rakentamisessa siis kaikki samat jutut kuin takavedossa. Voimansiirto kestää ehjänä kuten Vex tuossa topikissa jo ehti vastatakin. Jarruja tuskin on juuri kukaan päivitellyt tällaiseen, kun on harvinainen auto jo lähtökohtaisesti vakionakin, eli joudut tekemään sen tutkimustyön todennäköisesti itse.

                    Ja se tärkein: älä tee mitään tai kysy konttorilta mitään ennen kuin olet huolella lukenut ja ymmärtänyt tämän ja muun aiheeseen liittyvän itse. Katsaritkin on ihmisiä, voivat tehdä virheitä tai olla asennevikaisia tai erittäin asiallisia ja asiantuntevia. Kun tietää eikä arvaa miten homma menee, helpottuu homma kummasti Ja nuo säädökset on todennäköisesti muuttumassa hieman tänä vuonna, kannattaa huomioida sekin muutosten aikataulusta riippuen.
                    E30 325iX '86
                    Instagram

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1675
                      • vihti

                      Alle 200hv teholappu leimalle niin saa 525ix:ään turbon otteeseen jarruja vaihtamatta, samaan tyyliin kun e30 m50b25turboja on muutoskatsastettu kymmeniä vuosia 325 vakiojarruilla..e34 nelivedossa se keskitasauspyörästön viskolukko ei montaa leikkiä kestä varsinki jos on tuplamäärä potkua vakioon verrattuna.
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by naikou View Post
                        Alle 200hv teholappu leimalle niin saa 525ix:ään turbon otteeseen jarruja vaihtamatta, samaan tyyliin kun e30 m50b25turboja on muutoskatsastettu kymmeniä vuosia 325 vakiojarruilla..e34 nelivedossa se keskitasauspyörästön viskolukko ei montaa leikkiä kestä varsinki jos on tuplamäärä potkua vakioon verrattuna.
                        Ei ole varsinaisen laillista kuitenkaan ajella sitten suuremmilla tehoilla.
                        Vaikka ei nyt M50 turbotukseen liitykkään mutta ainakin osassa E34 koppaisissa se lukko kyllä on sähköinen.

                        Comment

                        • pazq
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 3166
                          • 47200

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Ei ole varsinaisen laillista kuitenkaan ajella sitten suuremmilla tehoilla.
                          Vaikka ei nyt M50 turbotukseen liitykkään mutta ainakin osassa E34 koppaisissa se lukko kyllä on sähköinen.
                          Pakko takertua. Ei kukaan niitä ohjelmoituja löpövehkeitäkään muutoskatsasta isommille jarruille..

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by pazq View Post
                            Pakko takertua. Ei kukaan niitä ohjelmoituja löpövehkeitäkään muutoskatsasta isommille jarruille..
                            On ihan totta kyllä.
                            Niillä vaan pääsee helpommin pälkähästä kun eivät erotu niin paljoa katsastuksessa verrattuna jälkiahdettuihin.

                            Comment

                            • Matuh
                              BTCF Member
                              • Apr 2013
                              • 3702
                              • Kouvola

                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              On ihan totta kyllä.
                              Niillä vaan pääsee helpommin pälkähästä kun eivät erotu niin paljoa katsastuksessa verrattuna jälkiahdettuihin.
                              Mulle sano katsuri kerran että onpas paska turboahdin kun ei tule ku 30hv lisää tehoa
                              Ja niin kauan kun ne ei siellä konttorilla pysty todistamaan, että sulla on 600hv eikä 200hv niin on leimat lappuun lyötävä.
                              E36 328i M50B30 turbo
                              Skoda vRS
                              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                              Comment

                              • Zetz
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 3229
                                • Joensuu

                                Originally posted by naikou View Post
                                Alle 200hv teholappu leimalle niin saa 525ix:ään turbon otteeseen jarruja vaihtamatta, samaan tyyliin kun e30 m50b25turboja on muutoskatsastettu kymmeniä vuosia 325 vakiojarruilla..e34 nelivedossa se keskitasauspyörästön viskolukko ei montaa leikkiä kestä varsinki jos on tuplamäärä potkua vakioon verrattuna.
                                niin, e34ix vertailumalliksihan ei sitten kelpaa 2wd malli, joten jos 525ix rupeaa ahtamaan niin sulla on jo käypäsen vertailumallin tehokkaimmat hilut
                                puh/txt/whatsapp: 0452673541
                                näillä mennään talvella:
                                e39 523ia arctic silver
                                e87 116i Japanrot
                                ja näillä kesällä:
                                e30 328i *Rot m50b28

                                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                                ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎