Originally posted by Bemssi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2019
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOma ajatus on, että valitettavasti kauppaa todennäköisesti joutuu käymään alle omakustannehinnan, jopa selvästi alle
ja päälle lyödä vielä alennuksen "paketissa" ostajalle, ellei kaverille mee,
tai ole valmis myymään vuosia.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by Bemssi View PostAlkaa tuo turbobuumi olemaan itsellä ohi.
Missäköhän hinnoissa pyörii m50b25turbo tekniikat?
84mm wisecot, arp ylhäällä ja alhaalla, h profiili veivit, athenan paffi, laakeroitu ja kansi tehty täys perus remppa, kahdella imunokalla, hx40 super 16 pesällä, rewonmotorssin pakosarja, siemens deca 875cc ja mega ms1 ohjaa.
Penkitetty re85 460hp
Max 5000km ajettu
Jotenkin vaikea lähteä hinnoittelemaan, tämän takia kyselenkin täältä.
Pelkkä tekniikka varmaan 2500-3000€, sitten jos on suht hyväkuntoinen e30, e34 tai joku muu klassikko missä kyseinen tekniikka on niin kyllähän se noin 8000€ pitäs saada koko autosta kaikkineen, eli pyyntihinta tyyliin 8500€ tai enemmänkin sillä lähtisin kokeilee jos ajatus on oikeesti myydä se kippo, 6000€ pyynnillä alkaa olla jo paljon kysyntää. Tämä siis vain minun mielipide.
E: tekniikalla tarkotan siis koko pakettia apulaitteineen turboineen, johtosarja + ecu, kytkin + vaihdelaatikko.Last edited by naikou; 06-07-2020, 16:57.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by peltju36 View PostKytkimen työsylinteri meni vaihtoon, autona e36 325. Paineasetelmana on SRE 765. Mietin, että saisiko poljin tuntuman paremmaksi/kevyemmäksi jos laittais esim e36 M3 työsylkän tai vastaavan? Meneekö suoraa ZF laatikkoon ilman isompia modauksia? :thinkHusqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
-
Vähän mietityttää tuo oma kytkin ja vauhtipyörä.
Tilanne on tämä, oikealla olevalla kytkimellä ja vauhtipyörällä on ajettu aiemmin -765:lla ja sintterillä, pelannut hyvin ja väännönkesto +800nm. (Edellisellä omistajalla.)
Nyt hankin tuon vasemmalla olevan vauhtipyörän, jonka valmistajasta ei ole tietoa?
Erot ovat havaittavissa kuvista. Levyn offsett on 3,9mm, vakio massalevyllä lähes puolet levystä jää tuonne "syvennykseen." Levyn paksuus 9,1mm vapaasti mitattuna. Vauhtipyörä n pulttijako täsmää M50:n, (joskin ohjurireikä liian tiukalla sovitteella) ja -765:n asetelma käy pulttijaon puolesta, tähänkin vauhtipyörän ohjuritapit liian paksut.
Kysymys kuuluukin, millä levyllä tuon voi saada pitämään ja kuuluuko tuohon edes -765:n asetelma, koska toimivassa vauhtipyörässä tuo offset on asetelmaan päin? :think
Tämä ilmeisesti vaatii irrottaakseen tuon e21:n pidemmän painelaakerin, tai spacerin ja 10mm pidemmän varren työsylinteriin.
-TommiLast edited by Herra-Jermu; 11-07-2020, 08:06.
Comment
-
-
Originally posted by Herra-Jermu View Post
Kysymys kuuluukin, millä levyllä tuon voi saada pitämään ja kuuluuko tuohon edes -765:n asetelma, koska toimivassa vauhtipyörässä tuo offset on asetelmaan päin? :think
Tämä ilmeisesti vaatii irrottaakseen tuon e21:n pidemmän painelaakerin, tai spacerin ja 10mm pidemmän varren työsylinteriin.
-Tommi
Esim: https://www.sachsperformance.com/en/...-001243-999978
tai normaali Sachs 3000 951 877e39 528i hx40
Comment
-
-
Originally posted by Herra-Jermu View PostVähän mietityttää tuo oma kytkin ja vauhtipyörä.
Tilanne on tämä, oikealla olevalla kytkimellä ja vauhtipyörällä on ajettu aiemmin -765:lla ja sintterillä, pelannut hyvin ja väännönkesto +800nm. (Edellisellä omistajalla.)
Nyt hankin tuon vasemmalla olevan vauhtipyörän, jonka valmistajasta ei ole tietoa?
Erot ovat havaittavissa kuvista. Levyn offsett on 3,9mm, vakio massalevyllä lähes puolet levystä jää tuonne "syvennykseen." Levyn paksuus 9,1mm vapaasti mitattuna. Vauhtipyörä n pulttijako täsmää M50:n, (joskin ohjurireikä liian tiukalla sovitteella) ja -765:n asetelma käy pulttijaon puolesta, tähänkin vauhtipyörän ohjuritapit liian paksut.
[ATTACH]158465[/ATTACH]
[ATTACH]158466[/ATTACH]
[ATTACH]158467[/ATTACH]
[ATTACH]158468[/ATTACH]
Kysymys kuuluukin, millä levyllä tuon voi saada pitämään ja kuuluuko tuohon edes -765:n asetelma, koska toimivassa vauhtipyörässä tuo offset on asetelmaan päin? :think
Tämä ilmeisesti vaatii irrottaakseen tuon e21:n pidemmän painelaakerin, tai spacerin ja 10mm pidemmän varren työsylinteriin.
-TommiLast edited by Skarpa; 11-07-2020, 08:52.
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostKun kytkinlevyjä on eri paksuisia, niin on ihan normaalia, että kytkin pitää shimmata, eli säätää paineasetelman esijännitys sopivaksi. Mulla olisi muistikuva, että - 765 paineasetelma on nimellisesti tarkoitettu 9,2 mm levylle, eli olisi sille sopiva silloin kun vauhtiksen pinnassa ei ole porrasta kumpaankaan suuntaan. (kannattaa tarkistaa, eikä luottaa mun muistiin) Jos kytkinlevy on nimellistä ohuempi, tarvii paineasetelmaa upottaa syvemmälle vauhtikseen ja jos taas paksumpi, tarvii vauhtiksessa olla syvennystä levylle, tai sitten asetelmaa shimmata ulospäin välilevyillä. En ainakaan tarkistamatta ja mittaamatta heittäisi uutta vauhtista paikalleen. Jos poikkeaa rajusti, niin sitten on todennäköisesti eri asetelmalle tehty levy.Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
-
Originally posted by jussika View PostIhan arvauksena heitän; e39 530d kytkimelle tehty?
Esim: https://www.sachsperformance.com/en/...-001243-999978
tai normaali Sachs 3000 951 877
Periaatteessa tuon pitäisi käydä M50:n jatkoksi, ainakin pienellä soveltamisella. Vauhtipyörästä sorvissa 4,0mm pois, niin silloin asetelma olisi levyn tasalla. Materiaalivahvuutta jäisi asetelman kiinnityspisteisiin 12mm, mikä hieman arveluttaa. :think
Edit. SRE -243:n voisi mennä suoraan tuohon pyörään, ainakin tuossa vastaava. https://www.vpmotorsport.fi/bundle/1...elmaarp-pultit
Note to your self, tästä eteenpäin face to face kaupat vauhtipyörästä.Last edited by Herra-Jermu; 11-07-2020, 08:57.
Comment
-
-
Originally posted by harrastaja View PostTuo pyörä on ilmeisesti 883082 999792 asetelmalle (e36 M3).
Ja -765:ttä voi ajaa tasaisella vauhtipyörällä (9,2mm levy), mutta kulutuskestävyyden vuoksi "vajaa milli" lisää puristusta on hyväksi.
Jos ovat 236.5mm, niin käyvät tuolle vauhtipyörälle jaon puolesta, kunhan offsetin saa vain shimmattua kohdalleen.
Comment
-
Comment