Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kristian malmisuo
    replied
    Tuli ostettuu maxpeedingrodsin veivit, vain yksi ollut koneessa sovittelussa edellisellä omistajalla. Eilen kun töihin otin mukaan ja mittailin hetken niin ilmeni että yhdessä kangessa yläsilmä on 22.035 ja männäntapin kanssa kolisee heiluttaessa, muut olikin 22.005 ja 22.010 välissä. Mittailin huoneen lämpösinä ja muiden kanssa männäntappi ei pääse kolisemaan. Jotenka onko vinkkiä missä päin suomea olisi paja joka vaihtaisi yläsilmän ja katsoisi kaikki muutkin kauttaaltaan? Lensulta kysytty eivätkä vaihtele yläsilmiä.

    Leave a comment:


  • cook
    replied
    Miten porukalla on ahdetuissa m54:ssa ventiilinjouset, onko vakiot vai vaihdettu jämäkempiin?

    Leave a comment:


  • Odto
    replied
    Paljerakoasiaa yritin tutkia konetta kasatessa, löytämättä hyvää vastausta. Jäi lähinnä kuva, että pienempi = parempi ja palotilan muodon takia sillä ei oikeastaan ole edes merkitystä. Onhan näissä vakio m50 koneissakin kaikkea väliltä 1-4mm. Joku jolla on oikeaa faktatietoa voisi vähän avata asiaa.

    Omassa koneessa on paljerako n. 1,9mm ja männässä vielä 2mm dome, joka varmaan myös vaikuttaa jotenkin palavan seoksen liikkeisiin... 1,2bar painetta, eikä ainakaan vielä ole räjähtänyt.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Räjähtääkö kone samantien jos paljerakona 1,7mm? Kannessahan ei oo kun ne kaks kalottia joiden kohdalla paljealuetta edes on.

    Painetta laitellaan reilut 1,5bar ja e85


    Kuinka kriittistä ylipäätään e85 koneessa tuo on:think

    Leave a comment:


  • cook
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Jos runko ehjä niin, roottorit voit uusia. Halvemmalla pääsee
    Eipä noista runko taida miksikään mennä😅😁

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by cook View Post
    Oletteko uusineet öljypumpun samalla, katselin että pierpurgin pumpun saa uutena n. 230-250e.
    Kysymys kuuluu onko tuo hyvä? Kuitenki pieni investointi kokonaiskustannuksissa😁
    Jos runko ehjä niin, roottorit voit uusia. Halvemmalla pääsee

    Leave a comment:


  • cook
    replied
    Oletteko uusineet öljypumpun samalla, katselin että pierpurgin pumpun saa uutena n. 230-250e.
    Kysymys kuuluu onko tuo hyvä? Kuitenki pieni investointi kokonaiskustannuksissa😁

    Leave a comment:


  • [kst]
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Joo, onhan tuo desiign vähän eri näkönen kuin vaikkapa wiseco tai cp tai amp44.

    Materiaali on ilmeisesti 4032 T6 eli se toinen niistä yleisistä takokamppeista.


    Männät on etsinnässä rautalohkoon 135mm kangelle ja b28 kampiakselille, puristus siinä 9 hujakoilla.

    Onko raadilla suosituksia?
    Dp männille suositus. Niissä valmiina heavy duty männäntapit, venakolot isot ja puristus 9.0:1. Esim Dynolabin kautta löytää näitä.
    Last edited by [kst]; 03-11-2022, 19:59.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Joku tuota Designia kehu huonoksi ainakin täällä foorumilla, muistuttaa kyllä ihan NV/ M20 mäntää suuresti.
    Joo, onhan tuo desiign vähän eri näkönen kuin vaikkapa wiseco tai cp tai amp44.

    Materiaali on ilmeisesti 4032 T6 eli se toinen niistä yleisistä takokamppeista.


    Männät on etsinnässä rautalohkoon 135mm kangelle ja b28 kampiakselille, puristus siinä 9 hujakoilla.

    Onko raadilla suosituksia?

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Onko kellään käytössä fcp engineerig takomäntiä?

    Esim.

    Part number FCPPB840090M50FCP Engineering forged pistons kit (6 pcs.) 84.00mm CR 9.0:1BMW 328 528 (E36, E34) - 2.8 Turbo (M50B28, M52B28)



    Onko näistä mitään hyvää/ pahaa sanottavaa?
    Joku tuota Designia kehu huonoksi ainakin täällä foorumilla, muistuttaa kyllä ihan NV/ M20 mäntää suuresti.

    Leave a comment:


  • Visa57
    replied
    Onko kellään kokemusta kyseisestä pnp megasta?https://www.piratamotor.com/en/engin...b25-and-m52b28 oisko järkevämpi kun kdfi vai mikä budjetti plug and play ratkaisuksi?

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Onko kellään käytössä fcp engineerig takomäntiä?

    Esim.

    Part number FCPPB840090M50FCP Engineering forged pistons kit (6 pcs.) 84.00mm CR 9.0:1BMW 328 528 (E36, E34) - 2.8 Turbo (M50B28, M52B28)



    Onko näistä mitään hyvää/ pahaa sanottavaa?

    Leave a comment:


  • Miuge
    replied
    Suljettu, avoimet on lyhytikäisiä EGT käytössä, älä myöskään laita liian ohutta. Kotikylällä anturivalmistaja Nokeval, jonka myyjän kanssa tuli taannoin keskusteltua asiasta ja suositteli suljettua 3mm anturia.

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Avoin vai suljettu egt anturi? Onko näillä suuria käytännön eroja kestossa tai muuten toiminnasa?

    Leave a comment:


  • harrastaja
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    .... Näemmä ARP:llä 2000-sarjan studit vedetään kiinni samoilla asteilla kuin OEM-pultit, ja uudellenkäytettäessä pituus mitataan.
    Löytyykö tuollainen ohje jostain?

    M50 ARP2000 ohjeessa on 100Nm.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎