Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
Tuli ostettuu maxpeedingrodsin veivit, vain yksi ollut koneessa sovittelussa edellisellä omistajalla. Eilen kun töihin otin mukaan ja mittailin hetken niin ilmeni että yhdessä kangessa yläsilmä on 22.035 ja männäntapin kanssa kolisee heiluttaessa, muut olikin 22.005 ja 22.010 välissä. Mittailin huoneen lämpösinä ja muiden kanssa männäntappi ei pääse kolisemaan. Jotenka onko vinkkiä missä päin suomea olisi paja joka vaihtaisi yläsilmän ja katsoisi kaikki muutkin kauttaaltaan? Lensulta kysytty eivätkä vaihtele yläsilmiä.
-
-
Miten porukalla on ahdetuissa m54:ssa ventiilinjouset, onko vakiot vai vaihdettu jämäkempiin?
Leave a comment:
-
-
Paljerakoasiaa yritin tutkia konetta kasatessa, löytämättä hyvää vastausta. Jäi lähinnä kuva, että pienempi = parempi ja palotilan muodon takia sillä ei oikeastaan ole edes merkitystä. Onhan näissä vakio m50 koneissakin kaikkea väliltä 1-4mm. Joku jolla on oikeaa faktatietoa voisi vähän avata asiaa.
Omassa koneessa on paljerako n. 1,9mm ja männässä vielä 2mm dome, joka varmaan myös vaikuttaa jotenkin palavan seoksen liikkeisiin... 1,2bar painetta, eikä ainakaan vielä ole räjähtänyt.
Leave a comment:
-
-
Räjähtääkö kone samantien jos paljerakona 1,7mm? Kannessahan ei oo kun ne kaks kalottia joiden kohdalla paljealuetta edes on.
Painetta laitellaan reilut 1,5bar ja e85
Kuinka kriittistä ylipäätään e85 koneessa tuo on:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by cook View PostOletteko uusineet öljypumpun samalla, katselin että pierpurgin pumpun saa uutena n. 230-250e.
Kysymys kuuluu onko tuo hyvä? Kuitenki pieni investointi kokonaiskustannuksissa😁
Leave a comment:
-
-
Oletteko uusineet öljypumpun samalla, katselin että pierpurgin pumpun saa uutena n. 230-250e.
Kysymys kuuluu onko tuo hyvä? Kuitenki pieni investointi kokonaiskustannuksissa😁
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostJoo, onhan tuo desiign vähän eri näkönen kuin vaikkapa wiseco tai cp tai amp44.
Materiaali on ilmeisesti 4032 T6 eli se toinen niistä yleisistä takokamppeista.
Männät on etsinnässä rautalohkoon 135mm kangelle ja b28 kampiakselille, puristus siinä 9 hujakoilla.
Onko raadilla suosituksia?Last edited by [kst]; 03-11-2022, 19:59.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Matuh View PostJoku tuota Designia kehu huonoksi ainakin täällä foorumilla, muistuttaa kyllä ihan NV/ M20 mäntää suuresti.
Materiaali on ilmeisesti 4032 T6 eli se toinen niistä yleisistä takokamppeista.
Männät on etsinnässä rautalohkoon 135mm kangelle ja b28 kampiakselille, puristus siinä 9 hujakoilla.
Onko raadilla suosituksia?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View Post
Leave a comment:
-
-
Onko kellään kokemusta kyseisestä pnp megasta?https://www.piratamotor.com/en/engin...b25-and-m52b28 oisko järkevämpi kun kdfi vai mikä budjetti plug and play ratkaisuksi?
Leave a comment:
-
-
Suljettu, avoimet on lyhytikäisiä EGT käytössä, älä myöskään laita liian ohutta. Kotikylällä anturivalmistaja Nokeval, jonka myyjän kanssa tuli taannoin keskusteltua asiasta ja suositteli suljettua 3mm anturia.
Leave a comment:
-
-
Avoin vai suljettu egt anturi? Onko näillä suuria käytännön eroja kestossa tai muuten toiminnasa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naukkis View Post.... Näemmä ARP:llä 2000-sarjan studit vedetään kiinni samoilla asteilla kuin OEM-pultit, ja uudellenkäytettäessä pituus mitataan.
M50 ARP2000 ohjeessa on 100Nm.
Leave a comment:
-
Leave a comment: