Tuolla amp44 BMW valikoimassa M54B30 Natural aspiration näyttää olevan sen männän malli, muistaakseni jollakin foorumilaisellakin on tuollaiset m52b28 turbossa nimenomaan 5mm vakiota pidemmällä aftermarket kiertokangella
Mm. Minulla. 140mm kanki, ellen ole pahasti jo latvastani lahonnut
Tuolla amp44 BMW valikoimassa M54B30 Natural aspiration näyttää olevan sen männän malli, muistaakseni jollakin foorumilaisellakin on tuollaiset m52b28 turbossa nimenomaan 5mm vakiota pidemmällä aftermarket kiertokangella
Amp44 valikoimista saa m54b30 tarkoitetut melko vakion näköset takomännät mutta veivit joutuu vaihtaa näiden kanssa 145mm pitkiin ja näin ykk tulee noin 0,6mm ylemmäs kun vakio setupilla mutta toki 2mm paksuinen athena antaa vähän pelivaraa kun vakio tiiviste on 1,75mm eli puristus nousee vain aavistuksen, katumoottorissa en näe tätä haittana varsinkin jos polttoaineena käyttää RE85.
Edit:toki tuon setupin kanssa pystyis myös käyttämään vähän raikkaampia nokkia ilman että kone on ihan kuollut ennen ahtopainetta ja varmaan kannattaisikin että vetää kivasti rajottajaan asti
Nyt on vakio mäntien kestotestiä pari kesää alla niin aika siirtyä sellaiseen mikä kestäisi useamman kesän kerralla, joten mikäs se on foorumilaisilla valinta mäntä valmistajalle nykypäivänä :think
Ja toinen kysymys, onko jollain valmistajalla suoraan tarjolla ylipaineen kestäviä mäntiä noin vakio puristus suhteelle tai jopa isommalle vai meneekö customi hommiksi:think
Moottorina m50b25tu
Cp tai dp mäntiä suosittelen.
Amp 24 budjettiratkaisuna.
Nyt on vakio mäntien kestotestiä pari kesää alla niin aika siirtyä sellaiseen mikä kestäisi useamman kesän kerralla, joten mikäs se on foorumilaisilla valinta mäntä valmistajalle nykypäivänä :think
Ja toinen kysymys, onko jollain valmistajalla suoraan tarjolla ylipaineen kestäviä mäntiä noin vakio puristus suhteelle tai jopa isommalle vai meneekö customi hommiksi:think
Joo, kävin sovittamassa nostinta ilman sitä peltikaulusta ja se riitti kuromaan raon lähes kiinni, 0,05mm liuska meni väliin, mutta ei enää 0,15mm öjynpaine sitten hoitaa välyksen nollaan
Ikävä puoli on se, että sisällä olevajousi on siis maksimi mitassaan, jolloin paininkuppi ei paina yhtään nokan pintaa, vasta koneen käydessä välys on nolla.
Tällä ei ole muuta väliä kuin se, että nokan ajoituksen asettaminen vaikeutuu.
Yksi vaihtoehto on myös lashcapit mutta sellaisia ei taida foorumilaiset tykätä käyttää ja onhan tuo hydraulisen paininkupin pikku modaus edullisempaakin
Lisäksi lashcapista huonoja kokemuksia 2jz koneissa kun ohuet sellaiset menee kappaleiksi
Osaakos kukaan sanoa tähän mitään:
Hiotutin non vanos kanteen 2x imunokkia
Millistä milliin 240 astetta ja nostoa 10,83mm
Nää pitäs toimia hydenostajilla vielä, mutta kun puran tuon hydenostajan atomeiksi ja mittaan kaikki osat sen pituus jää auttamatta noin milllin lyhyeksi. Sisällä olevan "sylinterin" liikematka ei vaan riitä.
Nokkapukit on toki jyrsitty auki yläpäästä
En epäile nokan tekijää sudentekijäksi, vaan epäilen, voisiko mulla nyt olla jotkut semmoset nostajat jossa on vähemmän varoja kuin jossain muissa.
Nää on siis alkuperäiset bmw leimoilla olevat 35mm INA nostajat vuodelta -90 eli ihan ekoja m50 moottoreita.
Mahtaako esim. Jokin tarvikenostaja olla liikematkaltaan pitempi?
Minusta tämä on täydessä mitassan aika tarkkaan 19mm
Toki täytyy vielä soittaa nokan tekijälle ja kysyä
Osaakos kukaan sanoa tähän mitään:
Hiotutin non vanos kanteen 2x imunokkia
Millistä milliin 240 astetta ja nostoa 10,83mm
Nää pitäs toimia hydenostajilla vielä, mutta kun puran tuon hydenostajan atomeiksi ja mittaan kaikki osat sen pituus jää auttamatta noin milllin lyhyeksi. Sisällä olevan "sylinterin" liikematka ei vaan riitä.
Nokkapukit on toki jyrsitty auki yläpäästä
En epäile nokan tekijää sudentekijäksi, vaan epäilen, voisiko mulla nyt olla jotkut semmoset nostajat jossa on vähemmän varoja kuin jossain muissa.
Nää on siis alkuperäiset bmw leimoilla olevat 35mm INA nostajat vuodelta -90 eli ihan ekoja m50 moottoreita.
Mahtaako esim. Jokin tarvikenostaja olla liikematkaltaan pitempi?
Minusta tämä on täydessä mitassan aika tarkkaan 19mm
Toki täytyy vielä soittaa nokan tekijälle ja kysyä
Jos korvaan M50 moottorin valurautaiset pakosarjat M52 orkkis tuubisarjoilla niin laitetaanko silloin pakosarjan ja kannen väliset tiivisteet 3 kpl 2-reikäiset kuten M50 vai 2 kpl 3-reikäiset a'la M52?
Leave a comment: