Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5249
    • Pirkkala

    Joo, kävin sovittamassa nostinta ilman sitä peltikaulusta ja se riitti kuromaan raon lähes kiinni, 0,05mm liuska meni väliin, mutta ei enää 0,15mm öjynpaine sitten hoitaa välyksen nollaan

    Ikävä puoli on se, että sisällä olevajousi on siis maksimi mitassaan, jolloin paininkuppi ei paina yhtään nokan pintaa, vasta koneen käydessä välys on nolla.

    Tällä ei ole muuta väliä kuin se, että nokan ajoituksen asettaminen vaikeutuu.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • EtuX
      BTCF Member
      • Jun 2012
      • 112
      • Ilmajoki

      Nyt on vakio mäntien kestotestiä pari kesää alla niin aika siirtyä sellaiseen mikä kestäisi useamman kesän kerralla, joten mikäs se on foorumilaisilla valinta mäntä valmistajalle nykypäivänä :think

      Ja toinen kysymys, onko jollain valmistajalla suoraan tarjolla ylipaineen kestäviä mäntiä noin vakio puristus suhteelle tai jopa isommalle vai meneekö customi hommiksi:think

      Moottorina m50b25tu
      F11 530d individual Brewster Green
      -2016.

      E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
      -1994.

      Ascona B M20 Powered
      -1978.

      Comment

      • MH motorsport
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 2300
        • Turku

        Originally posted by EtuX View Post
        Nyt on vakio mäntien kestotestiä pari kesää alla niin aika siirtyä sellaiseen mikä kestäisi useamman kesän kerralla, joten mikäs se on foorumilaisilla valinta mäntä valmistajalle nykypäivänä :think

        Ja toinen kysymys, onko jollain valmistajalla suoraan tarjolla ylipaineen kestäviä mäntiä noin vakio puristus suhteelle tai jopa isommalle vai meneekö customi hommiksi:think

        Moottorina m50b25tu

        Cp tai dp mäntiä suosittelen.
        Amp 24 budjettiratkaisuna.
        Autopalvelu MH-motor
        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
        Maxxecu myynti ja asennus
        www.mh-motor.fi
        0503218217
        Kulkineet:
        E6 2000 touring
        E6 2002 touring
        E30 318is ///Mtechnic 2
        E34 ///M5 nürburgring
        E34 S62b50 turbo dct
        E39 523i ///Msport
        F30 320d

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1665
          • vihti

          Amp44 valikoimista saa m54b30 tarkoitetut melko vakion näköset takomännät mutta veivit joutuu vaihtaa näiden kanssa 145mm pitkiin ja näin ykk tulee noin 0,6mm ylemmäs kun vakio setupilla mutta toki 2mm paksuinen athena antaa vähän pelivaraa kun vakio tiiviste on 1,75mm eli puristus nousee vain aavistuksen, katumoottorissa en näe tätä haittana varsinkin jos polttoaineena käyttää RE85.

          Edit:toki tuon setupin kanssa pystyis myös käyttämään vähän raikkaampia nokkia ilman että kone on ihan kuollut ennen ahtopainetta ja varmaan kannattaisikin että vetää kivasti rajottajaan asti
          Last edited by naikou; 25-01-2023, 17:59.
          E39 523i Turbo

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5249
            • Pirkkala

            Vai 140mm kanki eikä 145mm?

            Vai mitä mäntää tarkotat tarkalleen ottaen?
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • ihenkkaz
              Bimmer Rookie
              • Oct 2011
              • 66
              • Merijärvi

              Originally posted by EtuX View Post
              Nyt on vakio mäntien kestotestiä pari kesää alla niin aika siirtyä sellaiseen mikä kestäisi useamman kesän kerralla, joten mikäs se on foorumilaisilla valinta mäntä valmistajalle nykypäivänä :think

              Ja toinen kysymys, onko jollain valmistajalla suoraan tarjolla ylipaineen kestäviä mäntiä noin vakio puristus suhteelle tai jopa isommalle vai meneekö customi hommiksi:think

              Moottorina m50b25tu
              Mitäs ne vakiot kestää ennenku hajoo tehoon?
              Ascona B m20 turbo +600whp
              E61 525D lci manual m-sport

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1665
                • vihti

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Vai 140mm kanki eikä 145mm?

                Vai mitä mäntää tarkotat tarkalleen ottaen?
                Tuolla amp44 BMW valikoimassa M54B30 Natural aspiration näyttää olevan sen männän malli, muistaakseni jollakin foorumilaisellakin on tuollaiset m52b28 turbossa nimenomaan 5mm vakiota pidemmällä aftermarket kiertokangella
                E39 523i Turbo

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5249
                  • Pirkkala

                  Originally posted by naikou View Post
                  Tuolla amp44 BMW valikoimassa M54B30 Natural aspiration näyttää olevan sen männän malli, muistaakseni jollakin foorumilaisellakin on tuollaiset m52b28 turbossa nimenomaan 5mm vakiota pidemmällä aftermarket kiertokangella

                  Mm. Minulla. 140mm kanki, ellen ole pahasti jo latvastani lahonnut
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • EtuX
                    BTCF Member
                    • Jun 2012
                    • 112
                    • Ilmajoki

                    Originally posted by ihenkkaz View Post
                    Mitäs ne vakiot kestää ennenku hajoo tehoon?
                    Vajaa 500horsea niin on alkanut vakio mäntä sulamaan, männänrengas välit onkin sitten hajonnut ihan väärinkäytöstä

                    E85 ja aavistuksen vakiota matalampi puristus athenan pahvilla.
                    F11 530d individual Brewster Green
                    -2016.

                    E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
                    -1994.

                    Ascona B M20 Powered
                    -1978.

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1665
                      • vihti

                      Originally posted by Urpo_rotta View Post
                      Mm. Minulla. 140mm kanki, ellen ole pahasti jo latvastani lahonnut
                      Joo ja 84mm varmaan iskunpituus, 75mm iskulla 140mm veivillä tuo kyseinen mäntä jää reippaat 4mm liian alas
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5249
                        • Pirkkala

                        Originally posted by naikou View Post
                        Joo ja 84mm varmaan iskunpituus, 75mm iskulla 140mm veivillä tuo kyseinen mäntä jää reippaat 4mm liian alas
                        Joo pahoittelut, eipä osunu mieleen että mitotus osuu tosiaan aikalailla kohdalleen myös 75mm iskulla kun vaan laittaa vieläkin pitemmän kangen.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • Takalo_kari
                          BTCF Member
                          • Mar 2007
                          • 1359
                          • tku

                          Originally posted by EtuX View Post
                          Vajaa 500horsea niin on alkanut vakio mäntä sulamaan, männänrengas välit onkin sitten hajonnut ihan väärinkäytöstä

                          E85 ja aavistuksen vakiota matalampi puristus athenan pahvilla.
                          Tämä on nyt joko höpöhöpöä tai sitten tullut kirjoitusvirhe, tarkoititko 500Nm? teho ei riko mitään. teho = työ x aika
                          Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                          -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                          Kiitos ajastasi? :think

                          Comment

                          • Freak
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 2532
                            • .

                            Jos mäntä sulaa, niin eikö siellä pytyssä silloin ole tapahtunut hehkusytytystä? Siihen ei vaikuta voimat eikä tehot silloin,vaan jonkun osan hehkuminen. Se pitäisi selvittää ensin tai sama zumba alkaa pian uudelleen.
                            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                            Vanha Uuden liiton mies...

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5249
                              • Pirkkala

                              Niin, millä tavalla se mäntä sitten hajoaa, kun se hajoaa normaalien olosuhteiden vallitessa? Minä näkisin että se alkaa hajota palasiksi murtumalla? Mene ja tiedä.

                              Mutta useinhan kestävämmät osat mahdollistaa sen, että vaikka palotilassa tapahtuu välillä jotain hallitsematonta, niin osat kestävät sen.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • naikou
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 1665
                                • vihti

                                550nm on varmaan hyvä turvarajana vakio männällä jos haluaan kesän päästellä suht huoletta

                                Sulaminen taitaa johtua muusta kun tehosta, onhan vakio alakerralla ajettu aika huikeilla tehoilla pelkän kansipahvin päivityksellä
                                Last edited by naikou; 27-01-2023, 19:19.
                                E39 523i Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎