Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hermunen
    Bimmer Rookie
    • Aug 2015
    • 78
    • -

    Originally posted by _ville View Post
    M50b25 vanos rakenteilla ahdetuksi kadulle ja tavoitteena noin 400 hv. Moottori on tällä hetkellä purettuna ja yhdestä sylinterissä löytyi syöpymää. Todennäköisesti menee poraushommiin, joten mäntien metsästys olisi ajankohtaista. Kysymys kuuluukin, että löytyykö miltään merkiltä valmiita mäntiä noin 9,5 puristukselle ylikoossa? Useimmat valmiit männät ovat joko 8,8 tai 11. 8,8 kuulostaa hieman matalalta ja 11 hieman korkealta, koska autoa täytyy ajaa ajoittain pelkällä bensalla, koska viinaa on täälä heikosti saatavilla. Custominahan noita saa ainakin amp44.
    Mulla on nämä männät https://www.amp44.com/index.php?rout...product_id=141 2,8 kampura ja 140mm veivit ja puritus noin 9.5.

    Comment

    • _ville
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 246
      • Pirkanmaa

      Originally posted by hermunen View Post

      Mulla on nämä männät https://www.amp44.com/index.php?rout...product_id=141 2,8 kampura ja 140mm veivit ja puritus noin 9.5.
      Tosiaan unohtui sanoa, että tarkoitus olisi käyttää 2.5 litrasen kampea

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        Vakiotahan menee noilla tehoilla oikeen kivasti... Lyöt m50b25 nv kanget ja kovaa ajoa..
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • Freak
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 2561
          • .

          Originally posted by jmp2002 View Post
          Vakiotahan menee noilla tehoilla oikeen kivasti... Lyöt m50b25 nv kanget ja kovaa ajoa..
          Ei onnistu. Vanos-koneessa on 140mm kanget ja non-vanos 135mm kanget. Vanos-koneen kanget kuitenkin kestävät nekin, jos tavoitteena on 400 hepan verran tehoa edes kohtuu järkevällä vääntökäyrällä. Toki, tässä kirjoittajan tapauksessa lohko vaatisi muutenkin porauksen ja takomännät taitaa saada halvemmalla kuin orggis ylikokomännät.
          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

          Vanha Uuden liiton mies...

          Comment

          • naikou
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2010
            • 1766
            • vihti

            Järkevä vääntökäppyrä katuajoon onkin sellanen että maksimit saavutetaan jo jossain 3000rpm, vakio alakerranromppeet ei kauaa kestä
            E39 523i Turbo

            Comment

            • _ville
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 246
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Freak View Post

              Ei onnistu. Vanos-koneessa on 140mm kanget ja non-vanos 135mm kanget. Vanos-koneen kanget kuitenkin kestävät nekin, jos tavoitteena on 400 hepan verran tehoa edes kohtuu järkevällä vääntökäyrällä. Toki, tässä kirjoittajan tapauksessa lohko vaatisi muutenkin porauksen ja takomännät taitaa saada halvemmalla kuin orggis ylikokomännät.
              Tämä on juurikin tilanne. Tahtoisin uskoa, että nuo vakio kanget kestäisivät järkevillä säädöillä. Ei toki tässä konkurssissa tunnu kanget kauheasti tunnu.

              Comment

              • joonas112
                Newbiemmer
                • Oct 2011
                • 22
                • Länsi-uusimaa

                Mistä olette tehneet/ostaneet pidemmät pultit/pinnapultit imusarjalle?
                JL Putkitekniikka Oy/Lvi-asennus uudellamaalla

                Comment

                • Freak
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 2561
                  • .

                  Originally posted by naikou View Post
                  Järkevä vääntökäppyrä katuajoon onkin sellanen että maksimit saavutetaan jo jossain 3000rpm, vakio alakerranromppeet ei kauaa kestä
                  Totta, mutta järkevä vääntökäyrä viiveettömään tehontuottoon kadulle ja järkevä vääntökäyrä alunperin ahtamattomaan koneeseen ahdettuna vakio-osilla on kaksi täysin eri asiaa ja täytyy osata erottaa toisistaan.
                  Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                  Vanha Uuden liiton mies...

                  Comment

                  • naikou
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2010
                    • 1766
                    • vihti

                    Originally posted by _ville View Post

                    Tämä on juurikin tilanne. Tahtoisin uskoa, että nuo vakio kanget kestäisivät järkevillä säädöillä. Ei toki tässä konkurssissa tunnu kanget kauheasti tunnu.
                    Varmaan jotain kestäis ne vakiotkin mutta en ehkä takomäntien kaveriksi jättäis sellaisia paikalleen niin ei tartte sit toistakertaa availla jos vaikka mieli/tehotavoite muuttuukin. Kun on koneessa valmiiksi hyvä kellari niin on hyvä sitten päivitellä ahdinta ja nokkia oman mielen mukaan eikä tarvi miettiä että kestääkö. Tuossa vaiheessa kun on motti levällään on hyvä myös rempata öljypumppu ja pistii kestävämpi akseli siihen paikalleen sekä mutteri lukitteella ja varmistuslangalla kiinni
                    E39 523i Turbo

                    Comment

                    • _ville
                      BTCF Member
                      • Sep 2013
                      • 246
                      • Pirkanmaa

                      Runkopukkien pultit uusiksi vai voiko vanhoja käyttää irroitukseen jälkeen uudelleen? Virallisen ohjeen mukaanhan nuo pitäisi vaihtaa, mutta äkkiseltään momentti vaikuttaa niin pieneltä, ettei pultti pääse venymään...

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11139
                        • Oulu

                        Originally posted by _ville View Post
                        Runkopukkien pultit uusiksi vai voiko vanhoja käyttää irroitukseen jälkeen uudelleen? Virallisen ohjeen mukaanhan nuo pitäisi vaihtaa, mutta äkkiseltään momentti vaikuttaa niin pieneltä, ettei pultti pääse venymään...
                        On tullu käytettyä uusiksi monet kerrat, eikä oo ollu ongelmia.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Bm-w
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2014
                          • 300
                          • Oulu

                          Mihin muuttuu puristus kun laitetaan näiden mäntien kanssa 2mm athena? M50b25 lohko, 135mm veivit, jne. Pitäs olla aika perus varma setuppi?

                          Comment

                          • evilracer
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2015
                            • 218
                            • Suomi

                            Originally posted by Bm-w View Post
                            Mihin muuttuu puristus kun laitetaan näiden mäntien kanssa 2mm athena? M50b25 lohko, 135mm veivit, jne. Pitäs olla aika perus varma setuppi?

                            https://www.amp44.com/index.php?rout...&search=442001
                            Jos ja kun tuo 8.5:1 on laskettu M52TU vakio 0.7mm MLS-pahville, niin 2mm tiivisteellä putoaa laskujeni mukaan 7.75:1 
                             
                            Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

                            Comment

                            • Bm-w
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2014
                              • 300
                              • Oulu

                              Niin joo tuota en ajatellutkaan että olisiko sen vakion mukaan laskettu. Onhan tuo 7.75 jo aika alhanen. Täytyy melkeinpä kysyä.

                              Comment

                              • Freak
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 2561
                                • .

                                Eikös m52tu:ssa ollut myös korkeampi lohko matalempien kannentiivisteiden vastapainoksi? Mäntien puristuskorkeudet ovat kuitenkin samaan luokkaa vanhempien mallien kanssa. Mutta miksi yleensäkään 8,5:1 puristukset? Petroolillako meinasit ajaa..?
                                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                                Vanha Uuden liiton mies...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎