Originally posted by naikou
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2021
Collapse
X
-
Originally posted by _ville View PostKiitoksia mittailuista. Hyvä kuulla, että alakauttaisella sarjalla onnistuu paluu ilman pumppuja. Minkä kokoinen holsetti roikkuu pakosarjasta?E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by Aakoo86 View PostMittailin mihin tasoon mäntä jää ja tulos oli 0.4mm alle dekkitason. Ilmeisesti Athenan mitta on ilmoitettu puristettuna? Eli tulos on noin 2.4mm ja tuolla puristukset olisi noin 9 pintaan. Jos haluaa puristuksia nostaa ja säilyttää tuon mainitsemasi paljeraon toleranssin, lohkosta pitäisi höylätä noin 1.5mm pois jotta paljealue jää alle tuon 1mm. Jos käytettäisiin 1.6mm pahvia niin oltaisiin juuri tuossa n. 2mm toleranssissa. Meneekö tuo 1.6mm pahvi liian limitille vai lähdetäänkö suosioilla koneistushommiin?
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostKatsoppa sitä kantesi palotilan muotoa hetki ja totea että missä se paljealue oikein olikaan. Tuo koskee enempi noita vanhoja 2venttiilikansia tai enempi muotoiltuja 4venttiilisiä, joissa on sitä tasaistakin osaa edes hitusen männän kohdalla..noita kaikkia konversioita kun liikaa miettii niin tulee vähän sokeaksi. M54b30 osilla ne purkkarit on 10 pintaan ja "paljerako" käytännössä pahin mahdollinen eikä se silti naulaa
Sitä juuri, 8v/jenkeissä sillä on varmaan suurempi merkitys ja korostuu vielä normi bensaa käytettäessä. Moniventtiilikansi sekä re85 käytettäessä ei pitäisi käytännössä olla merkitystä paljealueella koska se on niin pieni. Summa summarum käytän 1.6mm pahvia.
Comment
-
-
Originally posted by _ville View PostTuli tuossa huomattua, että m50 koneeseen saa kahden vakiokansipahvin kanssa asennettavia spacereitä. Saako 0,8 mm spacerillä ja kahdella kansipahvilla puristukseksi noin 8,5, kuten monessa myyntitekstissä vakuutellaan? Omilla nopeilla laskuilla puristus olisi alle 8.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostSaa myös vähän yli 3mm cometicia joka on takuulla parempi vaihtoehto, siinä on mls lehdet paksun levyn molemmin puolin. Vaatii hyvän lohkon ja kannen pinnanlaadun
Comment
-
-
Originally posted by _ville View PostJuu, varmasti on mls parempi vaihtoehto, mutta myös kustannuksiltaan moninkertainen koneistulsien takia. Tuo nyt ei ollu se pääpointti tässä, vaan voiko tuo 2x kansipahvi + 0,8 spaceri johtaa 8,5 puristuksiin?
Comment
-
-
Osaako kukaan sanoa, voinko laittaa nv50 tyhjäkäynninsäätimen tilalle m50 vanos koneen säätimen? Passaako liitin ja onko toiminnallisuus ihan sama?
Ainakin mulla on nv koneessa semmonen mustan värinen osa kiinni ja m50 vanoskoneessa jonka taannoin purin, oli minusta semmonen kokonaan alumiinin värinen, hieman erimallinen.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOsaako kukaan sanoa, voinko laittaa nv50 tyhjäkäynninsäätimen tilalle m50 vanos koneen säätimen? Passaako liitin ja onko toiminnallisuus ihan sama?
Ainakin mulla on nv koneessa semmonen mustan värinen osa kiinni ja m50 vanoskoneessa jonka taannoin purin, oli minusta semmonen kokonaan alumiinin värinen, hieman erimallinen.E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
Comment