Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _ville
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 239
    • Pirkanmaa

    Originally posted by naikou View Post
    Mulla kanssa sellanen ebaysta aika halpa valurauta pökäle pakosarjana ja öljynpaluu toimii omalla painollaan, holsetti ja paluulinja 19mm sisähalkaisijalla.

    Ilmastointi edelleen käytössä

    Edit: ahtimen laipan tiivistepinta on noin 6-7cm alempana kuin pakosarjan tiivistepinta kannessa
    Kiitoksia mittailuista. Hyvä kuulla, että alakauttaisella sarjalla onnistuu paluu ilman pumppuja. Minkä kokoinen holsetti roikkuu pakosarjasta?

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1665
      • vihti

      Originally posted by _ville View Post
      Kiitoksia mittailuista. Hyvä kuulla, että alakauttaisella sarjalla onnistuu paluu ilman pumppuja. Minkä kokoinen holsetti roikkuu pakosarjasta?
      HX35 12pesällä ja lohkon kyljestä turbon laippaan tehty vankka tukirauta ihan varmuuden vuoksi
      E39 523i Turbo

      Comment

      • pazq
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 3165
        • 47200

        Originally posted by Aakoo86 View Post
        Mittailin mihin tasoon mäntä jää ja tulos oli 0.4mm alle dekkitason. Ilmeisesti Athenan mitta on ilmoitettu puristettuna? Eli tulos on noin 2.4mm ja tuolla puristukset olisi noin 9 pintaan. Jos haluaa puristuksia nostaa ja säilyttää tuon mainitsemasi paljeraon toleranssin, lohkosta pitäisi höylätä noin 1.5mm pois jotta paljealue jää alle tuon 1mm. Jos käytettäisiin 1.6mm pahvia niin oltaisiin juuri tuossa n. 2mm toleranssissa. Meneekö tuo 1.6mm pahvi liian limitille vai lähdetäänkö suosioilla koneistushommiin?
        Katsoppa sitä kantesi palotilan muotoa hetki ja totea että missä se paljealue oikein olikaan. Tuo koskee enempi noita vanhoja 2venttiilikansia tai enempi muotoiltuja 4venttiilisiä, joissa on sitä tasaistakin osaa edes hitusen männän kohdalla..noita kaikkia konversioita kun liikaa miettii niin tulee vähän sokeaksi. M54b30 osilla ne purkkarit on 10 pintaan ja "paljerako" käytännössä pahin mahdollinen eikä se silti naulaa

        Comment

        • Aakoo86
          BTCF Member
          • Apr 2015
          • 50
          • häme

          Originally posted by pazq View Post
          Katsoppa sitä kantesi palotilan muotoa hetki ja totea että missä se paljealue oikein olikaan. Tuo koskee enempi noita vanhoja 2venttiilikansia tai enempi muotoiltuja 4venttiilisiä, joissa on sitä tasaistakin osaa edes hitusen männän kohdalla..noita kaikkia konversioita kun liikaa miettii niin tulee vähän sokeaksi. M54b30 osilla ne purkkarit on 10 pintaan ja "paljerako" käytännössä pahin mahdollinen eikä se silti naulaa


          Sitä juuri, 8v/jenkeissä sillä on varmaan suurempi merkitys ja korostuu vielä normi bensaa käytettäessä. Moniventtiilikansi sekä re85 käytettäessä ei pitäisi käytännössä olla merkitystä paljealueella koska se on niin pieni. Summa summarum käytän 1.6mm pahvia.

          Comment

          • _ville
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 239
            • Pirkanmaa

            Tuli tuossa huomattua, että m50 koneeseen saa kahden vakiokansipahvin kanssa asennettavia spacereitä. Saako 0,8 mm spacerillä ja kahdella kansipahvilla puristukseksi noin 8,5, kuten monessa myyntitekstissä vakuutellaan? Omilla nopeilla laskuilla puristus olisi alle 8.

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5249
              • Pirkkala

              Originally posted by _ville View Post
              Tuli tuossa huomattua, että m50 koneeseen saa kahden vakiokansipahvin kanssa asennettavia spacereitä. Saako 0,8 mm spacerillä ja kahdella kansipahvilla puristukseksi noin 8,5, kuten monessa myyntitekstissä vakuutellaan? Omilla nopeilla laskuilla puristus olisi alle 8.
              Saa myös vähän yli 3mm cometicia joka on takuulla parempi vaihtoehto, siinä on mls lehdet paksun levyn molemmin puolin. Vaatii hyvän lohkon ja kannen pinnanlaadun
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • _ville
                BTCF Member
                • Sep 2013
                • 239
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Saa myös vähän yli 3mm cometicia joka on takuulla parempi vaihtoehto, siinä on mls lehdet paksun levyn molemmin puolin. Vaatii hyvän lohkon ja kannen pinnanlaadun
                Juu, varmasti on mls parempi vaihtoehto, mutta myös kustannuksiltaan moninkertainen koneistulsien takia. Tuo nyt ei ollu se pääpointti tässä, vaan voiko tuo 2x kansipahvi + 0,8 spaceri johtaa 8,5 puristuksiin?

                Comment

                • Daa Daa
                  BTCF Member
                  • Aug 2004
                  • 906
                  • Jyväskylä

                  Mihin ihmeeseen sä tarvitset 8.5 puristuksia? :think

                  Comment

                  • _ville
                    BTCF Member
                    • Sep 2013
                    • 239
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Daa Daa View Post
                    Mihin ihmeeseen sä tarvitset 8.5 puristuksia? :think
                    Ihan spekulointia vaan. Omiin haaveiluihin 350-400 hepasta menisi varmasti avaamaton m50 aivan hyvin

                    Comment

                    • jmp2002
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 5727
                      • Rovaniemi

                      Originally posted by _ville View Post
                      Ihan spekulointia vaan. Omiin haaveiluihin 350-400 hepasta menisi varmasti avaamaton m50 aivan hyvin
                      Ihan helposti... mulma on 404hp naval ja hyvin sykkiny jo toisen kesän...
                      E30 325i Touring -89
                      E30 325i touring -88 m50tbo
                      G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      • naikou
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 1665
                        • vihti

                        Aika ihme patentteja, paljon luotettavampi ja parempi ajaa tulee vaikka uudella vakio tiivisteellä, eikä maksa sitäkään vähää
                        E39 523i Turbo

                        Comment

                        • andhu
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 535
                          • vihti


                          Tässä kans jotain spacer touhuja, on vissiin jämähdetty 90 luvulle kun sillon tais olla tapana puristuksia laskea ahtaessa.
                          E30 316 Turbo

                          Comment

                          • naukkis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1222
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by _ville View Post
                            Juu, varmasti on mls parempi vaihtoehto, mutta myös kustannuksiltaan moninkertainen koneistulsien takia. Tuo nyt ei ollu se pääpointti tässä, vaan voiko tuo 2x kansipahvi + 0,8 spaceri johtaa 8,5 puristuksiin?
                            Jos kyseessä siis B25 niin 10,5:1 vakiorutuilla on noin 44cc palotila ja 2.55 milliä paksummalla kannentiivisteellä palotila lisääntyy noin 14cc -> 8,15:1 puristukset suurinpiirtein.

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5249
                              • Pirkkala

                              Osaako kukaan sanoa, voinko laittaa nv50 tyhjäkäynninsäätimen tilalle m50 vanos koneen säätimen? Passaako liitin ja onko toiminnallisuus ihan sama?
                              Ainakin mulla on nv koneessa semmonen mustan värinen osa kiinni ja m50 vanoskoneessa jonka taannoin purin, oli minusta semmonen kokonaan alumiinin värinen, hieman erimallinen.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • Matuh
                                BTCF Member
                                • Apr 2013
                                • 3701
                                • Kouvola

                                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                                Osaako kukaan sanoa, voinko laittaa nv50 tyhjäkäynninsäätimen tilalle m50 vanos koneen säätimen? Passaako liitin ja onko toiminnallisuus ihan sama?
                                Ainakin mulla on nv koneessa semmonen mustan värinen osa kiinni ja m50 vanoskoneessa jonka taannoin purin, oli minusta semmonen kokonaan alumiinin värinen, hieman erimallinen.
                                Passaa. Ja jos sulla säädettävä ohjaus eikä toimi ni käännä vaan Outputit toisinpäin.
                                E36 328i M50B30 turbo
                                Skoda vRS
                                Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                                Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                                EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎