Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Eikös se dpf herja tuu kilsojen perusteella, muistan ainakin että tuota on nollattu autosta joissa on pönttö tukossa eikä i-drive mitään valittele.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Bemumiäs
      Newbiemmer
      • Dec 2011
      • 4
      • Espoo

      Onhan noi koodit luettu jo kymmenen kertaa ja nollattukin useasti. Lämmötkin olleet ihan kohdillaan, enkä usko että uusi dpf menee 600 kilometrissä tukkoon vaikka ei regenerois lainkaan. Mystistä on eikä vikaa tahdo löytyä millään. Uus suodatin oli joku 1800e.

      Comment

      • MakeH
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1170
        • Vantaa

        Originally posted by Bemumiäs View Post
        Onhan noi koodit luettu jo kymmenen kertaa ja nollattukin useasti. Lämmötkin olleet ihan kohdillaan, enkä usko että uusi dpf menee 600 kilometrissä tukkoon vaikka ei regenerois lainkaan. Mystistä on eikä vikaa tahdo löytyä millään. Uus suodatin oli joku 1800e.
        Eihän vaan ole pistetty väärät öljyt koneeseen? Jos on perinteiset tuhkautuvat, niin taitaa tukkia aika nopeasti.

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5419
          • S:t Karins

          Originally posted by Bemumiäs View Post
          Onhan noi koodit luettu jo kymmenen kertaa ja nollattukin useasti. Lämmötkin olleet ihan kohdillaan, enkä usko että uusi dpf menee 600 kilometrissä tukkoon vaikka ei regenerois lainkaan. Mystistä on eikä vikaa tahdo löytyä millään. Uus suodatin oli joku 1800e.
          Missäs tuo vaihto tehtiin? Niin ja vikakoodien nollaus inpalla ei poista herjaa kun on km:t täynnä iDrivessä. Se kuitataan erikseen. Tehtiinkö tämä nollaus kun DPF vaihdettiin?
          Niin ja mitä vikakoodeja pukkaa?
          Last edited by Tommix; 27-12-2011, 20:47. Reason: lisäys
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • Bemumiäs
            Newbiemmer
            • Dec 2011
            • 4
            • Espoo

            Originally posted by Tommix View Post
            Missäs tuo vaihto tehtiin? Niin ja vikakoodien nollaus inpalla ei poista herjaa kun on km:t täynnä iDrivessä. Se kuitataan erikseen. Tehtiinkö tämä nollaus kun DPF vaihdettiin?
            Niin ja mitä vikakoodeja pukkaa?
            Kyllä se vaihdettiin ihan oikeassa BMW-korjaamossa, ei tosin virallisessa merkkiliikkeessä. Suodattimen huoltovälinollaus ( idrive) tehtiin toisen pesun jälkeen ja kyllä sen sitten taas huomasi jo ihan ajossakin (n. 1500km pesusta) että tehoja puuttuu paljon. Ensimmäisen pesun yhteydessä vikakoodi tuli paineanturista ja se vaihdettiin. Toisen pesun yhteydessä vikakoodi tuli taas paineanturista, joka oli kuitenkin ok johtoja myöden. Tämä vikakoodi poistui yllättäen kun vaihdettiin lämpötila- anturi. Ajettiin taas joku 1000 km ja Sen jälkeen vikakoodi tuli itse suodattimesta, ja päädyin vaihtamaan suodattimen uuteen. Ja tässä sitä taas ollaan, mittaristoon pukkaa herjaa h.....tin suodattimesta 600 kilsaa vaihdon jälkeen.

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5419
              • S:t Karins

              Kyllä nyt vaikuttaa että jotain on pahasti pielessä, optimissaan DPF ei tarvitse yhtään polttoa edes tuon 600 km:n matkalla...
              Mites ne öjyt, tuhkautumattomat?
              Paljon lyhyttä kaupunkiajoa, mosa ei lämpene?
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • Bemumiäs
                Newbiemmer
                • Dec 2011
                • 4
                • Espoo

                Originally posted by Tommix View Post
                Kyllä nyt vaikuttaa että jotain on pahasti pielessä, optimissaan DPF ei tarvitse yhtään polttoa edes tuon 600 km:n matkalla...
                Mites ne öjyt, tuhkautumattomat?
                Paljon lyhyttä kaupunkiajoa, mosa ei lämpene?
                Oli tänään vikakoodit lukemassa, antureita paskana kuulemma taas, suodatin ei ollu tukossa, kuten arvelinkin. Imusarjan läpät poistettu, mahtaako vaikuttaa vm. 2007 335dA dpf-polttoon? Mikä ihme mahtaa noita antureita hajottaa..

                Maanantaina taas korjaamoon, kun palaavat lomilta.

                Comment

                • Raine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2603
                  • N/A

                  ..........
                  Last edited by Raine; 16-05-2013, 20:31.
                  ///Motorporot

                  Comment

                  • stimbe
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2011
                    • 34
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by Raine View Post
                    Minulta on läpät poistettu ja minkäänlaisia ongelmia ei ole ollut ja en kyllä äkkiseltään muista, että kukaan olisi valitellut jos läpät on poistettu.

                    Oliko puhetta, että mitä antureita oli mennyt rikki? Oliskohan se ongelma nyt jossain muualla jos kerta antureitakin menee kuin leipää :think Oletko tarkistanut akun tai laturin kuntoa?
                    Itsellä Dpf pesty kesällä (~200tkm kohdilla). Ennen pesua poltti 500-1000km välein, pesun jälkeen 1500-2500km välein. Savuarvot eilen katsastuksessa 0.0, katsuri kenki tota vehjettä pariki kertaa ku yritti saada lukemia taululle
                    730d E65 LCI

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5419
                      • S:t Karins

                      Originally posted by stimbe View Post
                      Itsellä Dpf pesty kesällä (~200tkm kohdilla). Ennen pesua poltti 500-1000km välein, pesun jälkeen 1500-2500km välein. Savuarvot eilen katsastuksessa 0.0, katsuri kenki tota vehjettä pariki kertaa ku yritti saada lukemia taululle
                      Eli katsuri ei ole lukenut BMW:n ohjetta katsastuksen päästömittaukselle automaatti vaihteistolla olevalle autolle?
                      max. kierrokset vapaalla 2500 rpm...
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • k0rppi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 784
                        • Varkaus

                        Originally posted by Tommix View Post
                        Eli katsuri ei ole lukenut BMW:n ohjetta katsastuksen päästömittaukselle automaatti vaihteistolla olevalle autolle?
                        max. kierrokset vapaalla 2500 rpm...

                        missä on moinen ohjeistus?

                        Comment

                        • NiskanenJ
                          Newbiemmer
                          • May 2011
                          • 7
                          • Kuopio

                          Originally posted by k0rppi View Post
                          missä on moinen ohjeistus?

                          Comment

                          • pke70
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2011
                            • 67
                            • Finland

                            Originally posted by stimbe View Post
                            Itsellä Dpf pesty kesällä (~200tkm kohdilla). Ennen pesua poltti 500-1000km välein, pesun jälkeen 1500-2500km välein. Savuarvot eilen katsastuksessa 0.0, katsuri kenki tota vehjettä pariki kertaa ku yritti saada lukemia taululle
                            Ööö, mistä sen polton päälle menemisen näkee?
                            E91 320d -08 130kW

                            Comment

                            • Anzafin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 3747
                              • Kajaani

                              Originally posted by pke70 View Post
                              Ööö, mistä sen polton päälle menemisen näkee?
                              Esimerkiksi rivakasti nousevista jäähdytysnesteen lämmöistä. Ja sitten sen lisäksi kuulee, tai sitten ei.

                              - Antti -

                              Comment

                              • k0rppi
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2008
                                • 784
                                • Varkaus

                                eikös tuo ole jo jeesuksen vanha vaihdeloota mitä ei näissä e6x:ssä ole ikinä ollu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎