Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raine
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2603
    • N/A

    ..........
    Last edited by Raine; 16-05-2013, 19:27.
    ///Motorporot

    Comment

    • stimbe
      Bimmer Rookie
      • Jun 2011
      • 34
      • Hyvinkää

      Originally posted by Tommix View Post
      Eli katsuri ei ole lukenut BMW:n ohjetta katsastuksen päästömittaukselle automaatti vaihteistolla olevalle autolle?
      max. kierrokset vapaalla 2500 rpm...
      No ei ole sitten kai lukenut tuota ohjeistusta, ja tuskinpa ne/kukaan P vaihteella ylipäätään edes kenkivät? :think

      Lapussa tais olla 3600rpm mitä se oli potkinut tota
      730d E65 LCI

      Comment

      • k0rppi
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 784
        • Varkaus

        Originally posted by Raine View Post
        Joo eihän tuota vaihdelaatikkoa ole käytettykkään näissä muovipaskoissa, mutta siinä seuraavalla rivillähän lukee, että:

        Koskee autoja: Kaikki automaattivaihteistolla varustetut BMW-autot.

        Eli pelaavat varman päälle, ettei tarvi maksaa vaihdelaatikkoja asiakkaille ja minua tuo ei haittaa yhtään, kun eivät saa lappu lattiassa polkea tuota autoa.
        vuonna 2002 ja nyt ollaan menossa jo jossain muualla

        Comment

        • jani1632
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 2243
          • Etelä-pohjanmaa

          Tallin täytteet:
          E70 3.0d -09
          E34 540ia -94
          E39 520d -00
          E39 528i M-sport -00
          E60 520i -04
          E30 -86
          E61 520da -09

          Comment

          • jani1632
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 2243
            • Etelä-pohjanmaa

            Vanhempiin....

            Tallin täytteet:
            E70 3.0d -09
            E34 540ia -94
            E39 520d -00
            E39 528i M-sport -00
            E60 520i -04
            E30 -86
            E61 520da -09

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5224
              • Hki 43

              Nopeat kyssärit, kun en haulla löytänyt. Pitääkö DPF:n tutkimiseen olla ea 90x Inpa vai riittääkö vanhempi? Entä miten tuon pakkopolton saa päälle? Saako sitä päälle, vaikka moottori kävisi kylmänä? Niin ja paljonko koneessa pitää olla lämpöä, että normipoltto alkaa?

              Tänään meen katsomaan yhtä potilasta, joka ei ole poltellut ja kulutus melko suuri.
              Last edited by Carbonfiber; 06-01-2012, 14:04.
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5438
                • S:t Karins

                Originally posted by Carbonfiber View Post
                Nopeat kyssärit, kun en haulla löytänyt. Pitääkö DPF:n tutkimiseen olla ea 90x Inpa vai riittääkö vanhempi?.
                Pitää olla ea90 jotta näet vastapaineet livenä.
                Originally posted by Carbonfiber View Post
                Entä miten tuon pakkopolton saa päälle? Saako sitä päälle, vaikka moottori kävisi kylmänä?
                Ei saa Inpalla, DIS:llä vissiin saa?
                Originally posted by Carbonfiber View Post
                Niin ja paljonko koneessa pitää olla lämpöä, että normipoltto alkaa?
                + 75 C muistaakseni
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5224
                  • Hki 43

                  ^Kiitokset neuvoista. Eipä mun inpasta koko e9x mallisarjaa löytynyt ja carsoftin livedatakin temppuili. No salavalikosta paljastui, että lämmöt ei paljoa 60 asteesta nousseet. Hitsattiin sitten ykkösellä kierrokset neljässä tonnissa ja muutama hetki meni niin saatiin lämmöt yli 80 asteeseen ja sitten alkoi niin vahva kalanrasva haisemaan, että ainakin siellä jokin paloi.

                  Eli termarijumppaa siihen autoon tiedossa ja mulla meni hankintaan tuo Ea-90X. Vielä kun sen jostain löytäisi.
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    Jos nyppään tuosta 535d vm 2006 tuon dpf suotimen tuolta peltipömpelin sisältä irti tyyliin rälläkkä irti ja hitsaus takaisin, niin minkälaisia valoja pamahtaa mittaristoon?

                    Voiko ajella ja mitenkä pitkään ennenkun ohjelmoi poltot pois käytöstä vai eikö juuri lainkaan?

                    Ajatuksena tyyliin talvella ottaa tuo suodatin irti kirjahyllyn koristeeksi ja sitten kesällä laittaa eri ohjelma autoon..
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • LasseE
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2008
                      • 416
                      • Kontiolahti/Joensuu

                      Originally posted by Mlatvala View Post
                      Jos nyppään tuosta 535d vm 2006 tuon dpf suotimen tuolta peltipömpelin sisältä irti tyyliin rälläkkä irti ja hitsaus takaisin, niin minkälaisia valoja pamahtaa mittaristoon?

                      Voiko ajella ja mitenkä pitkään ennenkun ohjelmoi poltot pois käytöstä vai eikö juuri lainkaan?

                      Ajatuksena tyyliin talvella ottaa tuo suodatin irti kirjahyllyn koristeeksi ja sitten kesällä laittaa eri ohjelma autoon..
                      Omastani otin n.kuukausi sitten pöntön pois ja tyhjensin sen osittain..Jätin pönttöön reunoille vähän tavaraa juurikin tuon polton vuoksi. Mitään vikavaloja ei syttynyt enkä muutakaan merkkejä ainakaan ole huomannut. Lämmöt nousee maantiellä 91-93°c mutta polttoa en ole huomannut. Pönttö oli mennyt tukkoon kylmänä käymisen johdosta. Vaikuttaakohan tuohon polton alkuun muu kuin lämpötila? Vai haistaako auto nyt että virtaus on kunnossa eikä näe syytä aloittaa polttoa..
                      Ex. E46 330d -05
                      Ex. e61 530da -05
                      Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                      Member of Team EastAudio
                      Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                      Comment

                      • Mik@
                        BTCF Member
                        • Jul 2010
                        • 1413
                        • Nurmes

                        Mulla sama homma edessä viiim. ens viikon aikaan. Hiukkaskiihdytin vissiin tosi tukossa kun ei kovalla vedätyksellä nosta kiekkoja kuin n.3000-3500rpm. Pienellä kuormalla ja paikallaan kyllä kiertää enemmän. Vastapaineet oli jotain 500-600 luokkaa lämätiskissä.. Mietinkin just että kokeilla pestä, poratako reikiä vai leikata osa rojuista sisältä pois. Keväällä ois tarkoitus käyttää karalalla.
                        Paljon LasseE jätit pönisterin seinille tavaraa noin?

                        Ja estyykö näistä puhtaaksi poltto jos totaalisen tukossa? Itse en poltto tapahtumaa ole vähään aikaan kuullut, koneen lämmöt kuitenkin oikeat.
                        E61 520Da

                        Comment

                        • LasseE
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2008
                          • 416
                          • Kontiolahti/Joensuu

                          Originally posted by Mik@ View Post
                          Paljon LasseE jätit pönisterin seinille tavaraa noin?

                          Ja estyykö näistä puhtaaksi poltto jos totaalisen tukossa? Itse en poltto tapahtumaa ole vähään aikaan kuullut, koneen lämmöt kuitenkin oikeat.
                          Tehtiin pöntön läpi suurinpiirtein samanlainen reikä kuin itse pakoputken halkaisija on,ehkä vähän reilumpikin.
                          Pöntön reunoilla on jotain villaa tms. Hankala homma tuo reiän teko jos ei ole oikeita välineitä. Omassa askarreltiin tuo reikä isolla terällä ja penkkiporakoneella,kummastakin suunnasta vastakkain.
                          Tuosta polttohommasta en ole varma kun termarit vaihdettiin samalla kun pönttö putsattiin,joten en tiedä olisiko poltto lähtenyt tukkoisella pöntöllä päälle..
                          Ex. E46 330d -05
                          Ex. e61 530da -05
                          Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                          Member of Team EastAudio
                          Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                          Comment

                          • Raine
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2603
                            • N/A

                            ..........
                            Last edited by Raine; 16-05-2013, 19:23.
                            ///Motorporot

                            Comment

                            • Mik@
                              BTCF Member
                              • Jul 2010
                              • 1413
                              • Nurmes

                              Originally posted by Raine View Post
                              Pesin pöntön viime kesänä ja kun termarit on ollut kunnossa niin pönttö on pysynyt auki.
                              Milläs pesit? Jotain liuotinta ja painepesuria perään?

                              Autolla ajettu nyt 210tkm ja termarit oli rikki kun auton viime keväänä ostin niin vissiin sillä niin tukossa. Termarit vaihdoin kylläkin melkein heti ja lämmöt vieläkin ok.
                              E61 520Da

                              Comment

                              • LasseE
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2008
                                • 416
                                • Kontiolahti/Joensuu

                                Kannattaa varautua aika hankalaan pöntön pois ottamiseen..Ainakin mulla oli hitsautunut pultit samaksi materiaaliksi pakoputken kanssa. Paineilmavingulla ja kovapalaterällä sai lopulta reiät auki. Pakoputki oli tosin paikoillaan koko ajan..
                                Haponkestävät pultit sitten tilalle niin kestää..
                                Ex. E46 330d -05
                                Ex. e61 530da -05
                                Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                                Member of Team EastAudio
                                Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎