..........
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Tommix View PostEli katsuri ei ole lukenut BMW:n ohjetta katsastuksen päästömittaukselle automaatti vaihteistolla olevalle autolle?
max. kierrokset vapaalla 2500 rpm...
Lapussa tais olla 3600rpm mitä se oli potkinut tota730d E65 LCI
Comment
-
-
Originally posted by Raine View PostJoo eihän tuota vaihdelaatikkoa ole käytettykkään näissä muovipaskoissa, mutta siinä seuraavalla rivillähän lukee, että:
Koskee autoja: Kaikki automaattivaihteistolla varustetut BMW-autot.
Eli pelaavat varman päälle, ettei tarvi maksaa vaihdelaatikkoja asiakkaille ja minua tuo ei haittaa yhtään, kun eivät saa lappu lattiassa polkea tuota autoa.
Comment
-
-
Nopeat kyssärit, kun en haulla löytänyt. Pitääkö DPF:n tutkimiseen olla ea 90x Inpa vai riittääkö vanhempi? Entä miten tuon pakkopolton saa päälle? Saako sitä päälle, vaikka moottori kävisi kylmänä? Niin ja paljonko koneessa pitää olla lämpöä, että normipoltto alkaa?
Tänään meen katsomaan yhtä potilasta, joka ei ole poltellut ja kulutus melko suuri.Last edited by Carbonfiber; 06-01-2012, 14:04.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostNopeat kyssärit, kun en haulla löytänyt. Pitääkö DPF:n tutkimiseen olla ea 90x Inpa vai riittääkö vanhempi?.
Originally posted by Carbonfiber View PostEntä miten tuon pakkopolton saa päälle? Saako sitä päälle, vaikka moottori kävisi kylmänä?
Originally posted by Carbonfiber View PostNiin ja paljonko koneessa pitää olla lämpöä, että normipoltto alkaa?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
^Kiitokset neuvoista. Eipä mun inpasta koko e9x mallisarjaa löytynyt ja carsoftin livedatakin temppuili. No salavalikosta paljastui, että lämmöt ei paljoa 60 asteesta nousseet. Hitsattiin sitten ykkösellä kierrokset neljässä tonnissa ja muutama hetki meni niin saatiin lämmöt yli 80 asteeseen ja sitten alkoi niin vahva kalanrasva haisemaan, että ainakin siellä jokin paloi.
Eli termarijumppaa siihen autoon tiedossa ja mulla meni hankintaan tuo Ea-90X. Vielä kun sen jostain löytäisi.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Jos nyppään tuosta 535d vm 2006 tuon dpf suotimen tuolta peltipömpelin sisältä irti tyyliin rälläkkä irti ja hitsaus takaisin, niin minkälaisia valoja pamahtaa mittaristoon?
Voiko ajella ja mitenkä pitkään ennenkun ohjelmoi poltot pois käytöstä vai eikö juuri lainkaan?
Ajatuksena tyyliin talvella ottaa tuo suodatin irti kirjahyllyn koristeeksi ja sitten kesällä laittaa eri ohjelma autoon..E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by Mlatvala View PostJos nyppään tuosta 535d vm 2006 tuon dpf suotimen tuolta peltipömpelin sisältä irti tyyliin rälläkkä irti ja hitsaus takaisin, niin minkälaisia valoja pamahtaa mittaristoon?
Voiko ajella ja mitenkä pitkään ennenkun ohjelmoi poltot pois käytöstä vai eikö juuri lainkaan?
Ajatuksena tyyliin talvella ottaa tuo suodatin irti kirjahyllyn koristeeksi ja sitten kesällä laittaa eri ohjelma autoon..Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Mulla sama homma edessä viiim. ens viikon aikaan. Hiukkaskiihdytin vissiin tosi tukossa kun ei kovalla vedätyksellä nosta kiekkoja kuin n.3000-3500rpm. Pienellä kuormalla ja paikallaan kyllä kiertää enemmän. Vastapaineet oli jotain 500-600 luokkaa lämätiskissä.. Mietinkin just että kokeilla pestä, poratako reikiä vai leikata osa rojuista sisältä pois. Keväällä ois tarkoitus käyttää karalalla.
Paljon LasseE jätit pönisterin seinille tavaraa noin?
Ja estyykö näistä puhtaaksi poltto jos totaalisen tukossa? Itse en poltto tapahtumaa ole vähään aikaan kuullut, koneen lämmöt kuitenkin oikeat.E61 520Da
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostPaljon LasseE jätit pönisterin seinille tavaraa noin?
Ja estyykö näistä puhtaaksi poltto jos totaalisen tukossa? Itse en poltto tapahtumaa ole vähään aikaan kuullut, koneen lämmöt kuitenkin oikeat.
Pöntön reunoilla on jotain villaa tms. Hankala homma tuo reiän teko jos ei ole oikeita välineitä. Omassa askarreltiin tuo reikä isolla terällä ja penkkiporakoneella,kummastakin suunnasta vastakkain.
Tuosta polttohommasta en ole varma kun termarit vaihdettiin samalla kun pönttö putsattiin,joten en tiedä olisiko poltto lähtenyt tukkoisella pöntöllä päälle..Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
-
Originally posted by Raine View PostPesin pöntön viime kesänä ja kun termarit on ollut kunnossa niin pönttö on pysynyt auki.
Autolla ajettu nyt 210tkm ja termarit oli rikki kun auton viime keväänä ostin niin vissiin sillä niin tukossa. Termarit vaihdoin kylläkin melkein heti ja lämmöt vieläkin ok.E61 520Da
Comment
-
-
Kannattaa varautua aika hankalaan pöntön pois ottamiseen..Ainakin mulla oli hitsautunut pultit samaksi materiaaliksi pakoputken kanssa. Paineilmavingulla ja kovapalaterällä sai lopulta reiät auki. Pakoputki oli tosin paikoillaan koko ajan..
Haponkestävät pultit sitten tilalle niin kestää..Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Comment
-
Comment