Tosi paskana oleva voi pitää hyvinkin käsin kääntämällä, kun arpiset pinnat tarttuu toisiinsa. Esijännityksen määrä ei kauheesti kerro sen lukon ominaisuuksista muutenkaan. Pienillä vaihteilla se lukko kokee monen tuhannen Newtonin voimia.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Osaako joku sanoa sopiiko e46 m3 lukkoyksikkö 188k perän sisään ? Jos olen ymmärtänyt oikein niin e46 m3 olisi 210 perä. jostain britti sivustolta muistaisin lukeneeni sen sopivan mutta onko varmaa tietoa ? Olisi tiedossa tällainen lukkoyksikkö ja kiinnostaisi tietää onko turha ostos vai ei.E28 528i -82 m30b34
E46 330CI
Chevrolet K3500 6.5TD
Comment
-
-
Originally posted by -jacko- View PostOsaako joku sanoa sopiiko e46 m3 lukkoyksikkö 188k perän sisään ? Jos olen ymmärtänyt oikein niin e46 m3 olisi 210 perä. jostain britti sivustolta muistaisin lukeneeni sen sopivan mutta onko varmaa tietoa ? Olisi tiedossa tällainen lukkoyksikkö ja kiinnostaisi tietää onko turha ostos vai ei.E28 528i -82 m30b34
E46 330CI
Chevrolet K3500 6.5TD
Comment
-
-
Originally posted by ^Tonix^ View PostMitä noita tullut mitattua niin KÄYTETTY vakio typ188 ei ikinä ole pitänyt 60nm. ~50nm on aika perus käytetylle. 57nm taitaa olla parhaimpia vakioita mitä tullut vastaan.
Mutta voi 50nm+ perässä olla kaikki sisuskalut entiset, edellinen perä jonka osin oli "suoraan ajosta" ja "toimiva", sen kuin purkasin niin oli huonoin 188 lukkoyksikkö minkä olen purkanut ja sekin piti momenttitestissä 56 vai 57nm..
Niinku tossa todettiin niin tolla "momentti testillä" ei saa kyllä mitään kuvaa kitkalevyjen kunnosta. Mulla toi oli löysä kun mikä mutta kitkalevyt ei paljo uudesta eronnu,ei olis ollu todellakaan tarvetta edes vaihtaa mutta sinne meni nyt racing diffs:n 4 levynen paketti sisään,mikä oli bolt on kuten luvattiinkin niin sai vähän lukkoa päivitettyä. Saa nähdä miten noi levyt kestää kun särkikoskellakaan ei noista oikeen kokemusta vielä ollut.Last edited by janne[l; 13-08-2021, 11:02.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Originally posted by janne[l View Posttyp210 kävi tosiaan särkikoskella.
Niinku tossa todettiin niin tolla "momentti testillä" ei saa kyllä mitään kuvaa kitkalevyjen kunnosta. Mulla toi oli löysä kun mikä mutta kitkalevyt ei paljo uudesta eronnu,ei olis ollu todellakaan tarvetta edes vaihtaa mutta sinne meni nyt racing diffs:n 4 levynen paketti sisään,mikä oli bolt on kuten luvattiinkin niin sai vähän lukkoa päivitettyä. Saa nähdä miten noi racing diffs:n levyt kestää kun särkikoskellakaan ei noista oikeen kokemusta vielä ollut.
Vakio näyttää olevan kulutusosat ratahommissa.e36 M3 -97 "katukilpuri"
e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448
Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140
Comment
-
-
Last edited by janne[l; 05-11-2021, 09:27.e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Originally posted by janne[l View PostRallyroadilta toi tuli kitin mukana jolla saa perän e36:n kelkkaan, en tiedä myyvätkö noita takakiinnikkeitä erikseen.
https://rallyroad.net/products/e36bu...tialconversion
Omassa on kanssa ollut kovilla kiinnikkeillä, E39 M5 takakannella. Ja ei ole ongelmia ollut.e36 M3 -97 "katukilpuri"
e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448
Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140
Comment
-
-
Originally posted by Tuukkaw View PostPitäs tohon lukkoperään tilailla uudet kitkalevyt niin oliko toi racing diffsin kolmen levyn setti semmoinen mikä meni ilman muutoksia vielä paikalleen? Ilmeisesti siinä on yksi ylimääräinen levypari jolla saa lukkoa hieman kireämmäksi?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Oon aika kujalla näiden perämurikoiden kanssa, mutta itsellä pitäisi ilmeisesti se vaihtaa kokonaan ja ois pari kyssäriä. Mulla on perässä 3.64 välitys.
Netissä on paljon myynnissä periä, mutta eri välityksellä.
Eli huomaako ajaessa ison eron, jos uudessa perässä on välitys 3.91 tai sitten 3.15? E90 330iA bemmi kyseessä.
Valehteleeko mittari enemmän mitä erilaisempi perä on? Tai muita huomioon otettavia asioita?
Kuinka usein näissä alkaa ääntämään pinioni? Vai alkaako joku muu laakeri ääntämään ajan kuluessa? Kun korjaamolla ei asentajat ottanut selkoa, että missä tarkalleen ääni kuuluu. Että olisiko järkevin ostaa laakerisarja perälle ja vaihtaa ne? Vai sitten ostaa se toinen perä?
En edes ole varma menikö oikeaan postaukseen, kiitos ja kumarrus
Comment
-
-
Originally posted by tapu View PostOon aika kujalla näiden perämurikoiden kanssa, mutta itsellä pitäisi ilmeisesti se vaihtaa kokonaan ja ois pari kyssäriä. Mulla on perässä 3.64 välitys.
Netissä on paljon myynnissä periä, mutta eri välityksellä.
Eli huomaako ajaessa ison eron, jos uudessa perässä on välitys 3.91 tai sitten 3.15? E90 330iA bemmi kyseessä.
Valehteleeko mittari enemmän mitä erilaisempi perä on? Tai muita huomioon otettavia asioita?
Kuinka usein näissä alkaa ääntämään pinioni? Vai alkaako joku muu laakeri ääntämään ajan kuluessa? Kun korjaamolla ei asentajat ottanut selkoa, että missä tarkalleen ääni kuuluu. Että olisiko järkevin ostaa laakerisarja perälle ja vaihtaa ne? Vai sitten ostaa se toinen perä?
En edes ole varma menikö oikeaan postaukseen, kiitos ja kumarrus
3.91 perällä kierrokset ovat ~7.5% korkeammalla samassa nopeudessa ja taas 3.15 ~13.5% matalammalla kuin vakiolla välityksellä.Last edited by Muurahainen; 30-06-2020, 22:29.
Comment
-
Comment