Tuolta omaani tilasin
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.
Collapse
X
-
Originally posted by airovaurio View PostMistä ootte tilaillu laakereita perään? schmiedmanilla 80e kpl pinjonin laakerit ja kl varaosalla 90e.
Ja pinjonin pyörintävastus 20ncm=0,2nm, uudella krympillä ilmeisesti sillon kiristysnyyttönit jossain 180nm luokkaa?
Jarno2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Hei,
Mistä olette hankkinut 188K perän poskilaakereita ? Ebaysta tietysti saa mutta ajatus oli jos saisi tällä kertaa nopeampaa/lähempää. Yritin KL varaosien kautta hakea laakereita ja parin laakeri liikkeen kautta myös mutta ei ainakaan heti onnistunut.
BMW omaa numeroa sille ei taida olla. 188K perän poskilaakeri olis ilmeisesti
F-801298-TR1P-H79-T29.
Olisi kiva saada aika nopeastikin että saisi mitattua spacerin lautaspyörän alle. Oon sovittamassa 188perän lukkoa ton 188K sisään.
Niinkuin kuvassa näkyy niin siellähän se on jo sisällä. Meni aika kivuttomasti, Vasen laakeripesä ei ole kuvassa shimmi lukkorengasta päin niin näyttää että olisi enemmänkin jyrsitty tavaraa.
E28 528i -82 m30b34
E46 330CI
Chevrolet K3500 6.5TD
Comment
-
-
Originally posted by -jacko- View PostHei,
Mistä olette hankkinut 188K perän poskilaakereita ? Ebaysta tietysti saa mutta ajatus oli jos saisi tällä kertaa nopeampaa/lähempää. Yritin KL varaosien kautta hakea laakereita ja parin laakeri liikkeen kautta myös mutta ei ainakaan heti onnistunut.
BMW omaa numeroa sille ei taida olla. 188K perän poskilaakeri olis ilmeisesti
F-801298-TR1P-H79-T29.
Olisi kiva saada aika nopeastikin että saisi mitattua spacerin lautaspyörän alle. Oon sovittamassa 188perän lukkoa ton 188K sisään.
Niinkuin kuvassa näkyy niin siellähän se on jo sisällä. Meni aika kivuttomasti, Vasen laakeripesä ei ole kuvassa shimmi lukkorengasta päin niin näyttää että olisi enemmänkin jyrsitty tavaraa.
E28 528i -82 m30b34
E46 330CI
Chevrolet K3500 6.5TD
Comment
-
-
Originally posted by -jacko- View PostKyselin laakereiden perään niin racingdiffs ei toimita 188k perään laakereita ollenkaan. Koko perän laakerit ja tiivisteet löytyi Bearing4you kautta virosta 252€ ja toimitus 24h sisällä tilauksesta. Huonosti tuntuu olevan tarjontaa noista poskilaakereista, pinionin laakereita olis löytynyt helposti vaikka mistä. KL varaosien kautta lopulta löytyi toimittaja suomesta joka olisi ottanut 249€/kpl poskilaakereista.
Husqvarna Svartpilen
BMW e36 318iA
Ex:
BMW e85 Z4 3,0
BMW e36 316ti
MINI Cooper S
BMW Z3 Coupé
BMW e46 325iA
BMW Z3 Roadster
BMW e46 328ci
BMW e36 316ti
Comment
-
-
Kysykääpä piruuttanne muutama ihan normaali laakeriliike jos kerta koko ja tyyppimerkintä on selvillä.
Esim. Tässä Tampereen alueella kysyisin Top-osasta, ja VuorenmaaltaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKysykääpä piruuttanne muutama ihan normaali laakeriliike jos kerta koko ja tyyppimerkintä on selvillä.
Esim. Tässä Tampereen alueella kysyisin Top-osasta, ja VuorenmaaltaE28 528i -82 m30b34
E46 330CI
Chevrolet K3500 6.5TD
Comment
-
-
Onko kenellekään jäänyt ylimääräiseksi 188K perän shimmi lukkorenkaita ?
Asensin tänään pinionin paikoilleen takaisin ja asensin laakerit tasauspyörästöön paikoilleen.
Homma meni tosi hyvin omasta mielestä. Toi spaceri mistä tuli 4,4mm riitti hyvin tonne lautaspyörän alle ja lautaspyöräkin sai hyvän ohjauksen edelleen.
Oikean puolen Shimmillä mikä oli 3,72mm hammasvälys jäi 0.2mm. Eli sinne kun saisi pienemmän shimmin niin hammasvälys tulis kuntoon. Ohje taisi antaa että 0.08mm. Samaten tarvitsisi saada vasemmalle puolelle pienempi shimmi, alkuperäisillä shimmeillä 3.84mm ja 3.72mm ei saanut lukkorenkaita paikoilleen asennettua. mutta ei jäänyt hirveän kauas.
Vaikka ei nyt saanut valmista tuotetta, niin omaa mieltä ainakin nostatti että kaikki palikat on ok kunhan saa shimmattua kuntoon. Eli täysin tehtävissä
E28 528i -82 m30b34
E46 330CI
Chevrolet K3500 6.5TD
Comment
-
-
Moi.
Ensimmäistä kertaa e36 188 perää pitäs shimmailla. Tulee täysin uusi aftermarket lukkoyksikkö ja uusi välitys.
Yritän laittaa kuvan tähän alle/liitteeksi, katotaan onnistuuko.
Eli pitääkö tuon lukkoyksikön liikkua nuolien suuntaisesti sivusuunnassa ollenkaan? Hammaskosketushan ilmeisesti sitten säädetään lyömällä toiselle puolen lisää ja toiselta puolelta samanverran pois mutta onko lähtötilanne että tuo ei liiku sivusuunnassa yhtään?
Comment
-
-
Originally posted by airovaurio View PostMoi.
Ensimmäistä kertaa e36 188 perää pitäs shimmailla. Tulee täysin uusi aftermarket lukkoyksikkö ja uusi välitys.
Yritän laittaa kuvan tähän alle/liitteeksi, katotaan onnistuuko.
Eli pitääkö tuon lukkoyksikön liikkua nuolien suuntaisesti sivusuunnassa ollenkaan? Hammaskosketushan ilmeisesti sitten säädetään lyömällä toiselle puolen lisää ja toiselta puolelta samanverran pois mutta onko lähtötilanne että tuo ei liiku sivusuunnassa yhtään?
[ATTACH]160938[/ATTACH]
Tuossa suunnassa liikettä ei pitäisi olla yhtään ja laakerien pitäisi olla sen verran puristuksella, että kun lukkoyksikköä pyörittää ilman pinionia tuntuu pieni vastus. (pyöritysvastus n. 150 Ncm)
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostTuossa suunnassa liikettä ei pitäisi olla yhtään ja laakerien pitäisi olla sen verran puristuksella, että kun lukkoyksikköä pyörittää ilman pinionia tuntuu pieni vastus. (pyöritysvastus n. 150 Ncm)
Tuohon taitaa pitää perän tumpit laittaa paikolleen että voi pyörittää ja mitata tuota pyörintävastusta. Onko tuo ohjearvo ilman stefoja vai stefojen kanssa?
Millaisella mittarilla ootte mittaillu pyörintänyyttöneitä?
Comment
-
-
Originally posted by airovaurio View PostOkei aivan, kiitos.
Tuohon taitaa pitää perän tumpit laittaa paikolleen että voi pyörittää ja mitata tuota pyörintävastusta. Onko tuo ohjearvo ilman stefoja vai stefojen kanssa?
Millaisella mittarilla ootte mittaillu pyörintänyyttöneitä?
Eli pienellä jousivaa'alla koitin pyörittää perää tunnetun pituisen vipuvarren päästä tasaisesti pyörien. Arvon saa aika hyvin luettua vaa'asta, vaikka samalla pyörittää. Sitten vaan laskee vääntömomentin.
PS. Vanhasta perästä vanhoilla tiivisteillä mittasin 90 Ncm sekä tasauspyörästölle, että pinioniakselille.Last edited by Skarpa; 25-02-2021, 06:55.
Comment
-
-
Friction torque on differential casing bearings (both), according to differential type (see front) and bearing manufacturer.
Note: Thouroughly lubricate bearings with differential lubricant, allow excess to drip off.
Type K FAG
Nm
1.18 - 2.62
Type K SKF
Nm
1.20 - 2.40
Type K Timken
Nm
1.28 - 2.60
Type K Koyo
Nm
1.20 - 2.62
Type M FAG
Nm
1.10 - 2.44
Type M SKF
Nm
1.00 - 2.00
Type M Timken
Nm
0.70 - 2.56
Type M Koyo
Nm
1.40 - 2.60
Type G Timken
Nm
1.80 - 3.80
Type G Koyo
Nm
1.40 - 3.40
If new shaft seals have already been installed, 20 Ncm must be added for each seal in which an output shaft runs while measuring.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostFriction torque on differential casing bearings (both), according to differential type (see front) and bearing manufacturer.
Note: Thouroughly lubricate bearings with differential lubricant, allow excess to drip off.
Type K FAG
Nm
1.18 - 2.62
Type K SKF
Nm
1.20 - 2.40
Type K Timken
Nm
1.28 - 2.60
Type K Koyo
Nm
1.20 - 2.62
Type M FAG
Nm
1.10 - 2.44
Type M SKF
Nm
1.00 - 2.00
Type M Timken
Nm
0.70 - 2.56
Type M Koyo
Nm
1.40 - 2.60
Type G Timken
Nm
1.80 - 3.80
Type G Koyo
Nm
1.40 - 3.40
If new shaft seals have already been installed, 20 Ncm must be added for each seal in which an output shaft runs while measuring.
K = Kleine = typ 168
M = Medium = typ 188
G = Gross = typ 210
Comment
-
Comment