Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP188 Lukkoperän kasausta ja ihmettelyä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skarpa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 3406
    • Kotka

    Originally posted by _ville View Post
    Kuinkas paksut näissä on nuo kitkalevyt uutena? Ostamassani lukkoyksikössä olevat kitkalevyt ovat tönärillä mitattuna noin 1,9-1,95 mm. Säteittäiset urat näkyvät ja tuntuvat hyvin selvästi, joten mietin kannattaako noita alkaa uusimaan.
    Nimellispaksuus taitaa olla 2,0 mm.
    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

    E30 Armo "330i"

    Comment

    • _ville
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 241
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Skarpa View Post
      Nimellispaksuus taitaa olla 2,0 mm.
      Siinä tapauksessa voisivat siis paksuuden puolesta varmaan vielä mennä. Täytyy putsata kunnolla ja tarkastaa pinnat vielä huolellisesti.

      Comment

      • Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15229
        • Ajamisen Iloa

        Onko vaihtoehtoja Särkikoskelle joka tekisi tuon minun peräni laakerit uudelleen? PK-seudulta.
        Viimeksi kun käytin sen Särkikoskella niin se oli tonnin show ja oli hiljainen kokonaiset 100km. Nyt on se tonni käytetty vaihdelaatikon vaihtoon jolla sain autooni huomattavasti aiempaa karkeamman lodjun huollettuna, ja perän ulina säilyy. Kiinnostaisi nyt päästä nopealla aikataululla ja edullisesti eroon perän ulinasta. Viimeksi siitä jäi siis iso kardaaniin suuntainen laakeri vaihtamatta koska se arvioitiin ehjäksi, mutta mikä lienee kaiken metelin lopullinen lähde. Riittäisi että vaihdettaisiin kaikki 3 isoa laakeria perästä. Jos ulina sen jälkeen jatkuu hammaskosketuksen takia niin sitten sen kanssa elän.
        Z3 coupé individual

        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5257
          • Pirkkala

          Originally posted by Remotion View Post
          Onko vaihtoehtoja Särkikoskelle joka tekisi tuon minun peräni laakerit uudelleen? PK-seudulta.
          Viimeksi kun käytin sen Särkikoskella niin se oli tonnin show ja oli hiljainen kokonaiset 100km. Nyt on se tonni käytetty vaihdelaatikon vaihtoon jolla sain autooni huomattavasti aiempaa karkeamman lodjun huollettuna, ja perän ulina säilyy. Kiinnostaisi nyt päästä nopealla aikataululla ja edullisesti eroon perän ulinasta. Viimeksi siitä jäi siis iso kardaaniin suuntainen laakeri vaihtamatta koska se arvioitiin ehjäksi, mutta mikä lienee kaiken metelin lopullinen lähde. Riittäisi että vaihdettaisiin kaikki 3 isoa laakeria perästä. Jos ulina sen jälkeen jatkuu hammaskosketuksen takia niin sitten sen kanssa elän.
          Kysy vaihtaako petrolhead
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15229
            • Ajamisen Iloa

            krhöm...

            Millä osanumeroilla löytää pinjonin shimmejä TYP188:n, mielellään asap?
            Haussa pienempää kuin 3,44mm

            vetarin shimmejä näyttäis saavan 2 eri kokoelmaa
            33 13 9 065 734 1,45 - 1,68 mm
            33 13 9 065 735 1,72 - 1,92 mm
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • Skarpa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 3406
              • Kotka

              Originally posted by remotion View Post
              krhöm...

              Millä osanumeroilla löytää pinjonin shimmejä typ188:n, mielellään asap?
              Haussa pienempää kuin 3,44mm

              vetarin shimmejä näyttäis saavan 2 eri kokoelmaa
              33 13 9 065 734 1,45 - 1,68 mm
              33 13 9 065 735 1,72 - 1,92 mm
              33 12 9 065 179 3,255mm-3,435mm

              33 12 9 065 180 3,465mm-3,525mm
              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

              E30 Armo "330i"

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Riittäisi että vaihdettaisiin kaikki 3 isoa laakeria perästä..
                Perämurikassa on neljä laakeria. Poskilaakerit ja pinjoniakselissa kaksi.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Remotion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 15229
                  • Ajamisen Iloa

                  Originally posted by Skarpa View Post
                  33 12 9 065 179 3,255mm-3,435mm

                  33 12 9 065 180 3,465mm-3,525mm
                  Todella iso kiitos!!
                  Ei kellään olisi jäänyt esim tuollaista 3,255mm nurkkiin tai muuta 3,2 tai 3,3 alkuista? Omassa perässä nyt 3,435 jolla se lämmetessä hirttää lautaspyörät täysin yhteen. :F
                  Voisin hakea eteläsuomen alueella tänään mistä vaan.

                  Samalla kiinnostaa jos jollakulla ois jäänyt poskilaakereiden shimmejä muutama niin voisin ottaa, siellä on nyt 1,50 ja 1,68mm sisällä.
                  Last edited by Remotion; 26-05-2021, 13:50.
                  Z3 coupé individual

                  F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                  E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Äh, luulin jo että oli mutta olikin 3,65. (K-perästä, liekö sama halkaisija kuin 188)

                    Kysymyksenä osaajille niin tulee tiedoksi osaamattomille, voiko 3,65 sipasta 0,4 pois vaikka tasohionnalla tai sorvissa, vaikuttaako rinkulan toiminnalliseen funktioon ?

                    Edit: pystyy kaventamaan. Kaventelin 3,3+
                    Last edited by BMW525Xda; 30-05-2021, 20:50.

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15229
                      • Ajamisen Iloa

                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Äh, luulin jo että oli mutta olikin 3,65. (K-perästä, liekö sama halkaisija kuin 188)

                      Kysymyksenä osaajille niin tulee tiedoksi osaamattomille, voiko 3,65 sipasta 0,4 pois vaikka tasohionnalla tai sorvissa, vaukuttaako rinkulan toiminnalliseen funktioon ?

                      Edit: pystyy kaventamaan.
                      Tasohiontaa sitten täälläkin jo suunniteltu kun osat on niin loppu että laakkonenkaan ei saa luvattua edes toimitusta.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Originally posted by Remotion View Post
                        Tasohiontaa sitten täälläkin jo suunniteltu kun osat on niin loppu että laakkonenkaan ei saa luvattua edes toimitusta.
                        Jos on sorvi etäisyydellä niin sillä, sisäpuolisilla leuoilla ja väliin mittatarkat pikkupalat niin pääsee sorvaamaan koko alueen. Parempi tulee kuin hiomalla.

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11086
                          • Oulu

                          Sorvilla tahtoo väkisellä lähtä liikaa kerralla. Hiomalla helpompi saada sopiva.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15229
                            • Ajamisen Iloa

                            magneettipöytä ja tasohionta tais olla ratkaisu nyt. Kannatti investoida kalleimmat peräöljyt mitä kaupasta löytyi kun ne paloi tuossa mustiksi 100km ajolla... vähän ohjelmaa mutta kyllä tämä vielä käännetään voitoksi.
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • _ville
                              BTCF Member
                              • Sep 2013
                              • 241
                              • Pirkanmaa

                              Onnistuin särkemään lukkoyksikön sisällä olevan pienemmän lautasjousen (halkaisija noin 48 mm). Mistäköhän näitä saisi uusia? Tai onko jollekin kanssaharrastajalle jäänyt jemmaan?

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by _ville View Post
                                Onnistuin särkemään lukkoyksikön sisällä olevan pienemmän lautasjousen (halkaisija noin 48 mm). Mistäköhän näitä saisi uusia? Tai onko jollekin kanssaharrastajalle jäänyt jemmaan?

                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎