Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SaHe
    BTCF Member
    • Apr 2010
    • 178
    • Oulu

    Originally posted by _racing_ View Post
    Muistatko paljon oli hintaan noilla jakopään osilla? Ite en löytänyt nettisivulta muutakun ketjut.
    Öljypumpunratas+ketju,Kampiakselinratas+ketju, ylempijakoketju+ 3 ketjuratasta nokille, näille osille Schmiedmannin kautta 277,66 euroa ku kattoo alkuperäisosina, varmaan muutaman kympin halvempi ku jaksaa selata tarvikkeena muutamat nuista..
    e30 325i (ex)
    e36 320i (ex)
    e46 328i (ex)
    e30 325i (ex)
    e46 320d (ex)
    e46 323i (ex)
    e60 535d (ex)
    e46 330d

    Comment

    • Kapanos
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1394
      • Kirkkonummen Westend

      Olikos joku duunannut M50;iin pakopuolelle myös sen imupuolen nokan?

      Tästä olis kiva saada vähän tietoja, koitin nopee haeskella tietoa, mutta huonolla menestyksellä..

      Pitikö olla vanos koneesta vai?
      E30 M50tic -90
      E34 M5 -90
      E91 325d M-sport -07
      Ford F100 -53 LS edition

      Comment

      • [fuse]
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 299
        • Kerava

        Originally posted by Kapanos View Post
        Olikos joku duunannut M50;iin pakopuolelle myös sen imupuolen nokan?

        Tästä olis kiva saada vähän tietoja, koitin nopee haeskella tietoa, mutta huonolla menestyksellä..

        Pitikö olla vanos koneesta vai?
        Pitää olla non-vanos koneesta, mielellään myös saman nokan nokkapukkikin. Rattaan kiinnityspinnasta piti muistaakseni koneistaa 2,25mm pois, muuten menee ketjulinja vinoon.

        Comment

        • [fuse]
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2011
          • 299
          • Kerava

          Originally posted by Vinki View Post
          Nyt on hankittuna M50b25 vanokseton. Moottori alkaa pikkuhiljaa olla osissa, ja sais ruveta haalimaan huolto-osia moottoria varten. Acl laakereita oon etsiskellyt, Acl:n nettisivulla kyllä näkyy, että niitä tuohon moottoriin on saatavilla, mutta en ainakaan minkään suomalaisen firman nettisivulta niitä vielä ole löytänyt. Parista varaosaliikkeestä kysyny ohimennen, eikä ole tulosta syntynyt. Mistä väki on noita hommannut? Onkos porukka kuinka noita jakopään osia laittanu uusiksi samalla, kun on moottori ollut osissa? Ketjut ei näyttäisi hirveitä maksavan, mutta sopiiko uudet ketjut enää vanhoille rattaille, vai pitääkö ne uusia samalla jos tuohon hommaan lähtee?
          Paljon on koneesta tarkoitus ottaa paukkua? Mietin vaan, että miksei normi glycot kelpaa?

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            Originally posted by [fuse] View Post
            Pitää olla non-vanos koneesta, mielellään myös saman nokan nokkapukkikin. Rattaan kiinnityspinnasta piti muistaakseni koneistaa 2,25mm pois, muuten menee ketjulinja vinoon.
            2mm riittää.
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • Vinki
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1048
              • Seinäjoki

              Originally posted by [fuse] View Post
              Paljon on koneesta tarkoitus ottaa paukkua? Mietin vaan, että miksei normi glycot kelpaa?
              Näin alkuun 400hp ois tavoite. Ei varmastikkaan ole pakolliset, mutta ne nyt ei hirveästi enempää maksa. Ja onhan noi vakio kanget ja männät painavemmat, ku mitä jotku takomännät ja teräsveivit olisi, joten luulisi noitten rasittavan laakereita enemmän?

              Tuli nyt sitten hommattua m20b20:n vauhtipyörä ja sille autoteilemann:sta 618 asetelma (221€) yhteishinta osilla jäi 100€ alemmaksi, kuin tuo "malmikasavauhtikseen" EHKÄ käypä asetelma olisi maksanut.. Joten, kiitti vinkistä! Jousitetun sintterin ajattelin tuohon hommata kaveriksi.

              Saako Kdfi:n boksista poistettua käytöstä tuon tyhjäkäyntiventtiilin ja säädettyä tyhjäkäynnin ohjelmallisesti? Ei tekisi mieli tuonne venttiiliin alkaa ahtopainetta lykkäämään.. K-data sivuilla lukee "- supports stock idle valves"
              F31 320i

              e36 325tic

              e30 330tic

              Comment

              • Muumi
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 1702
                • Rovaniemi

                Originally posted by Vinki View Post
                Näin alkuun 400hp ois tavoite. Ei varmastikkaan ole pakolliset, mutta ne nyt ei hirveästi enempää maksa. Ja onhan noi vakio kanget ja männät painavemmat, ku mitä jotku takomännät ja teräsveivit olisi, joten luulisi noitten rasittavan laakereita enemmän?


                Saako Kdfi:n boksista poistettua käytöstä tuon tyhjäkäyntiventtiilin ja säädettyä tyhjäkäynnin ohjelmallisesti? Ei tekisi mieli tuonne venttiiliin alkaa ahtopainetta lykkäämään.. K-data sivuilla lukee "- supports stock idle valves"
                Miten meinaat säättä tyhjäkäyntiä "ohjelmallisesti" ilman tyhjäkäyntiventtiiliä?
                Miksi sinne tyhjäkäyntiventtiiliin et halua ahtoja menevän?

                Laakereista. Varmastikkin mottisi tulee hajoamaan ihan muiden syiden takia, eikä laakereista johtuvaan vikaan. Tietty jos et muuten saa nukuttua.
                E24 635csi

                Comment

                • Vinki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1048
                  • Seinäjoki

                  Joo eipä näköjään väsyksissä tullut mietittyä oikein loppuun asti. Siis kaasuläppää säätämällä tuonne luulis tyhjäkäynnin saavan aikaiseksi ilman tyhjäkäyntiventtiiliä? Jostain olen sellaisen käsityksen päähäni saanut, että noiden kanssa olis jotain ongelmia ollut, mutta mahdan olla väärässä..
                  F31 320i

                  e36 325tic

                  e30 330tic

                  Comment

                  • duuk
                    Moderator
                    • Dec 2006
                    • 10506
                    • Saaressa

                    Originally posted by Vinki View Post
                    Joo eipä näköjään väsyksissä tullut mietittyä oikein loppuun asti. Siis kaasuläppää säätämällä tuonne luulis tyhjäkäynnin saavan aikaiseksi ilman tyhjäkäyntiventtiiliä? Jostain olen sellaisen käsityksen päähäni saanut, että noiden kanssa olis jotain ongelmia ollut, mutta mahdan olla väärässä..
                    Saat säädettyä ihan kaasuläpästä tyhjäkäynnin.

                    Mulla oli KMS eculla lähtökierrosrajoitin ja paukkukin toiminnassa ilman tyhjäkäyntimoottoria vaikka yleisesti mielipide on se että tarvii olla tyhjäkäyntimoottori että paukku toimii.

                    duke's garage:
                    Suzuki R50
                    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                    S38 S54 S62

                    instagram: _duuk

                    Comment

                    • [fuse]
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 299
                      • Kerava

                      Originally posted by Vinki View Post
                      Näin alkuun 400hp ois tavoite. Ei varmastikkaan ole pakolliset, mutta ne nyt ei hirveästi enempää maksa. Ja onhan noi vakio kanget ja männät painavemmat, ku mitä jotku takomännät ja teräsveivit olisi, joten luulisi noitten rasittavan laakereita enemmän?
                      Nojoo n. 150e enemmän. Mutta onpa tuollaisilla tehoilla ajettu pelkästään paksummalla kansinahkallakin. Mutta eihän noista haittaakaan ole

                      Comment

                      • Vinki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1048
                        • Seinäjoki

                        Lisää kysymyksiä:

                        Käykö nuo Kdfi:n boksit nyt tosiaan ainoastaan boschin bokseilla varustettuihin autoihin? Osui tällänen sivusto silmiin http://ksr.as/product_info.php?products_id=2353

                        Tuolla k-datan sivulla ei puhuta mitään, että kävis pelkästään boschin boksin tilalle, omasta autosta tietenkin löytyy siemensin boksi

                        Jatkokysymys: Autossa oli alunperin paikoillaan tuo m50b20tu johtosarja, joka on siemensin boksilla, sitten olisi hyllyssä yksi m50b25 non vanos johtosarja boschin boksilla. Vanoksellisen johtosarja tulee sulakerasiaan kiinni yhdellä isolla pyöreällä liittimellä, ja boschin boksi kahdella. Onko kuinka hankalaa saada toi boschin johtosarja kiinni tuohon/ löytyykö jostain hyvät ohjeet johtosarjan pilkkomiseen?

                        Kiitokset vaan taas etukäteen..
                        F31 320i

                        e36 325tic

                        e30 330tic

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11131
                          • Oulu

                          Jos vaan liittimet passaa, niin laita m52 anturit (jos eroavat nykyisistä) siihen m50b20tu johtosarjaan ja tilaa M52:een tarkotettu kdfi.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Vinki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 1048
                            • Seinäjoki

                            Hmm.. Oliskohan m52:sen boksissa sitten sama pinnijärjestys kun tossa m50b20:n siemenssissä? Ei siihen varmaankaan tarvis vaihtaa muuta kuin kammen -ja nokan asentotunnistimet?
                            F31 320i

                            e36 325tic

                            e30 330tic

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11131
                              • Oulu

                              No jos muistan, niin voin viikonloppuna kokeilla passaako edes liittimet toisiinsa.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Vinki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2004
                                • 1048
                                • Seinäjoki

                                Mahtava homma, jos viittit!

                                Mukava olis, kun löytäis jostain jonkin kuvan/kaavion miten ton m50 johtosarjan sais naitettua tohon yhdellä liittimellä varustettuun sulakeboksiin. Kokonaan toisen sulakeboksinkin sais varmaan käydä purkimassa autosta pois, josta toi mun moottorikin on lähtöisin, mutta mahtaa siinä vasta kova soppa syntyäkkin...

                                Laittelin nyt postia tonne K-datan suuntaan, että minkälaista ratkaisua niillä olis tohon tarjota. Toivottavasti vastailisivat piakkoin...
                                F31 320i

                                e36 325tic

                                e30 330tic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎