Originally posted by _racing_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2013
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e30 325i (ex)
e36 320i (ex)
e46 328i (ex)
e30 325i (ex)
e46 320d (ex)
e46 323i (ex)
e60 535d (ex)
e46 330d
-
-
Originally posted by Kapanos View PostOlikos joku duunannut M50;iin pakopuolelle myös sen imupuolen nokan?
Tästä olis kiva saada vähän tietoja, koitin nopee haeskella tietoa, mutta huonolla menestyksellä..
Pitikö olla vanos koneesta vai?
Comment
-
-
Originally posted by Vinki View PostNyt on hankittuna M50b25 vanokseton. Moottori alkaa pikkuhiljaa olla osissa, ja sais ruveta haalimaan huolto-osia moottoria varten. Acl laakereita oon etsiskellyt, Acl:n nettisivulla kyllä näkyy, että niitä tuohon moottoriin on saatavilla, mutta en ainakaan minkään suomalaisen firman nettisivulta niitä vielä ole löytänyt. Parista varaosaliikkeestä kysyny ohimennen, eikä ole tulosta syntynyt. Mistä väki on noita hommannut? Onkos porukka kuinka noita jakopään osia laittanu uusiksi samalla, kun on moottori ollut osissa? Ketjut ei näyttäisi hirveitä maksavan, mutta sopiiko uudet ketjut enää vanhoille rattaille, vai pitääkö ne uusia samalla jos tuohon hommaan lähtee?
Comment
-
-
Originally posted by [fuse] View PostPitää olla non-vanos koneesta, mielellään myös saman nokan nokkapukkikin. Rattaan kiinnityspinnasta piti muistaakseni koneistaa 2,25mm pois, muuten menee ketjulinja vinoon.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by [fuse] View PostPaljon on koneesta tarkoitus ottaa paukkua? Mietin vaan, että miksei normi glycot kelpaa?
Tuli nyt sitten hommattua m20b20:n vauhtipyörä ja sille autoteilemann:sta 618 asetelma (221€) yhteishinta osilla jäi 100€ alemmaksi, kuin tuo "malmikasavauhtikseen" EHKÄ käypä asetelma olisi maksanut.. Joten, kiitti vinkistä!Jousitetun sintterin ajattelin tuohon hommata kaveriksi.
Saako Kdfi:n boksista poistettua käytöstä tuon tyhjäkäyntiventtiilin ja säädettyä tyhjäkäynnin ohjelmallisesti? Ei tekisi mieli tuonne venttiiliin alkaa ahtopainetta lykkäämään.. K-data sivuilla lukee "- supports stock idle valves"F31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
-
Originally posted by Vinki View PostNäin alkuun 400hp ois tavoite. Ei varmastikkaan ole pakolliset, mutta ne nyt ei hirveästi enempää maksa. Ja onhan noi vakio kanget ja männät painavemmat, ku mitä jotku takomännät ja teräsveivit olisi, joten luulisi noitten rasittavan laakereita enemmän?
Saako Kdfi:n boksista poistettua käytöstä tuon tyhjäkäyntiventtiilin ja säädettyä tyhjäkäynnin ohjelmallisesti? Ei tekisi mieli tuonne venttiiliin alkaa ahtopainetta lykkäämään.. K-data sivuilla lukee "- supports stock idle valves"
Miksi sinne tyhjäkäyntiventtiiliin et halua ahtoja menevän?
Laakereista. Varmastikkin mottisi tulee hajoamaan ihan muiden syiden takia, eikä laakereista johtuvaan vikaan. Tietty jos et muuten saa nukuttua.E24 635csi
Comment
-
-
Joo eipä näköjään väsyksissä tullut mietittyä oikein loppuun asti. Siis kaasuläppää säätämällä tuonne luulis tyhjäkäynnin saavan aikaiseksi ilman tyhjäkäyntiventtiiliä? Jostain olen sellaisen käsityksen päähäni saanut, että noiden kanssa olis jotain ongelmia ollut, mutta mahdan olla väärässä..F31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
-
Originally posted by Vinki View PostJoo eipä näköjään väsyksissä tullut mietittyä oikein loppuun asti. Siis kaasuläppää säätämällä tuonne luulis tyhjäkäynnin saavan aikaiseksi ilman tyhjäkäyntiventtiiliä? Jostain olen sellaisen käsityksen päähäni saanut, että noiden kanssa olis jotain ongelmia ollut, mutta mahdan olla väärässä..
Mulla oli KMS eculla lähtökierrosrajoitin ja paukkukin toiminnassa ilman tyhjäkäyntimoottoria vaikka yleisesti mielipide on se että tarvii olla tyhjäkäyntimoottori että paukku toimii.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by Vinki View PostNäin alkuun 400hp ois tavoite. Ei varmastikkaan ole pakolliset, mutta ne nyt ei hirveästi enempää maksa. Ja onhan noi vakio kanget ja männät painavemmat, ku mitä jotku takomännät ja teräsveivit olisi, joten luulisi noitten rasittavan laakereita enemmän?
Comment
-
-
Lisää kysymyksiä:
Käykö nuo Kdfi:n boksit nyt tosiaan ainoastaan boschin bokseilla varustettuihin autoihin? Osui tällänen sivusto silmiin http://ksr.as/product_info.php?products_id=2353
Tuolla k-datan sivulla ei puhuta mitään, että kävis pelkästään boschin boksin tilalle, omasta autosta tietenkin löytyy siemensin boksi
Jatkokysymys: Autossa oli alunperin paikoillaan tuo m50b20tu johtosarja, joka on siemensin boksilla, sitten olisi hyllyssä yksi m50b25 non vanos johtosarja boschin boksilla. Vanoksellisen johtosarja tulee sulakerasiaan kiinni yhdellä isolla pyöreällä liittimellä, ja boschin boksi kahdella. Onko kuinka hankalaa saada toi boschin johtosarja kiinni tuohon/ löytyykö jostain hyvät ohjeet johtosarjan pilkkomiseen?
Kiitokset vaan taas etukäteen..F31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
-
Jos vaan liittimet passaa, niin laita m52 anturit (jos eroavat nykyisistä) siihen m50b20tu johtosarjaan ja tilaa M52:een tarkotettu kdfi.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
No jos muistan, niin voin viikonloppuna kokeilla passaako edes liittimet toisiinsa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Mahtava homma, jos viittit!
Mukava olis, kun löytäis jostain jonkin kuvan/kaavion miten ton m50 johtosarjan sais naitettua tohon yhdellä liittimellä varustettuun sulakeboksiin. Kokonaan toisen sulakeboksinkin sais varmaan käydä purkimassa autosta pois, josta toi mun moottorikin on lähtöisin, mutta mahtaa siinä vasta kova soppa syntyäkkin...
Laittelin nyt postia tonne K-datan suuntaan, että minkälaista ratkaisua niillä olis tohon tarjota. Toivottavasti vastailisivat piakkoin...F31 320i
e36 325tic
e30 330tic
Comment
-
Comment