Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Merkki
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2012
    • 454
    • Uusikaupunki

    Onkohan tuosta kiinan ihmeestä pitkäksi iloa? http://www.ahtoja.com/product/144/gt67
    Vähän hukassa mikä on sopiva ahdin(pakopesänkoko) jos tavoitteena ~400hp m50 vakio moottorista..?
    e32 730i
    e34 m5
    e34 525i

    Comment

    • ^Tonix^
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 641
      • Vaasa

      Originally posted by Merkki View Post
      Onkohan tuosta kiinan ihmeestä pitkäksi iloa? http://www.ahtoja.com/product/144/gt67
      Vähän hukassa mikä on sopiva ahdin(pakopesänkoko) jos tavoitteena ~400hp m50 vakio moottorista..?
      Laita pari sataa lisää tohon ja osta vaikka KKD:ltä hx35, pelaa hienosti M50b25 kanssa ja riittää lähemmäs 500hv..
      Enpä oo mitään hyvää kuullu noista kiinan ahtimista ja Hx35 huomattavasti pienemmät siivet kuin tossa kiinan ihmeessä joten herääkin varmaan eri vuosituhannella..
      e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
      E30 318is
      E36 M3 Coupe

      Comment

      • Merkki
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2012
        • 454
        • Uusikaupunki

        Originally posted by ^Tonix^ View Post
        Laita pari sataa lisää tohon ja osta vaikka KKD:ltä hx35, pelaa hienosti M50b25 kanssa ja riittää lähemmäs 500hv..
        Enpä oo mitään hyvää kuullu noista kiinan ahtimista ja Hx35 huomattavasti pienemmät siivet kuin tossa kiinan ihmeessä joten herääkin varmaan eri vuosituhannella..

        Joo, enpä noita kiinan ahtimia muutakun tuon yhden ohimennen näin melko halpaan hintaan, niin olihan se pakko kysyä millasta kokemusta
        Holsetti ollut mielessä, ja miten nuo pakopaineet..? millä pakopesällä tuota hx35 meinasit..?
        Tarkoitus on kuitenkin pitää paineet reilusti alle 2bar ettei paikat hajoa
        Last edited by Merkki; 04-01-2016, 01:17.
        e32 730i
        e34 m5
        e34 525i

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11131
          • Oulu

          Originally posted by Merkki View Post
          Onkohan tuosta kiinan ihmeestä pitkäksi iloa? http://www.ahtoja.com/product/144/gt67
          Vähän hukassa mikä on sopiva ahdin(pakopesänkoko) jos tavoitteena ~400hp m50 vakio moottorista..?
          Jos kiinanahtimen meinaa laittaa, niin tommosia hintoja ei kyl kannata maksaa. Ebaysta kun saa 200-300€ hintaan noita.

          HX35 12cm pakopesällä on mulla ja olen todella tyytyväinen. Tehoja en oo mitannut, mut herää todella mukavasti alhaalta.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Matuh
            BTCF Member
            • Apr 2013
            • 3702
            • Kouvola

            Originally posted by Pazi88 View Post
            Jos kiinanahtimen meinaa laittaa, niin tommosia hintoja ei kyl kannata maksaa. Ebaysta kun saa 200-300€ hintaan noita.

            HX35 12cm pakopesällä on mulla ja olen todella tyytyväinen. Tehoja en oo mitannut, mut herää todella mukavasti alhaalta.
            Ai sulla oli noin "pieni" pakopesä siinä.... Luulin et oli isompi tosin kun noihin omiin garretin ahtimiin vertaa ni oha tuo iso
            E36 328i M50B30 turbo
            Skoda vRS
            Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
            Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

            EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

            Comment

            • ^Tonix^
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 641
              • Vaasa

              Originally posted by Merkki View Post
              Joo, enpä noita kiinan ahtimia muutakun tuon yhden ohimennen näin melko halpaan hintaan, niin olihan se pakko kysyä millasta kokemusta
              Holsetti ollut mielessä, ja miten nuo pakopaineet..? millä pakopesällä tuota hx35 meinasit..?
              Tarkoitus on kuitenkin pitää paineet reilusti alle 2bar ettei paikat hajoa
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Jos kiinanahtimen meinaa laittaa, niin tommosia hintoja ei kyl kannata maksaa. Ebaysta kun saa 200-300€ hintaan noita.

              HX35 12cm pakopesällä on mulla ja olen todella tyytyväinen. Tehoja en oo mitannut, mut herää todella mukavasti alhaalta.
              Itellä oli just tollanen hx35 54/60 12cm2 avaamattomassa M50B25 koneessa kahdella imunokalla ja hyvin pelas pari vuotta. Ahdot oli siinä 1,2bar pakopaineita ei mitattu, täydet paineet oli siinä 3000rpm kohdilla joten mielestäni laaja vetoalue.
              Monet laittaa jotaki hx50 400hv kokoonpanoon ja sit ihmetellään ku ei oikeen herää...

              Edit: https://www.youtube.com/watch?v=9faxejsoJXs Kyseinen tekniikka e30 farkussa noin 450hv
              Last edited by ^Tonix^; 04-01-2016, 13:22.
              e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
              E30 318is
              E36 M3 Coupe

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11131
                • Oulu

                Originally posted by ^Tonix^ View Post
                Itellä oli just tollanen hx35 54/60 12cm2 avaamattomassa M50B25 koneessa kahdella imunokalla ja hyvin pelas pari vuotta. Ahdot oli siinä 1,2bar pakopaineita ei mitattu, täydet paineet oli siinä 3000rpm kohdilla joten mielestäni laaja vetoalue.
                Monet laittaa jotaki hx50 400hv kokoonpanoon ja sit ihmetellään ku ei oikeen herää...
                Jep 1.2 paineita minäkin oon maksimissaan käyttäny. Pakopaineet alkaa varmaan tossa vaiheessa nousemaan/ahdin oleen tukossa, kun ei isommasta paineesta ainakaan pers dynolla ollu juuri mitään hyötyä. Myös VE kartta alkaa tippumaan samalla AFR:llä, mikä kertois että ei koneeseen mene enempää ilmaa, vaikka paineet nouseekin.

                Ja komppaan tota, että ei mitään järkiä laittaa isompaa, jos tehotavotteet ei ole kuin 400.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Merkki
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2012
                  • 454
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by ^Tonix^ View Post
                  Itellä oli just tollanen hx35 54/60 12cm2 avaamattomassa M50B25 koneessa kahdella imunokalla ja hyvin pelas pari vuotta. Ahdot oli siinä 1,2bar pakopaineita ei mitattu, täydet paineet oli siinä 3000rpm kohdilla joten mielestäni laaja vetoalue.
                  Monet laittaa jotaki hx50 400hv kokoonpanoon ja sit ihmetellään ku ei oikeen herää...

                  Edit: https://www.youtube.com/watch?v=9faxejsoJXs Kyseinen tekniikka e30 farkussa noin 450hv
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Jep 1.2 paineita minäkin oon maksimissaan käyttäny. Pakopaineet alkaa varmaan tossa vaiheessa nousemaan/ahdin oleen tukossa, kun ei isommasta paineesta ainakaan pers dynolla ollu juuri mitään hyötyä. Myös VE kartta alkaa tippumaan samalla AFR:llä, mikä kertois että ei koneeseen mene enempää ilmaa, vaikka paineet nouseekin.

                  Ja komppaan tota, että ei mitään järkiä laittaa isompaa, jos tehotavotteet ei ole kuin 400.

                  Kiitoksia teille, videosta varsinkin selvisi millanen ahdin on kyseessä.
                  e32 730i
                  e34 m5
                  e34 525i

                  Comment

                  • bmw89
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 565
                    • Ulvila

                    Juu hx35 12 pesällä, 1.2bar painetta ja koneteho 430hv

                    kuulemma pakopuoli menee tukkoon ja tarttis 40superi hommata 16 tai 18 pakopesällä
                    -E30 "316i"

                    ex. e46 328i,

                    Comment

                    • Vinki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1048
                      • Seinäjoki

                      Mä oon nähny kun vanhakoppasesta suprasta 7m-ge moottorista on penkitetty karvan alta 500hp juurikin tollasella kiinan gt67-ahtimella. Pelasi ihmeenkin hyvin. Ja ahdin kesti ainakin pidempään kuin kyseinen moottori Toki kannattaa ennemmin joku merkkiahdin laittaa, kun ei niissä hinnoissa niin suuria eroja ole. Tarkastaisin myös master powerin ahtimien tarjonnan.
                      F31 320i

                      e36 325tic

                      e30 330tic

                      Comment

                      • Emetus
                        BTCF Member
                        • Jul 2015
                        • 41
                        • Jyväskylä

                        Vaihteeks voisin avata keskustelua pakosarjoista. Hiljalleen pitäis tota 325:sta alkaa turbottamaan, mutta ei mitään ideaa, että millä pakosarjalla. Suomesta ei valmiita tahdo löytyä ja jos löytyy hinta on yli 500€. Muutamalta pajalta oon teettämistä kyselly ja hinnat ollu 350€ ylöspäin. Mietin tommosta ebayn peruspaskasarjaa, mitä Schmiedmannikin myy, mutta arveluttaa tuo mitotus, kun oon kuullu/lukenu monesta paikasta, että pakosarjan jokaisen putken pitäs olla pitkälti samanmittaisia:think. Alustavasti rakennellaan siis pitkälti avaamattomalla koneella.
                        The X Projects: Instagram Facebook
                        325 e36 turbottelua

                        Comment

                        • Vauhtivaunu
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 2714
                          • P-Karjala

                          Originally posted by Emetus View Post
                          kun oon kuullu/lukenu monesta paikasta, että pakosarjan jokaisen putken pitäs olla pitkälti samanmittaisia:think.
                          Paljonko yli tuhannen hv:n meinasit mennä? Nuo samanmittaiset putket ja muu hifistely alkaa vaikuttaa vasta kovemmilla tehoilla. Jos pakosarjan vuoksi et saakkaan kun 390hv sen 400hv:n sijaan ahtopaineella x niin on helpompi nostaa painetta.

                          Mietippä että Volvon antiikkisesta 2.1L neloskoneesta on otettu 375hv tuonnäköisellä pakosarjalla:

                          sigpic


                          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                          Comment

                          • Emetus
                            BTCF Member
                            • Jul 2015
                            • 41
                            • Jyväskylä

                            Eli turhaa hifistelyä semmonen. Riittääkö ebayn pakosarjalla potentiaali jonnekkin ~350hv lähistölle ja onko niissä paljonkin virheitä siis muutaki kun sitä, että laipat voi olla väärinpäin? Kaveri tilas Volvoon pakosarjan kiinasta ja tulee vesipumpun eteen niin, ettei letku mahdu
                            The X Projects: Instagram Facebook
                            325 e36 turbottelua

                            Comment

                            • sturer Bock
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 312
                              • Häme

                              Originally posted by Emetus View Post
                              Eli turhaa hifistelyä semmonen. Riittääkö ebayn pakosarjalla potentiaali jonnekkin ~350hv lähistölle ja onko niissä paljonkin virheitä siis muutaki kun sitä, että laipat voi olla väärinpäin? Kaveri tilas Volvoon pakosarjan kiinasta ja tulee vesipumpun eteen niin, ettei letku mahdu
                              Etsippä netistä joko ulkomaisia tai kotimaisia m50 pakosarjan tekijöitä vaikkapa nyt e36 koppaan, montako yhtäpitkillä putkilla olevaa sarjaa löydät? Voi olla aika heikkoo, kun siellä ei oikeen oo tilaa.

                              Comment

                              • Vauhtivaunu
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 2714
                                • P-Karjala

                                Originally posted by Emetus View Post
                                Riittääkö ebayn pakosarjalla potentiaali jonnekkin ~350hv lähistölle
                                Varmasti riittää. Vaikka laitat kiinalaisen valusarjan niin se riittää noille tehoille. Pakosarjaa tärkeämpää on ettei putkisto ahdista ahtimen jälkeen.

                                Originally posted by Emetus View Post
                                ja onko niissä paljonkin virheitä siis muutaki kun sitä, että laipat voi olla väärinpäin? Kaveri tilas Volvoon pakosarjan kiinasta ja tulee vesipumpun eteen niin, ettei letku mahdu
                                Näistä ei ole kokemusta mutta olen senverran kuullut ettei ne rosteriset ole kovin vahvaa ainetta joten turbolle pitää tehdä tukia. Ja vaikka olisikin vahvaa niin aina kannattaa ahdin tukea muutenkin kuin pakosarjaan kiinni.
                                sigpic


                                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎