Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joma
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 1320
    • Masku

    Originally posted by micke_ View Post
    Nakkaat sen helvetin cometicin roskiin ja ostat cooperringin suoraan.
    Paljonko otetaan tehoa? Jos Pro55 pohjataan ni kannattaako säästellä männissä?

    No papereissa luvat 55selle, niin sempitakia tuo ahdin. Luulis sen toisin hyvin riittävän itelle.

    Eikä mulla suuttiminakaan ole kuin 890 dekat sekä 044 pumppu, pitäis aika paljon tehä polttoainepuolelle ennenkuin männät antautuu.... Sit luulis tulevan tarve veiveillekkin jo. ja siitä se oravanpyörä alkaa ja ikinä ei ajeta.
    E30 M52b28 M122h Amme
    E28 x monta
    E23 728i Ministeri
    E10 1600-2 Garret

    VW LT50 Huoltoajoneuvo
    HD lapio jätskikruiseri

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      pielmeieriltä kaikki osat.
      ei kai jakopäähän turhaan kannata laahaimia ja kiristimiä ihmeempiä tilata. jos ei sitten silmä määräisesti ole huonot
      tietty jos on paljon "ylimääräistä" ni kaikki uusiks vaan
      (jos olis niin luulen että et kyselisi täällä)
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • Joma
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 1320
        • Masku

        M88/3 oli valut kannessa eli ilmeisesti e28m5

        Nytten kun tutkin et mitäs tilataan ja laitetaan niin löyty nokasta ikävä kolhu. :think

        Nokkapukin laakeripinnoissa ei ollu sen kummemin jälkiä, tässä parit havainnollistavat kuvat.

        Pehmeet reunat ei mitenkään terävät. Tasan vastakkaisella puolella missä reikä öljynkulkua varten.



        E30 M52b28 M122h Amme
        E28 x monta
        E23 728i Ministeri
        E10 1600-2 Garret

        VW LT50 Huoltoajoneuvo
        HD lapio jätskikruiseri

        Comment

        • naukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1222
          • Jyväskylä

          Originally posted by Joma View Post
          M88/3 oli valut kannessa eli ilmeisesti e28m5

          Nytten kun tutkin et mitäs tilataan ja laitetaan niin löyty nokasta ikävä kolhu. :think

          Nokkapukin laakeripinnoissa ei ollu sen kummemin jälkiä, tässä parit havainnollistavat kuvat.

          Pehmeet reunat ei mitenkään terävät. Tasan vastakkaisella puolella missä reikä öljynkulkua varten.



          Ei mitään merkitystä tuollaisella kolhulla.

          Comment

          • 2bar..ahhh
            BTCF Honorary Member
            • Nov 2004
            • 3351
            • haapavesi

            Originally posted by naukkis View Post
            Ei mitään merkitystä tuollaisella kolhulla.


            kerro toki enemmän mix ei?

            tuohon han kertyy kaikki epäpuhtaudet ja sit syökin pinna paskaksi...

            kahtoo noita kannen laakerointi paikkojakin niin meleko karseen näköiset...
            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

            Comment

            • naukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1222
              • Jyväskylä

              Originally posted by 2bar..ahhh View Post


              kerro toki enemmän mix ei?

              tuohon han kertyy kaikki epäpuhtaudet ja sit syökin pinna paskaksi...

              kahtoo noita kannen laakerointi paikkojakin niin meleko karseen näköiset...
              Mistä sinne koloon paskaa kertyisi, siellä pitäisi kulkea vain suodatettu öljy kokoajan.

              Tuossa nokassa on joko alkujaan ollut aihiossa valukolo joka on pyöritetty tai sitten nokan jossain vaiheessa on tullut kolhu joka on pyöristetty, noin käsiteltynä se ei haittaa millään tavalla laakerin toimintaa.

              Itse nokassa, jos muualla kuin perusympyrässä tuollainen on jo enemmän mietityttävä asia mutta sielläkään se ei automaattisesti tarkoita sitä että nokka olisi käyttökelvoton.

              Comment

              • 2bar..ahhh
                BTCF Honorary Member
                • Nov 2004
                • 3351
                • haapavesi

                meinaatko et öljy likantuu vasta paluulinjassa.. eiköhän sinne rupee kertyyn heti pumpunjälkeen enemmän tai vähemmän likaa.
                €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                Comment

                • M325i
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 1529
                  • Etelä-pohjanmaa

                  M88 1-rivisellä ketjulla ,s38 kaikki 2-rivisellä. Muitakin eroja toki on.
                  E30 ja E46 ///M

                  Comment

                  • Joma
                    BTCF Member
                    • Feb 2011
                    • 1320
                    • Masku

                    M88/3 on tämä kyseinen yksilö ja yks rivisellä nokkaketjulla.

                    Purin kaikki kannesta veke tasohiontaa varten ja merkkailin osat.

                    Venttiilit hion itse kunhan kansi on ensin käsitelty. Venttiilit laitan samoille paikoille missä ollu ja karstojen liotus pöljyssä tietty ensteks, tai jollain muulla puhtaaksi.

                    Jousilla aluslevyillä nostimilla yms ei liene väliä mistä venttiilistä on kasausvaiheessa?

                    Nyt on toki merkitty mut edellinen omistaja säilöny nii pölysenä että pakko pestä niin helpottais kummasti jos menee ilman murheita ristiin.
                    E30 M52b28 M122h Amme
                    E28 x monta
                    E23 728i Ministeri
                    E10 1600-2 Garret

                    VW LT50 Huoltoajoneuvo
                    HD lapio jätskikruiseri

                    Comment

                    • naukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1222
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                      meinaatko et öljy likantuu vasta paluulinjassa.. eiköhän sinne rupee kertyyn heti pumpunjälkeen enemmän tai vähemmän likaa.
                      Miksi se paska siihen koloon kerääntyisi, jos siellä öljyn seassa kiertää paskaa se jää laakeripinnoille siellä missä välys on pienin, ei suurin.

                      Comment

                      • naukkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1222
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Joma View Post
                        Venttiilit hion itse kunhan kansi on ensin käsitelty. Venttiilit laitan samoille paikoille missä ollu ja karstojen liotus pöljyssä tietty ensteks, tai jollain muulla puhtaaksi.

                        Jousilla aluslevyillä nostimilla yms ei liene väliä mistä venttiilistä on kasausvaiheessa?
                        Itseasiassa venttiilin paikka jos hiotaan tiivistepinnat ei ole niinkään tärkeä mutta nostimet kannattaa pitää parina sekä nostinpukkiinsa että nokka-akselia vasten, varsinkin nokka-akselissa on sen verran eroja että nostimen paikan vaihtaminen voi aiheuttaa ylimääräistä kulumista.

                        Comment

                        • Joma
                          BTCF Member
                          • Feb 2011
                          • 1320
                          • Masku

                          Nostimia en itse purkanu ja oli vaan länttätty laatikkoon......

                          Noh, venojen hionta ja romut kiinni.
                          E30 M52b28 M122h Amme
                          E28 x monta
                          E23 728i Ministeri
                          E10 1600-2 Garret

                          VW LT50 Huoltoajoneuvo
                          HD lapio jätskikruiseri

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Olisiko hyviä ideoita?

                            Ongelmana ajoittain huono tyhjäkäynti ja muutenkin kulku. Joskus toimii todella hienosti, joskus ei. Käy tyhjäkäyntiä kuin nitro kiihdytysauto, kaasua lisätessä ja päästettäessä käynti notkahtaa todella alas ja joskus sammuu. Esim. risteyksiin kun tulee ja vaihtaa vaihdetta saattaa sammua. Samoin kiihdytys on hieman aaltomainen.

                            Vaihdettu:
                            -Maf
                            -Kaasuläpän tunnistin
                            -Kampuran tunnistin
                            -Lambda
                            -Tulpat ja johdot
                            -Pyörijä, kansi ja puola
                            -Alipaineletkut
                            -Kaasuläpät synkattu
                            -Polttoainesuodatin
                            -ECU
                            -Jotain muutakin mitä en muista

                            ECUn kun irroitin ja asensin saman takaisin, käynti huononi. Johtosarjassa vikaa vai sattumaa?

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10058
                              • KVLA

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Olisiko hyviä ideoita?
                              Yksi arvaus: Moottorin lämpötila-anturi?

                              Comment

                              • Tonton
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 9101
                                • Raisio

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Olisiko hyviä ideoita?

                                Ongelmana ajoittain huono tyhjäkäynti ja muutenkin kulku. Joskus toimii todella hienosti, joskus ei. Käy tyhjäkäyntiä kuin nitro kiihdytysauto, kaasua lisätessä ja päästettäessä käynti notkahtaa todella alas ja joskus sammuu. Esim. risteyksiin kun tulee ja vaihtaa vaihdetta saattaa sammua. Samoin kiihdytys on hieman aaltomainen.

                                Vaihdettu:
                                -Maf
                                -Kaasuläpän tunnistin
                                -Kampuran tunnistin
                                -Lambda
                                -Tulpat ja johdot
                                -Pyörijä, kansi ja puola
                                -Alipaineletkut
                                -Kaasuläpät synkattu
                                -Polttoainesuodatin
                                -ECU
                                -Jotain muutakin mitä en muista

                                ECUn kun irroitin ja asensin saman takaisin, käynti huononi. Johtosarjassa vikaa vai sattumaa?
                                Mulla oli kaasuläpän asentotunnistimen johdot sekaisin
                                Ni oli samanlaista vikaa.
                                Kokeile tyhjäkäynnilla irroittaa liitin, mitä tekee?
                                tarkista johdot eculta asti josko olis poikki tms
                                sigpic
                                M-B Vito -22
                                Transit Custom -18
                                Yamaha vx ho cruiser -22
                                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎