Announcement

Collapse
No announcement yet.

S38B35, S38B36 ja S38B38 korjaukset ja huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by jaakko* View Post
    Eli maffin tilalle putken pätkä ja olemassa oleva vika poistuu?
    Jos vika on maffissa niin siinähän se poistuu. Seokset on sitten vain sinnepäin, mutta sitähän se alpha-n tila tarkoittaa.

    Jenkeissä joku korjaa maffeja, muistaakseni ~200usd.

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10506
      • Saaressa

      Onko masterilla omakohtaista kokemusta tästä alpha-n jutusta että maffi pois ja donitsit jodlaa vai ulkomaalaisilta foorumeilta jäänyttä "tietoa"?

      Itse en ole tätä vielä lähtenyt kokeilemaan. Houkutus on suuri hiilikuitupleniumin kanssa jättää maf pois mutta itse en usko että toimii kunnolla ilman.

      Mitään megakötöstyksiä en mielellään S38 kylkeen laita eli jääkö vaihtoehdoksi aftermarket ecu??

      Tatechilla ois kyllä S38:iin karttoja eli suomalaisen näkökulmasta tatech vois olla hyvä vaihtoehto...

      .... samalla sitten katit pois ja ja ja

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by duuk View Post
        Onko masterilla omakohtaista kokemusta tästä alpha-n jutusta että maffi pois ja donitsit jodlaa vai ulkomaalaisilta foorumeilta jäänyttä "tietoa"?
        Alpha-n on tila joka on melkein jokaisessa ecussa maffin hajoamista varten. Eli kun otat johdin irti, kone toimii jonkin näköisillä asetuksilla ja sillä voi ajaa. Saasteet yms on aika harakoilla. Donitsi varmaan jodlaa, onhan siellä todennäköisesti yli 200heppaa käytössä.

        Jos tuota haluaa jalostaa pidemmälle täytyy tehdä moottorin ohjaukseen uudet kartat kaikenlaisia tilanteita varten, eli joko valmis purkki tai todella mittavat säätösessiot dynossa (onko edes mahdollista vakio ecuun?).

        Joskus m50 ja m52 koneista olen käyttänyt ilman maffia, eli alpha-n tilassa. S38:sia en.

        Eiköhän Evolve yms systeemeillä saa esim.E39 M5:sta aika lähelle vakio tehot vai miten se menikään...

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10506
          • Saaressa

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Alpha-n on tila joka on melkein jokaisessa ecussa maffin hajoamista varten. Eli kun otat johdin irti, kone toimii jonkin näköisillä asetuksilla ja sillä voi ajaa. Saasteet yms on aika harakoilla. Donitsi varmaan jodlaa, onhan siellä todennäköisesti yli 200heppaa käytössä.

          Jos tuota haluaa jalostaa pidemmälle täytyy tehdä moottorin ohjaukseen uudet kartat kaikenlaisia tilanteita varten, eli joko valmis purkki tai todella mittavat säätösessiot dynossa (onko edes mahdollista vakio ecuun?).

          Joskus m50 ja m52 koneista olen käyttänyt ilman maffia, eli alpha-n tilassa. S38:sia en.

          Eiköhän Evolve yms systeemeillä saa esim.E39 M5:sta aika lähelle vakio tehot vai miten se menikään...
          Juu E39 saakin. E34 löytyy alpha n plus josta olen webistä antanut itselleni ymmärtää että on mega vakion tilalle..

          Ideaali tilanne ois purkissa joka toimii vakio antureilla vakio johtosarjassa..

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • Vauhtivaunu
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 2714
            • P-Karjala

            Originally posted by duuk View Post
            Ideaali tilanne ois purkissa joka toimii vakio antureilla vakio johtosarjassa..
            Motronic 1.3

            Ps. onko kone B36 vai B38? B38:ssahan tilanne on helpompi kun maffin voi vaihtaa isompaan ja ilmeisesti Alpha-N-koodikin toimii. Motronic 1.2/.3:ssa tilanne on synkempi muttei mahdoton.
            Last edited by Vauhtivaunu; 10-06-2014, 15:08.
            sigpic


            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

            Comment

            • Arde92
              BTCF Member
              • Aug 2010
              • 1330
              • Lohtaja/keski-pohjanmaa

              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
              Motronic 1.3

              Ps. onko kone B36 vai B38? B38:ssahan tilanne on helpompi kun maffin voi vaihtaa isompaan ja ilmeisesti Alpha-N-koodikin toimii. Motronic 1.2/.3:ssa tilanne on synkempi muttei mahdoton.
              veikkaan että puhutaan b36sta, itseäkin kiinnostaisi kyseinen mahdollisuus..
              E39 M5 Titansilber<------
              F11 530D Spacegray
              E36 323i M-sport Med Hölsteri
              Ex :E61 525D Lci Carboni
              Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
              Ex :E61 530XD Monacoblau<------
              Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
              Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                Originally posted by Arde92 View Post
                veikkaan että puhutaan b36sta, itseäkin kiinnostaisi kyseinen mahdollisuus..
                Nopeasti kun pähkin, niin teoriassa olisi mahdollista laittaa toinen potikka-tyyppinen TPS alkuperäisen kaveriksi, yhdistää se massamittarin piuhaan ja tehdä kartat uusiksi. Toinen mikä tuli nopeasti mieleen on laittaa MAP-anturi ja tehdä sama homma mutta mapin kanssa käytös saattaa olla levotonta.

                Ei tietysti onnistu ilman lastutus-välineitä eli ainakin Ostrich 2.0 ja tunerpro sekä mielellään prommeri että saa ostrichilla tehdyt kartat pysyvään muotoon.

                Ja aika paljon aikaa ratkoa eteen tulevat ongelmakohdat ja paneutua motronicin sielunelämään.
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Bmw Master View Post

                  Jenkeissä joku korjaa maffeja, muistaakseni ~200usd.

                  Comment

                  • jaakko*
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2011
                    • 48
                    • Helsinki

                    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                    Motronic 1.3

                    Ps. onko kone B36 vai B38? B38:ssahan tilanne on helpompi kun maffin voi vaihtaa isompaan ja ilmeisesti Alpha-N-koodikin toimii. Motronic 1.2/.3:ssa tilanne on synkempi muttei mahdoton.
                    B38. Tarkoitatko että vaihtaa toisesta mallista missä on isompi maffi? En ole hirveästi asiaa tutkinut, joten uutta juttua koko homma

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      Originally posted by jaakko* View Post
                      B38. Tarkoitatko että vaihtaa toisesta mallista missä on isompi maffi? En ole hirveästi asiaa tutkinut, joten uutta juttua koko homma
                      No sattui silmään ulkomaanfoorumeita lukiessa että joku oli käyttänyt S38B38:ssa 540:pin maffia. En lukenut niin tarkasti että mitä muuta se maffin vaihto vaati kun pelkän osan, mutta ei pitäisi olla ylivoimainen homma.

                      Ps. Näyttäisi olevan irrotettavalla elementillä joten myös maffin putken vaihto isompaan voisi olla vaihtoehto.
                      Last edited by Vauhtivaunu; 10-06-2014, 19:52.
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10506
                        • Saaressa

                        Mä oon höpissyt tässä B36:sta

                        Mutta jos ja kun joskus jotain päivittelee niin kannattaa heittää ne 600€ tulpanjohdot roskiin ja ostaa B38 venakopankansi, puolat, nokan anturi jne jos siis aftermarket moottorinohjaukseen lähtis..
                        Ja varmaan re85 + + +

                        loputon suo

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by duuk View Post
                          600€
                          300€ riittää

                          Samantien sinne laittaa purkuautosta koko padan niin saa muutaman heposen lisää.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Öljynlämpö asiaan palatakseni, taitaakin mulla olla toimiva termari ja muilla kaput

                            Toiselta foorumilta löytyi, että vanhalla suodatinjalalla ~100 astetta ja uudella 70-80...

                            Comment

                            • duuk
                              Moderator
                              • Dec 2006
                              • 10506
                              • Saaressa

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              300€ riittää

                              Samantien sinne laittaa purkuautosta koko padan niin saa muutaman heposen lisää.
                              Njoo jotain älytöntä kuitenkin.. Molemmat omistaneena pitäydyn kyllä tuossa B36:ssa

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Öljynlämpö asiaan palatakseni, taitaakin mulla olla toimiva termari ja muilla kaput

                              Toiselta foorumilta löytyi, että vanhalla suodatinjalalla ~100 astetta ja uudella 70-80...
                              Mulla on kokemusta 2 omasta ja 3 kaverin E34 M5:sta 4kpl B36 ja 1kpl B38 ja yhdessäkään ei normi ajossa öljynlämmöt ole olleet 100 kyllä 80-90 on tavallisessa ajossa olleet jokaisessa ja kovemmassa siinä 95. Rata-päivät sitten erikseen.
                              Kaikissa käytetty tws 10-60

                              duke's garage:
                              Suzuki R50
                              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                              S38 S54 S62

                              instagram: _duuk

                              Comment

                              • Roito
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2009
                                • 3921
                                • Tavastila/Kotka

                                Mulla myös öljynlämmöt normaalisti siinä 80 hujakoilla
                                BMW E70 X5 käyttismöhkö
                                MB W639 Kummisetä

                                Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎