
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Huomattiin tänään kaverin kanssa että mun 2.8 tuplavanoskoneen putsarin jälkeinen haitariputki oli puoliksi revennyt ja siitä näki ihan putken sisään ku sormella hiukan painoiIhmeen vähän on mitään käyntihäiriöitä, aavistus ehkä tyhjäkäynnin tuntumassa liikeelle lähdössä. Noh uutta tilaukseen heti maanantaina. Mahtaako tuolla isolla repeämällä olla paljon vaikutusta teholukemiin..? Penkissä kun olin pari viikkoa sitten tällä repaleisella haitariputkella tuli 199hp ja 285nm. Autossa siis rosteriputkisto ja peltipakosarja.
-
Originally posted by ttw View PostNonni, eeppinen kokeilu E38:in kanssa tehty. Koneen saa siis vaihdettua keulasta ilman laatikon irrottelua pumppukärryillä.
Auto toimiikin vielä mutta yks asia vaivaa:
Eli ilmailtiin, sisällä on kuin saunassa ja lämmöt siinä 95c.
Mutta kun pistää kylmälle niin lämmöt nousee sinne 98-100c.
Ja pysyvät kyllä, ei yritäkään nousta.
Kiertoa on ja kaikki on uutta, olisko vielä jossain raossa ilmaa?
Lohkon halkeamisesta johtuneet oireet (letkujaräjäyttävä paine) on kadonnut yms. etten usko että olis mitään isompaa.
Leave a comment:
-
Kellään tarkempaa tietoa voiko evaporaatioventtiilin puuttuminen aiheuttaa korjausarvojen toimimattomuuden?
Eli venttiili on irti (väliaikaisesti) ja imuliitäntä tulpattu. Jättää tuosta vikakoodin ja kun katsoo lambdakorjauksia niin integraattori toimii ihan oikein mutta ei kerää mitään arvoja additive tai multiplicative korjauksiin?
Lienee normaalia, vai?
Leave a comment:
-
Nonni, eeppinen kokeilu E38:in kanssa tehty. Koneen saa siis vaihdettua keulasta ilman laatikon irrottelua pumppukärryillä.
Auto toimiikin vielä mutta yks asia vaivaa:
Eli ilmailtiin, sisällä on kuin saunassa ja lämmöt siinä 95c.
Mutta kun pistää kylmälle niin lämmöt nousee sinne 98-100c.
Ja pysyvät kyllä, ei yritäkään nousta.
Kiertoa on ja kaikki on uutta, olisko vielä jossain raossa ilmaa?
Lohkon halkeamisesta johtuneet oireet (letkujaräjäyttävä paine) on kadonnut yms. etten usko että olis mitään isompaa.Last edited by ttw; 25-05-2012, 07:55.
Leave a comment:
-
Originally posted by Cell View PostMikä se koodi on tarkemmin ja onko selitteitä?
Lisäksi auton kanssa on ilmennyt seuraavanlainen ongelma, noin 2-3min siitä kun on lähtenyt liikkeelle. Autosta häviää vedot sekunniksi tuntuu kun menisi moottorijarrulle, tekee kerran muuten toimii normaalisti.
Lisäksi välillä käyntiin lähdön kanssa on ongelmia, Video
Ei anna vika koodeja ne kun luettiin jos vika selviäisi sillä.
Leave a comment:
-
Toukka on antanut nyt kolmen vuoden ajan vika koodia nokka-akselinasento anturista. Alkujaa hajosi oikeasti, korvattu motonetin tuotteella merkkiä X pari vuotta sitten vaihdettu Laakkoselta ostettuun anturiin ei vaikutusta koodin tekee. Mistähän tuo voisi johtua?
Leave a comment:
-
Originally posted by LordHamwich View PostKäytitkö irti mitään muuta kuin tuota piuhaa ja jääkö valo palamaan jo silloin kun laittaa virrat päälle vai vasta sitten kun rykäisee käyntiin?Originally posted by spottti View PostIte ihmettelin samaa, kun kokeeksi noita eri piuhoja käytin irti auton käydessä. En nyt muista sammuiko se nopeuden noustessa tarpeeksi vai seisoiko auto virrat pois jonkin aikaa. Mutta pitäs sammua kyllä itsekseen.
Näin ainakin sigun toukassa.
EDIT: JOS siis vain käytit tuota piuhaa irti, että nyt on kiinni.Originally posted by JJanne View PostEn käyttänyt muutakuin tätä ja IMM johtoa irti tuolloin...
Valo palaa kokoajan kun virrat päällä, ainoastaan kun käynnistää auton niin valo tekee nopean väläytyksen poissa.
Valo on mulla palanut jo viikonpäivät :/ainakin valo sammui nyt ja vikakoodia ei enään ilmeentynyt.
Leave a comment:
-
Kattelin tuossa vikakoodeja tuosta e39:sistä ja anto jonkun lämpöanturin. Livedatasta sit kattelin niin imuilman lämpöanturi olis kokoajan -33. Eli ilmeisesti oikosessa.
Pitääkö tuossa m52:sessa oikeasti irrottaa kaasuläppäkotelo, niinkuin tuossa alfamerin opuksessa väitellään? Siis ei TU kyseessä. Vai onko siihen joku helpompi reitti?
Osaisiko joku sitten neuvoa, että mitä kaikkia letkuja tuolta sitten kannattaa katsella ilmavuotojen kannata? Se IMM:rin letkun vaihdoin, mutta muuta?
Leave a comment:
-
Originally posted by LordHamwich View PostKäytitkö irti mitään muuta kuin tuota piuhaa ja jääkö valo palamaan jo silloin kun laittaa virrat päälle vai vasta sitten kun rykäisee käyntiin?
Valo palaa kokoajan kun virrat päällä, ainoastaan kun käynnistää auton niin valo tekee nopean väläytyksen poissa.
Originally posted by spottti View PostIte ihmettelin samaa, kun kokeeksi noita eri piuhoja käytin irti auton käydessä. En nyt muista sammuiko se nopeuden noustessa tarpeeksi vai seisoiko auto virrat pois jonkin aikaa. Mutta pitäs sammua kyllä itsekseen.
Näin ainakin sigun toukassa.
EDIT: JOS siis vain käytit tuota piuhaa irti, että nyt on kiinni.
Leave a comment:
-
Originally posted by JJanne View PostEli menin ottaa kyseisestä sensorista johdon pois auton ollessa käynnissä ja nyt sitten luistoneston valo palaa kokoajan ja vaikka nollaan vikakoodin niin se palaa samantien takaisin, pitääkö tuo jotenkin calibroida uusiksi että lopettaa herjaamisen vai sainko sen menemään rikki tuolla johdon irroituksella jotenkin kokonaan? moottorina on M52B28
vikakoodia koitin INPAlla nollata...
Näin ainakin sigun toukassa.
EDIT: JOS siis vain käytit tuota piuhaa irti, että nyt on kiinni.
Leave a comment:
-
Originally posted by JJanne View PostEli menin ottaa kyseisestä sensorista johdon pois auton ollessa käynnissä ja nyt sitten luistoneston valo palaa kokoajan ja vaikka nollaan vikakoodin niin se palaa samantien takaisin, pitääkö tuo jotenkin calibroida uusiksi että lopettaa herjaamisen vai sainko sen menemään rikki tuolla johdon irroituksella jotenkin kokonaan?
Leave a comment:
-
Throttle valve potentiometer
Eli menin ottaa kyseisestä sensorista johdon pois auton ollessa käynnissä ja nyt sitten luistoneston valo palaa kokoajan ja vaikka nollaan vikakoodin niin se palaa samantien takaisin, pitääkö tuo jotenkin calibroida uusiksi että lopettaa herjaamisen vai sainko sen menemään rikki tuolla johdon irroituksella jotenkin kokonaan? moottorina on M52B28
vikakoodia koitin INPAlla nollata...
Leave a comment:
-
Kiitos vinkistä, pitänee huomenna nostaa auto pukeille että pääsee tutkiskelemaan tarkemmin.
Leave a comment:
-
M52:ssa luulisin että aika simppeli homma ottaa alakautta jos sen saa vaan pujoteltua pois välistä. Kiinnityspulttien päässä kun ei oo mutteria niinkuin esim. m50:ssä. Parilla jatkovarrella vaan pultit auki vaihdelaatikon kautta ja johdot irti.
Leave a comment:
Leave a comment: