M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • biglimited
    replied
    Huomattiin tänään kaverin kanssa että mun 2.8 tuplavanoskoneen putsarin jälkeinen haitariputki oli puoliksi revennyt ja siitä näki ihan putken sisään ku sormella hiukan painoi Ihmeen vähän on mitään käyntihäiriöitä, aavistus ehkä tyhjäkäynnin tuntumassa liikeelle lähdössä. Noh uutta tilaukseen heti maanantaina. Mahtaako tuolla isolla repeämällä olla paljon vaikutusta teholukemiin..? Penkissä kun olin pari viikkoa sitten tällä repaleisella haitariputkella tuli 199hp ja 285nm. Autossa siis rosteriputkisto ja peltipakosarja.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by ttw View Post
    Nonni, eeppinen kokeilu E38:in kanssa tehty. Koneen saa siis vaihdettua keulasta ilman laatikon irrottelua pumppukärryillä.

    Auto toimiikin vielä mutta yks asia vaivaa:

    Eli ilmailtiin, sisällä on kuin saunassa ja lämmöt siinä 95c.
    Mutta kun pistää kylmälle niin lämmöt nousee sinne 98-100c.
    Ja pysyvät kyllä, ei yritäkään nousta.

    Kiertoa on ja kaikki on uutta, olisko vielä jossain raossa ilmaa?
    Lohkon halkeamisesta johtuneet oireet (letkujaräjäyttävä paine) on kadonnut yms. etten usko että olis mitään isompaa.
    On ihan normaalia, että M52:ssa pyörii tyhjäkäynnillä lämmöt n. 100c:ssa.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Kellään tarkempaa tietoa voiko evaporaatioventtiilin puuttuminen aiheuttaa korjausarvojen toimimattomuuden?
    Eli venttiili on irti (väliaikaisesti) ja imuliitäntä tulpattu. Jättää tuosta vikakoodin ja kun katsoo lambdakorjauksia niin integraattori toimii ihan oikein mutta ei kerää mitään arvoja additive tai multiplicative korjauksiin?
    Lienee normaalia, vai?

    Leave a comment:


  • ttw
    replied
    Nonni, eeppinen kokeilu E38:in kanssa tehty. Koneen saa siis vaihdettua keulasta ilman laatikon irrottelua pumppukärryillä.

    Auto toimiikin vielä mutta yks asia vaivaa:

    Eli ilmailtiin, sisällä on kuin saunassa ja lämmöt siinä 95c.
    Mutta kun pistää kylmälle niin lämmöt nousee sinne 98-100c.
    Ja pysyvät kyllä, ei yritäkään nousta.

    Kiertoa on ja kaikki on uutta, olisko vielä jossain raossa ilmaa?
    Lohkon halkeamisesta johtuneet oireet (letkujaräjäyttävä paine) on kadonnut yms. etten usko että olis mitään isompaa.
    Last edited by ttw; 25-05-2012, 07:55.

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Mikä se koodi on tarkemmin ja onko selitteitä?
    Yritän ehtiä lukea huomenna.

    Lisäksi auton kanssa on ilmennyt seuraavanlainen ongelma, noin 2-3min siitä kun on lähtenyt liikkeelle. Autosta häviää vedot sekunniksi tuntuu kun menisi moottorijarrulle, tekee kerran muuten toimii normaalisti.

    Lisäksi välillä käyntiin lähdön kanssa on ongelmia, Video

    Ei anna vika koodeja ne kun luettiin jos vika selviäisi sillä.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Mikä se koodi on tarkemmin ja onko selitteitä?

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Toukka on antanut nyt kolmen vuoden ajan vika koodia nokka-akselinasento anturista. Alkujaa hajosi oikeasti, korvattu motonetin tuotteella merkkiä X pari vuotta sitten vaihdettu Laakkoselta ostettuun anturiin ei vaikutusta koodin tekee. Mistähän tuo voisi johtua?

    Leave a comment:


  • JJanne
    replied
    Originally posted by LordHamwich View Post
    Käytitkö irti mitään muuta kuin tuota piuhaa ja jääkö valo palamaan jo silloin kun laittaa virrat päälle vai vasta sitten kun rykäisee käyntiin?
    Originally posted by spottti View Post
    Ite ihmettelin samaa, kun kokeeksi noita eri piuhoja käytin irti auton käydessä. En nyt muista sammuiko se nopeuden noustessa tarpeeksi vai seisoiko auto virrat pois jonkin aikaa. Mutta pitäs sammua kyllä itsekseen.
    Näin ainakin sigun toukassa.

    EDIT: JOS siis vain käytit tuota piuhaa irti, että nyt on kiinni.
    Originally posted by JJanne View Post
    En käyttänyt muutakuin tätä ja IMM johtoa irti tuolloin...

    Valo palaa kokoajan kun virrat päällä, ainoastaan kun käynnistää auton niin valo tekee nopean väläytyksen poissa.



    Valo on mulla palanut jo viikonpäivät :/
    Jahas tää selviski vissiin nyt, oli vaijeri lähtenyt paikoiltaan pois tuosta läpästä -> vaijeri menee johonkin sähkömoottoriin mikä säätää sitä, en vaan ollut huomannut tuota aijemmin ainakin valo sammui nyt ja vikakoodia ei enään ilmeentynyt.

    Leave a comment:


  • Pmak
    replied
    Kattelin tuossa vikakoodeja tuosta e39:sistä ja anto jonkun lämpöanturin. Livedatasta sit kattelin niin imuilman lämpöanturi olis kokoajan -33. Eli ilmeisesti oikosessa.

    Pitääkö tuossa m52:sessa oikeasti irrottaa kaasuläppäkotelo, niinkuin tuossa alfamerin opuksessa väitellään? Siis ei TU kyseessä. Vai onko siihen joku helpompi reitti?

    Osaisiko joku sitten neuvoa, että mitä kaikkia letkuja tuolta sitten kannattaa katsella ilmavuotojen kannata? Se IMM:rin letkun vaihdoin, mutta muuta?

    Leave a comment:


  • JJanne
    replied
    Originally posted by LordHamwich View Post
    Käytitkö irti mitään muuta kuin tuota piuhaa ja jääkö valo palamaan jo silloin kun laittaa virrat päälle vai vasta sitten kun rykäisee käyntiin?
    En käyttänyt muutakuin tätä ja IMM johtoa irti tuolloin...

    Valo palaa kokoajan kun virrat päällä, ainoastaan kun käynnistää auton niin valo tekee nopean väläytyksen poissa.

    Originally posted by spottti View Post
    Ite ihmettelin samaa, kun kokeeksi noita eri piuhoja käytin irti auton käydessä. En nyt muista sammuiko se nopeuden noustessa tarpeeksi vai seisoiko auto virrat pois jonkin aikaa. Mutta pitäs sammua kyllä itsekseen.
    Näin ainakin sigun toukassa.

    EDIT: JOS siis vain käytit tuota piuhaa irti, että nyt on kiinni.
    Valo on mulla palanut jo viikonpäivät :/

    Leave a comment:


  • spottti
    replied
    Originally posted by JJanne View Post
    Eli menin ottaa kyseisestä sensorista johdon pois auton ollessa käynnissä ja nyt sitten luistoneston valo palaa kokoajan ja vaikka nollaan vikakoodin niin se palaa samantien takaisin, pitääkö tuo jotenkin calibroida uusiksi että lopettaa herjaamisen vai sainko sen menemään rikki tuolla johdon irroituksella jotenkin kokonaan? moottorina on M52B28

    vikakoodia koitin INPAlla nollata...
    Ite ihmettelin samaa, kun kokeeksi noita eri piuhoja käytin irti auton käydessä. En nyt muista sammuiko se nopeuden noustessa tarpeeksi vai seisoiko auto virrat pois jonkin aikaa. Mutta pitäs sammua kyllä itsekseen.
    Näin ainakin sigun toukassa.

    EDIT: JOS siis vain käytit tuota piuhaa irti, että nyt on kiinni.

    Leave a comment:


  • LordHamwich
    replied
    Originally posted by JJanne View Post
    Eli menin ottaa kyseisestä sensorista johdon pois auton ollessa käynnissä ja nyt sitten luistoneston valo palaa kokoajan ja vaikka nollaan vikakoodin niin se palaa samantien takaisin, pitääkö tuo jotenkin calibroida uusiksi että lopettaa herjaamisen vai sainko sen menemään rikki tuolla johdon irroituksella jotenkin kokonaan?
    Käytitkö irti mitään muuta kuin tuota piuhaa ja jääkö valo palamaan jo silloin kun laittaa virrat päälle vai vasta sitten kun rykäisee käyntiin?

    Leave a comment:


  • JJanne
    replied
    Throttle valve potentiometer

    Eli menin ottaa kyseisestä sensorista johdon pois auton ollessa käynnissä ja nyt sitten luistoneston valo palaa kokoajan ja vaikka nollaan vikakoodin niin se palaa samantien takaisin, pitääkö tuo jotenkin calibroida uusiksi että lopettaa herjaamisen vai sainko sen menemään rikki tuolla johdon irroituksella jotenkin kokonaan? moottorina on M52B28

    vikakoodia koitin INPAlla nollata...

    Leave a comment:


  • LordHamwich
    replied
    Kiitos vinkistä, pitänee huomenna nostaa auto pukeille että pääsee tutkiskelemaan tarkemmin.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    M52:ssa luulisin että aika simppeli homma ottaa alakautta jos sen saa vaan pujoteltua pois välistä. Kiinnityspulttien päässä kun ei oo mutteria niinkuin esim. m50:ssä. Parilla jatkovarrella vaan pultit auki vaihdelaatikon kautta ja johdot irti.

    Leave a comment:

Working...
X