Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 vanos remontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    tänään tuli tehtyä m54b22 myllyyn

    On tosiaan helpompi ku m50 myllyyn. Vaikutusta paha mennä sanomaan ku tuli heitettyä vaan kymppi kilsan testi että toimii. Löysäthän ne männät oli ku vanha p...u! Tai ne o-renkaat. Ite tilasin Venäjältä setin ja samaa kamaa mitä beisanin tuotteet, pikkusen edukkaammat vaan oli. Pari vk kesti toimitus beisanin viikon sijasta. Eli tämmönen ku:
    www.vanos-bmw.com tai ebayn kautta homma toimii ja kaverit osaa enklantia.
    Last edited by Kissvesala; 31-07-2013, 21:53. Reason: osoitelinkki korjattu
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • komonda
      Newbiemmer
      • Mar 2010
      • 10
      • Sotkamo

      Tervehdys!

      Toivottavasti ei nyt mene liikaa off-topickiksi, mutta:
      Mahtaisiko löytyä jotakuta, joka - tietty korvausta vastaan - vanoksen tiivisteet vaihtaisi? Oman kulkineen tyhjäkäyntioireet kylmällä koneella viittaavat just tähän tiivisteiden vaihtotarpeeseen. Itse hieman hirvittää hommaan ryhtyä, eikä oikein sopivia tilojakaan tahdo löytyä.

      Kyseessä olis M52TUB28 ja itse hoitaisin tiivistesatsin sekä vanokseen että venttiilikoppaan yms. hilppeet mitä sinne nyt tarvitsee vaihdella. Tekijälle jäisi siis vaihtotyö. Ensisijaisesti Kainuun alueen tekijät kiinnostaa, mutta muitakaan en poissulje jos saataisiin jollekin viikonlopulle homma sovittua.

      Osaajat ilmoittautukaa tai ilmoittakaa suosituksenne tekijästä! Vaikkapa yv:llä ellei sitten ole parempi tähän kaikkien näkysälle laittaa.

      Kiitos!
      -00 e46 328Ci

      Comment

      • Raispe
        Bimmer Rookie
        • Jul 2012
        • 181
        • Oulu

        Kannatteeko mun alkaa vaihtelemaan sitten noita vanoksen O-renkaita, kun koneena löytyy N52 eli valvetronic & dual vanos? Ainakaan mitään suurempaa humplaamista ei tapahdu, kuin kylmänä ja sekin on tyyliin niin pientä, että se ei itseä häiritse.. Myös konekkin käy nätisti ja tasaisesti. Tosin ylihuoltoa ei voi koskaan olla liikaa.
        Nykyiset:
        Bmw F10 520dA M-sport -11vm
        Vw Polo 1.4 -07vm
        Mb 190D 2.5 -87vm

        Ex:
        Paljon.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by Raispe View Post
          Kannatteeko mun alkaa vaihtelemaan sitten noita vanoksen O-renkaita, kun koneena löytyy N52 eli valvetronic & dual vanos? Ainakaan mitään suurempaa humplaamista ei tapahdu, kuin kylmänä ja sekin on tyyliin niin pientä, että se ei itseä häiritse.. Myös konekkin käy nätisti ja tasaisesti. Tosin ylihuoltoa ei voi koskaan olla liikaa.
          Eipä niihin ole olemassa mitään vaihdettavia o-renkaita. Koko yksiköt voi vaihtaa jos on ongelmaa.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            Originally posted by Raispe View Post
            Kannatteeko mun alkaa vaihtelemaan sitten noita vanoksen O-renkaita, kun koneena löytyy N52 eli valvetronic & dual vanos? Ainakaan mitään suurempaa humplaamista ei tapahdu, kuin kylmänä ja sekin on tyyliin niin pientä, että se ei itseä häiritse.. Myös konekkin käy nätisti ja tasaisesti. Tosin ylihuoltoa ei voi koskaan olla liikaa.
            Ei kai N52:een ole edes o-renkaita saatavilla, joten hankalaa olisi vaihtaminen? :think Vanos-yksikköhän on ihan erilainen noissa uudemmissa koneissa, tiivisteet parempaa matskua ym.


            EDIT: Supa ennätti ensin.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • Raispe
              Bimmer Rookie
              • Jul 2012
              • 181
              • Oulu

              Empäs vielä ole ehtinyt perehtyä tuon koneen saloihin, mutta eiköhän se tästä Ja kaikkia osia saa tarvikkeena ennemmin tai myöhemmin
              Nykyiset:
              Bmw F10 520dA M-sport -11vm
              Vw Polo 1.4 -07vm
              Mb 190D 2.5 -87vm

              Ex:
              Paljon.

              Comment

              • Annala
                Bimmer Rookie
                • Aug 2006
                • 58
                • Eurajoki

                E60 m54 vanos

                Tervehdys!

                Olisi aika vaihtaa venttiilikopan tiiviste ja samalla ajattelin tuon VANOS-yksikön tiivisteet vaihtaa.

                Onko kyseessä millainen urakka E60 korimallissa? Ainakin raitisilmasuodattimet koteloineen pitää poistaa, että saa venttiilikopan kannen irti. Joutuuko flektiin/sen osiin koskemaan jotta saa vanoksen vedettyä ulos?
                BMW e60 530i 2004

                ex. BMW e36 328i coupe 1995

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  Originally posted by Annala View Post
                  Tervehdys!

                  Olisi aika vaihtaa venttiilikopan tiiviste ja samalla ajattelin tuon VANOS-yksikön tiivisteet vaihtaa.

                  Onko kyseessä millainen urakka E60 korimallissa? Ainakin raitisilmasuodattimet koteloineen pitää poistaa, että saa venttiilikopan kannen irti. Joutuuko flektiin/sen osiin koskemaan jotta saa vanoksen vedettyä ulos?
                  Eikai se flektin irrotus maata kaada. 5minuuttia niin se on irti. poikkituki, raikkarikotelot, suojamuovi, puolat, venttilikoppa ja vanos, nuin suunnilleen... samaan hujakkaan tietty voi vaihtaa rymäyttää vesipumpun ja termarin mutta nämähän on makuasioita. ja sitte ehkä koko homman tärkein jutska... se venttiilikopan tiiviste pitää liimata kiinni että pitää!
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • Annala
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2006
                    • 58
                    • Eurajoki

                    Originally posted by Kissvesala View Post
                    Eikai se flektin irrotus maata kaada. 5minuuttia niin se on irti. poikkituki, raikkarikotelot, suojamuovi, puolat, venttilikoppa ja vanos, nuin suunnilleen... samaan hujakkaan tietty voi vaihtaa rymäyttää vesipumpun ja termarin mutta nämähän on makuasioita. ja sitte ehkä koko homman tärkein jutska... se venttiilikopan tiiviste pitää liimata kiinni että pitää!
                    Juu enpä usko, että homma tuohon kaatuu. Ihan mielenkiinnosta lähdin kyselemään, kun tilaa näyttäisi olevan suht hyvin.
                    BMW e60 530i 2004

                    ex. BMW e36 328i coupe 1995

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by Kissvesala View Post
                      ja sitte ehkä koko homman tärkein jutska... se venttiilikopan tiiviste pitää liimata kiinni että pitää!
                      Saumakohdista joo, ei koko matkalta.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        Originally posted by Supa View Post
                        Saumakohdista joo, ei koko matkalta.
                        Nimen omaan. Yleisin vuotopaikka lienee just se vanoksen liitoskohta. Mutta ite ainaki oon ruikkinu silikoonit niihinki tulpanreikien tiivisteisiin.
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          Originally posted by Supa View Post
                          Saumakohdista joo, ei koko matkalta.
                          Kyllä minä olen joutunut vetämään tiivisteliimat molemmin puolin venakopantiivisteeseen. Muuten alkaa jossain vaiheessa vuotamaan, ja mulla ainakin alkaa tihkuttaan öljyä pakosarjan suojapellin päälle sieltä moottorin perältä, eikä mikään ole sen ärsyttävämpää kuin haistella palaneen ölpän käryä ohjaamossa.

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by Mr.Speed View Post
                            Kyllä minä olen joutunut vetämään tiivisteliimat molemmin puolin venakopantiivisteeseen. Muuten alkaa jossain vaiheessa vuotamaan, ja mulla ainakin alkaa tihkuttaan öljyä pakosarjan suojapellin päälle sieltä moottorin perältä, eikä mikään ole sen ärsyttävämpää kuin haistella palaneen ölpän käryä ohjaamossa.
                            Siinä vaiheessa sulla on todennäköisesti kiero venakoppa tai huohotus pahasti tukossa.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • mijuko
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2010
                              • 951
                              • ۩□□۩

                              Originally posted by Mr.Speed View Post
                              . Muuten alkaa jossain vaiheessa vuotamaan, ja mulla ainakin alkaa tihkuttaan öljyä pakosarjan suojapellin päälle sieltä moottorin perältä, eikä mikään ole sen ärsyttävämpää kuin haistella palaneen ölpän käryä ohjaamossa.
                              Sama homma. Huohotin ja tiiviste uusittu, mutta edelleen pientä vuotoa samasta kohdasta sen suojapellin päälle.... kai se venakoppa on sit kiero

                              Comment

                              • Guest's Avatar

                                Originally posted by Supa View Post
                                Siinä vaiheessa sulla on todennäköisesti kiero venakoppa tai huohotus pahasti tukossa.
                                Huohotus kamat uusittu toissa talvena, ja eipä tuo muovinen koppa kyllä millään tavalla kierolta vaikuttanut Mulla on sellainen ajatus tuosta vuotamisesta, että kun tuo kuutonen makaa hieman toisella kyljellään (pakosarja puolelle) niin öljy myös huuhtoo enemmän sillä puolen. Ja kun noita pultteja ei voi enempäänsä kiristää, niin pänni ei riitä pitämään sitä kumia tarpeeksi tiiviinä kuumaa öljyä vastaan. Ei se paljoa ole vuotanut, mutta eipä sitä ölppää tarvi kuin tippa kuumalle metallille niin johan käryää.

                                Nyt kun liimasin huolellisesti sen tiivisteen, ja laitoin liiman myös siihen kopan tiivisteuraan, niin eipä ole toistaiseksi vuotanut yhtään.
                                Last edited by Guest; 27-01-2014, 22:13.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎