Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Originally posted by Irl-Racing View Post
    Hetken selailin ja luovutin.

    Kelpaako mikään m50-m54 vakio mäntä 2.8 kampuran ja 140mm veivin kanssa? samalla mitä puristuksia sinne syntyy.
    joko katoit skarpan taulukosta?
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Skarpa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 3410
      • Kotka

      Originally posted by Tonton View Post
      joko katoit skarpan taulukosta?
      Tommosta yhdistelmää mulla ei oo suoraan laskettuna mutta M54B30 mäntä on matalin. Se on 3,5 mm matalampi kuin B28 mäntä, eli tulee 140 mm kangella 1,5 mm ylemmäs kuin vakio B28 kokoonpanolla. Paljerakoa jää n. 1,5mm ja puristukset nousee tietty sen mukaan. Laskematta arvaan 11-12. Tämä siis vanospadassa. NV moottorin suhteen en sano mitään varmaa.

      EDIT: Tässä vielä linkki, josta pääsee lataamaan tuon tekemäni puristussuhteen laskentataulukon. Jos löytyy huomautettavaa, niin huudelkaa ja korjaan sitten.
      Last edited by Skarpa; 22-02-2016, 07:14.
      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

      E30 Armo "330i"

      Comment

      • Arppa
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1055
        • Lumbriver

        Amatööri täällä kyselee... Laskeskelin tuolla kaaviolla että jos laitan tuohon m52b25 koneeseen b28 kampuran pelkästään niin puristukset nousee 10,97 ja jos oikein ymmärsin niin männän laki jää 0,5mm alle lohkontason. Menikö oikein ja toimiiko maltillisilla alle 1bar ahdoilla?
        Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
        Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
        Kauppakassina: Hyundai i30 -21
        -Raahe Connection-
        -Team Kärppä- limited edition

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3410
          • Kotka

          Originally posted by Arppa View Post
          Amatööri täällä kyselee... Laskeskelin tuolla kaaviolla että jos laitan tuohon m52b25 koneeseen b28 kampuran pelkästään niin puristukset nousee 10,97 ja jos oikein ymmärsin niin männän laki jää 0,5mm alle lohkontason. Menikö oikein ja toimiiko maltillisilla alle 1bar ahdoilla?
          Kiertokanget sun tarvii myös vaihtaa 135mm pitkiin, että pääset noihin lukemiin. B25 koneessa on 140 mm kanget. Muuten täsmää mun tietojen mukaan. Ahtamiseen en ota kantaa, siitä mulla ei ole minkäänlaista kokemusta.
          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • Irl-Racing
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1755
            • Naantali

            Originally posted by Skarpa View Post
            Tommosta yhdistelmää mulla ei oo suoraan laskettuna mutta M54B30 mäntä on matalin. Se on 3,5 mm matalampi kuin B28 mäntä, eli tulee 140 mm kangella 1,5 mm ylemmäs kuin vakio B28 kokoonpanolla. Paljerakoa jää n. 1,5mm ja puristukset nousee tietty sen mukaan. Laskematta arvaan 11-12. Tämä siis vanospadassa. NV moottorin suhteen en sano mitään varmaa.

            EDIT: Tässä vielä linkki, josta pääsee lataamaan tuon tekemäni puristussuhteen laskentataulukon. Jos löytyy huomautettavaa, niin huudelkaa ja korjaan sitten.
            http://1drv.ms/1SM0KWE
            Tosiaa on nonvanos kone. Täytyy tutkii et saisko millää tehtyy että on järkevä kompinaatio.
            Autot
            Bmw I8
            Mini cooper S

            Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

            IG: Irl_Customs

            Comment

            • Skarpa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 3410
              • Kotka

              Originally posted by Irl-Racing View Post
              Tosiaa on nonvanos kone. Täytyy tutkii et saisko millää tehtyy että on järkevä kompinaatio.
              Jos sulla on nv-kone levällään, niin mittaa ihmeessä siitä kannen palotilan tilavuus ja paa vaikka kuva männänlaesta, niin saa vähän arvioitua venakolojen kokoa. Saa vähän täydennettyä tuota taulukkoa.
              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

              E30 Armo "330i"

              Comment

              • Arppa
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1055
                • Lumbriver

                Originally posted by Arppa View Post
                Amatööri täällä kyselee... Laskeskelin tuolla kaaviolla että jos laitan tuohon m52b25 koneeseen b28 kampuran pelkästään niin puristukset nousee 10,97 ja jos oikein ymmärsin niin männän laki jää 0,5mm alle lohkontason. Menikö oikein ja toimiiko maltillisilla alle 1bar ahdoilla?
                Originally posted by Skarpa View Post
                Kiertokanget sun tarvii myös vaihtaa 135mm pitkiin, että pääset noihin lukemiin. B25 koneessa on 140 mm kanget. Muuten täsmää mun tietojen mukaan. Ahtamiseen en ota kantaa, siitä mulla ei ole minkäänlaista kokemusta.
                Niin juu, kattelin eka sivulta mikä googlesta tuli että m52-kanget on 135mm.

                BMW Rods: 325E, 325i, 635, 318is, 318ti, M52, 330i, M54, M60, M70, E90, N54, M3, M5, M6, S14, S54, S65, S64B40, S85B50, M20, M30, M42, M44, M50


                Mutta nämä on ensitalven projekteja, kerkeää tutustua aiheeseen tarkemmin.
                Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                -Raahe Connection-
                -Team Kärppä- limited edition

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3410
                  • Kotka

                  Originally posted by Arppa View Post
                  Niin juu, kattelin eka sivulta mikä googlesta tuli että m52-kanget on 135mm.

                  BMW Rods: 325E, 325i, 635, 318is, 318ti, M52, 330i, M54, M60, M70, E90, N54, M3, M5, M6, S14, S54, S65, S64B40, S85B50, M20, M30, M42, M44, M50


                  Mutta nämä on ensitalven projekteja, kerkeää tutustua aiheeseen tarkemmin.
                  M52B25 kangen pituudesta ei näköjään löydykään ihan yksiselitteisen varmaa tietoa. Jotkut lähteet sanoo 135, jotkut 140 mm. Ainoa männän puristuskorkeus, jonka löysin (32,7 mm) ei käy järkeen 135 mm kangella. Jännä juttu muuten tuossa Pauterin katalogissakin, että kankien mallinumeron viiminen numero menee pääsääntöisesti kangen pituuden mukaan, mutta M50B25 kangen numero loppuu 1450F, vaikka kanki on silti merkitty 135-milliseksi.
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • Arppa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1055
                      • Lumbriver

                      Taitaa olla sama hankkia varuiksi 135mm kanget, tuskin siinä konkurssi tulee vaikka koneessa olisikin samanlaiset paikallaan.

                      E: Siinähän tulikin taulukkoa, taidan selvitä pelkällä b28 kampuralla...
                      Last edited by Arppa; 22-02-2016, 13:11.
                      Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                      Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                      Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                      -Raahe Connection-
                      -Team Kärppä- limited edition

                      Comment

                      • Skarpa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2007
                        • 3410
                        • Kotka

                        Originally posted by Supra^ View Post
                        Ristiriitanen taulukko. Isku 75, kiertokanki 135 ja männän puristuskorkeus 32,7

                        (75/2)+135+32,7 = 205,2

                        Mäntä jäisi 5mm dekkitason alle, ellei M52B25 lohko ole huomattavasti muita matalampi. (en usko)

                        EDIT: Muuten kyllä hyvä, kun tuossa on noi männänlakien muodot. Näkyy hyvin miksi M50B25 koneessa on matalammat puristukset kuin M50B25 TU:ssa, vaikka männän puristuskorkeus on isompi. Voisin veikata, että kannen palotilat ovat aika saman muotoiset.
                        Last edited by Skarpa; 22-02-2016, 13:38.
                        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                        E30 Armo "330i"

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Skarpa View Post
                          Ristiriitanen taulukko. Isku 75, kiertokanki 135 ja männän puristuskorkeus 32,7

                          (75/2)+135+32,7 = 205,2

                          Mäntä jäisi 5mm dekkitason alle, ellei M52B25 lohko ole huomattavasti muita matalampi. (en usko)

                          EDIT: Muuten kyllä hyvä, kun tuossa on noi männänlakien muodot. Näkyy hyvin miksi M50B25 koneessa on matalammat puristukset kuin M50B25 TU:ssa, vaikka männän puristuskorkeus on isompi. Voisin veikata, että kannen palotilat ovat aika saman muotoiset.
                          Juu nuo tiedot ovat M52:n osalta perseellään, B20:ssä on 145mm kanget, B25:ssä 140 milliset. M50:sissä kanget ovat samanmittaiset ja mäntien puristuskorkeuksissa erot, lohkothan ovat kaikki samankorkuisia.

                          Comment

                          • Busch
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 271
                            • Seinäjoki/Lapua

                            Originally posted by Skarpa View Post
                            Tommosta yhdistelmää mulla ei oo suoraan laskettuna mutta M54B30 mäntä on matalin. Se on 3,5 mm matalampi kuin B28 mäntä, eli tulee 140 mm kangella 1,5 mm ylemmäs kuin vakio B28 kokoonpanolla. Paljerakoa jää n. 1,5mm ja puristukset nousee tietty sen mukaan. Laskematta arvaan 11-12. Tämä siis vanospadassa. NV moottorin suhteen en sano mitään varmaa.

                            EDIT: Tässä vielä linkki, josta pääsee lataamaan tuon tekemäni puristussuhteen laskentataulukon. Jos löytyy huomautettavaa, niin huudelkaa ja korjaan sitten.
                            http://1drv.ms/1SM0KWE
                            Onko m50b25tu kannen palotila uutena 34ml? Oon elänyt valheessa luullut et se on 35ml?

                            Vai voiko näihin sun tietoihin luottaa? :think

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              Kankien mitathan tuossa taulukossa näköjään kusee.


                              Olen ollut siinä uskossa (korjatkaa jos olen väärässä) että 84mm porauksella olevan M5x kannen palotila on aina 34cc.
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3410
                                • Kotka

                                Originally posted by Busch View Post
                                Onko m50b25tu kannen palotila uutena 34ml? Oon elänyt valheessa luullut et se on 35ml?

                                Vai voiko näihin sun tietoihin luottaa? :think
                                Yhtäkään arvoa en ole itse mitannut. Kaikki on justiin niin epäluotettavaa kuin muukin tieto netissä, enkä ota mitään vastuuta mistään . Se kun on sanottu alta pois, niin oon kuitenkin koittanut löytää luotettavan tuntusia lähteitä ja arvioinu arvoja sen mukaan, tuntuuko ne järkeviltä ja tuottaako ne järkeen käypiä tuloksia. Jos joku on itse mitannut M50B25tu kannen tilavuudeksi 35ml, niin sitten se on niin. Silloin todennäköisesti myös M52B25 kannen palotila on sama. Päivitän ja tarkennan taulukkoa mielelläni.

                                Originally posted by Supra^ View Post
                                Olen ollut siinä uskossa (korjatkaa jos olen väärässä) että 84mm porauksella olevan M5x kannen palotila on aina 34cc.
                                34cc tuottaa kyllä arvoja, jotka ovat lähempänä bemarin ilmoittamia, kuin 35cc. Sitähän ei sitten taas tiedä, kuinka tarkkoja ja oikeellisia arvoja tehtaan imoittamat ovat. Tietysti puristussuhde nyt ei ole samalla lailla markkinaluku kuin esim. moottoriteho.
                                Last edited by Skarpa; 22-02-2016, 21:27.
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎