Originally posted by Urpo_rotta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50 ylikokotopic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by mige95; 10-12-2016, 21:43.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
-
-
Originally posted by mige95 View PostKyllähän "kuningaspultti" puristaa noita yhtee samalla tavalla miten nytkin, ei ihan niin kovaa momenttia vaan saa. Voin kertoo et tollanen kiila kestää aikapaljon enemmän mitä apulaitteet/jakopää vastustustaa, kuitenki molemmat omalla kiilalla.
Tuossa vaiheessa pystyisit vielä helposti suurentamaan kierteen, tuolla m12 ei kummoisia voimia saa aikaan. Olisi hyvä henkivakuutus isolla työllä tehdylle moottorille.
Liimaamalla holkit akselille oikeanlaisella liimalla saattaa myös saada apua.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostItse olen antanut itseni ymmärtää että normaalisti kiila on vain ajoitusta varten. Todellisen rasituksen kantaa pintojen välinen kitka joka tulee kunkkupultin puristuksesta. Sen takia kunkkupultti on yleensä iso ja kiristetään erittäin tiukkaan.
Tuossa vaiheessa pystyisit vielä helposti suurentamaan kierteen, tuolla m12 ei kummoisia voimia saa aikaan. Olisi hyvä henkivakuutus isolla työllä tehdylle moottorille.
Liimaamalla holkit akselille oikeanlaisella liimalla saattaa myös saada apua.Last edited by mige95; 12-12-2016, 17:27.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Itsellä on ainekin 4 pultilla niin kuin kuuluukin. Oisit sorvannut vaan aluslevyn missä olisi ollut reiät neljälle pultille. No myöhästähän se nyt on. Toivotaan että kestääen kyllä sitten suosittele paljon yli 7k pyörittämään tuota moottoria. On kiertokangen laakerit aika kovilla
Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
M12 pultti kestää paljon enemmän kuin tuossa kohtaa tarvii, OEM-ratkaisu neljällä epäkeskeisellä pultilla on paljon paskempi ratkaisu mutta sillä on ratkaistu mahdollinen kuningaspultin löystyminen dampperin värinöistä. Kannatttaa vetästä jollain lukitteella kuningaspultti kiinni niin varmasti pysyy ja kestää.
Comment
-
-
Originally posted by mige95 View PostKyllähän "kuningaspultti" puristaa noita yhtee samalla tavalla miten nytkin, ei ihan niin kovaa momenttia vaan saa. Voin kertoo et tollanen kiila kestää aikapaljon enemmän mitä apulaitteet/jakopää vastustustaa, kuitenki molemmat omalla kiilalla.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostJuu mutta pelkän kiilan varassa heiluessa kiila ja ratas kulahtaisivat todella nopeasti pilalle, kampuran värähtäessä monta kertaa per kierros. Sen kiilan tarkoitus on vain pitää se ratas paikallaan kuningaspulttia kirittäessä, sen voi vaikka jättää poiskin jos saa systeemin kasattua muutenkin. Näin on esimerkiksi tehty sen jakoketjun toisessa päässä.Last edited by mige95; 11-12-2016, 18:35.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostM12 pultti kestää paljon enemmän kuin tuossa kohtaa tarvii, OEM-ratkaisu neljällä epäkeskeisellä pultilla on paljon paskempi ratkaisu mutta sillä on ratkaistu mahdollinen kuningaspultin löystyminen dampperin värinöistä. Kannatttaa vetästä jollain lukitteella kuningaspultti kiinni niin varmasti pysyy ja kestää.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Originally posted by Peksu_M20 View PostItsellä on ainekin 4 pultilla niin kuin kuuluukin. Oisit sorvannut vaan aluslevyn missä olisi ollut reiät neljälle pultille. No myöhästähän se nyt on. Toivotaan että kestääen kyllä sitten suosittele paljon yli 7k pyörittämään tuota moottoria. On kiertokangen laakerit aika kovilla
-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Puristus
Eikö tuo noin 13,5:1 puristus ole ihan ok bensalla, kun tulossa on todella jyrkät hiotut nokat ?Last edited by mige95; 11-12-2016, 18:36.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Kyllä se hihnapyörä painaa sitä ratasta että ei se kyllä ole siellä pelkän kiilan varassaja ne uudet laakerit nyt ei ihan siihen liity mitä tarkoitin tuolla kierrättämisellä. Tuossa koneessa vaan alkaa olemaan kampikulma vähän niin ja näin. Jos haluat korkeelle kiertävän moottorin niin olisin kyllä valinnut aivan eri akselin
Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
Originally posted by Peksu_M20 View PostKyllä se hihnapyörä painaa sitä ratasta että ei se kyllä ole siellä pelkän kiilan varassaja ne uudet laakerit nyt ei ihan siihen liity mitä tarkoitin tuolla kierrättämisellä. Tuossa koneessa vaan alkaa olemaan kampikulma vähän niin ja näin. Jos haluat korkeelle kiertävän moottorin niin olisin kyllä valinnut aivan eri akselin
Last edited by mige95; 12-12-2016, 19:42.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Kyllä mä ajattelin pyörittää m54b30 akselia 8koota. Lentää sit paskat kauemmas jos on lentääkseen. Onhan noita huudatettu vajaata kymppiäkin jossain vehkeissä. Siitä en tiedä mitä se vaatii kestääkseen mutta en pelkää vielä tota omaa rajaa mitenkään kun ei se siellä laula kuitenkaan jatkuvalla syötöllä..
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostKyllä mä ajattelin pyörittää m54b30 akselia 8koota. Lentää sit paskat kauemmas jos on lentääkseen. Onhan noita huudatettu vajaata kymppiäkin jossain vehkeissä. Siitä en tiedä mitä se vaatii kestääkseen mutta en pelkää vielä tota omaa rajaa mitenkään kun ei se siellä laula kuitenkaan jatkuvalla syötöllä..-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment
-
-
Eikai noista yleensä ole hajonnut muuta, kuin että öljypumpun mutteri pyörii irti, johtuen pitkäiskuisen kampuran värinöistä. Ja sempä arvaa mitä sen jälkeen käy.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment