Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 ylikokotopic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mige95
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 1183
    • lahti

    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Lisäksi puristuksen pitäisi kantaa rattaaseen kohdistuvat ja dampperin kiinnitykseen kohdistuvat voimat.... pelkkä kiila ei sitä yksinään todennäköisesti kestä. Vai millä olet varmistanut etteivät pyörähdä akselilla?
    Kyllähän "kuningaspultti" puristaa noita yhtee samalla tavalla miten nytkin, ei ihan niin kovaa momenttia vaan saa. Voin kertoo et tollanen kiila kestää aikapaljon enemmän mitä apulaitteet/jakopää vastustustaa, kuitenki molemmat omalla kiilalla.
    Last edited by mige95; 10-12-2016, 21:43.
    -g20 330e
    -e31 840ci sc
    -e46 316i (m52tub25)

    EX- f11 530d lci
    Ex- f01 730d
    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
    Ex: -06 e61 535d m-sport
    Ex:-02 e39 530d manual
    Ex -93 e34 520i

    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

    M62tu ajoitustyökalut.
    N47/n57 ajoitustyökalut.

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5274
      • Pirkkala

      Originally posted by mige95 View Post
      Kyllähän "kuningaspultti" puristaa noita yhtee samalla tavalla miten nytkin, ei ihan niin kovaa momenttia vaan saa. Voin kertoo et tollanen kiila kestää aikapaljon enemmän mitä apulaitteet/jakopää vastustustaa, kuitenki molemmat omalla kiilalla.
      Itse olen antanut itseni ymmärtää että normaalisti kiila on vain ajoitusta varten. Todellisen rasituksen kantaa pintojen välinen kitka joka tulee kunkkupultin puristuksesta. Sen takia kunkkupultti on yleensä iso ja kiristetään erittäin tiukkaan.

      Tuossa vaiheessa pystyisit vielä helposti suurentamaan kierteen, tuolla m12 ei kummoisia voimia saa aikaan. Olisi hyvä henkivakuutus isolla työllä tehdylle moottorille.

      Liimaamalla holkit akselille oikeanlaisella liimalla saattaa myös saada apua.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • mige95
        BTCF Member
        • Mar 2014
        • 1183
        • lahti

        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Itse olen antanut itseni ymmärtää että normaalisti kiila on vain ajoitusta varten. Todellisen rasituksen kantaa pintojen välinen kitka joka tulee kunkkupultin puristuksesta. Sen takia kunkkupultti on yleensä iso ja kiristetään erittäin tiukkaan.

        Tuossa vaiheessa pystyisit vielä helposti suurentamaan kierteen, tuolla m12 ei kummoisia voimia saa aikaan. Olisi hyvä henkivakuutus isolla työllä tehdylle moottorille.

        Liimaamalla holkit akselille oikeanlaisella liimalla saattaa myös saada apua.
        tosta ei enää kierrettä suurenneta tein maksimin mitä pystyy...monessa vag paska koneessa kunkku pultti on pieni kyllä se kestää, jos ette usko niin kesällä tulee kokemuksia konetta tullaa pyörittää 7k rpm. ja se kiila kyllä kestää.
        Last edited by mige95; 12-12-2016, 17:27.
        -g20 330e
        -e31 840ci sc
        -e46 316i (m52tub25)

        EX- f11 530d lci
        Ex- f01 730d
        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
        Ex: -06 e61 535d m-sport
        Ex:-02 e39 530d manual
        Ex -93 e34 520i

        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

        M62tu ajoitustyökalut.
        N47/n57 ajoitustyökalut.

        Comment

        • Peksu_M20
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2005
          • 2122
          • Lahti

          Itsellä on ainekin 4 pultilla niin kuin kuuluukin. Oisit sorvannut vaan aluslevyn missä olisi ollut reiät neljälle pultille. No myöhästähän se nyt on. Toivotaan että kestää en kyllä sitten suosittele paljon yli 7k pyörittämään tuota moottoria. On kiertokangen laakerit aika kovilla
          Mahtiala kustom - No connection
          Bmw E21 320A -81 "330i"
          Bmw e30 318is

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            M12 pultti kestää paljon enemmän kuin tuossa kohtaa tarvii, OEM-ratkaisu neljällä epäkeskeisellä pultilla on paljon paskempi ratkaisu mutta sillä on ratkaistu mahdollinen kuningaspultin löystyminen dampperin värinöistä. Kannatttaa vetästä jollain lukitteella kuningaspultti kiinni niin varmasti pysyy ja kestää.

            Comment

            • naukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1222
              • Jyväskylä

              Originally posted by mige95 View Post
              Kyllähän "kuningaspultti" puristaa noita yhtee samalla tavalla miten nytkin, ei ihan niin kovaa momenttia vaan saa. Voin kertoo et tollanen kiila kestää aikapaljon enemmän mitä apulaitteet/jakopää vastustustaa, kuitenki molemmat omalla kiilalla.
              Juu mutta pelkän kiilan varassa heiluessa kiila ja ratas kulahtaisivat todella nopeasti pilalle, kampuran värähtäessä monta kertaa per kierros. Sen kiilan tarkoitus on vain pitää se ratas paikallaan kuningaspulttia kirittäessä, sen voi vaikka jättää poiskin jos saa systeemin kasattua muutenkin. Näin on esimerkiksi tehty sen jakoketjun toisessa päässä.

              Comment

              • mige95
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 1183
                • lahti

                Originally posted by naukkis View Post
                Juu mutta pelkän kiilan varassa heiluessa kiila ja ratas kulahtaisivat todella nopeasti pilalle, kampuran värähtäessä monta kertaa per kierros. Sen kiilan tarkoitus on vain pitää se ratas paikallaan kuningaspulttia kirittäessä, sen voi vaikka jättää poiskin jos saa systeemin kasattua muutenkin. Näin on esimerkiksi tehty sen jakoketjun toisessa päässä.
                Hei dieselissä sitä ratasta ei puristeta yhtään, tohon akselin päähän tulee vaan hihnapyörä 4 pultilla ja siinä on vielä korkeapainepumppuki jakopään kanssa pyörimässä. Mitense kiila voi sen kestää ? Ja sovitus on niin nafti ettei lonksu mihinkää, sai ihan laittamalla laittaa paikalleen
                Last edited by mige95; 11-12-2016, 18:35.
                -g20 330e
                -e31 840ci sc
                -e46 316i (m52tub25)

                EX- f11 530d lci
                Ex- f01 730d
                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                Ex: -06 e61 535d m-sport
                Ex:-02 e39 530d manual
                Ex -93 e34 520i

                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                M62tu ajoitustyökalut.
                N47/n57 ajoitustyökalut.

                Comment

                • mige95
                  BTCF Member
                  • Mar 2014
                  • 1183
                  • lahti

                  Originally posted by naukkis View Post
                  M12 pultti kestää paljon enemmän kuin tuossa kohtaa tarvii, OEM-ratkaisu neljällä epäkeskeisellä pultilla on paljon paskempi ratkaisu mutta sillä on ratkaistu mahdollinen kuningaspultin löystyminen dampperin värinöistä. Kannatttaa vetästä jollain lukitteella kuningaspultti kiinni niin varmasti pysyy ja kestää.
                  Kyllä locktiteä laitetaan pulttiin
                  -g20 330e
                  -e31 840ci sc
                  -e46 316i (m52tub25)

                  EX- f11 530d lci
                  Ex- f01 730d
                  Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                  Ex: -06 e61 535d m-sport
                  Ex:-02 e39 530d manual
                  Ex -93 e34 520i

                  Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                  M62tu ajoitustyökalut.
                  N47/n57 ajoitustyökalut.

                  Comment

                  • mige95
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 1183
                    • lahti

                    Originally posted by Peksu_M20 View Post
                    Itsellä on ainekin 4 pultilla niin kuin kuuluukin. Oisit sorvannut vaan aluslevyn missä olisi ollut reiät neljälle pultille. No myöhästähän se nyt on. Toivotaan että kestää en kyllä sitten suosittele paljon yli 7k pyörittämään tuota moottoria. On kiertokangen laakerit aika kovilla
                    Päädyin tohon yhdenpultin ratkasuun aika näyttää olikose hyvä vai ei. Joo ei uskalla yhtää yli 7k kierrättää vaikka on kuinka uudet laakerit
                    -g20 330e
                    -e31 840ci sc
                    -e46 316i (m52tub25)

                    EX- f11 530d lci
                    Ex- f01 730d
                    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                    Ex: -06 e61 535d m-sport
                    Ex:-02 e39 530d manual
                    Ex -93 e34 520i

                    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                    M62tu ajoitustyökalut.
                    N47/n57 ajoitustyökalut.

                    Comment

                    • mige95
                      BTCF Member
                      • Mar 2014
                      • 1183
                      • lahti

                      Puristus

                      Eikö tuo noin 13,5:1 puristus ole ihan ok bensalla, kun tulossa on todella jyrkät hiotut nokat ?
                      Last edited by mige95; 11-12-2016, 18:36.
                      -g20 330e
                      -e31 840ci sc
                      -e46 316i (m52tub25)

                      EX- f11 530d lci
                      Ex- f01 730d
                      Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                      Ex: -06 e61 535d m-sport
                      Ex:-02 e39 530d manual
                      Ex -93 e34 520i

                      Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                      M62tu ajoitustyökalut.
                      N47/n57 ajoitustyökalut.

                      Comment

                      • Peksu_M20
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 2122
                        • Lahti

                        Kyllä se hihnapyörä painaa sitä ratasta että ei se kyllä ole siellä pelkän kiilan varassa ja ne uudet laakerit nyt ei ihan siihen liity mitä tarkoitin tuolla kierrättämisellä. Tuossa koneessa vaan alkaa olemaan kampikulma vähän niin ja näin. Jos haluat korkeelle kiertävän moottorin niin olisin kyllä valinnut aivan eri akselin
                        Mahtiala kustom - No connection
                        Bmw E21 320A -81 "330i"
                        Bmw e30 318is

                        Comment

                        • mige95
                          BTCF Member
                          • Mar 2014
                          • 1183
                          • lahti

                          Originally posted by Peksu_M20 View Post
                          Kyllä se hihnapyörä painaa sitä ratasta että ei se kyllä ole siellä pelkän kiilan varassa ja ne uudet laakerit nyt ei ihan siihen liity mitä tarkoitin tuolla kierrättämisellä. Tuossa koneessa vaan alkaa olemaan kampikulma vähän niin ja näin. Jos haluat korkeelle kiertävän moottorin niin olisin kyllä valinnut aivan eri akselin
                          Se hihnapyörässä oleva uloke menee sen tuplarattaan sisään, siinä rattaassahan on holkkiosa toisessa päässä joka pyörii stefaa vasten, mun mielestä se uloke siinä hihnapyörässä pohjaa kampiakseliin eikä siihen tuplarattaaseen jos näin on niin sillon se ei purista sitä tuplaratasta ontietysti silleen edessä etteise mihinkää pääse vaeltamaa. Ja ymmärsin kyllä pointtis siitä kierrättämisestä eiköhänse sen max 7k kestä onhan sama kampikulma m54b30 moottorissakin itseasiasssa tuossa hieman loivempi koska 88mm isku.
                          Last edited by mige95; 12-12-2016, 19:42.
                          -g20 330e
                          -e31 840ci sc
                          -e46 316i (m52tub25)

                          EX- f11 530d lci
                          Ex- f01 730d
                          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                          Ex: -06 e61 535d m-sport
                          Ex:-02 e39 530d manual
                          Ex -93 e34 520i

                          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                          M62tu ajoitustyökalut.
                          N47/n57 ajoitustyökalut.

                          Comment

                          • pazq
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 3176
                            • 47200

                            Kyllä mä ajattelin pyörittää m54b30 akselia 8koota. Lentää sit paskat kauemmas jos on lentääkseen. Onhan noita huudatettu vajaata kymppiäkin jossain vehkeissä. Siitä en tiedä mitä se vaatii kestääkseen mutta en pelkää vielä tota omaa rajaa mitenkään kun ei se siellä laula kuitenkaan jatkuvalla syötöllä..

                            Comment

                            • mige95
                              BTCF Member
                              • Mar 2014
                              • 1183
                              • lahti

                              Originally posted by pazq View Post
                              Kyllä mä ajattelin pyörittää m54b30 akselia 8koota. Lentää sit paskat kauemmas jos on lentääkseen. Onhan noita huudatettu vajaata kymppiäkin jossain vehkeissä. Siitä en tiedä mitä se vaatii kestääkseen mutta en pelkää vielä tota omaa rajaa mitenkään kun ei se siellä laula kuitenkaan jatkuvalla syötöllä..
                              Kauheesti sitä pelotellaan mutta onko kenenltäkää oikeasti levinny vapari käytössä tollanen ? Vai perustuuko kaikki ainoastaan teoriaan?
                              -g20 330e
                              -e31 840ci sc
                              -e46 316i (m52tub25)

                              EX- f11 530d lci
                              Ex- f01 730d
                              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                              Ex: -06 e61 535d m-sport
                              Ex:-02 e39 530d manual
                              Ex -93 e34 520i

                              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                              M62tu ajoitustyökalut.
                              N47/n57 ajoitustyökalut.

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11177
                                • Oulu

                                Eikai noista yleensä ole hajonnut muuta, kuin että öljypumpun mutteri pyörii irti, johtuen pitkäiskuisen kampuran värinöistä. Ja sempä arvaa mitä sen jälkeen käy.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎