Originally posted by Re-pe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 ylikoko-topic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by pekka_hirvonen View PostPistä kampiakseli lohkoon kiinni ja ala pyöritellä eri osia keskenään. M50 mäntiä sunkin kannattaa käyttää jos b20 kansi tulossa.e36 328i -97 M-Sport
e46 320d -04 M-Sport
Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Comment
-
-
m20 koneen viritys neuvoja tarvis hyviä vinkkejä.
häiritsen vielä viisaampia näillä kysymykseillä eli
mulla m20 b25 lohko johon tulee m20b27 kampura ja 2.7 kuppi männät jotka käyvät 2.0 kanteen suoraan puristuksista ei mitään hajua mitä luokkaa ne olisi? korkeammat tietysti kun suoraan 2.5 kannella, ja tähän on tössänny kasaus, löytyis m20 kansi johon meinasin istuttaa 2.5 venttiilit ja nokka akselin b25 koneiston, mut tuleeko ongelmaksi se että vesi kiertoa ei ole keskellä tossa 2.0 kannessa?? ja onko tossa mitään järkeä? kun löytyy 2.5 kansi valmiina hyllystä. eli kannatisko heittää 2.7 etan kuppi männät menemään ja laittaa m20b25 korkeapuriste männät ja 2.5 kannen
multa tosiaan löytyy m20b25 87vm täydellinen alakerta setti pitkillä kangilla
ja ,20b27 lyhkäsimmillä kangeilla olikohan alakerta täydellisenä. tavoitteena ois saada nuilla hiluilla mitä löytyy niin mahdollisimman paljon tehoa ulos ja puristukset tietenki mahdollisimman korkealla ja viel yks kuinka korkealle kärsii mennä puristuksissa m20 moottoreissa nyt viisaat tarvis kipeästi neuvoja että saisin mahdollisimman kipeän öljykirnun kesäksi valmiiksi
Comment
-
-
En tiedä mitä tarkoitat "kuppi" männillä, mutta noilla pienillä vesikanavilla ei ole merkitystä. Sen puolesta voit siis käyttää b20 kantta.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
ok kiitti, pitäs vielä kokeilla paikoillaan noita palikoita vähän testailla miten venttiilit ja männät kohtaavat.
Originally posted by Jasu View PostKuppi = monttu, eli kaveri tarkoittanee 9.0:1 mäntiä.
Ja suurinpiirtein tuollaisena puristussuhde pysyneekin, kun kerran käytetään 731-kantta.
Comment
-
-
eli männät on montulla, tuo autto jo paljo visioita et se vesi kanava ole niin "tärkeä" periaatteessa siinä 2.5 kannessa on yks heikko paikka enemmän :think onhan noi 9 puristukset jotain mut haluttais sinne 10 seutuihin ainaki.
olisko tässä ideaa. laittasin 2.5 pitemmät kanget ja 2.7 monttu männät ja sorvais siitä reunoista tavaraa poies, ja tietysti se 2.0 kansi jos se olis vähän pitkä ikäisempi kun toi b25 kansi onkohan kukaan tehny tämmöstä viritystä, miten männät sitten kestää kun niitä sorvailee?
Originally posted by JJT View PostEn tiedä mitä tarkoitat "kuppi" männillä, mutta noilla pienillä vesikanavilla ei ole merkitystä. Sen puolesta voit siis käyttää b20 kantta.
Comment
-
-
Originally posted by bmw_tuning_is View Posteli männät on montulla, tuo autto jo paljo visioita et se vesi kanava ole niin "tärkeä" periaatteessa siinä 2.5 kannessa on yks heikko paikka enemmän :think onhan noi 9 puristukset jotain mut haluttais sinne 10 seutuihin ainaki.
olisko tässä ideaa. laittasin 2.5 pitemmät kanget ja 2.7 monttu männät ja sorvais siitä reunoista tavaraa poies, ja tietysti se 2.0 kansi jos se olis vähän pitkä ikäisempi kun toi b25 kansi onkohan kukaan tehny tämmöstä viritystä, miten männät sitten kestää kun niitä sorvailee?Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
eikö niillä 50 männillä mene puristukset yli 11? jos ne aivan tasalle tulee ja m20b20 kannella? onha m50b25 vissiin 11,5 puristukset en tiedä sit minälaiset kannessa on palotilat :think
Originally posted by pekka_hirvonen View PostMuista sitten laittaa isot venat siihen kanteen jos olet ottamassa paljon tehoa koneesta irti. Ne pienet vesikanavat tuskin heikentää sitä kantta yhtään pikemmiten päinvastoin kun kansi jäähtyy tasasemmin. Ne pystyy kyllä poraamaan helposti siihen kanteen. Näin olen ainekin tehnyt. Eikös kuitenkin olisi järkevää käyttää vaikka m50 tasalakisia mäntiä jos nykyisissä on monttu. Mäntiä saa kuitenkin erittäin halvalla :think Saisit hilattua puristuksia vielä vähän ylös. helpompi käyttää myös pitkiä veivejä kun männät on puristus korkeudeltaan matalempia ja muutenkin kevyempiä? Ei tarvi sorvata niin paljon. Vakio moottorin ohjauksilla tuskin kannattaa mennä puristuksilla sinne 11 päälle. Nakuttaa varmasti ja pannu hajoaa. Alpinan ja hartgen vermeet on yleensä tehty niille 10 puristuksille.
Comment
-
-
Originally posted by bmw_tuning_is View Posteikö niillä 50 männillä mene puristukset yli 11? jos ne aivan tasalle tulee ja m20b20 kannella? onha m50b25 vissiin 11,5 puristukset en tiedä sit minälaiset kannessa on palotilat :thinkMahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
Originally posted by Throttle View PostOnko kiertokankien pultit niitä venyviä eli kertakäyttötavaraa?
Ja momentit runkolaakerin ja kk-pulteille?
RK-pultit = 58-63Nm
KK-pultit = 20Nm+70astetta.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Comment