Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4319
    • Kannus/Kokkola

    Originally posted by Jasu View Post
    Ei mahdu.
    Joo, ei mahdu ku ei mahtunut edes 81mm iskulla. M50 kanget on niin hemmetin molot siitä alasilmän päältä. Peruskiina h-prof sen sijaan pyörii 84mm iskullakin ilman ongelmia.

    Kerrohan hieman lisää tulevasta kokoonpanosta. Itse hylkäsin 86mm -> iskulla olevat akselit surkean kellarin geometrian takia. Tuleeko tästä joku maamoottori vai onko tarkoitus kokeilla sylinteriseinän kestoa ?

    Comment

    • Fatmonkey
      Bimmer Rookie
      • Apr 2010
      • 48
      • Glattfelden, Sveitsi

      Iskuksi mittasin 88mm Zombien avustuksella. Kiertokanki 328i. Kyllä se pyörii ja väliinkin jää n.3mm.
      Attached Files

      Comment

      • juxo
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 301
        • Jyväskylä

        Olisiko kenelläkään tarkkaa tietoa b20 ja b23 mäntien mittojen eroista? Tai yleisesti kaikkien m20 moottoreiden tarkemmat mitat kiinnostaisi? "Tarkemmilla mitoilla" tarkoitan esim. männän helman korkeutta, kiertokankien kaulojen paksuudet/leveydet kampiakselista ym. Termit ei varmaankaan välttämättä oikeita ole, mutta toivon että niistä selviää mitä tarkoitan. Myös hyviä linkkejä eri sivustoille vois laittaa missä olis oikeaa tietoa. Yhden sivuston taulukkoa jo katsoin, mutta siinä oli ensimmäiset mitat jo niin pielessä etten luottaisi loppuihinkaan.
        G05 X5 45e Msport
        E70 X5 35d
        E36 Compact VR6T
        E60 M5 VR6T
        E92 VR6T Build

        Comment

        • 325ix
          Bimmer Rookie
          • Aug 2010
          • 37
          • Hattula

          Onkos kellään kokemusta s50b32 kammen sopivuudesta m20b25 lohkoon?
          Pitäis sellainen yhtälö saada toimimaan.

          Comment

          • ZoMbiE
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2583
            • Lohja, Virkkala

            Originally posted by 325ix View Post
            Onkos kellään kokemusta s50b32 kammen sopivuudesta m20b25 lohkoon?
            Pitäis sellainen yhtälö saada toimimaan.
            Lohkoon PITÄISI sopia, mutta veivit täytyy olla sitten samasta vehkeestä. Niiden kaulat on isommat...

            Comment

            • 325ix
              Bimmer Rookie
              • Aug 2010
              • 37
              • Hattula

              Originally posted by ZoMbiE View Post
              Lohkoon PITÄISI sopia, mutta veivit täytyy olla sitten samasta vehkeestä. Niiden kaulat on isommat...

              Jostain jenkkilän sivulta olin lukevina, että 139mm veivi olisi liian pitkä?
              Mitä jos käyttäis s52 135mm veivejä?

              Olisko ideoida?

              Comment

              • FroZ
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 298
                • jkl

                Originally posted by 325ix View Post
                Jostain jenkkilän sivulta olin lukevina, että 139mm veivi olisi liian pitkä?
                Mitä jos käyttäis s52 135mm veivejä?

                Olisko ideoida?
                S52b32 iskunpituus on 89.6mm. Tuo isku yhdessä 135mm veivin kanssa M20-lohkossa, niin aikas pienellä puristuskorkeudella saapi männät olla. M54B30:sen männilläkin (joissa puristuskorkeus on 28,32mm) tuolla reseptillä mäntä tulee pari milliä lohkotason yläpuolelle. Saattais kyllä mennä sorvaamalla paikalleen. Nuo männät vielä orggiksena 84mm halkaisijaltaan. Mutta onko männäntappi oikean kokoinen M3-kampeen?

                e30techistä tai r3vlimitedistä vois löytyä juttua moisista kamppeista.. siellä kun noita kolmelitrasia jne M20:ejä ovat väkertäneet.

                edit: Tuon kammen pitäisi olla säteeltään pienempi kuin m52b28 84mm kampiakseli, joten pitäisi mennä. 72,75mm vs 70,50mm.

                edit2: Lisäämpä vielä... http://www.metricmechanic.com/pdfs/m...ne-booklet.pdf Tuolta osui silmään että kiertokangen olka suattaapi ottaa lohkoon kiinni.
                Last edited by FroZ; 21-12-2010, 19:10.

                Comment

                • Bemssi
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 872
                  • Kerkkoo

                  Kysynpäs täältä, kun tammikuun puolella lähtee kansi irti ix m20b25 koneesta ja menee koneistamolle. Mitä sille kannattais tehdä tehojen puolesta? uskaltaako kantta madaltaa vai onko olemassa ohuempaa kannentiivistettä kuin vakio? vai hyötyykö muuten vakio koneesta mitää, jos on puristukset hiukka korkeammat? vai alkaako helposti toi m20 kolkottamaan?
                  Asian tuntijat valaiskaa aloittelijaa!

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    Originally posted by Bemssi View Post
                    Kysynpäs täältä, kun tammikuun puolella lähtee kansi irti ix m20b25 koneesta ja menee koneistamolle. Mitä sille kannattais tehdä tehojen puolesta? uskaltaako kantta madaltaa vai onko olemassa ohuempaa kannentiivistettä kuin vakio? vai hyötyykö muuten vakio koneesta mitää, jos on puristukset hiukka korkeammat? vai alkaako helposti toi m20 kolkottamaan?
                    Asian tuntijat valaiskaa aloittelijaa!
                    Jos muuten tulee vakiokoneeseen, niin ei kannata tehdä mitään.
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • ZoMbiE
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2583
                      • Lohja, Virkkala

                      Originally posted by Jasu View Post
                      Jos muuten tulee vakiokoneeseen, niin ei kannata tehdä mitään.
                      Ja tämä oli siis tehojen tavottelussa tämä ohje. Muuten tarkistuta ohjurit, ainakin pakopuolella on tapana kulua ja sitä kautta alkaa päästämään öljyä varsinkin moottorijarrutuksissa läpi...

                      Comment

                      • Bemssi
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 872
                        • Kerkkoo

                        eikö kantta pysty yhään madaltamaan? hakusessa parempaa alavääntöä ja auto on katillinen -86 eli onkos se nyt 8:8 puristuksilla oleva.

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          Originally posted by Bemssi View Post
                          eikö kantta pysty yhään madaltamaan? hakusessa parempaa alavääntöä ja auto on katillinen -86 eli onkos se nyt 8:8 puristuksilla oleva.
                          Pystyy kyllä, mutta sitten laittaisin paksumman pahvin.
                          Juurikin 8.8:1.
                          Jaa että parempaa alavääntöä, vaihda kampura vaikka 323:sesta tai etasta/dieselistä. Mielestäni tuota 325:sta ei saa alavääntöiseksi sitten millään.
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          • Jylppy--
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 476
                            • MME/JKL

                            Mistä säädettävä nokkapyörä:think:think

                            Sopiiko tuo Motronic koneeseen
                            e30 318iS"UFE"
                            e30 327 TIC "AVO"
                            e30 325i "AVO"

                            -MME connection-
                            -Btcf absolutistit team-

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Originally posted by Jylppy-- View Post
                              Mistä säädettävä nokkapyörä:think:think

                              Sopiiko tuo Motronic koneeseen
                              Sopinee. Pyöriän jalkoja on sitten ainakin 2 eri mallia, ainakaan tommis'billetin nokkapyörään ei käynyt kuin toinen.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Bessi
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2002
                                • 697
                                • Kitee

                                Mitäs bensapumppua porukka on käyttänyt näissä vapari stroukki M20 koneissa?
                                Bmw E30
                                Audi RS4 B7
                                Vw TIGUAN
                                Mb W201

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎