Originally posted by petrolhead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
-
-
Originally posted by pazq View Post212hp ja 288nm m50nv m54b30 sisuskaluilla, 328 pinkit suuttimet ja joku "tuninki"lastu. 240nm raja rikki about 1500rpmE30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Originally posted by jukkae View PostLuulis enemmän tulevan kumminkin, m52b28 surullisen kuuluisalla m50 imusarjalla antaa yleensä 210-220hp ja 280-290nm, samat tulee kyllä normisarjallakin yleensä
Tuossa omassa m52b28:ssa eli HarriG:n entisessä tuo 240nm menee rikki noin 2000rpm, vakio imusatsilla menis varmaan alempana.
VANOS
Originally posted by pekka_hirvonen View PostPaljonkos siel pitäis sit olla? Vakiossa m54b30 joku 230Last edited by Tonton; 04-10-2015, 20:41.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postyksi sana
VANOS
jep. vapaavirtaus suodatin ja lastu, niin eikö tuo viritys ole nyt onnistunut?
Comment
-
-
Originally posted by Joba View PostSiis moni kun aloittaisi sen virittämisen ja lopettaisi murehtimisen puristusten tippumisesta 10,5:stä 10,2:een. Ei vakio moottorilla tarvii odottaa mitään suurta lukemaa. M50-imusarja vielä mikään viritys ole, saati sitten kiina rst-peltisarja lastulla. Eikä ilmaiseksi sitä tehoa saa.
260hp tuosta m52:sta saa varmasti helposti, vaatii varmasti pientä kannen työstöä, puristusten nostamista 11,5-12 tasolle ja nokat puristusten mukaisesti.
100hp/litra ja 110nm/litra varmasti saatavilla edellä mainituilla virityksillä.
Itsellä ainakin kun samaa autoa on tarkoitus pitää siihen asti kun henki pihisee, on vaakakupissa se järkikin eli kestävyys edustettuna sekä rahankäyttö.
Jos tietäisi tarkalleen hilut ja kaavan millä se kestää sekä viritystä että ajokilometrejä ja tietäisi tekijän tai ainakin jonkun opastajan ja hintaluokan niin olisi helpompi edetä.
Miksei esim. petrolheadikin opasta meitä tarkasti vaan katselee jumalperspektiivistä mitä hassutuksia seuraavaksi joku tunari puuhaa.
Comment
-
-
Originally posted by jukkae View PostLuulis enemmän tulevan kumminkin, m52b28 surullisen kuuluisalla m50 imusarjalla antaa yleensä 210-220hp ja 280-290nm, samat tulee kyllä normisarjallakin yleensä
Tuossa omassa m52b28:ssa eli HarriG:n entisessä tuo 240nm menee rikki noin 2000rpm, vakio imusatsilla menis varmaan alempana.
Saa olla aika optimistinen penkki että saa lukemat näyttämään noilta.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostOnhan näitä velhoja mutta sitten huudellaan "ylhäältä" eikä kukaan halua laittaa suoraan sitä reseptiä miten se tehdään. Siis tarkoitan ihan numeroina ja tarkkoian osina.
Itsellä ainakin kun samaa autoa on tarkoitus pitää siihen asti kun henki pihisee, on vaakakupissa se järkikin eli kestävyys edustettuna sekä rahankäyttö.
Jos tietäisi tarkalleen hilut ja kaavan millä se kestää sekä viritystä että ajokilometrejä ja tietäisi tekijän tai ainakin jonkun opastajan ja hintaluokan niin olisi helpompi edetä.
Miksei esim. petrolheadikin opasta meitä tarkasti vaan katselee jumalperspektiivistä mitä hassutuksia seuraavaksi joku tunari puuhaa.
Comment
-
Comment