Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    Originally posted by petrolhead View Post
    Mä oon nyt tässä kuluneen vuoden ja erityisesti syksyn aikana kuluttanut xxxx euroa moottorin rakentamiseen.
    Jos ostasin päälle turbon ja kaiken mitä se tarvii niin mulla menis vielä enemmän rahaa. Kun joku laittaa painetta avaamattomaan vakiomoottoriin niin ei se herätä minussa ihailua. Sori, alkaa mennä pahasti offtopikiksi. Lopetan tähän.

    Jarno
    Juu, ei se vaparin turbotuskaan tietysti halpaa ole. Lähinnä vertasin vakiona turbolla varustettuun. No, se offtopikista.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • pazq
      BTCF Member
      • Jan 2008
      • 3167
      • 47200

      212hp ja 288nm m50nv m54b30 sisuskaluilla, 328 pinkit suuttimet ja joku "tuninki"lastu. 240nm raja rikki about 1500rpm

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        Originally posted by pazq View Post
        212hp ja 288nm m50nv m54b30 sisuskaluilla, 328 pinkit suuttimet ja joku "tuninki"lastu. 240nm raja rikki about 1500rpm
        kannattais varmaan säädättää kone kohilleen... on pikkusen voimaa hukas...
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • pazq
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 3167
          • 47200

          "turha" säädätys jää tekemättä jossei muutamalla kympillä saa. Palikkaa vaihtuu talvella joten menee joka tapauksessa uusiksi.

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            jaa no sitten... yläkertaan hengittävämpää osaa?
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • pazq
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 3167
              • 47200

              Kyllä. Kovaa nostajaa, kairausta, kovaa purkkaria ja rankkaa nokkaa

              Comment

              • pazq
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 3167
                • 47200

                [attach]133209[/attach
                Attached Files

                Comment

                • Peksu_M20
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 2122
                  • Lahti

                  Originally posted by jmp2002 View Post
                  kannattais varmaan säädättää kone kohilleen... on pikkusen voimaa hukas...
                  Paljonkos siel pitäis sit olla? Vakiossa m54b30 joku 230
                  Mahtiala kustom - No connection
                  Bmw E21 320A -81 "330i"
                  Bmw e30 318is

                  Comment

                  • jukkae
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3506
                    • 70800

                    Luulis enemmän tulevan kumminkin, m52b28 surullisen kuuluisalla m50 imusarjalla antaa yleensä 210-220hp ja 280-290nm, samat tulee kyllä normisarjallakin yleensä

                    Tuossa omassa m52b28:ssa eli HarriG:n entisessä tuo 240nm menee rikki noin 2000rpm, vakio imusatsilla menis varmaan alempana.

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      Originally posted by jukkae View Post
                      Luulis enemmän tulevan kumminkin, m52b28 surullisen kuuluisalla m50 imusarjalla antaa yleensä 210-220hp ja 280-290nm, samat tulee kyllä normisarjallakin yleensä

                      Tuossa omassa m52b28:ssa eli HarriG:n entisessä tuo 240nm menee rikki noin 2000rpm, vakio imusatsilla menis varmaan alempana.
                      yksi sana
                      VANOS

                      Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                      Paljonkos siel pitäis sit olla? Vakiossa m54b30 joku 230
                      jep. vapaavirtaus suodatin ja lastu, niin eikö tuo viritys ole nyt onnistunut?
                      Last edited by Tonton; 04-10-2015, 20:41.
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • jukkae
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3506
                        • 70800

                        Joo lie tuo vanos parhaat päiväsä nähny mut kumminki

                        Jos sais talvella vähän roplailtua pirteemmäks.

                        Comment

                        • pazq
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 3167
                          • 47200

                          Originally posted by Tonton View Post
                          yksi sana
                          VANOS



                          jep. vapaavirtaus suodatin ja lastu, niin eikö tuo viritys ole nyt onnistunut?
                          Ihan on kuule uusi oem suodatin koteloineen. Ja vakio lastulla ei vetäny totakaan vähää. 20L retkua lähes täydessä tankissa saattoi hitusen rokottaa muttei mainittavasti. Lambda on vuoden vanha bossilainen, maf toki 200 tonnii työnnetty. Kannessa uudet venttiilit ja männissä uudet m50 renkaat. Pelaa kyllä todella hienosti eikä puutumista ole missään kierrosalueella ja kaasuunvastaavuuskin herkkä. Tiedä sitten mitä muiden autoista tommosilla tulee muttei ole penkkilappuja paljon näkynyt..

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15249
                            • Ajamisen Iloa

                            Originally posted by Joba View Post
                            Siis moni kun aloittaisi sen virittämisen ja lopettaisi murehtimisen puristusten tippumisesta 10,5:stä 10,2:een. Ei vakio moottorilla tarvii odottaa mitään suurta lukemaa. M50-imusarja vielä mikään viritys ole, saati sitten kiina rst-peltisarja lastulla. Eikä ilmaiseksi sitä tehoa saa.
                            260hp tuosta m52:sta saa varmasti helposti, vaatii varmasti pientä kannen työstöä, puristusten nostamista 11,5-12 tasolle ja nokat puristusten mukaisesti.

                            100hp/litra ja 110nm/litra varmasti saatavilla edellä mainituilla virityksillä.
                            Onhan näitä velhoja mutta sitten huudellaan "ylhäältä" eikä kukaan halua laittaa suoraan sitä reseptiä miten se tehdään. Siis tarkoitan ihan numeroina ja tarkkoian osina.

                            Itsellä ainakin kun samaa autoa on tarkoitus pitää siihen asti kun henki pihisee, on vaakakupissa se järkikin eli kestävyys edustettuna sekä rahankäyttö.

                            Jos tietäisi tarkalleen hilut ja kaavan millä se kestää sekä viritystä että ajokilometrejä ja tietäisi tekijän tai ainakin jonkun opastajan ja hintaluokan niin olisi helpompi edetä.

                            Miksei esim. petrolheadikin opasta meitä tarkasti vaan katselee jumalperspektiivistä mitä hassutuksia seuraavaksi joku tunari puuhaa.
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15249
                              • Ajamisen Iloa

                              Originally posted by jukkae View Post
                              Luulis enemmän tulevan kumminkin, m52b28 surullisen kuuluisalla m50 imusarjalla antaa yleensä 210-220hp ja 280-290nm, samat tulee kyllä normisarjallakin yleensä

                              Tuossa omassa m52b28:ssa eli HarriG:n entisessä tuo 240nm menee rikki noin 2000rpm, vakio imusatsilla menis varmaan alempana.
                              Ei ole realistiset lukemat vakio hiluilla ja M50 noi sun postaamat.
                              Saa olla aika optimistinen penkki että saa lukemat näyttämään noilta.
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3167
                                • 47200

                                Originally posted by Remotion View Post
                                Onhan näitä velhoja mutta sitten huudellaan "ylhäältä" eikä kukaan halua laittaa suoraan sitä reseptiä miten se tehdään. Siis tarkoitan ihan numeroina ja tarkkoian osina.

                                Itsellä ainakin kun samaa autoa on tarkoitus pitää siihen asti kun henki pihisee, on vaakakupissa se järkikin eli kestävyys edustettuna sekä rahankäyttö.

                                Jos tietäisi tarkalleen hilut ja kaavan millä se kestää sekä viritystä että ajokilometrejä ja tietäisi tekijän tai ainakin jonkun opastajan ja hintaluokan niin olisi helpompi edetä.

                                Miksei esim. petrolheadikin opasta meitä tarkasti vaan katselee jumalperspektiivistä mitä hassutuksia seuraavaksi joku tunari puuhaa.
                                Opiskelua, opiskelua, opiskelua jos meinaa itse olla mukana tekemässä. Muussa tapauksessa pinkka kuntoon ja viripajalle esittelemään toivomuksia. Itsekin menen sen mukaan mitä "tiedän" ja loput tulee tekemällä ja kysymällä neuvoa. Esim kanavien ja palotilojen muodoista ei liiemmin ole tietoa niin jätän ne niille ketkä sen osaavat. Osien vaihtelu ja ajoitukset menee vaikka pienessä krapulassa..pointti oli nyt se että muuttuvia tekijöitä on niin paljon ettei valmista reseptiä olekaan. Jos haluat hitusen lisää, käytä kansi koneistamolla seetien ja venttiilien lisäkulmien teossa ja miedot nokat niin saat suht halvalla muutamat heposet siihen kikkareesees.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎