m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pazq
    replied
    Eikö tuo vaan yksinkertaisesti ole tehtävissä s50b32 kansi m50 lohkon päälle? Ei ole vielä m50 kantta irrallaan jotta pääsisi mittailemaan ja sovittelemaan ja pähkäilemään että onko se mitenkään fiksusti muokattavissa. Jos se ei siihen mene, niin täytyy tyytyä pelkkiin läppärunkoihin. Kaikki muu olis saatavilla m3 osaa paitsi lohko, tai olis sekin mutta laatikon korvakot poikki..

    Edit. Joo itse itselleni vastaten. Katso googlen kuvahaun avulla niin voit todeta saman. Ei todellakaan ole helposti tehtävissä...
    Last edited by pazq; 02-08-2016, 13:17.

    Leave a comment:


  • _vieijo_
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Nuo valunumerot m5x nokissa on mun kokemuksen mukaan aika epäluotettavia. Jos kiinnitys on 4:ll pultilla ja nostoa 9,7mm (mittaa suurin halkaisija - perus halkaisija), niin se on non-vanos imunokka.
    Kiitos. Näin vähän muistelinkin. Eli tuli haettua purkaamolta oikea nokka

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by _vieijo_ View Post
    Osaako joku sanoa että onko tälläsellä numerolla ku 1718887k non vanos imunokka?
    Nuo valunumerot m5x nokissa on mun kokemuksen mukaan aika epäluotettavia. Jos kiinnitys on 4:ll pultilla ja nostoa 9,7mm (mittaa suurin halkaisija - perus halkaisija), niin se on non-vanos imunokka.

    Leave a comment:


  • _vieijo_
    replied
    Osaako joku sanoa että onko tälläsellä numerolla ku 1718887k non vanos imunokka?

    Leave a comment:


  • hartge e46
    replied
    kysästääs nyt täs, kun ei sopivaa kytkin topiccia löytyny. m52b28tu sai keväällä uudet kytkinhilut (kova vauhtis, levy, asetelma, painelaakeri). ja nyt kesän ajan ollut ongelmana, että päivän parin seisonnan jälkeen lähdöt/peruutukset aiheuttaa kovaa ravistusta ja aavistuksen "venymistä". hieman kovemman ajon/lämpiämisen (joskus luistattamisen) jälkeen oireet yleensä katoaa. muuten on paketti pelannut hyvin, raivostuttavaa vaan tuo ravistelu.

    Leave a comment:


  • Kojootti5
    replied
    Originally posted by jukkat View Post
    En tiedä, voiko omasta puhua viritettynä, mutta m52b28tü vakiokoneeseen tuli laiteltua megasquirt3, kun moottorin mukana ei tullut muuta kuin johtosarja ja boxi, puuttui avain, virtalukosta se lukurengas, mittaristo ja lieneskö se olis tarvinnut vielä valomoduulinkin, ennenkuin lähtee käynnille (moottori siis e30:ssä). Näpräsin sitten megaspruutan sekventiaalisytyllä ja ruiskulla sekä vanoksen ohjauksella tilalle ja toistaiseksi hyvin varovaisilla syttykartoilla voimaa saatiin 212hp: http://tainio.net/~jukka/ratapeli/M5...o-9.7.2014.pdf . En kuollakseinkaan muista tuon vedon takapyörätehoa, mutta jossain kohden se oli 130kW. Mielessä on koittaa vielä m54b30 imusarjaa ja parempaa pakosatsia (nyt m50 valurautapakosarja), mutta enpä usko että niillä kuuhun mennään, kun moottori on muuten täysin originaal. BRCF:n M-luokkaa ajan ja siinä ei saa kuin moottorinohjauksen sekä imu- ja pakosarjan vaihtaa.

    Villeimmissä huhuissa lupailevat tuohon m54 imusarjalla ja s50 pakosarjalla 30hp teholisää, mutta jotenkin tuntuu siltä, että Essonbaari on vahvasti läsnä noissa arvioissa.

    Jossain vaiheessa joka tapauksessa nuo modit vielä tulee ja sitten mennään samaan dynoon säätämään, joten ehkä jopa tulokseksi tulee jotain vertailukelpoista.

    Ja edit vielä kerran, jos joku arpoo voimansiirtohäviöitä noista lukemista, niin ZF:n viisvaihteinen aski suoralla vitosella ja 3.73 välityksellä oleva perä on. Muistaakseni kolmosvaihteella ajettu tuo käppyrä.

    Niin joo ja alavääntöä on nyt enemmän, kun luulin ensin, että DISA pitää olla pitkällä runnerilla vain keskierroksilla ja tuo dynoajo tehtiin niin, muutin sitten jälkeenpäin. Rata-ajossa toki täysin yhdentekevää, kun käyttöalue on 3500-6600rpm
    Kaverilla on 240 Volvossa tuo m52b28tu, m50b25 imusarja ja muistaakseni joku vakio pakosarja, ei kuitenkaan e46. Ja moottorinohjaimena autotunen ms3. Penkkilappu näytti sille 230 hevosta ja vääntöä taisi olla joku reilu 300.

    Leave a comment:


  • jukkat
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Mielenkiintoista keskustelua

    En jaksanut lukea koko ketjua läpi vaan muutaman viimeisen sivun. Ilmeisesti nykyään on jo mahdollista puukottaa varsin hyvin vakio ecua mutta tuolloi (vajaa 10v sitten) kenelläkään ei ollut siihen tietotaitoa. Näyttää että ajat on menneey tuosta paljonkin eteenpäin mutta ajattelin silti kysyä että paljonko porukka on ylipäätään nykyääb näistä 2.8 pannuista saaneet tehoa irti?

    Omassa rottelossa dynossa lukemat tais jäädä 26x lukemiin ja siitä lienee täällä muös joku topickin jäänne olemassa jollei bitit ole siirtyneet seuraavaan ulottuvuuteen..
    En tiedä, voiko omasta puhua viritettynä, mutta m52b28tü vakiokoneeseen tuli laiteltua megasquirt3, kun moottorin mukana ei tullut muuta kuin johtosarja ja boxi, puuttui avain, virtalukosta se lukurengas, mittaristo ja lieneskö se olis tarvinnut vielä valomoduulinkin, ennenkuin lähtee käynnille (moottori siis e30:ssä). Näpräsin sitten megaspruutan sekventiaalisytyllä ja ruiskulla sekä vanoksen ohjauksella tilalle ja toistaiseksi hyvin varovaisilla syttykartoilla voimaa saatiin 212hp: http://tainio.net/~jukka/ratapeli/M5...o-9.7.2014.pdf . En kuollakseinkaan muista tuon vedon takapyörätehoa, mutta jossain kohden se oli 130kW. Mielessä on koittaa vielä m54b30 imusarjaa ja parempaa pakosatsia (nyt m50 valurautapakosarja), mutta enpä usko että niillä kuuhun mennään, kun moottori on muuten täysin originaal. BRCF:n M-luokkaa ajan ja siinä ei saa kuin moottorinohjauksen sekä imu- ja pakosarjan vaihtaa.

    Villeimmissä huhuissa lupailevat tuohon m54 imusarjalla ja s50 pakosarjalla 30hp teholisää, mutta jotenkin tuntuu siltä, että Essonbaari on vahvasti läsnä noissa arvioissa.

    Jossain vaiheessa joka tapauksessa nuo modit vielä tulee ja sitten mennään samaan dynoon säätämään, joten ehkä jopa tulokseksi tulee jotain vertailukelpoista.

    Ja edit vielä kerran, jos joku arpoo voimansiirtohäviöitä noista lukemista, niin ZF:n viisvaihteinen aski suoralla vitosella ja 3.73 välityksellä oleva perä on. Muistaakseni kolmosvaihteella ajettu tuo käppyrä.

    Niin joo ja alavääntöä on nyt enemmän, kun luulin ensin, että DISA pitää olla pitkällä runnerilla vain keskierroksilla ja tuo dynoajo tehtiin niin, muutin sitten jälkeenpäin. Rata-ajossa toki täysin yhdentekevää, kun käyttöalue on 3500-6600rpm
    Last edited by jukkat; 27-06-2016, 20:25. Reason: sekalaista sekoilua

    Leave a comment:


  • jukkat
    replied
    Originally posted by Jasuuu View Post
    Kukaa osaa tehdä ms43 eli m54b30 kartoille jotain?
    Kysyppä vrt motorsportilta. sami (at) vrtmotorsports (piste) fi

    -Jukka
    Last edited by jukkat; 27-06-2016, 20:26.

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by Busch View Post
    Pystyykö joku varmistaan onko s50b30 suuttimet 3.5bar = 245cc/min?
    Kyllä ovat.

    Leave a comment:


  • Busch
    replied
    Pystyykö joku varmistaan onko s50b30 suuttimet 3.5bar = 245cc/min?

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Mielenkiintoista keskustelua

    En jaksanut lukea koko ketjua läpi vaan muutaman viimeisen sivun. Ilmeisesti nykyään on jo mahdollista puukottaa varsin hyvin vakio ecua mutta tuolloi (vajaa 10v sitten) kenelläkään ei ollut siihen tietotaitoa. Näyttää että ajat on menneey tuosta paljonkin eteenpäin mutta ajattelin silti kysyä että paljonko porukka on ylipäätään nykyääb näistä 2.8 pannuista saaneet tehoa irti?

    Omassa rottelossa dynossa lukemat tais jäädä 26x lukemiin ja siitä lienee täällä muös joku topickin jäänne olemassa jollei bitit ole siirtyneet seuraavaan ulottuvuuteen..
    Ei me täällä olla ruukattu rakentaa tai varsiinkaan dynottaa moottoreita. Haaveillaan ja speksaillaan vaan.

    Leave a comment:


  • Jasuuu
    replied
    Kukaa osaa tehdä ms43 eli m54b30 kartoille jotain?

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Mielenkiintoista keskustelua

    En jaksanut lukea koko ketjua läpi vaan muutaman viimeisen sivun. Ilmeisesti nykyään on jo mahdollista puukottaa varsin hyvin vakio ecua mutta tuolloi (vajaa 10v sitten) kenelläkään ei ollut siihen tietotaitoa. Näyttää että ajat on menneey tuosta paljonkin eteenpäin mutta ajattelin silti kysyä että paljonko porukka on ylipäätään nykyääb näistä 2.8 pannuista saaneet tehoa irti?

    Omassa rottelossa dynossa lukemat tais jäädä 26x lukemiin ja siitä lienee täällä muös joku topickin jäänne olemassa jollei bitit ole siirtyneet seuraavaan ulottuvuuteen..

    Leave a comment:


  • hirvonen
    replied
    Juu ei se alumiini tiedä onko ecuna siemens vai bosch..☺ nokka anturi on erilainen, mutta senkin tiivistyksen hoitaa parilla o- renkaalla..

    Leave a comment:


  • biimerrrrville
    replied
    Originally posted by herrakani View Post
    No siks kun moottorinohjauskin on?
    vanos kannestakin saa vanoksettoman kun on vaan kaikki non vanos hilut

    e: saattaspa vielä löytyäkkin nuo non vanos osat jos tarve
    Last edited by biimerrrrville; 17-03-2016, 20:29.

    Leave a comment:

Working...
X