Eikö tuo vaan yksinkertaisesti ole tehtävissä s50b32 kansi m50 lohkon päälle? Ei ole vielä m50 kantta irrallaan jotta pääsisi mittailemaan ja sovittelemaan ja pähkäilemään että onko se mitenkään fiksusti muokattavissa. Jos se ei siihen mene, niin täytyy tyytyä pelkkiin läppärunkoihin. Kaikki muu olis saatavilla m3 osaa paitsi lohko, tai olis sekin mutta laatikon korvakot poikki..
Edit. Joo itse itselleni vastaten. Katso googlen kuvahaun avulla niin voit todeta saman. Ei todellakaan ole helposti tehtävissä...
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Pazi88 View PostNuo valunumerot m5x nokissa on mun kokemuksen mukaan aika epäluotettavia. Jos kiinnitys on 4:ll pultilla ja nostoa 9,7mm (mittaa suurin halkaisija - perus halkaisija), niin se on non-vanos imunokka.
Leave a comment:
-
Originally posted by _vieijo_ View PostOsaako joku sanoa että onko tälläsellä numerolla ku 1718887k non vanos imunokka?
Leave a comment:
-
Osaako joku sanoa että onko tälläsellä numerolla ku 1718887k non vanos imunokka?
Leave a comment:
-
kysästääs nyt täs, kun ei sopivaa kytkin topiccia löytyny. m52b28tu sai keväällä uudet kytkinhilut (kova vauhtis, levy, asetelma, painelaakeri). ja nyt kesän ajan ollut ongelmana, että päivän parin seisonnan jälkeen lähdöt/peruutukset aiheuttaa kovaa ravistusta ja aavistuksen "venymistä". hieman kovemman ajon/lämpiämisen (joskus luistattamisen) jälkeen oireet yleensä katoaa. muuten on paketti pelannut hyvin, raivostuttavaa vaan tuo ravistelu.
Leave a comment:
-
Originally posted by jukkat View PostEn tiedä, voiko omasta puhua viritettynä, mutta m52b28tü vakiokoneeseen tuli laiteltua megasquirt3, kun moottorin mukana ei tullut muuta kuin johtosarja ja boxi, puuttui avain, virtalukosta se lukurengas, mittaristo ja lieneskö se olis tarvinnut vielä valomoduulinkin, ennenkuin lähtee käynnille (moottori siis e30:ssä). Näpräsin sitten megaspruutan sekventiaalisytyllä ja ruiskulla sekä vanoksen ohjauksella tilalle ja toistaiseksi hyvin varovaisilla syttykartoilla voimaa saatiin 212hp: http://tainio.net/~jukka/ratapeli/M5...o-9.7.2014.pdf . En kuollakseinkaan muista tuon vedon takapyörätehoa, mutta jossain kohden se oli 130kW. Mielessä on koittaa vielä m54b30 imusarjaa ja parempaa pakosatsia (nyt m50 valurautapakosarja), mutta enpä usko että niillä kuuhun mennään, kun moottori on muuten täysin originaal. BRCF:n M-luokkaa ajan ja siinä ei saa kuin moottorinohjauksen sekä imu- ja pakosarjan vaihtaa.
Villeimmissä huhuissa lupailevat tuohon m54 imusarjalla ja s50 pakosarjalla 30hp teholisää, mutta jotenkin tuntuu siltä, että Essonbaari on vahvasti läsnä noissa arvioissa.
Jossain vaiheessa joka tapauksessa nuo modit vielä tulee ja sitten mennään samaan dynoon säätämään, joten ehkä jopa tulokseksi tulee jotain vertailukelpoista.
Ja edit vielä kerran, jos joku arpoo voimansiirtohäviöitä noista lukemista, niin ZF:n viisvaihteinen aski suoralla vitosella ja 3.73 välityksellä oleva perä on. Muistaakseni kolmosvaihteella ajettu tuo käppyrä.
Niin joo ja alavääntöä on nyt enemmän, kun luulin ensin, että DISA pitää olla pitkällä runnerilla vain keskierroksilla ja tuo dynoajo tehtiin niin, muutin sitten jälkeenpäin. Rata-ajossa toki täysin yhdentekevää, kun käyttöalue on 3500-6600rpm
Leave a comment:
-
Originally posted by fraatti View PostMielenkiintoista keskustelua
En jaksanut lukea koko ketjua läpi vaan muutaman viimeisen sivun. Ilmeisesti nykyään on jo mahdollista puukottaa varsin hyvin vakio ecua mutta tuolloi (vajaa 10v sitten) kenelläkään ei ollut siihen tietotaitoa. Näyttää että ajat on menneey tuosta paljonkin eteenpäin mutta ajattelin silti kysyä että paljonko porukka on ylipäätään nykyääb näistä 2.8 pannuista saaneet tehoa irti?
Omassa rottelossa dynossa lukemat tais jäädä 26x lukemiin ja siitä lienee täällä muös joku topickin jäänne olemassa jollei bitit ole siirtyneet seuraavaan ulottuvuuteen..
Villeimmissä huhuissa lupailevat tuohon m54 imusarjalla ja s50 pakosarjalla 30hp teholisää, mutta jotenkin tuntuu siltä, että Essonbaari on vahvasti läsnä noissa arvioissa.
Jossain vaiheessa joka tapauksessa nuo modit vielä tulee ja sitten mennään samaan dynoon säätämään, joten ehkä jopa tulokseksi tulee jotain vertailukelpoista.
Ja edit vielä kerran, jos joku arpoo voimansiirtohäviöitä noista lukemista, niin ZF:n viisvaihteinen aski suoralla vitosella ja 3.73 välityksellä oleva perä on. Muistaakseni kolmosvaihteella ajettu tuo käppyrä.
Niin joo ja alavääntöä on nyt enemmän, kun luulin ensin, että DISA pitää olla pitkällä runnerilla vain keskierroksilla ja tuo dynoajo tehtiin niin, muutin sitten jälkeenpäin. Rata-ajossa toki täysin yhdentekevää, kun käyttöalue on 3500-6600rpm
Leave a comment:
-
Originally posted by fraatti View PostMielenkiintoista keskustelua
En jaksanut lukea koko ketjua läpi vaan muutaman viimeisen sivun. Ilmeisesti nykyään on jo mahdollista puukottaa varsin hyvin vakio ecua mutta tuolloi (vajaa 10v sitten) kenelläkään ei ollut siihen tietotaitoa. Näyttää että ajat on menneey tuosta paljonkin eteenpäin mutta ajattelin silti kysyä että paljonko porukka on ylipäätään nykyääb näistä 2.8 pannuista saaneet tehoa irti?
Omassa rottelossa dynossa lukemat tais jäädä 26x lukemiin ja siitä lienee täällä muös joku topickin jäänne olemassa jollei bitit ole siirtyneet seuraavaan ulottuvuuteen..
Leave a comment:
-
Mielenkiintoista keskustelua
En jaksanut lukea koko ketjua läpi vaan muutaman viimeisen sivun. Ilmeisesti nykyään on jo mahdollista puukottaa varsin hyvin vakio ecua mutta tuolloi (vajaa 10v sitten) kenelläkään ei ollut siihen tietotaitoa. Näyttää että ajat on menneey tuosta paljonkin eteenpäin mutta ajattelin silti kysyä että paljonko porukka on ylipäätään nykyääb näistä 2.8 pannuista saaneet tehoa irti?
Omassa rottelossa dynossa lukemat tais jäädä 26x lukemiin ja siitä lienee täällä muös joku topickin jäänne olemassa jollei bitit ole siirtyneet seuraavaan ulottuvuuteen..
Leave a comment:
-
Juu ei se alumiini tiedä onko ecuna siemens vai bosch..☺ nokka anturi on erilainen, mutta senkin tiivistyksen hoitaa parilla o- renkaalla..
Leave a comment:
-
Originally posted by herrakani View PostNo siks kun moottorinohjauskin on?
e: saattaspa vielä löytyäkkin nuo non vanos osat jos tarveLast edited by biimerrrrville; 17-03-2016, 20:29.
Leave a comment:
Leave a comment: