Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    Originally posted by Joba View Post
    7000rpm on kyllä hytikoillekin aika limiteillä, kovat olisi paremmat. Eikä ne pidä jäykistä venajousista.
    No ei olla kyllä lähelläkään limittiä vielä, ainakaan bemarin vakionokkia ajatellen. Koko viime kesä oli omassa mosassa rajoitin 7600 rpm (kertauksen vuoksi M52-kansi 6 mm venoilla, M50NV-tuplajouset, CroMo-retainerit, 35 mm M50NV hydraulinostimet). Kovimmillaan lentokenttävedon logiin jäi pienen vaihtokämmin seurauksena kolmoselle vaihtaessa hetkellisesti 7878 rpm, kun unohtui laittaa flat-shift päälle.

    Tossa vielä kenttäveto, arviolta 0:26 eteenpäin mennään yli 7000 rpm.

    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

    Comment

    • Matuh
      BTCF Member
      • Apr 2013
      • 3702
      • Kouvola

      Originally posted by Pazi88 View Post

      Nyt ois muuten m54b30 ja m50nv imunokat tullu perille asti. Seuraavaksi koneistukseen ja paikalleen. Keväämmällä laitan sit dynolappua esille, kun on m50 imusarja, bbtb, m54b30 + m50nv nokat ja kiinalaisten pakosarjat kiinni. Noita aiempia käyriä katsoessa pitänee rajotin vielä nostaa 7000, kun nousee vetoalue jo sen verran ylemmäs.
      Varastit saman idean prkl
      Sama kaava + Rst kisakatit + KDFI + Läppikset ni vois alkaa mukavasti muuttumaan luonne
      Catcamssin nokat oli sen verta huopean hintasia että polttelee
      Toi M60:in kaasuläppä vissiin mukavasti sopis...
      E36 328i M50B30 turbo
      Skoda vRS
      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        Originally posted by Matuh View Post
        Toi M60:in kaasuläppä vissiin mukavasti sopis...
        M60B40 kaasuläppiä joutavana jos joku tarviia.
        On se "kiilalla" oleva, eli ei tule "ON/OFF -efektiä" niin herkästi pintakaasulla ajellessa.

        Edit. Vai tarkotettiinko M60b30 kaasuläppää. Tuntuu aika reilulle halkaisijan kasvatukselle jos reilusta 63mm hyppää 80mm (b40 siis 80mm)
        Last edited by bemmeri; 14-02-2015, 17:28.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • Matuh
          BTCF Member
          • Apr 2013
          • 3702
          • Kouvola

          Originally posted by bemmeri View Post
          M60B40 kaasuläppiä joutavana jos joku tarviia.
          On se "kiilalla" oleva, eli ei tule "ON/OFF -efektiä" niin herkästi pintakaasulla ajellessa.

          Edit. Vai tarkotettiinko M60b30 kaasuläppää. Tuntuu aika reilulle halkaisijan kasvatukselle jos reilusta 63mm hyppää 80mm (b40 siis 80mm)
          B30 tosiaan 70mm --> B40 80mm.
          Huhu pyörii että mukavasti muuttuu tuolla säädettävällä ohjauksella m52 luonne
          E36 328i M50B30 turbo
          Skoda vRS
          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

          Comment

          • pazq
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 3167
            • 47200

            Originally posted by Matuh View Post
            B30 tosiaan 70mm --> B40 80mm.
            Huhu pyörii että mukavasti muuttuu tuolla säädettävällä ohjauksella m52 luonne
            Pojat puhunu että kunnon imuvuodollakin muuttuu luonne merkittävästi

            Mutta itsekin suunnittelin tota kaasuläpän suurentamista kun käsissä pyörittelin ja mittailin. Imusarjasta pystyis kairaamaan jonkin verran suuremmaksi sitä rööriä jos tarpeen.

            Kuinkahan paljon vetää kansi käivänälleen jos hitsailis palotilat umpeen ja sitämyötä kanaviakin täyttelis?! Ihan uteliaisuuttaan vois vaikka kokeilla "romukannella". Lämmittäis sen hitsailun jälkeen kunnolla ja koittais painaa mahdollisimman suoraksi. Sittenhän olis varaa kairata.

            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              Originally posted by pazq View Post
              Pojat puhunu että kunnon imuvuodollakin muuttuu luonne merkittävästi

              Mutta itsekin suunnittelin tota kaasuläpän suurentamista kun käsissä pyörittelin ja mittailin. Imusarjasta pystyis kairaamaan jonkin verran suuremmaksi sitä rööriä jos tarpeen.

              Kuinkahan paljon vetää kansi käivänälleen jos hitsailis palotilat umpeen ja sitämyötä kanaviakin täyttelis?! Ihan uteliaisuuttaan vois vaikka kokeilla "romukannella". Lämmittäis sen hitsailun jälkeen kunnolla ja koittais painaa mahdollisimman suoraksi. Sittenhän olis varaa kairata.
              Kyllä se lämmitys pitää tehdä ennen hitsausta ja mahdollisesti vielä hitsauksen aikanakin. Sit villoihin ja vaikka folioon jäähtymään yöks.
              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                Originally posted by O-Peksi View Post
                Kyllä se lämmitys pitää tehdä ennen hitsausta ja mahdollisesti vielä hitsauksen aikanakin. Sit villoihin ja vaikka folioon jäähtymään yöks.
                Eikä siltikään tuu toimimaan.
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • pazq
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 3167
                  • 47200

                  Originally posted by O-Peksi View Post
                  Kyllä se lämmitys pitää tehdä ennen hitsausta ja mahdollisesti vielä hitsauksen aikanakin. Sit villoihin ja vaikka folioon jäähtymään yöks.
                  Joo niin oli tarkoituskin vetästä kunnolla kuumaksi ennen hitsaamista ja jälkeenkin vielä.
                  Originally posted by Jasu View Post
                  Eikä siltikään tuu toimimaan.
                  Miksei? Vetääkö niin solmuun jokatapauksessa? Vai mitäs jos pienissä osissa täyttäis nii ei tulis niin kovaa lämpökuormaa ja sitä kautta vetäytymistä :think

                  Comment

                  • poikelap
                    Newbiemmer
                    • Jan 2013
                    • 5
                    • Lappi

                    Terve! Onko täälä joku nyt siis irrottanu m52b28 konneesta imusarjaa? Itellä pitäis irrottaa että sais vaihelaatikon ylimmät pultit auki ja samalla vois vaihtaa tuon imusarjan m50 malliseen ku semmone löytyypi tallista. Onko jotain vinkkejä tai "hyvä tietää" juttuja ku tuota lähtee irrottamaan ettei hajota mittään?

                    Comment

                    • Harri G
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 9041
                      • Iisalmi

                      Originally posted by poikelap View Post
                      Terve! Onko täälä joku nyt siis irrottanu m52b28 konneesta imusarjaa? Itellä pitäis irrottaa että sais vaihelaatikon ylimmät pultit auki ja samalla vois vaihtaa tuon imusarjan m50 malliseen ku semmone löytyypi tallista. Onko jotain vinkkejä tai "hyvä tietää" juttuja ku tuota lähtee irrottamaan ettei hajota mittään?
                      Eipä siinä ihmeempiä. Ensin putsarikotelosta aloittaa, sitten kaasuläppä pois, separaattori, tyhjäkäyntimoottori, sähköliittimet, imusarjan mutterit, nostaa pois. Lopuksi vasta bensaletkut. Viimeinen mutteri on tosi ikävässä paikassa siellä bensanpaineensäätimen takana, voi vaatia vähän erikoisia jatkoja räikkään. Kannattaa olla jatkovarrella oleva magneetti niin saa mutterit pois kun jäävät sinne imusarjan väleihin ja/tai tippuvat koneen päälle. Ja muista pitää suojalaseja kun bensaletkuja irroitat ettei roiskahda silmiin. Ei tunnu kivalle

                      Mulla ehkä joku 68mm bimmertune isompi kaasuläppä ja silläkin tuli sellainen melkoisen on-off kaasu. En ainakaan isompaa laittaisi tai sitten pitää olla reilusti muita virejä.
                      E39 ja E91

                      Comment

                      • poikelap
                        Newbiemmer
                        • Jan 2013
                        • 5
                        • Lappi

                        Originally posted by Harri G View Post
                        Eipä siinä ihmeempiä. Ensin putsarikotelosta aloittaa, sitten kaasuläppä pois, separaattori, tyhjäkäyntimoottori, sähköliittimet, imusarjan mutterit, nostaa pois. Lopuksi vasta bensaletkut. Viimeinen mutteri on tosi ikävässä paikassa siellä bensanpaineensäätimen takana, voi vaatia vähän erikoisia jatkoja räikkään. Kannattaa olla jatkovarrella oleva magneetti niin saa mutterit pois kun jäävät sinne imusarjan väleihin ja/tai tippuvat koneen päälle. Ja muista pitää suojalaseja kun bensaletkuja irroitat ettei roiskahda silmiin. Ei tunnu kivalle

                        Mulla ehkä joku 68mm bimmertune isompi kaasuläppä ja silläkin tuli sellainen melkoisen on-off kaasu. En ainakaan isompaa laittaisi tai sitten pitää olla reilusti muita virejä.
                        Kiitos nopeasta vastauksesta!

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by pazq View Post

                          Kuinkahan paljon vetää kansi käivänälleen jos hitsailis palotilat umpeen ja sitämyötä kanaviakin täyttelis?! Ihan uteliaisuuttaan vois vaikka kokeilla "romukannella". Lämmittäis sen hitsailun jälkeen kunnolla ja koittais painaa mahdollisimman suoraksi. Sittenhän olis varaa kairata.
                          Ei se selvii kuin kokeilemalla. Yllättävän vähän noi omat käikäleet on mitään vedelly mihin oon teettäny tulitöitä. Mut joka hommalle on olemassa joku joka kertoo sulle ettei sitä voi tehdä noin, ei tuu toimimaan, ei tuu kestämään.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15249
                            • Ajamisen Iloa

                            hyvä kuvallinen vertailu nokista M52 - S52 - Schrick:
                            Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15249
                              • Ajamisen Iloa

                              Tämä on varmaan tyhmä kysymys, mutta pystyykö M54B30 imunokkaa käyttämään sekä imu- että pakonokkana M52B28 single vanoksessa?
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • O-Peksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 2775
                                • Joensuu

                                Originally posted by Remotion View Post
                                Tämä on varmaan tyhmä kysymys, mutta pystyykö M54B30 imunokkaa käyttämään sekä imu- että pakonokkana M52B28 single vanoksessa?
                                Ei pysty. Nokkien päät niin rajusti erilaiset vanoksellisen ja vanoksettoman nokissa.
                                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎