Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matuh
    BTCF Member
    • Apr 2013
    • 3702
    • Kouvola

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Riittää ne vakiosuuttimet. US mallin m3:ssakin on samat ja siinä on tehtaalta 240hv.
    Hyvin piisaa, tosin itsellä on m3 evon suuttimet kiinni+ güntherin ohjelma, paremmin se ylärekisterissä toimii. Läppiksethän se vaatis ja nokat vielä. Ja kunnon säädöt... Voi olla että käy nyt vähän rikkaan puolella :think
    E36 328i M50B30 turbo
    Skoda vRS
    Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
    Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

    EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Originally posted by bemmeri View Post
      Näköjään kaikissa e36:ssa sama bensapumppu.


      Ootteko nostanu bensanpaineita näissä "viri" b28:ssa, vai suuttimia vaihdellu? Vai riittääkö vakiosuuttimet/paineet noilla tehoilla mitä hieman kutitelluissa on?

      3,2l ämmässä kovemmat bensanpaineet (oliko jotain 5bar kun aikonaan mittasin). Kai ne b-paineet nousee karvalakki e36:ssakin kun laittaa kireemmän säätimen. :think


      Toimiiko 3,5 bar järjestelmään suunniteltu suutin oikein kovemmilla paineilla, vai meneekö joku pieleen, vaikka tuolla 5barilla?
      S50B32:ssa on eri pumppu.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Busch
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 271
        • Seinäjoki/Lapua

        Originally posted by Matuh View Post
        Hyvin piisaa, tosin itsellä on m3 evon suuttimet kiinni+ güntherin ohjelma, paremmin se ylärekisterissä toimii. Läppiksethän se vaatis ja nokat vielä. Ja kunnon säädöt... Voi olla että käy nyt vähän rikkaan puolella :think
        Jos oikeen rikkaalla käy niin katit kyllä sulaa ja menee tukkoon. Myös noi paremmit hengittävät kilpakatitkaan eivät kestä rikkaalle pääsy sulavat myös.
        Katit vaan pois on paras ratkaisu, mutta ei katsurin mielestä.

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Originally posted by Busch View Post
          Jos oikeen rikkaalla käy niin katit kyllä sulaa ja menee tukkoon. Myös noi paremmit hengittävät kilpakatitkaan eivät kestä rikkaalle pääsy sulavat myös.
          Katit vaan pois on paras ratkaisu, mutta ei katsurin mielestä.
          Eikös kunnon säädöt olis paras ratkaisu?
          Aprilia RSV4

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5258
            • Pirkkala

            Originally posted by jannmann View Post
            Eikös kunnon säädöt olis paras ratkaisu?

            Tätä itsekin ihmettelin. Reilusti bensaa ni paras teho? jollei moottorinohjausta säädetä uudelleen, isommista suuttimista on vain pelkkää haittaa.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • Busch
              BTCF Member
              • Sep 2011
              • 271
              • Seinäjoki/Lapua

              Originally posted by jannmann View Post
              Eikös kunnon säädöt olis paras ratkaisu?
              Todellakin!

              Comment

              • Maili
                BTCF Member
                • Aug 2011
                • 444
                • E-pohjanmaa

                Kunnon seos mittari kiinni, niin silläkin alkajaisiksi näkee missä mennään.
                E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                Comment

                • Matuh
                  BTCF Member
                  • Apr 2013
                  • 3702
                  • Kouvola

                  Originally posted by jannmann View Post
                  Eikös kunnon säädöt olis paras ratkaisu?
                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Tätä itsekin ihmettelin. Reilusti bensaa ni paras teho? jollei moottorinohjausta säädetä uudelleen, isommista suuttimista on vain pelkkää haittaa.
                  Originally posted by Maili View Post
                  Kunnon seos mittari kiinni, niin silläkin alkajaisiksi näkee missä mennään.
                  Siis helpointa ois laittaa vakioboksi kii ja käydä säädättämässä. Tuotakaan purkkia ei muistaakseni kuin yksi kaveri säädä suomessa?? Ja seos mittariks laittais vaikkapa innovaten?
                  E: Ohan se vähän nuhanen jos rauhallisesti pitkään ajelee, meneekö nuo katit sitte nii tukkeeseen?
                  E36 328i M50B30 turbo
                  Skoda vRS
                  Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                  Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                  EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    Originally posted by Matuh View Post
                    Siis helpointa ois laittaa vakioboksi kii ja käydä säädättämässä. Tuotakaan purkkia ei muistaakseni kuin yksi kaveri säädä suomessa?? Ja seos mittariks laittais vaikkapa innovaten?
                    E: Ohan se vähän nuhanen jos rauhallisesti pitkään ajelee, meneekö nuo katit sitte nii tukkeeseen?
                    Toivottavasti toi vakioboksin säädättäminen oli sarkasmia, kuin myös tuo Innovaten asentaminen.

                    M5X-johdannaisiin koneisiin saa edelleen mm. Kdfi:n boksia, joka on täysin plug´n´play ja n. tuhat kertaa järkevämpi vaihtoehto, kuin vakioboksin uudelleen ohjelmointi jollain tietyllä hepulla kerta toisensa jälkeen, kun tekniikka muuttuu.

                    Ja tuon Innovaten laajakaistan paras paikka on kaupan hyllyllä. Toimii nimittäin hyllyn täytteenä huomattavasti helpommin, kuin seosmittarina autossa. Jos joku vielä tänä päivänä miettii laajakaistan valinnassa, unohtakaa se arpominen ja asentakaa PLX. Johdot kiinni ja anturi pakoputkeen - ei vaadi muuta.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11089
                      • Oulu

                      Jep innovatea en kyllä itsekkään suosittele. Kaverilla näin semmosen toiminnassa ja kyllähän se 99% ajasta toimi oikein. Mutta esim. 600 km reissulla pukkas pari kertaa erroria. Toisella kerralla oli vaan err teksti näytöllä, mutta toisella kerralla heitti näyttämään aivan liian rikasta seosta ennen err tekstiä. Mukava kun tämä ois tapahtunu täyskaasuvedon aikana jossain turbovehkeessä ja väärin säädetty moottorinohjaus oiskin "korjannu" seosta aivan liian laihalle...

                      Niin ja onhan se reagointinopeus kilpailijoita nopeampi, kuten mainostetaan. Mutta tosi mukava seurata, kun seos vispaa koko ajan 13 ja 15 väillä, kun PLX keskiarvoistaa lukeman ilman turhaa vaihtelua.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15229
                        • Ajamisen Iloa

                        Onko 230tkm ajetun miedon virinokan asentaminen 150tkm ajettuun koneeseen rahanhukkaa ja typerää? Nokathan ovat kuitenkin kulutus tavaraa myöskin?

                        Olisi M54B30 imunokka tarjolla edullisesti mutta en oikein tiedä onko tässäkään asiassa olemassa halpaa ja hyvää yhtäaikaa.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11089
                          • Oulu

                          Ei ne nyt mitään kulutustavaraa näissä m5x koneissa ole. Jossain aataminaikuisissa keinuvipuvehkeissä ne nyt kuluu eri malliin.

                          Oman koneen nokat on 350tkm ajetut ja onhan niissä vähän nokan kärjet kiillottunu. Mutta en minä ainakaan saanu mitattua että oisko siitä oikeesti lähteny tavaraa. Ihan sen tehtaan antaman noston sain siitä mitattua. Ja vaikka siitä 0,01 mm oiskin kulunu, niin onko sillä sit mitään käytännön markitystä.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15229
                            • Ajamisen Iloa

                            Niissä siis ei ole mitään laakeripintoja jotka kuluisivat?
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              Originally posted by Remotion View Post
                              Niissä siis ei ole mitään laakeripintoja jotka kuluisivat?
                              Jos ilman öljyjä ajelee niin kai ne kuluu
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              • Matuh
                                BTCF Member
                                • Apr 2013
                                • 3702
                                • Kouvola

                                Originally posted by O-Peksi View Post
                                Toivottavasti toi vakioboksin säädättäminen oli sarkasmia, kuin myös tuo Innovaten asentaminen.

                                M5X-johdannaisiin koneisiin saa edelleen mm. Kdfi:n boksia, joka on täysin plug´n´play ja n. tuhat kertaa järkevämpi vaihtoehto, kuin vakioboksin uudelleen ohjelmointi jollain tietyllä hepulla kerta toisensa jälkeen, kun tekniikka muuttuu.

                                Ja tuon Innovaten laajakaistan paras paikka on kaupan hyllyllä. Toimii nimittäin hyllyn täytteenä huomattavasti helpommin, kuin seosmittarina autossa. Jos joku vielä tänä päivänä miettii laajakaistan valinnassa, unohtakaa se arpominen ja asentakaa PLX. Johdot kiinni ja anturi pakoputkeen - ei vaadi muuta.
                                Vai jollaan megaspruuttaa pohjautuvalla boksilla ois hyötyä. Meinasin kyllä EMUa, mutta ei ole PnP tyyppinen, positiivinen puoli että sporttiauto maahan tuojana... Tietysti kdfi ja Paukku kai tuo plx täytyy laittaa jostaa ni näkee sitten mitä se syö.
                                E36 328i M50B30 turbo
                                Skoda vRS
                                Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                                Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                                EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎