Originally posted by petrolhead
View Post
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kannen virtaukselle ei tarvitse tehdä mitään? Nämähän virtaa vakiona melkoisen hyvin käsittääkseni mutta ei tossakaan vaiheessa Tarvii koskea?
Korkealle kiertävässä vaparissa kaikki vaikuttaa kaikkeen, ei riitä että yksittäinen osa on hyvä, Tarvitaan myös sitä että kokonaisuus toimii oikein.
Tuo kiertää varmaan jo niin paljon että kovat nostajat on tarpeelliset.
Jos tuo reilu 300hp on totta, on palikat osuneet aika todella hyvin kohdalleen ja reseptikin vaikuttaa yksinkertaiselta. Perustunee pääosin siihen että käytetyt osat on bemarin osia aika pitkälle.
vaparin virittäminen on kyllä mielenkiintoinen aihe.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Ja tähän lisää Jenveyn ITB-kitin/S50-motin läpät, porttauttaa kantta reippaasti, laittaa kovat nostajat kanteen. Myös joku toimiva säädettävä moottorinohjaus niin ei säätäminenkään ole niin vaikeaa. Näillä eväillä kyllä pääsee tuohon edellisen sivun videon tehoihin.Originally posted by petrolhead View Post-Ostaa niin isolla nostolla ja astemäärällä olevat nokat kuin luulee saavansa päästöistä läpi.
-Ostaa niin korkeapuristeiset mukit että dynaaminen puristussuhde on tontilla.
-Isommat venat jos kanteen sopii
Saako suuren tehonlisän jollain muilla keinolla? Pohtii sit sen jälkeen kaikkea mitä tässä topikissa on speksattu 60 sivua.
Comment
-
Ahdettuun moottoriin pätee kaikki samat asiat kuin ilmankin olevaan. Samaa ilmaa se hengittää läpittensä joko hyvin tai huonosti. Ahtopaine on vaan kerroin.Originally posted by Juchelius View PostEihän se tuon kummempaa ole vaparimoottorin viritys.
Toki plus kannen hipistely ja viimesenpäälle mitotettu pakosarja ja kaiken tasapainotus, vehkeen pitää pystyä kiertämään tarpeeksi, ja ja ja. Ihan tarkoituksella postasin tuollasen karkean yksinkertaistuksen. Mielestäni pätee about jokaiseen kipinäsytytteiseen nelitahtiin. Hirveen paljon tehonnousua ei voi odottaa jollain imunokka-pakonokkamodilla ja imusarjan vaihdolla mitä tässä topikissa on vatvottu 600 postausta. Sitte porukka ihmettelee miten joku saa pitkälle yli 300 hepaa niinkuin siinä olis jotain mustaa magiaa. Hommaa kattilaan sellaset sisuskalut että perusedellytykset on kunnossa tavoitteeseen nähden. Sitte kasaa ja säätää ja kattoo kuin kävi.Originally posted by Joba View PostJa tähän lisää Jenveyn ITB-kitin/S50-motin läpät, porttauttaa kantta reippaasti, laittaa kovat nostajat kanteen. Myös joku toimiva säädettävä moottorinohjaus niin ei säätäminenkään ole niin vaikeaa. Näillä eväillä kyllä pääsee tuohon edellisen sivun videon tehoihin.
Last edited by petrolhead; 02-12-2015, 22:46.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
No otsikkohan on virityshaaveilua ja muuta
Ymmärrän että suurin osa hakee perus helppoja halpoja virityksiä jotka ilmeisesti toimivatkin.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
Tulipa tekastua muutama video tähän m52b28 viritykseen liittyen samalla, kun hallilla värkkäsin näiden lohkojen kanssa.
Eli tässä videossa näytän mistä tunnistaa nuo kaksi erilaista lohkotyyppiä:
Ja tässä sitten kuinka lohkon kierteet korjataan/vahvistetaan time-serteillä:
Joskus olen täällä foorumilla kertonut, että noissa time-serteissä ei ole mitään järkeä, kun tuo korjaus setti maksaa enemmän, mitä koko uusi moottori. Mutta myöhemmin huomasin, että tarkoitukseen voi käyttää myös yleismallista settiä time-sert kierteen korjaus settiä. Itse työkalut ja insertit tuli maksamaan n. 120€ eli ei mitään aivan järettömiä, vaikkei ihan ilmaistakaan ole.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Asiallinen video tuosta kierteiden korjauksesta. Mullakin on hyllyssä yksi lohko, jolle tuon voisi tehdä, kun pytyt ovat hyvässä kunnossa.Originally posted by Pazi88 View PostTulipa tekastua muutama video tähän m52b28 viritykseen liittyen samalla, kun hallilla värkkäsin näiden lohkojen kanssa.
Eli tässä videossa näytän mistä tunnistaa nuo kaksi erilaista lohkotyyppiä:
Ja tässä sitten kuinka lohkon kierteet korjataan/vahvistetaan time-serteillä:
Joskus olen täällä foorumilla kertonut, että noissa time-serteissä ei ole mitään järkeä, kun tuo korjaus setti maksaa enemmän, mitä koko uusi moottori. Mutta myöhemmin huomasin, että tarkoitukseen voi käyttää myös yleismallista settiä time-sert kierteen korjaus settiä. Itse työkalut ja insertit tuli maksamaan n. 120€ eli ei mitään aivan järettömiä, vaikkei ihan ilmaistakaan ole.
Comment
-
Originally posted by Pazi88 View PostTulipa tekastua muutama video tähän m52b28 viritykseen liittyen samalla, kun hallilla värkkäsin näiden lohkojen kanssa.
Eli tässä videossa näytän mistä tunnistaa nuo kaksi erilaista lohkotyyppiä:
Ja tässä sitten kuinka lohkon kierteet korjataan/vahvistetaan time-serteillä:
Joskus olen täällä foorumilla kertonut, että noissa time-serteissä ei ole mitään järkeä, kun tuo korjaus setti maksaa enemmän, mitä koko uusi moottori. Mutta myöhemmin huomasin, että tarkoitukseen voi käyttää myös yleismallista settiä time-sert kierteen korjaus settiä. Itse työkalut ja insertit tuli maksamaan n. 120€ eli ei mitään aivan järettömiä, vaikkei ihan ilmaistakaan ole.
Asiallinen video! Parit helicoilit pyöritellyt kans m52:seen. Noi time-sertit ei varmaan yhtä helposti nouse.
Comment
-
tuon videon perusteella hoksasin, että ei mitään hajua kumpi lohko itsellä on. magneetin kans sörkkimään ja napsahti se kiinni eli rautaputket löytyy.. tais olla hyvä ostos turbotusta ajatellen...Originally posted by Pazi88 View PostTulipa tekastua muutama video tähän m52b28 viritykseen liittyen samalla, kun hallilla värkkäsin näiden lohkojen kanssa.
Eli tässä videossa näytän mistä tunnistaa nuo kaksi erilaista lohkotyyppiä:
Ja tässä sitten kuinka lohkon kierteet korjataan/vahvistetaan time-serteillä:
http://www.youtube.com/watch?v=lXGm5_Vogy4.
Comment
-
Mulla ei ainakaan ole ollu turbossa mitään lohkosta johtuvaa ongelmaa. Putkitettu versio löytyy siis. Ja eipähän ole ongelmaa koneistusten, männänrenkaiden yms. kanssaOriginally posted by hartge e46 View Posttuon videon perusteella hoksasin, että ei mitään hajua kumpi lohko itsellä on. magneetin kans sörkkimään ja napsahti se kiinni eli rautaputket löytyy.. tais olla hyvä ostos turbotusta ajatellen...
Paljokohan tommosta lohkoa kärsiä porata yli kokoon :think *haaveilee kevyestä 3.2 strokerista*
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Pultti on m10*110 ja pultin reikä lohkossa on 46mm syvä. Siitä ekat 6mm on kierteetöntä osaa, eli kierreosan mitta on 40mm lohkossa. Pikaisen tarkistuksen jälkeen totesin että kannepultti kiertyy ehkä 30mm matkalta tähän kierteeseen + mitä se sattuu venymään. Mulla ei vaan ollu mahdollisuutta mitata pultin prikan paksuutta, eikä kannen tiivisteen paksuutta puristettuna, niin tämä mitta on vain about sinnepäin. Näin siis m52 koneessa.Originally posted by Patriot View PostLöytyykö keltään M52/M52TU/M54-kannenpulttien mittoja? Kuinka pitkiä kierreosat ovat alulohkoisissa jne.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Pinnapultilla pitäisi varmaan siis olla se 40mm kierrettä? Timeserteissä on pisimmällään vain 30mm kierrettä, joten 10mm jää ikäänkuin käyttämättä. M12 kokoon löytyisi ARP:lta pulttisarja 207-4201, joita toisin saisi ostaa 2kpl.Originally posted by Pazi88 View PostPultti on m10*110 ja pultin reikä lohkossa on 46mm syvä. Siitä ekat 6mm on kierteetöntä osaa, eli kierreosan mitta on 40mm lohkossa. Pikaisen tarkistuksen jälkeen totesin että kannepultti kiertyy ehkä 30mm matkalta tähän kierteeseen + mitä se sattuu venymään. Mulla ei vaan ollu mahdollisuutta mitata pultin prikan paksuutta, eikä kannen tiivisteen paksuutta puristettuna, niin tämä mitta on vain about sinnepäin. Näin siis m52 koneessa.
Toisalta tuon sarjan 110mm pitkät ei sitten enää käy jos ne vetää pohjaan asti.
Tätä ajatellen vähän kysyin..E39 540iA M62TUB44
Comment
Comment