Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juchelius
    BTCF Member
    • Sep 2009
    • 298
    • Oulu

    Originally posted by petrolhead View Post
    -Ostaa niin isolla nostolla ja astemäärällä olevat nokat kuin luulee saavansa päästöistä läpi.
    -Ostaa niin korkeapuristeiset mukit että dynaaminen puristussuhde on tontilla.
    -Isommat venat jos kanteen sopii

    Saako suuren tehonlisän jollain muilla keinolla? Pohtii sit sen jälkeen kaikkea mitä tässä topikissa on speksattu 60 sivua.
    Eihän se tuon kummempaa ole vaparimoottorin viritys.
    1985 e30 320i Baur Cabriolet
    1995 328 ex ratakikkare

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5257
      • Pirkkala

      Kannen virtaukselle ei tarvitse tehdä mitään? Nämähän virtaa vakiona melkoisen hyvin käsittääkseni mutta ei tossakaan vaiheessa Tarvii koskea?

      Korkealle kiertävässä vaparissa kaikki vaikuttaa kaikkeen, ei riitä että yksittäinen osa on hyvä, Tarvitaan myös sitä että kokonaisuus toimii oikein.

      Tuo kiertää varmaan jo niin paljon että kovat nostajat on tarpeelliset.

      Jos tuo reilu 300hp on totta, on palikat osuneet aika todella hyvin kohdalleen ja reseptikin vaikuttaa yksinkertaiselta. Perustunee pääosin siihen että käytetyt osat on bemarin osia aika pitkälle.

      vaparin virittäminen on kyllä mielenkiintoinen aihe.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5152
        • Kuopio

        Tiedän M54B22 moottorin josta lähtee n. 280hp, samoilla resepteillä varmaan M54b30 luovuttaa jokusen konin enemmän?
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • Joba
          BTCF Member
          • Sep 2007
          • 556

          Originally posted by petrolhead View Post
          -Ostaa niin isolla nostolla ja astemäärällä olevat nokat kuin luulee saavansa päästöistä läpi.
          -Ostaa niin korkeapuristeiset mukit että dynaaminen puristussuhde on tontilla.
          -Isommat venat jos kanteen sopii

          Saako suuren tehonlisän jollain muilla keinolla? Pohtii sit sen jälkeen kaikkea mitä tässä topikissa on speksattu 60 sivua.
          Ja tähän lisää Jenveyn ITB-kitin/S50-motin läpät, porttauttaa kantta reippaasti, laittaa kovat nostajat kanteen. Myös joku toimiva säädettävä moottorinohjaus niin ei säätäminenkään ole niin vaikeaa. Näillä eväillä kyllä pääsee tuohon edellisen sivun videon tehoihin.

          Comment

          • hirvonen
            BTCF Member
            • Nov 2011
            • 251
            • hämeenlinna

            kyllä suomestakin löytyy lähes 350hv m53b28 moottoreita.
            ja yksi yli 400hv m50b30.
            kansi noissa on tärkein. imukanavaa joutuu muokkaamaan reilusti, mutta paolle ei tarvitse tehdä juuri mitään..

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Originally posted by Juchelius View Post
              Eihän se tuon kummempaa ole vaparimoottorin viritys.
              Ahdettuun moottoriin pätee kaikki samat asiat kuin ilmankin olevaan. Samaa ilmaa se hengittää läpittensä joko hyvin tai huonosti. Ahtopaine on vaan kerroin.

              Originally posted by Joba View Post
              Ja tähän lisää Jenveyn ITB-kitin/S50-motin läpät, porttauttaa kantta reippaasti, laittaa kovat nostajat kanteen. Myös joku toimiva säädettävä moottorinohjaus niin ei säätäminenkään ole niin vaikeaa. Näillä eväillä kyllä pääsee tuohon edellisen sivun videon tehoihin.
              Toki plus kannen hipistely ja viimesenpäälle mitotettu pakosarja ja kaiken tasapainotus, vehkeen pitää pystyä kiertämään tarpeeksi, ja ja ja. Ihan tarkoituksella postasin tuollasen karkean yksinkertaistuksen. Mielestäni pätee about jokaiseen kipinäsytytteiseen nelitahtiin. Hirveen paljon tehonnousua ei voi odottaa jollain imunokka-pakonokkamodilla ja imusarjan vaihdolla mitä tässä topikissa on vatvottu 600 postausta. Sitte porukka ihmettelee miten joku saa pitkälle yli 300 hepaa niinkuin siinä olis jotain mustaa magiaa. Hommaa kattilaan sellaset sisuskalut että perusedellytykset on kunnossa tavoitteeseen nähden. Sitte kasaa ja säätää ja kattoo kuin kävi.
              Last edited by petrolhead; 02-12-2015, 22:46.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • MH motorsport
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 2301
                • Turku

                No otsikkohan on virityshaaveilua ja muuta
                Ymmärrän että suurin osa hakee perus helppoja halpoja virityksiä jotka ilmeisesti toimivatkin.
                Autopalvelu MH-motor
                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                Maxxecu myynti ja asennus
                www.mh-motor.fi
                0503218217
                Kulkineet:
                E6 2000 touring
                E6 2002 touring
                E30 318is ///Mtechnic 2
                E34 ///M5 nürburgring
                E34 S62b50 turbo dct
                E39 523i ///Msport
                F30 320d

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11082
                  • Oulu

                  Tulipa tekastua muutama video tähän m52b28 viritykseen liittyen samalla, kun hallilla värkkäsin näiden lohkojen kanssa.

                  Eli tässä videossa näytän mistä tunnistaa nuo kaksi erilaista lohkotyyppiä:


                  Ja tässä sitten kuinka lohkon kierteet korjataan/vahvistetaan time-serteillä:


                  Joskus olen täällä foorumilla kertonut, että noissa time-serteissä ei ole mitään järkeä, kun tuo korjaus setti maksaa enemmän, mitä koko uusi moottori. Mutta myöhemmin huomasin, että tarkoitukseen voi käyttää myös yleismallista settiä time-sert kierteen korjaus settiä. Itse työkalut ja insertit tuli maksamaan n. 120€ eli ei mitään aivan järettömiä, vaikkei ihan ilmaistakaan ole.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Skarpa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 3406
                    • Kotka

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Tulipa tekastua muutama video tähän m52b28 viritykseen liittyen samalla, kun hallilla värkkäsin näiden lohkojen kanssa.

                    Eli tässä videossa näytän mistä tunnistaa nuo kaksi erilaista lohkotyyppiä:


                    Ja tässä sitten kuinka lohkon kierteet korjataan/vahvistetaan time-serteillä:


                    Joskus olen täällä foorumilla kertonut, että noissa time-serteissä ei ole mitään järkeä, kun tuo korjaus setti maksaa enemmän, mitä koko uusi moottori. Mutta myöhemmin huomasin, että tarkoitukseen voi käyttää myös yleismallista settiä time-sert kierteen korjaus settiä. Itse työkalut ja insertit tuli maksamaan n. 120€ eli ei mitään aivan järettömiä, vaikkei ihan ilmaistakaan ole.
                    Asiallinen video tuosta kierteiden korjauksesta. Mullakin on hyllyssä yksi lohko, jolle tuon voisi tehdä, kun pytyt ovat hyvässä kunnossa.
                    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                    E30 Armo "330i"

                    Comment

                    • Busch
                      BTCF Member
                      • Sep 2011
                      • 271
                      • Seinäjoki/Lapua

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Tulipa tekastua muutama video tähän m52b28 viritykseen liittyen samalla, kun hallilla värkkäsin näiden lohkojen kanssa.

                      Eli tässä videossa näytän mistä tunnistaa nuo kaksi erilaista lohkotyyppiä:


                      Ja tässä sitten kuinka lohkon kierteet korjataan/vahvistetaan time-serteillä:


                      Joskus olen täällä foorumilla kertonut, että noissa time-serteissä ei ole mitään järkeä, kun tuo korjaus setti maksaa enemmän, mitä koko uusi moottori. Mutta myöhemmin huomasin, että tarkoitukseen voi käyttää myös yleismallista settiä time-sert kierteen korjaus settiä. Itse työkalut ja insertit tuli maksamaan n. 120€ eli ei mitään aivan järettömiä, vaikkei ihan ilmaistakaan ole.

                      Asiallinen video! Parit helicoilit pyöritellyt kans m52:seen. Noi time-sertit ei varmaan yhtä helposti nouse.

                      Comment

                      • hartge e46
                        BTCF Member
                        • Aug 2006
                        • 777
                        • e-pohjanmaa

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Tulipa tekastua muutama video tähän m52b28 viritykseen liittyen samalla, kun hallilla värkkäsin näiden lohkojen kanssa.

                        Eli tässä videossa näytän mistä tunnistaa nuo kaksi erilaista lohkotyyppiä:


                        Ja tässä sitten kuinka lohkon kierteet korjataan/vahvistetaan time-serteillä:
                        http://www.youtube.com/watch?v=lXGm5_Vogy4.
                        tuon videon perusteella hoksasin, että ei mitään hajua kumpi lohko itsellä on. magneetin kans sörkkimään ja napsahti se kiinni eli rautaputket löytyy.. tais olla hyvä ostos turbotusta ajatellen...
                        z3 coupe
                        Pari tojotaa
                        ex.e36 wompatti alpinweissIII
                        ex.e46 titansilber x2
                        ex."//HARTGE E46"

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11082
                          • Oulu

                          Originally posted by hartge e46 View Post
                          tuon videon perusteella hoksasin, että ei mitään hajua kumpi lohko itsellä on. magneetin kans sörkkimään ja napsahti se kiinni eli rautaputket löytyy.. tais olla hyvä ostos turbotusta ajatellen...
                          Mulla ei ainakaan ole ollu turbossa mitään lohkosta johtuvaa ongelmaa. Putkitettu versio löytyy siis. Ja eipähän ole ongelmaa koneistusten, männänrenkaiden yms. kanssa Paljokohan tommosta lohkoa kärsiä porata yli kokoon :think *haaveilee kevyestä 3.2 strokerista*

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Patriot
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 274

                            Löytyykö keltään M52/M52TU/M54-kannenpulttien mittoja? Kuinka pitkiä kierreosat ovat alulohkoisissa jne.
                            E39 540iA M62TUB44

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11082
                              • Oulu

                              Originally posted by Patriot View Post
                              Löytyykö keltään M52/M52TU/M54-kannenpulttien mittoja? Kuinka pitkiä kierreosat ovat alulohkoisissa jne.
                              Pultti on m10*110 ja pultin reikä lohkossa on 46mm syvä. Siitä ekat 6mm on kierteetöntä osaa, eli kierreosan mitta on 40mm lohkossa. Pikaisen tarkistuksen jälkeen totesin että kannepultti kiertyy ehkä 30mm matkalta tähän kierteeseen + mitä se sattuu venymään. Mulla ei vaan ollu mahdollisuutta mitata pultin prikan paksuutta, eikä kannen tiivisteen paksuutta puristettuna, niin tämä mitta on vain about sinnepäin. Näin siis m52 koneessa.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Patriot
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 274

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Pultti on m10*110 ja pultin reikä lohkossa on 46mm syvä. Siitä ekat 6mm on kierteetöntä osaa, eli kierreosan mitta on 40mm lohkossa. Pikaisen tarkistuksen jälkeen totesin että kannepultti kiertyy ehkä 30mm matkalta tähän kierteeseen + mitä se sattuu venymään. Mulla ei vaan ollu mahdollisuutta mitata pultin prikan paksuutta, eikä kannen tiivisteen paksuutta puristettuna, niin tämä mitta on vain about sinnepäin. Näin siis m52 koneessa.
                                Pinnapultilla pitäisi varmaan siis olla se 40mm kierrettä? Timeserteissä on pisimmällään vain 30mm kierrettä, joten 10mm jää ikäänkuin käyttämättä. M12 kokoon löytyisi ARP:lta pulttisarja 207-4201, joita toisin saisi ostaa 2kpl.

                                Toisalta tuon sarjan 110mm pitkät ei sitten enää käy jos ne vetää pohjaan asti.

                                Tätä ajatellen vähän kysyin..
                                E39 540iA M62TUB44

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎