Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skarpa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 3406
    • Kotka

    Originally posted by Patriot View Post
    Pinnapultilla pitäisi varmaan siis olla se 40mm kierrettä? Timeserteissä on pisimmällään vain 30mm kierrettä, joten 10mm jää ikäänkuin käyttämättä. M12 kokoon löytyisi ARP:lta pulttisarja 207-4201, joita toisin saisi ostaa 2kpl.

    Toisalta tuon sarjan 110mm pitkät ei sitten enää käy jos ne vetää pohjaan asti.

    Tätä ajatellen vähän kysyin..
    Lohkon kierre ei mene aivan pohjaan asti. M10 pohjaavalla kierretapilla vähintään 1,5-3 mm kierrettä jää vajaaksi tapin viisteestä johtuen. Tarkemmin en tiedä, minkälaisella tapilla lohkon kierteet on tehty.
    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

    E30 Armo "330i"

    Comment

    • _jake_
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 210
      • Seinäjoki

      Mistähän löytyisi shrickin nokille ajoituskortti? Pitäis noi omat nokat melkeimpä ajoittaa sen mukaan, mottihan on siis m52b28.
      E61 535d Lci M-Sport -08

      Ex:
      328i Orientblau M-Sport Cäbi '99

      328i Hellrot M-Sport Coupe '96

      Comment

      • hirvonen
        BTCF Member
        • Nov 2011
        • 251
        • hämeenlinna

        pistä nokkien malli, niin katson löytyykö ajoitus ohjeita omasta arkistosta..

        Comment

        • _jake_
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 210
          • Seinäjoki

          Ei oo ittellä shrickin nokkia, ne on 244/252, muuta en nokkien mallista tiedä. Itselle tulee m50b25 nv imunokka pakonokaksi ja m52b28vakio imunokka pysyy paikallaan. Aj-techillä kävin kyselemässä ohjelmointia niin käskivät ajoittaa nokat shrickien mukaan, siksi siis kyselin.

          Joku täällä varmasti tietää shrickin nokkien mallin? Itse en löytänyt.
          E61 535d Lci M-Sport -08

          Ex:
          328i Orientblau M-Sport Cäbi '99

          328i Hellrot M-Sport Coupe '96

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3406
            • Kotka

            Originally posted by _jake_ View Post
            Ei oo ittellä shrickin nokkia, ne on 244/252, muuta en nokkien mallista tiedä. Itselle tulee m50b25 nv imunokka pakonokaksi ja m52b28vakio imunokka pysyy paikallaan. Aj-techillä kävin kyselemässä ohjelmointia niin käskivät ajoittaa nokat shrickien mukaan, siksi siis kyselin.

            Joku täällä varmasti tietää shrickin nokkien mallin? Itse en löytänyt.
            Tuolta nokkien malli ja jotain tietoa ajoituksestakin.

            Last edited by Skarpa; 02-02-2016, 20:09.
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11082
              • Oulu

              Originally posted by _jake_ View Post
              Ei oo ittellä shrickin nokkia, ne on 244/252, muuta en nokkien mallista tiedä. Itselle tulee m50b25 nv imunokka pakonokaksi ja m52b28vakio imunokka pysyy paikallaan. Aj-techillä kävin kyselemässä ohjelmointia niin käskivät ajoittaa nokat shrickien mukaan, siksi siis kyselin.

              Joku täällä varmasti tietää shrickin nokkien mallin? Itse en löytänyt.
              Tuolla pelkällä pakonokalla on kyllä niin pieni vaikutus, et kannattaako edes softata :think Imunokalla oiskin jo suurempi merkitys ja siinä softauksella saadaan suurin etu vanoksen kytkemiskohdan muutoksesta, koska sitä kannattaa jämymmällä Imunokalla nostaa ylemmäksi.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • _jake_
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 210
                • Seinäjoki

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Tuolla pelkällä pakonokalla on kyllä niin pieni vaikutus, et kannattaako edes softata :think Imunokalla oiskin jo suurempi merkitys ja siinä softauksella saadaan suurin etu vanoksen kytkemiskohdan muutoksesta, koska sitä kannattaa jämymmällä Imunokalla nostaa ylemmäksi.
                Kyllähän m54b30 imunokka kannattais hankkia, on vain hyvis hinnois. Imusarjana on m50, pakosarjat schmiedmann s-tech ja suuttimina m3 evon omat.

                Kyllähän se järkeen käy, että jyrkempi nokka olisi imupuolellekin parempi. Mutta silti Antti Aj-techillä meinasi, että ei olisi niin suurta merkitystä. Onko noilla spekseillä ilman imunokan vaihtoa mitattu tehoja kyseisestä moottorista? Tuntuu että on aina lyöty suoraan vain miljoonan maksavat shrickit kiinni

                Vinkkejä saa toki antaa, vaparimoottorin virittely ei niin tuttua puuhaa ole :think
                E61 535d Lci M-Sport -08

                Ex:
                328i Orientblau M-Sport Cäbi '99

                328i Hellrot M-Sport Coupe '96

                Comment

                • _jake_
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 210
                  • Seinäjoki

                  Niin ja softaus lähinnä sen takia että pirssissä tällä hetkellä LUULTAVASTI joku kiinan lastu, eli kiertää 7000rpm. Haluan siis varmistua ettei se sekoita mitään muutosten jälkeen.
                  E61 535d Lci M-Sport -08

                  Ex:
                  328i Orientblau M-Sport Cäbi '99

                  328i Hellrot M-Sport Coupe '96

                  Comment

                  • Busch
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 271
                    • Seinäjoki/Lapua

                    Ei tuossa kyllä järkeä pelkkää pakonokkaa päivittää nv-imunokaksi ja vielä softata vakio moottorinohjainlaite...

                    Comment

                    • _jake_
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 210
                      • Seinäjoki

                      Saako sitten M54B30 imunokalla paljonkin lisähyötyä? Vakioboksia en välttämättä softaisikaan, eiköhän se ecu siihen sopeudu. Mutta kun tuolle boksille on jotain tehty, niin joko se toimii muutosten jälkeen tai ei toimi. Hieman oon itsekin skeptinen sen suhteen, että softauksella saisi polleja laitumilta lisää, vapari kuitenkin on vapari.
                      E61 535d Lci M-Sport -08

                      Ex:
                      328i Orientblau M-Sport Cäbi '99

                      328i Hellrot M-Sport Coupe '96

                      Comment

                      • Busch
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 271
                        • Seinäjoki/Lapua

                        Originally posted by _jake_ View Post
                        Saako sitten M54B30 imunokalla paljonkin lisähyötyä? Vakioboksia en välttämättä softaisikaan, eiköhän se ecu siihen sopeudu. Mutta kun tuolle boksille on jotain tehty, niin joko se toimii muutosten jälkeen tai ei toimi. Hieman oon itsekin skeptinen sen suhteen, että softauksella saisi polleja laitumilta lisää, vapari kuitenkin on vapari.
                        Olihan tuossa m54b30 imunokassa enemmän nostoa ja asteita! pazi88 on noi eri nokkien speksit tännekkin listannut.
                        Riippuu tietysti mihinkä sen nokan ajoittaa että sopeutuuko se ecu vielä. Paras lopputuloshan olis aina säätää se ecu niille muutoksille mitä on tehty.

                        Comment

                        • _jake_
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 210
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by Busch View Post
                          Olihan tuossa m54b30 imunokassa enemmän nostoa ja asteita! pazi88 on noi eri nokkien speksit tännekkin listannut.
                          Riippuu tietysti mihinkä sen nokan ajoittaa että sopeutuuko se ecu vielä. Paras lopputuloshan olis aina säätää se ecu niille muutoksille mitä on tehty.
                          Muistaisin, että asteita oli sama 244 kuin tossa M50nv nokassa? Nostoa en muista. Ainahan hyvä olisi penkittää ja ainakin yrittää säätää paremmaksi. Ja kun Aj-tech ei sentään yritä hinnoillaan ryöstää ihmisiä toisinkuin suurin osa noista pajoista, niin ei olisi mikään konkurssi käydä siellä kääntymässä.

                          Tuntuu vain olevan M54B30 nokat aika lujassa.
                          E61 535d Lci M-Sport -08

                          Ex:
                          328i Orientblau M-Sport Cäbi '99

                          328i Hellrot M-Sport Coupe '96

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11082
                            • Oulu

                            Originally posted by _jake_ View Post
                            Kyllähän m54b30 imunokka kannattais hankkia, on vain hyvis hinnois. Imusarjana on m50, pakosarjat schmiedmann s-tech ja suuttimina m3 evon omat.

                            Kyllähän se järkeen käy, että jyrkempi nokka olisi imupuolellekin parempi. Mutta silti Antti Aj-techillä meinasi, että ei olisi niin suurta merkitystä. Onko noilla spekseillä ilman imunokan vaihtoa mitattu tehoja kyseisestä moottorista? Tuntuu että on aina lyöty suoraan vain miljoonan maksavat shrickit kiinni

                            Vinkkejä saa toki antaa, vaparimoottorin virittely ei niin tuttua puuhaa ole :think
                            EMP:llä oli niitä käyriä eri vireillä samassa moottorissa ja muistaakseni niissä sillä m54b30 nokalla oli suurin merkitys tehoihin.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • _jake_
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 210
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              EMP:llä oli niitä käyriä eri vireillä samassa moottorissa ja muistaakseni niissä sillä m54b30 nokalla oli suurin merkitys tehoihin.
                              Jos asiasta kerran konkreettista näyttöä on niin kai asia näin sitten on Pitääpä laittaa tuollainen nokka etsintään...


                              Onko muuten tietoa M52B28 vanoksen tiivisteiden kestosta? Auto rullattu 169tkm, onko siis järkeä vaihtaa? Vai onko niiden vaihdosta aina hyötyä?
                              E61 535d Lci M-Sport -08

                              Ex:
                              328i Orientblau M-Sport Cäbi '99

                              328i Hellrot M-Sport Coupe '96

                              Comment

                              • Busch
                                BTCF Member
                                • Sep 2011
                                • 271
                                • Seinäjoki/Lapua

                                Originally posted by _jake_ View Post
                                Jos asiasta kerran konkreettista näyttöä on niin kai asia näin sitten on Pitääpä laittaa tuollainen nokka etsintään...


                                Onko muuten tietoa M52B28 vanoksen tiivisteiden kestosta? Auto rullattu 169tkm, onko siis järkeä vaihtaa? Vai onko niiden vaihdosta aina hyötyä?
                                Enemmän tavaraahan sinne sylinteriin saadaan tolla m54 nokalla.

                                Kyllähän ne tiivisiteen kovettuu, eikä niitä varmaan haitaksi oo vaihtaa.
                                N.4bar öljynpaineella se vanos kytkeytyy oli ne tiivisteet varmaan sitte minkälaiset tahansa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎