Niin ja sitten kun miettii niitä virikoneen puristussuhteita niin huomio sen että vakiomoottori on tehty tulemaan toimeen 125-asteisena sata asteisen imuilman kanssa täyskaasulla tyhjäkäynnillä parin tonnin perävaunu perässä. Jos niitä vaatimuksia mistä moottorin pitää selvitä lievennetään eli esimerkiksi toiminta vain max sata asteisena kohtuullisilla imulämmöillä likistyksiä voi nostaa ihan reippaastikin, samoin voi tehdä jos vaikka pakopuolta saa virtaamaan paremmin eli saa sylinterin tyhjennettyä kuumista pakokaasuista paremmin kuin vakioilla äänettömillä pakojärjestelmillä.
Ite nyt en ikinä ajattelisikaan rakentavan vapaastihengittävää moottoria alle 12:1 puristuksilla kun ei 95-oktaanista huonompaa bensiiniäkään ole saatavilla.
Ite nyt en ikinä ajattelisikaan rakentavan vapaastihengittävää moottoria alle 12:1 puristuksilla kun ei 95-oktaanista huonompaa bensiiniäkään ole saatavilla.
Comment