Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommizillah
    Bimmer Rookie
    • Feb 2015
    • 51
    • Mikkeli

    Originally posted by Maili View Post
    Halvimmat heposet tulee M3 spec nokat, M50 imusarja, käärmeenpesät ja uusi softa. Noilla kilkkeillä pääsee 230hv- 245hv. Paljon riippuu penkitys paikasta. Noilla pysyy kohtuu pudjetissa ja konekkin kestää. Näillä kilkkeillä tuolla omalla n. pari vuotta ajellut ilman ongelmia, eikä katsastuksessakaan tule ongelmia.
    Paljos sulla tuli kyseinen huvi ~ maksamaan? Tätä setuppia olin alunperin miettinyt. Mistä hommasit nokat?

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16422
      • Asikkala

      Originally posted by tommizillah View Post
      tarkoitus ois talven aikana lyyä uuet hilkkeet mottiin, kun alkaa olla jo sen verran ajettu kone että vaatisi sisäistä huoltoa
      Paljonko ajettu ja onko oikeasti ko. toimenpiteen tarpeessa ?

      Comment

      • tommizillah
        Bimmer Rookie
        • Feb 2015
        • 51
        • Mikkeli

        Originally posted by jr66 View Post
        Paljonko ajettu ja onko oikeasti ko. toimenpiteen tarpeessa ?
        Kilsoista ei tarkkaaa tietoa luultavasti 270-320tkm. Öljy tuntuu koneelle maistuvan, 1000km 1l. Autosta en kehtaisi luopua. Niin ajattelin rempata motin, ja samalla piristää.

        Comment

        • Maili
          BTCF Member
          • Aug 2011
          • 444
          • E-pohjanmaa

          Originally posted by tommizillah View Post
          Paljos sulla tuli kyseinen huvi ~ maksamaan? Tätä setuppia olin alunperin miettinyt. Mistä hommasit nokat?
          Nokat tuli saksasta , schrikin. Käärmeenpesät ostin käytettynä ja m50 imusarjan valmiinpaketin forumilta ja remuksen catbackkii oli jo kiinni. Varmaan penkityksineen ja säätöineen n. 2000e-2500e. Niin ja hydrauli nostajat uusin myös samalla.Ne tuli myös saksasta. Näillä nokillahan pelaa vielä omilla nostajilla. Hienosti pelaa ja toimittaa kakkosauton virkaa. Hyvin ehtii lapset hakea hoidosta.
          E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
          Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16422
            • Asikkala

            Originally posted by tommizillah View Post
            Kilsoista ei tarkkaaa tietoa luultavasti 270-320tkm. Öljy tuntuu koneelle maistuvan, 1000km 1l. Autosta en kehtaisi luopua. Niin ajattelin rempata motin, ja samalla piristää.
            Ok, kyllähän se liikaa öljyä syö.

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15229
              • Ajamisen Iloa

              Mistä S52B32 nokat halvimmalla? Kokeilin noin 5 kotimaista ja 15 ulkomaista verkkokauppaa. Saksassa tuntuis olevan 405-406€7kpl Schmiedmannilla parikymppiä enemmän. Joku mainitsi tässä keskustelussa että Pielmeieriltä 385€ mutta en osaa käyttää hakua. Onko joku mesta mistä halvemmalla vielä?

              Laitetaanpa samalla jotain asiallista infoakin. Kahlasin tuossa saksankielisiä E36 forumeita ja sieltä löytyi että esim Alpinan ja monet BMW:n kepit ois valmistanut firma nimeltä Schleicher. Laitoin kyselyä hinnoista kun niitä netistä löydy, ilmoitan jos saan vastauksia.
              Last edited by Remotion; 16-10-2016, 01:17.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11089
                • Oulu

                Originally posted by Remotion View Post
                Mistä S52B32 nokat halvimmalla? Kokeilin noin 5 kotimaista ja 15 ulkomaista verkkokauppaa. Saksassa tuntuis olevan 405-406€7kpl Schmiedmannilla parikymppiä enemmän. Joku mainitsi tässä keskustelussa että Pielmeieriltä 385€ mutta en osaa käyttää hakua. Onko joku mesta mistä halvemmalla vielä?

                Laitetaanpa samalla jotain asiallista infoakin. Kahlasin tuossa saksankielisiä E36 forumeita ja sieltä löytyi että esim Alpinan ja monet BMW:n kepit ois valmistanut firma nimeltä Schleicher. Laitoin kyselyä hinnoista kun niitä netistä löydy, ilmoitan jos saan vastauksia.
                350€ oli imunokka pielmeireriltä, kun tuossa hetki sitten tilasin. Pakonokaksi tulee m50nv

                Last edited by Pazi88; 16-10-2016, 10:37.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11089
                  • Oulu

                  Laitoimpa muuten ton s52 imunokan paikalleen ja ensituntuman perusteella tuo ei ookkaan enään niin Bolt-on modi, mitä m54 imunokka. Tai no helpommin se paikalleen istuu, mut softaa modaamatta ei pelaa oikeen. Tyhjäkäynti muutti melko epätasaseksi, että tuskin menee päästöistä läpi ja vetoalueessa on melko notko, jos ei vanoksen pois kykentään nosta ylemmäksi. Ja vähän meinaa stumpatakkin, kun painasee tyhjäkäynnillä kaasua. Nuo nyt ei oo iso homma korjata kun lyö läppärin kiinni autoon, mut jos softaaminen ei jostain syystä onnistu, niin laittasin ennemmin m54 imunokan.

                  EDIT tuolta siis kuulostaa, jos kännykkävideosta saa mitään selvää: http://pazi88.kuvat.fi/kuvat/Projekt...016_192238.mp4

                  Last edited by Pazi88; 17-10-2016, 09:33.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15229
                    • Ajamisen Iloa

                    Pazi88, laitat siis pakopuolelle nimenomaan imupuolen M50NV nokan?

                    Eli osanumero: 11 31 1 718 885 ?
                    En taida tuollaista laittaa, hinta yli 500€ ja käytettynä 80-luvun lopun osa ei kiitos.
                    Monilla ollut S52B32 nokissakin jo sanomista kun ovat irrottaneet koneista niitä.

                    Kyllä muuten sinunkin kannattaisi ihan kunnon ohjelmointi dynossa tehdä.


                    Vastausta tuli Schleizeriltä:
                    exhaust 244°, lift 9.7 mm (Ro812.12)

                    inlet 252° , lift 9.7 mm (Ro562.16)
                    inlet 256° , lift 9.85 mm (Ro563.14)
                    inlet 260° , lift 10.0 mm (Ro564.14)

                    Our standard exhaust camshaft for this kind of engine is sold out in the moment:
                    exhaust 252°, lift 9.7 mm.

                    Eli kahta eri pakonokkaa ja kolmea eri imunokkaa, isompiakin saa mutta menevät pienennetyllä perusympyrällä, joita tässä esim kmn:n jaakobinpainia seuratessa on voinut ihmetellä. Enkä kyllä laittaisi koskaan enkä mihinkään.

                    Hinnat oli karvan yli 400€ / nenäkeppi.
                    Last edited by Remotion; 18-10-2016, 01:17.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3406
                      • Kotka

                      Originally posted by Remotion View Post
                      Pazi88, laitat siis pakopuolelle nimenomaan imupuolen M50NV nokan?

                      Eli osanumero: 11 31 1 718 885 ?
                      En taida tuollaista laittaa, hinta yli 500€ ja käytettynä 80-luvun lopun osa ei kiitos.
                      Monilla ollut S52B32 nokissakin jo sanomista kun ovat irrottaneet koneista niitä.

                      Kyllä muuten sinunkin kannattaisi ihan kunnon ohjelmointi dynossa tehdä.


                      Vastausta tuli Schleizeriltä:
                      exhaust 244°, lift 9.7 mm (Ro812.12)

                      inlet 252° , lift 9.7 mm (Ro562.16)
                      inlet 256° , lift 9.85 mm (Ro563.14)
                      inlet 260° , lift 10.0 mm (Ro564.14)

                      Our standard exhaust camshaft for this kind of engine is sold out in the moment:
                      exhaust 252°, lift 9.7 mm.

                      Eli kahta eri pakonokkaa ja kolmea eri imunokkaa, isompiakin saa mutta menevät pienennetyllä perusympyrällä, joita tässä esim kmn:n jaakobinpainia seuratessa on voinut ihmetellä. Enkä kyllä laittaisi koskaan enkä mihinkään.

                      Hinnat oli karvan yli 400€ / nenäkeppi.
                      90-luvun alun osa Ei noita tosiaan uusina ole osteltu, vaan NV imunokka on budjettiratkaisu nimenomaan, koska niitä saa käytettynä edullisesti. M50 venttiilikoneisto ei tuota nokalle kovin suuria kuormia, joten käytetyt nokat ovat yleensä hyvässä kunnossa toisin kuin aiemmissa keinuvipukoneissa. Osan kunto toki on syytä arvioida, kuten käytetyn osan kohdalla aina, mutta noita on onneksi maailma täynnä. Nokka voi olla B20 tai B25 koneesta. Niillä on samat speksit, 240 astetta ja 9,7 mm nostoa. Eroa on vain nokan ajoituksessa, eli päätyneliön asennossa, jota ei muutenkaaan voi käyttää, kun imunokan heittää pakopuolelle. Ps. multa voit ostaa erittäin hyväkuntosen nokan.

                      Mietin hetken, miksi Schleizerin nokissa joudutaan jyrkemmissä nokissa pienentämään perusympyrää, mutta hetken pohdittuani totesin, että heillä loppuu varmaan muuten valuaihiosta työvarat kesken. :think Hinta ei ole mitenkään tolkuton. Minkähän verran rahdeista tarvii maksaa?
                      Last edited by Skarpa; 18-10-2016, 14:05.
                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11089
                        • Oulu

                        Originally posted by Remotion View Post
                        Pazi88, laitat siis pakopuolelle nimenomaan imupuolen M50NV nokan?

                        Eli osanumero: 11 31 1 718 885 ?
                        En taida tuollaista laittaa, hinta yli 500€ ja käytettynä 80-luvun lopun osa ei kiitos.
                        Monilla ollut S52B32 nokissakin jo sanomista kun ovat irrottaneet koneista niitä.

                        Kyllä muuten sinunkin kannattaisi ihan kunnon ohjelmointi dynossa tehdä.
                        Joo se siellä on paikallaan. Uutenahan noita ei kannata ostaa missään nimessä, kun käytetyissäkään ole mitään vikaa. Onhan niissä aina pikkusen kiillottumaa, mutta niillä mittavehkeillä joita minä olen saanut käsiini, ei ole havaittavissa mitään kulumaa. Eli ei mitään ongelmaa pistää käytettyä nokkaa paikalleen.

                        Ymmärrä toki tuon pelon käytetyille nokille, kun varsinkin vanhemmissa bemarin keinuvipukoneissa tuo nokkien kuluminen on ihan oikea ongelma.


                        Mut m5x koneissa ei ole kyllä yhtäkään edes lievästi kulunutta nokkaa tullu vastaan.

                        Ja mitäpä sitä penkkiin viemään, kun itsekkin voi tehdä ms41:ssä on helppo säätää nakurajalle, kun moottorinohjaus ilmottelee nakutuksesta jo hyvissä ajoin. Ja bensakartta menee kun saa laajakaistan kytkettyä paikalleen.

                        Säätämisestä puheenollen, niin nostin tyhjäkäyntiä n.150 rpm, niin käy jo paljon kevyemmin, eikä stumppaile kun kaasua näpyttelee. Että siltä osalta ei tarvinnu muita muutoksia. Vanoksen poiskytkennän siirsin 5000 kohdalle, niin nyt ei persedyno ainakaan sano mitään probleemaa siltä osin. Pitää vielä logata vanos kokonaan päällä ja pois tarkka poiskytkentä kohta. Eli siis kuorma/ilmamäärä käppyröistä katsoo missä kohtaa ne risteää ja poiskytkentä joku 100rpm siitä alemmaksi.

                        Sitten muita havaintoja. Liikennevaloista kun lähti kiihdyttämään, niin ekan sekunnin ajan kone on ihan kuollut ja sit vasta lähtee vetämään. Vähän vaikutti siltä, että nyt s52 nokan ja bbtb:n kanssa vanos taitaa kytkeytyä päälle liian myöhään. ms41 päättelee kierrosluvun ja tps:n avulla pitäkö vanos kytkeä päälle ja romraiderissa tuo löytyy tps:n osalta kartasta "Detection - Light/Heavy Throttle".
                        Pienentelin tuosta tarvittavaa tps avautumaa, niin sai tuonkin ongelman korjattua. Nyt lähtee heti vetämään kunnolla.


                        Tuossa samalla kuin tein muutakin muutoksia, niin koitin poistaa m52:lle tyypillisen kierrosten leijumisen ja siinä aika hyvin onnistuinkin. Vähän vielä joutuu säätämään, et saa kokonaan pois. Lisäksi muokkasin rajoittimesta agressiivisemman. Tämä ei minun video, vaan herran joka kerto miten modi tehdään. Mut about samalta kuulostaa mullakin: http://pazi88.kuvat.fi/kuvat/random+...1476372894.mp4

                        Mutta mutta. Vaikka tuo alkaa olla jo ajettavissa säädöissä, niin 6000-7000 välillä prötäilee aika pahasti. Pitää koittaa jos tänään kerkeäis logata mitä ihmettä siellä tapahtuu. Kuuleeko se nakutusta vai meneekö laihalle vai loppuuko peräti maf kesken :think Toki voi olla ttä mun vanhat tulpatkin on jo tiensä päässä
                        Attached Files

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Matuh
                          BTCF Member
                          • Apr 2013
                          • 3702
                          • Kouvola

                          Eikös tuon Maffin saanut jollaa diodi hommalla niin kasvatettua sitä skaalaa :think
                          E36 328i M50B30 turbo
                          Skoda vRS
                          Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                          Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                          EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11089
                            • Oulu

                            Originally posted by Matuh View Post
                            Eikös tuon Maffin saanut jollaa diodi hommalla niin kasvatettua sitä skaalaa :think
                            Joo tai itseasiassa vastuksella saa tai vaihtaa s50 maf:n tilalle. Alpinassa itseasiassa on s50 maffi, niin softallisesti se on helpompi toteuttaa, kuin vastus. Ei joudu maf käppyröitä skaalaamaan käsin, koska alpina softasta saa valmiit.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15229
                              • Ajamisen Iloa

                              Originally posted by Skarpa View Post
                              Mietin hetken, miksi Schleizerin nokissa joudutaan jyrkemmissä nokissa pienentämään perusympyrää, mutta hetken pohdittuani totesin, että heillä loppuu varmaan muuten valuaihiosta työvarat kesken. :think Hinta ei ole mitenkään tolkuton. Minkähän verran rahdeista tarvii maksaa?
                              Kerron kun saan toisen vastauksen.
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • Remotion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 15229
                                • Ajamisen Iloa

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Mutta mutta. Vaikka tuo alkaa olla jo ajettavissa säädöissä, niin 6000-7000 välillä prötäilee aika pahasti. Pitää koittaa jos tänään kerkeäis logata mitä ihmettä siellä tapahtuu. Kuuleeko se nakutusta vai meneekö laihalle vai loppuuko peräti maf kesken :think Toki voi olla ttä mun vanhat tulpatkin on jo tiensä päässä
                                Veikkaan vahvasti että tulpat. S52B32:sessa on sama maffi kuin meillä lukemani perusteella eli pitäisi riittää hyvin.

                                Skarpa laitoin privaa. Kertokaa sen päätyneliön kanssa pelaamisesta tuossa M50 NV nokassa.
                                Jenkeissä monilla S52 koneisten nokkien myynnit takunneet, liukupnnoista selvästi hilseilee pinta ja jopa lohkeilee.
                                Last edited by Remotion; 18-10-2016, 23:44.
                                Z3 coupé individual

                                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎