Originally posted by Maili
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by tommizillah View PostPaljos sulla tuli kyseinen huvi ~ maksamaan? Tätä setuppia olin alunperin miettinyt. Mistä hommasit nokat?E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
-
Mistä S52B32 nokat halvimmalla? Kokeilin noin 5 kotimaista ja 15 ulkomaista verkkokauppaa. Saksassa tuntuis olevan 405-406€7kpl Schmiedmannilla parikymppiä enemmän. Joku mainitsi tässä keskustelussa että Pielmeieriltä 385€ mutta en osaa käyttää hakua. Onko joku mesta mistä halvemmalla vielä?
Laitetaanpa samalla jotain asiallista infoakin. Kahlasin tuossa saksankielisiä E36 forumeita ja sieltä löytyi että esim Alpinan ja monet BMW:n kepit ois valmistanut firma nimeltä Schleicher. Laitoin kyselyä hinnoista kun niitä netistä löydy, ilmoitan jos saan vastauksia.Last edited by Remotion; 16-10-2016, 01:17.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostMistä S52B32 nokat halvimmalla? Kokeilin noin 5 kotimaista ja 15 ulkomaista verkkokauppaa. Saksassa tuntuis olevan 405-406€7kpl Schmiedmannilla parikymppiä enemmän. Joku mainitsi tässä keskustelussa että Pielmeieriltä 385€ mutta en osaa käyttää hakua. Onko joku mesta mistä halvemmalla vielä?
Laitetaanpa samalla jotain asiallista infoakin. Kahlasin tuossa saksankielisiä E36 forumeita ja sieltä löytyi että esim Alpinan ja monet BMW:n kepit ois valmistanut firma nimeltä Schleicher. Laitoin kyselyä hinnoista kun niitä netistä löydy, ilmoitan jos saan vastauksia.
Last edited by Pazi88; 16-10-2016, 10:37.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Laitoimpa muuten ton s52 imunokan paikalleen ja ensituntuman perusteella tuo ei ookkaan enään niin Bolt-on modi, mitä m54 imunokka. Tai no helpommin se paikalleen istuu, mut softaa modaamatta ei pelaa oikeen. Tyhjäkäynti muutti melko epätasaseksi, että tuskin menee päästöistä läpi ja vetoalueessa on melko notko, jos ei vanoksen pois kykentään nosta ylemmäksi. Ja vähän meinaa stumpatakkin, kun painasee tyhjäkäynnillä kaasua. Nuo nyt ei oo iso homma korjata kun lyö läppärin kiinni autoon, mut jos softaaminen ei jostain syystä onnistu, niin laittasin ennemmin m54 imunokan.
EDIT tuolta siis kuulostaa, jos kännykkävideosta saa mitään selvää: http://pazi88.kuvat.fi/kuvat/Projekt...016_192238.mp4
Last edited by Pazi88; 17-10-2016, 09:33.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Pazi88, laitat siis pakopuolelle nimenomaan imupuolen M50NV nokan?
Eli osanumero: 11 31 1 718 885 ?
En taida tuollaista laittaa, hinta yli 500€ ja käytettynä 80-luvun lopun osa ei kiitos.
Monilla ollut S52B32 nokissakin jo sanomista kun ovat irrottaneet koneista niitä.
Kyllä muuten sinunkin kannattaisi ihan kunnon ohjelmointi dynossa tehdä.
Vastausta tuli Schleizeriltä:
exhaust 244°, lift 9.7 mm (Ro812.12)
inlet 252° , lift 9.7 mm (Ro562.16)
inlet 256° , lift 9.85 mm (Ro563.14)
inlet 260° , lift 10.0 mm (Ro564.14)
Our standard exhaust camshaft for this kind of engine is sold out in the moment:
exhaust 252°, lift 9.7 mm.
Eli kahta eri pakonokkaa ja kolmea eri imunokkaa, isompiakin saa mutta menevät pienennetyllä perusympyrällä, joita tässä esim kmn:n jaakobinpainia seuratessa on voinut ihmetellä. Enkä kyllä laittaisi koskaan enkä mihinkään.
Hinnat oli karvan yli 400€ / nenäkeppi.Last edited by Remotion; 18-10-2016, 01:17.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostPazi88, laitat siis pakopuolelle nimenomaan imupuolen M50NV nokan?
Eli osanumero: 11 31 1 718 885 ?
En taida tuollaista laittaa, hinta yli 500€ ja käytettynä 80-luvun lopun osa ei kiitos.
Monilla ollut S52B32 nokissakin jo sanomista kun ovat irrottaneet koneista niitä.
Kyllä muuten sinunkin kannattaisi ihan kunnon ohjelmointi dynossa tehdä.
Vastausta tuli Schleizeriltä:
exhaust 244°, lift 9.7 mm (Ro812.12)
inlet 252° , lift 9.7 mm (Ro562.16)
inlet 256° , lift 9.85 mm (Ro563.14)
inlet 260° , lift 10.0 mm (Ro564.14)
Our standard exhaust camshaft for this kind of engine is sold out in the moment:
exhaust 252°, lift 9.7 mm.
Eli kahta eri pakonokkaa ja kolmea eri imunokkaa, isompiakin saa mutta menevät pienennetyllä perusympyrällä, joita tässä esim kmn:n jaakobinpainia seuratessa on voinut ihmetellä. Enkä kyllä laittaisi koskaan enkä mihinkään.
Hinnat oli karvan yli 400€ / nenäkeppi.
Mietin hetken, miksi Schleizerin nokissa joudutaan jyrkemmissä nokissa pienentämään perusympyrää, mutta hetken pohdittuani totesin, että heillä loppuu varmaan muuten valuaihiosta työvarat kesken. :think Hinta ei ole mitenkään tolkuton. Minkähän verran rahdeista tarvii maksaa?Last edited by Skarpa; 18-10-2016, 14:05.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostPazi88, laitat siis pakopuolelle nimenomaan imupuolen M50NV nokan?
Eli osanumero: 11 31 1 718 885 ?
En taida tuollaista laittaa, hinta yli 500€ ja käytettynä 80-luvun lopun osa ei kiitos.
Monilla ollut S52B32 nokissakin jo sanomista kun ovat irrottaneet koneista niitä.
Kyllä muuten sinunkin kannattaisi ihan kunnon ohjelmointi dynossa tehdä.
Ymmärrä toki tuon pelon käytetyille nokille, kun varsinkin vanhemmissa bemarin keinuvipukoneissa tuo nokkien kuluminen on ihan oikea ongelma.
Mut m5x koneissa ei ole kyllä yhtäkään edes lievästi kulunutta nokkaa tullu vastaan.
Ja mitäpä sitä penkkiin viemään, kun itsekkin voi tehdä ms41:ssä on helppo säätää nakurajalle, kun moottorinohjaus ilmottelee nakutuksesta jo hyvissä ajoin. Ja bensakartta menee kun saa laajakaistan kytkettyä paikalleen.
Säätämisestä puheenollen, niin nostin tyhjäkäyntiä n.150 rpm, niin käy jo paljon kevyemmin, eikä stumppaile kun kaasua näpyttelee. Että siltä osalta ei tarvinnu muita muutoksia. Vanoksen poiskytkennän siirsin 5000 kohdalle, niin nyt ei persedyno ainakaan sano mitään probleemaa siltä osin. Pitää vielä logata vanos kokonaan päällä ja pois tarkka poiskytkentä kohta. Eli siis kuorma/ilmamäärä käppyröistä katsoo missä kohtaa ne risteää ja poiskytkentä joku 100rpm siitä alemmaksi.
Sitten muita havaintoja. Liikennevaloista kun lähti kiihdyttämään, niin ekan sekunnin ajan kone on ihan kuollut ja sit vasta lähtee vetämään. Vähän vaikutti siltä, että nyt s52 nokan ja bbtb:n kanssa vanos taitaa kytkeytyä päälle liian myöhään. ms41 päättelee kierrosluvun ja tps:n avulla pitäkö vanos kytkeä päälle ja romraiderissa tuo löytyy tps:n osalta kartasta "Detection - Light/Heavy Throttle".
Pienentelin tuosta tarvittavaa tps avautumaa, niin sai tuonkin ongelman korjattua. Nyt lähtee heti vetämään kunnolla.
Tuossa samalla kuin tein muutakin muutoksia, niin koitin poistaa m52:lle tyypillisen kierrosten leijumisen ja siinä aika hyvin onnistuinkin. Vähän vielä joutuu säätämään, et saa kokonaan pois. Lisäksi muokkasin rajoittimesta agressiivisemman. Tämä ei minun video, vaan herran joka kerto miten modi tehdään. Mut about samalta kuulostaa mullakin: http://pazi88.kuvat.fi/kuvat/random+...1476372894.mp4
Mutta mutta. Vaikka tuo alkaa olla jo ajettavissa säädöissä, niin 6000-7000 välillä prötäilee aika pahasti. Pitää koittaa jos tänään kerkeäis logata mitä ihmettä siellä tapahtuu. Kuuleeko se nakutusta vai meneekö laihalle vai loppuuko peräti maf kesken :think Toki voi olla ttä mun vanhat tulpatkin on jo tiensä päässä
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Matuh View PostEikös tuon Maffin saanut jollaa diodi hommalla niin kasvatettua sitä skaalaa :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostMietin hetken, miksi Schleizerin nokissa joudutaan jyrkemmissä nokissa pienentämään perusympyrää, mutta hetken pohdittuani totesin, että heillä loppuu varmaan muuten valuaihiosta työvarat kesken. :think Hinta ei ole mitenkään tolkuton. Minkähän verran rahdeista tarvii maksaa?
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMutta mutta. Vaikka tuo alkaa olla jo ajettavissa säädöissä, niin 6000-7000 välillä prötäilee aika pahasti. Pitää koittaa jos tänään kerkeäis logata mitä ihmettä siellä tapahtuu. Kuuleeko se nakutusta vai meneekö laihalle vai loppuuko peräti maf kesken :think Toki voi olla ttä mun vanhat tulpatkin on jo tiensä päässä
Skarpa laitoin privaa. Kertokaa sen päätyneliön kanssa pelaamisesta tuossa M50 NV nokassa.
Jenkeissä monilla S52 koneisten nokkien myynnit takunneet, liukupnnoista selvästi hilseilee pinta ja jopa lohkeilee.Last edited by Remotion; 18-10-2016, 23:44.
Comment
-
Comment