Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Schutzstaffel
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 345
    • Lounais-Suomi

    Onko kaikissa K-jetronicin kansissa olleet suuttimet suoraan kanteen ? Vai onko osassa suuttimet olleet imusarjan "kauloissa" ?
    Monta 80-luvun autoa

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      Originally posted by Schutzstaffel View Post
      Onko kaikissa K-jetronicin kansissa olleet suuttimet suoraan kanteen ? Vai onko osassa suuttimet olleet imusarjan "kauloissa" ?
      318i:ssä kannessa suuttimen reiät. 320i/520i:ssä imusarjassa. Toki myös imusarjat ihan erilaiset. 1,8i vs. 2,0i
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Throttle
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 793
        • -

        M10 L-Jet, vakiosuuttimien tuotto on näköjään 140-150cc/2,5bar.
        Ajatuksena laittaa ehjät M20B20 133cc/2,5bar suuttimet vuotavien tilalle, meneekö laihalle vai korjaantuuko asia laittamalla 3,0bar säättimen?
        Paljonko tuotto olisi M20 suuttimissa 3,0bar paineessa?

        Comment

        • BimmerFanatikko
          Bimmer Rookie
          • Apr 2012
          • 59
          • Mynämäki

          Pistetääs nyt tännekkin vähä mietintää. Elikkä mikähän moottori e21:n keulilla kyseessä. Startin kiinnikekorvasta löytyy numero: 3722263 ja sen yläpuolella vielä luku 2,0
          Isku 81mm ja sylinterin halkaisija 89mm. Imupuolen venttiilit pakopuolen venttiiliä isommat. Vanha omistaja tuumas että ois 1,8l kone mutta ei nuo luvut nyt oikeen täsmää. Ja pakosarjan puolella aikalailla keskellä löhköa luku 73? Mahtaneeko olla vuosiluku?

          niin ja turbotus aihio olisi kyseessä mikäli tämä kone osoittautuu 2,0l niinsanotuksi "vanhaksi hyväksi" lohkoksi.
          -

          Comment

          • basso72
            BTCF Member
            • Dec 2004
            • 1837
            • Ylä-Pinsiö

            Originally posted by BimmerFanatikko View Post
            Pistetääs nyt tännekkin vähä mietintää. Elikkä mikähän moottori e21:n keulilla kyseessä. Startin kiinnikekorvasta löytyy numero: 3722263 ja sen yläpuolella vielä luku 2,0
            Isku 81mm ja sylinterin halkaisija 89mm. Imupuolen venttiilit pakopuolen venttiiliä isommat. Vanha omistaja tuumas että ois 1,8l kone mutta ei nuo luvut nyt oikeen täsmää. Ja pakosarjan puolella aikalailla keskellä löhköa luku 73? Mahtaneeko olla vuosiluku?

            niin ja turbotus aihio olisi kyseessä mikäli tämä kone osoittautuu 2,0l niinsanotuksi "vanhaksi hyväksi" lohkoksi.
            520 -73 lohko,tullut Suomeen Finncarrierilla samana päivänä kun vietin ensimmäistä nimipäivääni.
            Kampurahan sen ratkaisee onko se nykyään 1.8 vai 2.0.
            Kannesta kertoo merkintä imupuolella 3-4pytyn välissä,tuossa alunperin e12.
            sigpic
            Kaikissa meissä asuu pieni M115.
            320i -77

            Comment

            • BimmerFanatikko
              Bimmer Rookie
              • Apr 2012
              • 59
              • Mynämäki

              -

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by petrolhead View Post
                Onko kukaan koittanut koskaan ottaa päästöjä 304 asteisella nokalla olevasta moottorista?
                Originally posted by Eepo View Post
                en ole, mutta muistan parinkin tyypin mainostaneen että läpi menneet heilahtaen.
                Alle tonnin joutokäynti, HC alle 1000 ja CO alle 4,5 pitäs saada. Eikös toi etanolibensa tiputa päästöjä.. kävi semmosetkin mielessä että koittas nokan a jotusta hienosäätää, Ja/tai kääntäs venan välykset oikein isolle .
                Ei hajuakaan onko kumpikaan toimivia konsteja. Itellä on toki mahdollisuus mitata päästöt niin vois kokeilla.
                Noista päästöistä ei niin kannata murhetta ottaa jos ei heti natsaa. Joskus on vähäpäästön nkin auto pukannu tyyliin 2000:a HC:ta.. paikallaan huudattaminen ei auta mitään mutta tippuu ajolenkin jälkeen normaaleihin.
                Last edited by petrolhead; 29-07-2013, 00:41.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Kyselin Dbilasilta heidän 292:sta sekä kahdesta eri 300 kepistä (eli Dbilasin katalogin osat 04.040.002, 04.040.003 ja 04.040.004).
                  Kaikki on normaalilla perusympyrällä, kolmesatasista isompinostoisen voi tehdä myös pienemmälle ympyrälle. Silloin kannen reikiä ei tarvii kairata.

                  Jos ketään sattuu kiinnostamaan..
                  Last edited by petrolhead; 15-08-2013, 13:22.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Neppo
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 721
                    • Laihia

                    Pari kyssäriä:

                    - M10 vanha lohko tulisi kiinni E30 koppaan. Käykö jotkut moottorin kannakkeet suoraan, vai pitääkö tehdä itse?

                    - E30 318i vs. M10B20 ruiskun imusarja. Onko hyötyä vaihtaa M10B20 versio? Kyseessä ahdettu kone ja kaikki ahtoputkistot rakennettu jo 318i imusarjan mukaan. Ne voi tietty tehdä uusiksi, mutta onko imusarjan vaihdossa niin paljon hyötyä, että moiseen kannattaa lähteä.

                    Comment

                    • Tzeimi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 2067
                      • Banshee - Jyväskylä

                      Originally posted by Neppo View Post
                      Pari kyssäriä:

                      - M10 vanha lohko tulisi kiinni E30 koppaan. Käykö jotkut moottorin kannakkeet suoraan, vai pitääkö tehdä itse?

                      - E30 318i vs. M10B20 ruiskun imusarja. Onko hyötyä vaihtaa M10B20 versio? Kyseessä ahdettu kone ja kaikki ahtoputkistot rakennettu jo 318i imusarjan mukaan. Ne voi tietty tehdä uusiksi, mutta onko imusarjan vaihdossa niin paljon hyötyä, että moiseen kannattaa lähteä.
                      1. Ei, paras aihio on E12:n rautanen. Käsittääkseni ongelma on vain kuumalla puolella, kylmän puolen saa tehtyä tehtaan osilla. Tästä on kyllä jo monta kuuta kun on ollut ajankohtaista...

                      2. En usko että kannattaa lähteä olemassaolevaa muuttamaan. Itse en muuttaisi.
                      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                      & 02 tulpo saniteetti dyno




                      Älä väkisin, ota isompi vasara.
                      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                      Comment

                      • Neppo
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 721
                        • Laihia

                        Kiitoksia Tzeimi!

                        1. Näin epäilinkin. Eli askartelemaan paskartelemaan osia..

                        2. Näinkin vähän epäilin. Pitää varmaan mennä nyt 318i sarjalla ja talven pimeinä iltoina käyttäis suutinosan B20:stä ja ideois siihen perään WRC-tyylisen plenumin isommalla kaasuläpällä...

                        Comment

                        • Mäki
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2009
                          • 370
                          • Vaasa

                          Originally posted by Neppo View Post
                          Kiitoksia Tzeimi!

                          1. Näin epäilinkin. Eli askartelemaan paskartelemaan osia..

                          2. Näinkin vähän epäilin. Pitää varmaan mennä nyt 318i sarjalla ja talven pimeinä iltoina käyttäis suutinosan B20:stä ja ideois siihen perään WRC-tyylisen plenumin isommalla kaasuläpällä...
                          Näin jostain (r3vlimited tai vastaava) adapteri palat e12 korville että sai passaamaan e30seen. Oli myös mitat niille, mutta tosin ei ole niin kova homma tehä itte sitt ku on siinä vaiheessa.

                          B20 ja B18 imusarjassa ei kyllä ole isoa eroa, tee heti oma alumiinista, paljon malleja löytyy vaikka ppf'ltä.
                          Harley Davidson Sportster 1200
                          Mercedes-Benz C 200 CDI S204

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            Originally posted by Mäki View Post
                            B20 ja B18 imusarjassa ei kyllä ole isoa eroa, tee heti oma alumiinista, paljon malleja löytyy vaikka ppf'ltä.
                            Siis ruiskun imusarjoissa B18 vs B20 ei ole isoa eroa :think Sokeakin näkee, että ne on ihan erilaiset.

                            B20:



                            B18:

                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • Mäki
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 370
                              • Vaasa

                              Originally posted by T3 View Post
                              Siis ruiskun imusarjoissa B18 vs B20 ei ole isoa eroa :think Sokeakin näkee, että ne on ihan erilaiset.
                              Eikös nyt ollut kysymys miten ne eroaa ahtamisessa?
                              Ei nyt itse tilavuudessa / kanavien koossa ole oikein suurta eroa ku niitä vertailee vierekkäin.
                              Harley Davidson Sportster 1200
                              Mercedes-Benz C 200 CDI S204

                              Comment

                              • Neppo
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 721
                                • Laihia

                                Originally posted by Mäki View Post
                                Näin jostain (r3vlimited tai vastaava) adapteri palat e12 korville että sai passaamaan e30seen. Oli myös mitat niille, mutta tosin ei ole niin kova homma tehä itte sitt ku on siinä vaiheessa.
                                Taitaa E12 korvat olla aika kiven takana, että varmaan paree heti alkaa askartelemaan..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎