Onko kaikissa K-jetronicin kansissa olleet suuttimet suoraan kanteen ? Vai onko osassa suuttimet olleet imusarjan "kauloissa" ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10 viritys ja rakennus topic
Collapse
X
-
Originally posted by Schutzstaffel View PostOnko kaikissa K-jetronicin kansissa olleet suuttimet suoraan kanteen ? Vai onko osassa suuttimet olleet imusarjan "kauloissa" ?.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Pistetääs nyt tännekkin vähä mietintää. Elikkä mikähän moottori e21:n keulilla kyseessä. Startin kiinnikekorvasta löytyy numero: 3722263 ja sen yläpuolella vielä luku 2,0
Isku 81mm ja sylinterin halkaisija 89mm. Imupuolen venttiilit pakopuolen venttiiliä isommat. Vanha omistaja tuumas että ois 1,8l kone mutta ei nuo luvut nyt oikeen täsmää. Ja pakosarjan puolella aikalailla keskellä löhköa luku 73? Mahtaneeko olla vuosiluku?
niin ja turbotus aihio olisi kyseessä mikäli tämä kone osoittautuu 2,0l niinsanotuksi "vanhaksi hyväksi" lohkoksi.-
Comment
-
-
Originally posted by BimmerFanatikko View PostPistetääs nyt tännekkin vähä mietintää. Elikkä mikähän moottori e21:n keulilla kyseessä. Startin kiinnikekorvasta löytyy numero: 3722263 ja sen yläpuolella vielä luku 2,0
Isku 81mm ja sylinterin halkaisija 89mm. Imupuolen venttiilit pakopuolen venttiiliä isommat. Vanha omistaja tuumas että ois 1,8l kone mutta ei nuo luvut nyt oikeen täsmää. Ja pakosarjan puolella aikalailla keskellä löhköa luku 73? Mahtaneeko olla vuosiluku?
niin ja turbotus aihio olisi kyseessä mikäli tämä kone osoittautuu 2,0l niinsanotuksi "vanhaksi hyväksi" lohkoksi.
Kampurahan sen ratkaisee onko se nykyään 1.8 vai 2.0.
Kannesta kertoo merkintä imupuolella 3-4pytyn välissä,tuossa alunperin e12.
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostOnko kukaan koittanut koskaan ottaa päästöjä 304 asteisella nokalla olevasta moottorista?Originally posted by Eepo View Posten ole, mutta muistan parinkin tyypin mainostaneen että läpi menneet heilahtaen..
Ei hajuakaan onko kumpikaan toimivia konsteja. Itellä on toki mahdollisuus mitata päästöt niin vois kokeilla.
Noista päästöistä ei niin kannata murhetta ottaa jos ei heti natsaa. Joskus on vähäpäästön nkin auto pukannu tyyliin 2000:a HC:ta.. paikallaan huudattaminen ei auta mitään mutta tippuu ajolenkin jälkeen normaaleihin.Last edited by petrolhead; 29-07-2013, 00:41.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Kyselin Dbilasilta heidän 292:sta sekä kahdesta eri 300 kepistä (eli Dbilasin katalogin osat 04.040.002, 04.040.003 ja 04.040.004).
Kaikki on normaalilla perusympyrällä, kolmesatasista isompinostoisen voi tehdä myös pienemmälle ympyrälle. Silloin kannen reikiä ei tarvii kairata.
Jos ketään sattuu kiinnostamaan..Last edited by petrolhead; 15-08-2013, 13:22.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Pari kyssäriä:
- M10 vanha lohko tulisi kiinni E30 koppaan. Käykö jotkut moottorin kannakkeet suoraan, vai pitääkö tehdä itse?
- E30 318i vs. M10B20 ruiskun imusarja. Onko hyötyä vaihtaa M10B20 versio? Kyseessä ahdettu kone ja kaikki ahtoputkistot rakennettu jo 318i imusarjan mukaan. Ne voi tietty tehdä uusiksi, mutta onko imusarjan vaihdossa niin paljon hyötyä, että moiseen kannattaa lähteä.
Comment
-
-
Originally posted by Neppo View PostPari kyssäriä:
- M10 vanha lohko tulisi kiinni E30 koppaan. Käykö jotkut moottorin kannakkeet suoraan, vai pitääkö tehdä itse?
- E30 318i vs. M10B20 ruiskun imusarja. Onko hyötyä vaihtaa M10B20 versio? Kyseessä ahdettu kone ja kaikki ahtoputkistot rakennettu jo 318i imusarjan mukaan. Ne voi tietty tehdä uusiksi, mutta onko imusarjan vaihdossa niin paljon hyötyä, että moiseen kannattaa lähteä.
2. En usko että kannattaa lähteä olemassaolevaa muuttamaan. Itse en muuttaisi.
Comment
-
-
Originally posted by Neppo View PostKiitoksia Tzeimi!
1. Näin epäilinkin. Eli askartelemaan paskartelemaan osia..
2. Näinkin vähän epäilin. Pitää varmaan mennä nyt 318i sarjalla ja talven pimeinä iltoina käyttäis suutinosan B20:stä ja ideois siihen perään WRC-tyylisen plenumin isommalla kaasuläpällä...
B20 ja B18 imusarjassa ei kyllä ole isoa eroa, tee heti oma alumiinista, paljon malleja löytyy vaikka ppf'ltä.Harley Davidson Sportster 1200
Mercedes-Benz C 200 CDI S204
Comment
-
-
Originally posted by Mäki View PostB20 ja B18 imusarjassa ei kyllä ole isoa eroa, tee heti oma alumiinista, paljon malleja löytyy vaikka ppf'ltä.
B20:
B18:
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostSiis ruiskun imusarjoissa B18 vs B20 ei ole isoa eroa :think Sokeakin näkee, että ne on ihan erilaiset.
Ei nyt itse tilavuudessa / kanavien koossa ole oikein suurta eroa ku niitä vertailee vierekkäin.Harley Davidson Sportster 1200
Mercedes-Benz C 200 CDI S204
Comment
-
-
Originally posted by Mäki View PostNäin jostain (r3vlimited tai vastaava) adapteri palat e12 korville että sai passaamaan e30seen. Oli myös mitat niille, mutta tosin ei ole niin kova homma tehä itte sitt ku on siinä vaiheessa.
Comment
-
Comment