Originally posted by naukkis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
X
-
e36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
-
-
Tulipa tuos mieleen, ku väännätin m52 lohkoon helicoilit niin pitäskö siihen nyt sitte käyttää rautalohkon pulttia... kansi on väännetty nyt paikallensa ja tällähetkellä on alumiinilohkoon tarkotetut pultit.. sillä vaan ajattelin ku nythän ne periaattees on raudas kiinni ku on ne helicoilit :think
Comment
-
-
Originally posted by Makisalo View PostTulipa tuos mieleen, ku väännätin m52 lohkoon helicoilit niin pitäskö siihen nyt sitte käyttää rautalohkon pulttia... kansi on väännetty nyt paikallensa ja tällähetkellä on alumiinilohkoon tarkotetut pultit.. sillä vaan ajattelin ku nythän ne periaattees on raudas kiinni ku on ne helicoilit :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Onko jollain hollilla bensanpaineen säädintä tai suutinkiskoa? Tai muuten löytyy tietoa kuinka paksu kara ja se ylälerssi on BMW:n b-säätimessä?
Osanumero on 13531436110 ja käytössä monessa mallissa.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostOnko jollain hollilla bensanpaineen säädintä tai suutinkiskoa? Tai muuten löytyy tietoa kuinka paksu kara ja se ylälerssi on BMW:n b-säätimessä?
Osanumero on 13531436110 ja käytössä monessa mallissa.
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostMulla on irrallaan ja voin mittailla puolen tunnin päästä, mut saisko pientä tarkennusta tarvittavista mitoista? Kara on varmaan alipaineletkun kara, mut mikä on ylälerssi?
Joo, eli karalla tarkoitin tuota "tapin" paksuutta jossa ohuella osalla O-rengas (kuvassa kullan värinen osa)ja lerssillä tuota paksumpaa halkaisiaa jossa myös O-rengas (kuvassa sininen).
Alipaineletkun nipalla ei ole väliä.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View Post
Joo, eli karalla tarkoitin tuota "tapin" paksuutta jossa ohuella osalla O-rengas (kuvassa kullan värinen osa)ja lerssillä tuota paksumpaa halkaisiaa jossa myös O-rengas (kuvassa sininen).
Alipaineletkun nipalla ei ole väliä.
Comment
-
-
Pystyykö ASC:ää koodaamaan kokonaan pois? mekaanisten osien poisto on helppoa ja ABS:n pystyy huijaamaan vastuksella. Mutta silti ACS jää osittain päälle ellei paina nappulaa kabiinissa ja sitten kiinnostaisi päästä siitä vastusvirityksestäkin pois kokonaan. Ulkomaisilta forumeilta ei ole löytynyt mitään tuollaista konstia. Mutta pystyykö esim ecun ohjelmoida toimimaan kuten ASC:tön auto tai pystyykö jonkun ABS-purkin vaihtamaan tms?
poistaminen kiinnostaa mutta vain silloin kun sen pystyy tekemään 100% eikä esim niin että auto edelleen yrittää jarruttaa sutivia pyöriä ja myöhäistää sytytystä ellei nappia paina.Last edited by Remotion; 30-05-2017, 20:06.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostASC on erillinen purkki M52:ssa, sen voi heittää kokonaan mäkeen fyysisesti.
Pazi88 huikkasi että ACS:n tekemät muutokset sytkähidastukseen vois muuttaa samoiksi mitkä ne on muutenkin ecussa joka oli hyvä vinkki, mutta sitten jää vielä jarrupuoli.... Ilmeisesti ABS-boksi on eri non ASC-autossa? Riittääkö tuon vaihto?
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostKuten sanoin, tiedän tämän ja mekaaninen poisto on helppoa. Mutta ASC:n toiminta jatkuu muillakin tavoilla kuin kaasuläppää liikuttamalla.
Pazi88 huikkasi että ACS:n tekemät muutokset sytkähidastukseen vois muuttaa samoiksi mitkä ne on muutenkin ecussa joka oli hyvä vinkki, mutta sitten jää vielä jarrupuoli.... Ilmeisesti ABS-boksi on eri non ASC-autossa? Riittääkö tuon vaihto?
Tsekkasin expertin ja onhan tuolla noita ASC-asetuksiakin ihan riittämiin, kaasuläpän ohjauksen ja jarrujen käytön voi ohjelmoida erikseen päälle ja pois yms. Mutta simppeli homma esimerkiksi NCS-dummyllä koodailla ASC pois.Last edited by naukkis; 30-05-2017, 21:42.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostKuten sanoin, tiedän tämän ja mekaaninen poisto on helppoa. Mutta ASC:n toiminta jatkuu muillakin tavoilla kuin kaasuläppää liikuttamalla.
Pazi88 huikkasi että ACS:n tekemät muutokset sytkähidastukseen vois muuttaa samoiksi mitkä ne on muutenkin ecussa joka oli hyvä vinkki, mutta sitten jää vielä jarrupuoli.... Ilmeisesti ABS-boksi on eri non ASC-autossa? Riittääkö tuon vaihto?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostNiin no jos et halua heivata koko ABS-purkkia mäkeen niin NCS-expertillä voi koodata mitä se purkki tekee, mm se ASC on koodattavissa pois ja itse ABS-algoritmejäkin voi säädellä haluamakseen. En ole kokeillut miten pelaa mutta mahdollisesti kun ASC on poiskoodattu pitää ASC-rojut(ei vastusta) olla myös irti boksista ettei tule herjaa väärästä koodauksesta.
Tsekkasin expertin ja onhan tuolla noita ASC-asetuksiakin ihan riittämiin, kaasuläpän ohjauksen ja jarrujen käytön voi ohjelmoida erikseen päälle ja pois yms. Mutta simppeli homma esimerkiksi NCS-dummyllä koodailla ASC pois.
Toinen asia olisi sitten säätää ABS triggeröinti herkkyyttä vähän pienemmälle että se ei niin helposti alkaisi katkoa.Last edited by Remotion; 30-05-2017, 22:09.
Comment
-
-
Ehkä vähän hönö kysymys mutta onko niin että M52TU:ssa ei välttämättä ole ollenkaan öljyn lämpötilasensoria? Klikkailin tänään aikani kuluksi ajossa salavalikon näyttöjä ja huomasin että Oeltemp näyttää vaan --.
Eli eikös niin että tässä ei vissiin ole lämpötila-anturia ollenkaan? Mun nähdäkseni mulla on tämän mallinen se suodattimen jalka mutta jostain syystä realoem ja bmwfans ei näytä mulle tuohon kuvaan kaikkia osia. Eikös tuo kuvan osa 12 (joka koneestani löytyy) ole öljynpaineen kytkin?
Realoem sen sijaan antaa mulle osat tähän kuvaan (jossa on myös erillinen temperature sensor) mutta tämä ei ole se suodattimen jalka joka koneessani on...
Comment
-
Comment