Pitäs siellä olla öljynlämpötila-anturi. Moottorinohjaus käyttää sen tietoa monen jutun laskentaan mm. vanoksen ohjaukseen (öljyn notkeus otetaan huomioon laskennassa) ja sähköisen termostaatin toimintaan (sähköinen termostaatti laskee koneen lämpöjä jos öljynlämpö nousee liian korkeaksi).
							
						
					M52 kysymyksiä ja vastauksia II
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ah, joo, nyt selkisi kun jaksoi vähän googlella lisäkaivella... Eli se on nähtävästi öljypohjassa, ja samalla öljyn tasoanturi. Osa 14 ilmeisestikin tuolla. Eli se on nähtävästi öljypohjassa, ja samalla öljyn tasoanturi. Osa 14 ilmeisestikin tuolla.
 
 
 
 Pitää kattoa jos tuolla olisi jotain vaikutusta käyntiin, jotain pientä epätasaisuutta olen ollut havaitsevinani varsinkin kylmänä vaikka kone noin yleensä ottaen käy tosi hyvin. En tiedä vaan että jaksaisko just nyt ruveta tuota vaihtamaan kun vasta pari tonnia sitten vaihdoin öljyt viimeksi...
 
 Kiitos!Last edited by camshaft; 09-06-2017, 23:12.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Öljynsuodatinjalassa se pitäs käsittääkseni olla. Tuo on vain tasoanturi. Eikä rikkinäisellä öljynlämmön anturilla pitäs olla merkitystä tyhjäkäyntiin.
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ainakin tämän mukaan se lämpotilamittaus olisi integroitu samaan sensoriin? Ks. videon selite:
 
 
 
 Tämä tosin E46 ja kai M54 mutta ainakin realoemin osakaaviosta näyttäisi mulla löytyvän öljypohjasta tuo sama tikku. En ole vielä vilkuillut auton alle tarkemmin...
 
 Olisiko niin että näitä on kahta eri systeemiä riippuen siitä onko öljynsuodattimen jalka mallia "vino" (kahdella anturilla, myös öljyn lämpötila) vai "suora" (yhdellä anturilla) joka mun autostani löytyy, mutta joka ei täsmää realoemin antaman kuvan kanssa?
 
 Edit: Eikun kävin katsomassa pihalla ja on siellä suodatinjalassa kaksi plugia, toinen tulee suoraan vasemmalle (kuskin puolelle) ja toinen osoittaa taakse Vanoksen öljyletkun vieressä. Viereisessä M52:ssa on vaan se taakse osoittava liitin eli kuten täällä.
 
 Mut mitä hittoa kun musta tuo autossa oleva suodatinjalka ei näytä samalta kuin kumpikaan realoemin kuvista? Eli ei se ole tämäkään koska tässä on vino suodattimen kotelo ja kaksi liitintä osoittavat kuskin puollelle. :think Ei tajuu?Last edited by camshaft; 10-06-2017, 11:53.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ääntääkö se tyhjäkäyntiventtiili kun autossa on virrat päällä?Originally posted by Nikke700 View PostMoro m52 ei käy tyhjäkäynnillä yhtää nutta 1000rpm käy ja siitä ylöspäin kyllä. Oisko tyhjäkäynti moottorissa jotain häikkää? Kone siis purettu ja kasattu täysin uusiks ja nyt ei käy kun kierroksilla hyvin.
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Surisee kyllä ja tärisee ku laittaaa sormet kii siihen. Bmw scanneril ei tuu mitää actiivista vikakoodi kyllä/ inpalla en oo kyllä kattonu mut ei pitäs vaikuttaa.Originally posted by Pazi88 View PostÄäntääkö se tyhjäkäyntiventtiili kun autossa on virrat päällä?Last edited by Nikke700; 16-06-2017, 21:12.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Onkos tälläistä käynyt muille? Tuo ketjun laahaimen toinen tappi syystä tai toisesta päässyt irtoamaan ja hakannut tuollaisen kolon lohkoon. Täystuho ollut aika lähellä. Konehan toimi ilman suurempia sivuääniä. Tuli ihan yllätyksenä kun irroitin jakopään kopan öljynpaluun hitsausta varten. Kyseessä siis e36 328i -95 295tkm
  
 
 Suunnitelmissa olisi vaihtaa tilalle nyt ainakin väliaikaisesti M50B25 Vanos pata e34 525i:stä. Olikos tässä suurempia haasteita? Anturoinnissa eroja?Jos m52 sähköjä pyrkisi käyttämään. Öljypohja loiskelevyineen löytyy ja romraideri.Last edited by Joni*; 17-06-2017, 23:37.Z3 Roadster 2.8 -00
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 mullehhan se noin kävi kans tuossa vajaa pari vuotta takaperin, öljyn vaihdon yhteydessä paljastu kun tuon katkenneen tapin pala löytyi öljyn seasta. tosiaan mitään sivuääniä tuosta ei kuulunut poislukien suunnilteen vuos ennen tuota löytöä koneesta kuului hetken aikaa epämääräistä ääntä jonka ajattelin kuuluvan väljästä laturista ja hihnojen rullista mutta lienee silloin antautunut tuo. päädyin ite sitten koneen vaihtoon vaikka ois kai tuon joku korjannutkin.Originally posted by Joni* View PostOnkos tälläistä käynyt muille? Tuo ketjun laahaimen toinen tappi syystä tai toisesta päässyt irtoamaan ja hakannut tuollaisen kolon lohkoon. Täystuho ollut aika lähellä. Konehan toimi ilman suurempia sivuääniä. Tuli ihan yllätyksenä kun irroitin jakopään kopan öljynpaluun hitsausta varten. Kyseessä siis e36 328i -95 295tkm
  
 
 Suunnitelmissa olisi vaihtaa tilalle nyt ainakin väliaikaisesti M50B25 Vanos pata e34 525i:stä. Olikos tässä suurempia haasteita? Anturoinnissa eroja?Jos m52 sähköjä pyrkisi käyttämään. Öljypohja loiskelevyineen löytyy ja romraideri.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 vaihda anturit M52:sta paikoilleen niin eiköhän se silloin toimi suosiolla.Originally posted by Joni* View PostSuunnitelmissa olisi vaihtaa tilalle nyt ainakin väliaikaisesti M50B25 Vanos pata e34 525i:stä. Olikos tässä suurempia haasteita? Anturoinnissa eroja?Jos m52 sähköjä pyrkisi käyttämään. Öljypohja loiskelevyineen löytyy ja romraideri.
 Olikohan noissa myös eroa vanos solenoidissa?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 mulla menos toista päin sähköswappi eli m50nv sähköt m52 lohkoon.. Eli dampperi,nokan ja kampuran as. pitää olla samaa sarjaa.. jotta saa rokkaamaan..Originally posted by Joni* View PostSuunnitelmissa olisi vaihtaa tilalle nyt ainakin väliaikaisesti M50B25 Vanos pata e34 525i:stä. Olikos tässä suurempia haasteita? Anturoinnissa eroja?Jos m52 sähköjä pyrkisi käyttämään. Öljypohja loiskelevyineen löytyy ja romraideri.hitto vie,ja taksi tuo
 BMW:N VIRTA-AVAIMESTA KÄYNNISTYY ENEMMÄN.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tervehdys, hyvät herrat.
 
 Kävin katsurilta koittamassa leimaa paperiin ja ei mennyt päästöistä läpi CO% oli 0,6 kierroksilla, pitäisi olla alle 0,3%.
 Tyhjäkäynnillä kaikki oli linjassa.
 
 No siittä sitten kotia ja vikakoodin lukuun, imuilman lämpötila-anturia herjailee eikä ole sellaista vikakoodia ennen ollut, koitin kuitata ei poistu -> uusi anturi tilauksessa ja kyllä ne kuuluisat imuvuodot katsotaan taas kertaalleen kun anturia vaihdellaan.
 
 Vähän sekalaisesti löytyi tarinaa aiheesta mutta eikö ole niin että seokset menee rikkaalle nyt kun kuvittelee että pakkasessa ajellaan?
 Eli sitä kautta vaikuttaa suoraan päästöihin ja myös kulutukseen joka on nyt muutaman kuukauden ollut sekalaisessa matka-ajossa n. 9,2 ennen olen kyllä päässyt helposti sinne 8,6 tuntumaan, hieman "tuoksahtaakin" kun kunnolla poljinta survaisee.
 
 Vai voisiko olla vielä jotain muuta ongelmaa?
 Katsuri höpisi jotain lambdoista ja Vanoksen tiivisteistä tms.
 
 Pulkkana 523iA/-98 M52 myllyllä.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tiedän ainakin yhden 523i:n joka tuli kuntoon tuon anturin vaihdolla. Siitä on siis hyvä aloittaa.Originally posted by Starck View PostTervehdys, hyvät herrat.
 
 Kävin katsurilta koittamassa leimaa paperiin ja ei mennyt päästöistä läpi CO% oli 0,6 kierroksilla, pitäisi olla alle 0,3%.
 Tyhjäkäynnillä kaikki oli linjassa.
 
 No siittä sitten kotia ja vikakoodin lukuun, imuilman lämpötila-anturia herjailee eikä ole sellaista vikakoodia ennen ollut, koitin kuitata ei poistu -> uusi anturi tilauksessa ja kyllä ne kuuluisat imuvuodot katsotaan taas kertaalleen kun anturia vaihdellaan.
 
 Vähän sekalaisesti löytyi tarinaa aiheesta mutta eikö ole niin että seokset menee rikkaalle nyt kun kuvittelee että pakkasessa ajellaan?
 Eli sitä kautta vaikuttaa suoraan päästöihin ja myös kulutukseen joka on nyt muutaman kuukauden ollut sekalaisessa matka-ajossa n. 9,2 ennen olen kyllä päässyt helposti sinne 8,6 tuntumaan, hieman "tuoksahtaakin" kun kunnolla poljinta survaisee.
 
 Vai voisiko olla vielä jotain muuta ongelmaa?
 Katsuri höpisi jotain lambdoista ja Vanoksen tiivisteistä tms.
 
 Pulkkana 523iA/-98 M52 myllyllä.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei vaikuta imuilman lämpötila-anturi seoksiin kone käynnissä. Ainoastaan vähäsen kylmärikastuksiin. Toki riippuen lukeeko se max lämmintä kylmän sijaan, niin ecu puottelee ennakoita ihan huolella jos näin on.Originally posted by Starck View PostTervehdys, hyvät herrat.
 
 Kävin katsurilta koittamassa leimaa paperiin ja ei mennyt päästöistä läpi CO% oli 0,6 kierroksilla, pitäisi olla alle 0,3%.
 Tyhjäkäynnillä kaikki oli linjassa.
 
 No siittä sitten kotia ja vikakoodin lukuun, imuilman lämpötila-anturia herjailee eikä ole sellaista vikakoodia ennen ollut, koitin kuitata ei poistu -> uusi anturi tilauksessa ja kyllä ne kuuluisat imuvuodot katsotaan taas kertaalleen kun anturia vaihdellaan.
 
 Vähän sekalaisesti löytyi tarinaa aiheesta mutta eikö ole niin että seokset menee rikkaalle nyt kun kuvittelee että pakkasessa ajellaan?
 Eli sitä kautta vaikuttaa suoraan päästöihin ja myös kulutukseen joka on nyt muutaman kuukauden ollut sekalaisessa matka-ajossa n. 9,2 ennen olen kyllä päässyt helposti sinne 8,6 tuntumaan, hieman "tuoksahtaakin" kun kunnolla poljinta survaisee.
 
 Vai voisiko olla vielä jotain muuta ongelmaa?
 Katsuri höpisi jotain lambdoista ja Vanoksen tiivisteistä tms.
 
 Pulkkana 523iA/-98 M52 myllyllä.
 
 Sinkku vai tuplavanos? Vanoksen tiivisteet ei sinkkuvanoksissa paljoa vaikuta. Ja ei käytännössä ollenkaan päästöihin. Tuplavanos koneet onkin eriasia. Niinhin ne kannattaa uusia. Ja lamdat näistä harvemmin menee. Jos epäilyttää, niin katsoo vaikka testolla livedataa lamdoista. Niistä pitäs kummastakin tulla nättiä sinikäyrää kun kone käy lämpimänä tyhjää.
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
 
	
Comment