Onko kellään ollut ongelmaa, että puhdistuspoltto ei lähde pois päältä, vaikka ajaisit kuinka kauan.
Vikakoodeja ei ollut kuin öljyn taso/paineanturista millä nimellä kutsutaankaan.
Voisiko muka johtua juurikin tuosta anturista tämä :think
Kohteena e61 530d -04.
Onko kuinka tarkkaa tyhjennyksessä jos jää tavaraa reunoille niin lähtevät helposti sitten ajaessa irti ja ovat takapöntössä?
En jaksanut mennä vielä sivusta sisään niin hakkasin reiästä katile asti keskiosan auki.
Kyseessä normaali tilanne, eli laskuri täynnä. Olet tehnyt aivan oikean toimenpiteen eli kerroit autolle että pönttö vihdettu. Edessä on vielä kymmeniätuhansia kilometrejä jos asia noudattaa normaalia kaavaa.
Edit: normaalilla tilanteella tarkoitan yleistä " vikaa" bmw dieseleissä
Mulla tuli 296tkm laskuri täyteen. Nollasin Istalla ja nyt on menty aika tarkasti 50tkm sen jälkeen ja arvot edelleen ihan huippuluokkaa
Mulla syttyi pöntön kuva joku 40tkm sitten ja syttyi aina uudestaan noin 10min. ajon jälkeen. Pari vikakoodia antoi DPF:stä. Koittelin ScanGauge II:lla niitä nollailla, mutta vikakoodit ei kadonnut ja näyttöön palasi pöntön kuva aina 10min ajon jälkeen uudestaan. Pelkäsin pahinta ja kallista paukkua.
Kaivoin jonkun vanhan kiinalaisen wifi OBD palikan, joka muistaakseni maksoi 5€ ebaystä ilmaisilla postikuluilla. Pistin sen kiinni ja latasin androidkaupasta ohjelman "bimmer-tool lite". Tsekkasin, että sain wifipalikan toimimaan ja ostin maksullisen version 16,9€ samasta ohjelmasta. Pistin polton päälle ja kävin ajamassa lenkin. Pöntön kuva tuli silti taas 10min. ajon jälkeen, enkä saanut vikakoodeja nollattua. Sitten kävin service tool kohdasta "kertomassa" autolle, että pönttö on uusittu. Tämän jälkeen sain myös vikakoodit nollattua ja nyt ajoa on 1000km takana ilman mitään merkkejä taulussa. Vielä on liian aikaista juhlia, mutta suosittelen ainakin kokeilemaan. Ei tuo reilu 20€:n testi kauhean paha ole, jos toinen vaihtoehto on pöntön vaihto.
Autona E87 123d vuodelta 2010. Pienenä huomiona, että vieläkin yksi vikakoodi on jäljellä yhdestä hehkutulpasta. Poltto siis toimii vaikka hehkusta olisi koodi päällä. Itse en sitä nollannut, vaan ajattelin jossain vaiheessa sijoittaa uuteen tulppaan ja katsoa sitten saanko sen katoamaan. Toivottavasti joku muukin saa tällä metodilla muutaman euron säästettyä, eikä rikkoisi mitään enempää
Kyseessä normaali tilanne, eli laskuri täynnä. Olet tehnyt aivan oikean toimenpiteen eli kerroit autolle että pönttö vihdettu. Edessä on vielä kymmeniätuhansia kilometrejä jos asia noudattaa normaalia kaavaa.
Edit: normaalilla tilanteella tarkoitan yleistä " vikaa" bmw dieseleissä
Mulla syttyi pöntön kuva joku 40tkm sitten ja syttyi aina uudestaan noin 10min. ajon jälkeen. Pari vikakoodia antoi DPF:stä. Koittelin ScanGauge II:lla niitä nollailla, mutta vikakoodit ei kadonnut ja näyttöön palasi pöntön kuva aina 10min ajon jälkeen uudestaan. Pelkäsin pahinta ja kallista paukkua.
Kaivoin jonkun vanhan kiinalaisen wifi OBD palikan, joka muistaakseni maksoi 5€ ebaystä ilmaisilla postikuluilla. Pistin sen kiinni ja latasin androidkaupasta ohjelman "bimmer-tool lite". Tsekkasin, että sain wifipalikan toimimaan ja ostin maksullisen version 16,9€ samasta ohjelmasta. Pistin polton päälle ja kävin ajamassa lenkin. Pöntön kuva tuli silti taas 10min. ajon jälkeen, enkä saanut vikakoodeja nollattua. Sitten kävin service tool kohdasta "kertomassa" autolle, että pönttö on uusittu. Tämän jälkeen sain myös vikakoodit nollattua ja nyt ajoa on 1000km takana ilman mitään merkkejä taulussa. Vielä on liian aikaista juhlia, mutta suosittelen ainakin kokeilemaan. Ei tuo reilu 20€:n testi kauhean paha ole, jos toinen vaihtoehto on pöntön vaihto.
Autona E87 123d vuodelta 2010. Pienenä huomiona, että vieläkin yksi vikakoodi on jäljellä yhdestä hehkutulpasta. Poltto siis toimii vaikka hehkusta olisi koodi päällä. Itse en sitä nollannut, vaan ajattelin jossain vaiheessa sijoittaa uuteen tulppaan ja katsoa sitten saanko sen katoamaan. Toivottavasti joku muukin saa tällä metodilla muutaman euron säästettyä, eikä rikkoisi mitään enempää
Tänään tuli hiukkaspöntön kuva näytölle ja komento valtuutetulle bmw korjaamolle. Saapa nähdä jatkuuko matka vai pitääkö purkaa pönttö auki ja tyhjentää jalometallista.
Kannattaa varmaan kokeilla ensin pakkopoltella kunnolla ja nollata laskurit ja ilmoittaa pönttö vaihdetuksi :think
Onko kellään tietoa onko tämä 00452A koodi sellainen, ettei mene katsastuksesta läpi?
Ei johda hylkäykseen, vaan on informaatiotyyppinen koodi. Halutessasi voin sen autostasi kuitata pois ja pöntön vaihdetuksi, mikäli Tampereella pyörit.
00452A pukkaa Carlyllä. Kaikki toimii ok, poltot tapahtuu ja carlyn DPF toiminnon mukaan ash mass 47g, soot meni viime poltolla 0aan. Saakos tuota 00452A koodia pysyvästi pois Carlyllä vai tarviiko parempaa softaa?
Ei se lähde pelkästään vikamuistin nollaamisella.
Sitä en tiedä osaako carly kertoa eculle että dpf vaihdettu eli nollata laskurin.
00452A pukkaa Carlyllä. Kaikki toimii ok, poltot tapahtuu ja carlyn DPF toiminnon mukaan ash mass 47g, soot meni viime poltolla 0aan. Saakos tuota 00452A koodia pysyvästi pois Carlyllä vai tarviiko parempaa softaa?
Tässä on just auto sammutettu, mutta status regeneration oli kokoajan active.
Eikö kilometrit viime poltosta näyttäisi siltä, et ei ole mennyt ainakaan läpi asti? Jos pakokaasun lämmöt ei nouse polton aikana sinne 600c tienoille, niin uskoisin, että ei polta kunnolla.
Ei se kyllä polttanut vaikka Ista niin näytti. Nyt kun kävin ajamassa n. 10 km lenkin moottoritiellä ja pari kilsaa taajamassa niin kun tulin pihaan niin ei tarvinut Istaa hakea kun pystyi sanomaan, että poltto oli juuri ollut käynnissä. Sen verran vahva palaneen käry tuli autosta, tällä kertaa hyvässä mielessä
Se jäähdytysnesteen anturi oli se ongelma. Uudessa anturissa huonelämpötilassa vastus oli juurikin se 3kOhm mikä Istassa oli mainittu. Uusi anturi tilalle ja nyt lämmöt pysyy siellä 84-86 asteessa ajoi sitten moottoritiellä tai taajamassa.
Eli jos lämmöt ei nouse niin ei kannata välttämättä rynnätä heti repimään irti sitä termaria vaan kannattaa tarkistaa ensin toi lämpötila-anturi. On aika paljon helpompi homma kuin termarin vaihto joka mullakin oli sitten loppujen lopuksi ihan turha
Vielä KL-Varaosien tiskilläkin tarjosi EGR-termaria syyksi tänään.
Jotenkin tuntuu uskomattomalta, että auto ei varoita tällaisesta kuin vasta sitten kun DPF on tukossa. Säästää kyllä pitkän pennin kun viitsii joskus vähän tutkailla mitä auto kertoo.
Tällä viikolla tulee n. 1000km mittariin niin täytyy loppuviikosta vielä katsoa mitä ISTA sen jälkeen näyttää paineiden ja polttojen osalta.
Leave a comment: