Originally posted by eljas
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset VI
Collapse
X
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostEi ole tarkoitettu taitettavaksiN54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
-
Originally posted by eljas View PostKiitos - näin vähän ajattelinkin! Mikä tuon "kolmioprikan" tarkoitus sitten oikein on kun pultin nimikin on "securing bolt"? Estääkö tuo kolmioprikka avautumisen paremmin kuin normaali vai mihin tällainen eksoottisuus liittyy?
Comment
-
-
Originally posted by racing02 View PostSecuring bolt = kiinnityspultti. Kolmiomainen prikka varmaankin mahtuu paikalleen mihin pyöreä, riittävän iso, ei sopisi. Puristuspinta-alaa sillä on lisätty verrattuna pieneen pyöreään.
Lisäksi jotenkin olin itse ajatellut, että sana "securing" viittaa lukituksen varmistamiseen mutta kyllähän se kääntyy tosiaan kiinnityspultiksi myös ihan nätistiN54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
-
Miksiköhän en löydä netistä DIY videota E91 (N43) ilmastoinnin kompressorin vaihtoon? Onko oikeasti jotenkin niin vaikea homma, ettei amatöörin kannata lähteä siihen? Tietäisikö joku, löytyisikö ohjeet tähän? Koodia antaa A72F Compressor ClutchG30 LCI 530e xdrive M sport
Ex. E91 LCI 318iA
Ex. E90 335iA
Comment
-
-
Originally posted by Bubblan View PostMiksiköhän en löydä netistä DIY videota E91 (N43) ilmastoinnin kompressorin vaihtoon? Onko oikeasti jotenkin niin vaikea homma, ettei amatöörin kannata lähteä siihen? Tietäisikö joku, löytyisikö ohjeet tähän? Koodia antaa A72F Compressor Clutch
Tuskin siinä mitään ihmeellisempää on kuin minkään muunkaan auton kompurassa, noista omista jos katsoo on kaikissa alakautta vaihdettavissa, vanhan hihnan pistää saksilla poikki ja uusi kampeemalla päälle.
Operaation jälkeen tyhjiö ja aineet sisään.
Kalleimmat osuudet vaihdossa ollet poisto ja uudet aineet sisään jos ei kompuraaa lasketa.
Tässä yleisohjetta asiaan liittyen
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.Last edited by BMW525Xda; 01-05-2021, 05:30.
Comment
-
-
Itse tehnyt niin että käynyt liikkeessä imasemassa järjestelmän tyhjäksi. Laitetaan sisällä olleen aineen määrä ylös. Vaihdetaan kompura ja täytön yhteydessä maksan vain aiempaan aineen määrään lisätty määrä. Tietenkin parikymppinen päälle että jaksavat kikkailla näin.
Hihnalla on oma kiristin. Löysää sen ja lukitsee poranterällä asentoonsa. Uusi hihna paikalleen ja hallitusti kiristimen vapautus.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Komressori vaihdossa tulee muistaa öljymäärän kompensointi.
Uusi kompura tulee todennököisesti järjestelmän maksimimäärällä voiteluöljyä.
Sinne jos ladataan vielä huoltolaitteella reippaasti päälle niin uusi kompura on lujilla.
Korjaamokäsikirjassa on aina järjestelmäkohtaiset öljymäärät riippuen mitä komponenttia vaihdetaan ja mistä syystä. Syy vaikuttaa öljy häviön määrään (esim letku tai lauhdutin revennyt)-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Automaattilaitteet taitaa lisätä öljyn itse joukkoon. Tuskin siitä tarvitsee itse huolehtia jos kompuran vaihtaa.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostAutomaattilaitteet taitaa lisätä öljyn itse joukkoon. Tuskin siitä tarvitsee itse huolehtia jos kompuran vaihtaa.
Kompressorin vaihdossa erityisesti. Kone ei tiedä paljonko uudessa kompressorissa on öljyä ja paljonko sitä vielä järjestelmässä tai vanhassa kompressorissa. Huoltolaite, kun ei öljyä sieltä poista muun, kuin "ylimääräisen" jota järjestelmään ajansaatossa lisätty (turhaan)-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Olen aina kertonut kun kompura tai kenno vaihdettu. Toivottavasti ovat osanneet tehdä tarvittavat toimenpiteet.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Balansointi tehdään pöydällä, kun uusi ja vanha kompressori on irrallaan ja vierekkäin.
Lasketaan kummatkin tyhjäksi öljystä mittalaseihin ja loput ihan perus matematiikkaa korjausohjeiden arvojen tuella.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostBalansointi tehdään pöydällä, kun uusi ja vanha kompressori on irrallaan ja vierekkäin.
Lasketaan kummatkin tyhjäksi öljystä mittalaseihin ja loput ihan perus matematiikkaa korjausohjeiden arvojen tuella.
Näin on.
Tarvikekompuroissa ei aina oo öljyä sisällä, eikä mainintaa että onko vai ei.
Asia on tällöin tutkittava edellä kuvatulla tavalla.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
^OK, kiitos kaikille vastauksista. Ehkä tuo ei ole se homma jota kannattaa lähteä itse tekemään kun ei ole välineitä, osaamista, kokemusta eikä varsinaista paikkaakaan, muuta kuin parkkihalli. Kokeilen sitten mieluummin jarruremppaaG30 LCI 530e xdrive M sport
Ex. E91 LCI 318iA
Ex. E90 335iA
Comment
-
Comment