Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Lapsihan mahtuu, muttei juuri muuta. Laitappa vaikka polkupyörä kyytiin kun takapenkkiä ei voi kaataa. Tai otappa talvi/kesärenkaat kyytiin, menee koko takaloosteri eikä mahdu enää mitään muuta.
    No ei kai mihinkään normiautoon perheen lisäksi mahdu samalla talvirenkaat ja fillari kyytiin :think

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by ka00z View Post
    Miten isoja tavaroita te noilla kolmeyseillä kuskaatte, jossei sinne yksi (1) lapsi mahdu?
    Lapsihan mahtuu, muttei juuri muuta. Laitappa vaikka polkupyörä kyytiin kun takapenkkiä ei voi kaataa. Tai otappa talvi/kesärenkaat kyytiin, menee koko takaloosteri eikä mahdu enää mitään muuta.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by ka00z View Post
    Miten isoja tavaroita te noilla kolmeyseillä kuskaatte, jossei sinne yksi (1) lapsi mahdu? Eri asia jos pitää New Hollandi peräkärryineen mahtua harrastukseksi taakse.

    Melkein sitten suksiboksia katolle tai kärry perään jos ahdistaa
    Vähän ihmettelin samaa. Meillä on kaksi lasta ja E46 toukka. Mahtuu siihenkin..

    Nyt toki helpotti entisestään kun on molemmat jo naama menosuuntaan

    Kaikkea on kokeiltu E39:en välissä. Nyt on pihassa siis tuon E46 lisäksi E36 coupe ja E30. On noilla kolmosilla hauskempi ajaa vaikka eivät tietysti melutasossa E39 pärjää :think

    Leave a comment:


  • ka00z
    replied
    Miten isoja tavaroita te noilla kolmeyseillä kuskaatte, jossei sinne yksi (1) lapsi mahdu? Eri asia jos pitää New Hollandi peräkärryineen mahtua harrastukseksi taakse.

    Melkein sitten suksiboksia katolle tai kärry perään jos ahdistaa

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kävin myös katsomassa uutta Hyundai i40 wagon, 40k€ todella kattavilla varusteilla ja 177hv bensakoneella. 5v takuu ilman kilometri rajaa. Jos uuden ostan, niin tuo on todella vahva ehdokas. En tosin ajanut sillä, joten koeajo voi muuttaa kaiken.
    Vaimo kävi koejamassa tuota viime syksynä, taisi olla pienempi bensakone. Piti ajokokemusta huterana ja ohjausta tunnottomana, eli skippasi sen. Itse olisin ostanut sille mainitsemillasi järkisyillä mielummin i40 kuin käytetyn e61, varmaan on nyt kalliimmat kulut/km.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by JVI_5 View Post
    Vähän hirvittää jo nyt, kun keväällä todennäköisesti pakko luopua E39:stä. Huonompaan joutuu vaihtamaan se on selvä, mutta kuinka suuri on pudotus? Se riippuu tietysti seuraavan auton budjetista.

    Jos kriteerit olisi samat kuin viimeksi, eli takaveto + manuaali + sedan, mikään muu auto ei tarjoa vastaavaa kuin nykyinen E39 M5. Ylivertaisesta tehosta ja yksinkertaisesti laadukkaasta ajosta (400hv, nahkaa myös kojelauta ja ovet, hyvä alusta, hiljainen auto kiitos tuplalasien) on ollut valmis maksamaan käyttökuluissa extraa, mutta nyt pitäisi saada "järkevämpi" auto alle.

    Voi olla, että merkki vaihtuu johonkin tuulipukuisempaan, mutta vielä on aikaa pohtia. E60, E9x ym. on kyllä tyylikkäitä, mutta palaan bemariin varmaan vasta kun on rahaa taas aitoon Motorsporttiin.
    Kokeileppa 535d\335d jossa kunnon ohjelma,tämän jälkeen E39 M5 ei tunnu mitenkään ihmeelliseltä.Toki siitä se motorsport henki puuttuu mutta tilalla on vaivattomuus..jos nakutus häiritsee niin 545i tai 335i voisi olla kanssa hyviä laitoksia.
    Korjauskustannuksiin sen verran että nyt on kahdella E61:llä ajanut yhteensä +150 tkm ja huomattavasti alle sen mitä E39 530da :lla pääsin 80 tkm..mulle joko sattui se maanantai versio ja jotenkin tykkään edelleen siitä että auto on ajolleen ja käytettävyydelleen nappikunnossa oli kilsoja sitten 150 tai 250 tkm.

    Laitoin ämmään nyt keväällä kaikki uudet himmelit ja vieläkään en 100% tyytväinen ole siihen ,laitan nyt suurimmat miinukset kuluneille kesärenkaille.
    Ensi kesäksi uudet kumit alle ja toivotaan että ämmäkin loistaa ajettavuudeltaan..toki se nytkin on jees mutta farkku on vaan parempi

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Sori BMW Master, olin katsonut parihinnan yksittäisen valon hinnaksi.. my bad.

    Kehuu moni skodakuski tätä minunkin E39:iä mutta itse tiedän parhaiten kun istun niin monenlaisen auton puikoissa tiuhaan tahtiin.

    Leave a comment:


  • eiskalt
    replied
    Että velttoa... Tätä 520tkm ajeltua värkkiä on taas kaikki koeajolle päässeet tutut taas kehunut erittäin jämäkän tuntuseks, vaikkei ole edes mitään isompaa vaihdeltu. Tietysti ite huomaa vaikka mitä, päälimmäisenä nyt tärytys isoilla nopeuksilla, joka sekin loppuu, kun ajaa hitusen kovempaa. Toki sille jotain pitää tehdä...

    Mutta on se e39 kyllä jokatapauksessa hieno auto. Varsinkin ruosteeton yksilö. seuraava voisi olla vaikka vastaava vahvemmalla koneella. Myös se e60 tuntuis kyllä todella varteenotettavalta idealta, jos vaan löytyy sopivaan hintaan.
    No, siihen on vielä aikaa. Ei näin vanhaa kannata enää myydä ja tämä kuljettaa vielä hyvän tovin.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Taidat saada jostain tavarat puoleen hintaan vai millä matematiikalla nuo luvut sait?
    Ojalan laskuopilla Ebayssä myydään takapään tuenta settejä, ei montaa satasta maksa. Iskarit ja jouset 3-500€. Vetareita en edes ajatellut... Hella facelift Xenon umpiot ~750€/pari ebaystä.

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Taidat saada jostain tavarat puoleen hintaan vai millä matematiikalla nuo luvut sait?

    Taka-akseliin pari tonttua menee jo ilman vetonivelhommiakin. Etuvalot kustantavat vajaan 800 egeä/kpl eikä niissä ole silloin edes vielä bi-xenoneita kuten nykyisissä..

    Hintaluokkani on suunnilleen se mitä oem-osat maksavat halvimmillaan maailmalla. Tuning-osia en käytä ja tarvikkeiden kanssa olen joutunut jo tekemään omat oppimistyöni osatakseni välttää niitä.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Minulla esim etenee 235 tkm E39 edelleen alkuperäisillä takatukivarsilla ja jos kaikki joustava sieltä vaihdetaan, menee siihen tolkuton määrä vaivaa ja rahaa.

    Polttoaineputkikin ruostui puhki tänä kesänä kuskin kohdalta alustasta. Ovien saumat kuplivat, valot ovat tehottomat yms yms.
    Taka-akseliin saa kaiken uusiksi ~1000€, valot ~500€. Toisaalta eipä nuo e39 valot uusinakaan taida hurrattavat olla. Ruostuminen onkin sitten se pahin ongelma. Siihen ei oikein ole apua kohtuu summalla. Pikkuhiljaa alkaa jarruputket happanemaan yms...

    Olen sanonut, että mun e39 pysähtyy vasta kolariin tai ruosteeseen. Saas nähdä, pari-kolme vuotta yritän ainakin mennä vielä.

    Leave a comment:


  • JVI_5
    replied
    Vähän hirvittää jo nyt, kun keväällä todennäköisesti pakko luopua E39:stä. Huonompaan joutuu vaihtamaan se on selvä, mutta kuinka suuri on pudotus? Se riippuu tietysti seuraavan auton budjetista.

    Jos kriteerit olisi samat kuin viimeksi, eli takaveto + manuaali + sedan, mikään muu auto ei tarjoa vastaavaa kuin nykyinen E39 M5. Ylivertaisesta tehosta ja yksinkertaisesti laadukkaasta ajosta (400hv, nahkaa myös kojelauta ja ovet, hyvä alusta, hiljainen auto kiitos tuplalasien) on ollut valmis maksamaan käyttökuluissa extraa, mutta nyt pitäisi saada "järkevämpi" auto alle.

    Voi olla, että merkki vaihtuu johonkin tuulipukuisempaan, mutta vielä on aikaa pohtia. E60, E9x ym. on kyllä tyylikkäitä, mutta palaan bemariin varmaan vasta kun on rahaa taas aitoon Motorsporttiin.

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Korin jäykkyyden muuttuminen voi olla mahdoton todistaa todeksi tai valheeksi mutta esim E39:n akselistoissa on paljon muutakin joustavaa kuin ne useimmiten vaihdettavat tukivarret tai apurungon puslat. Minulla esim etenee 235 tkm E39 edelleen alkuperäisillä takatukivarsilla ja jos kaikki joustava sieltä vaihdetaan, menee siihen tolkuton määrä vaivaa ja rahaa. Olen jos kertaalleen noin 100 tkm sitten uusinut iskarit, etutukivarret, kallistuksenvakaajien kumit, apurungon puslat, ilmapalkeet yms enkä rehellisesti sanoen silloinkaan ollut ihan sitä mieltä että vaihdon jälkeen alusta olisi ollut 'kuin uusi'.

    ..puhumattakaan niistä muista tekohengitettävistä paikoista. Polttoaineputkikin ruostui puhki tänä kesänä kuskin kohdalta alustasta. Ovien saumat kuplivat, valot ovat tehottomat yms yms. Ikä näkyy ja tuntuu. Eikä auton vaihtokaan houkuta ottaen huomioon että auto maksoi Saksassa aikoinaan jotain 25 k€, verottaja otti yli kympin ja varustepäivittelyyn meni ehkä kymppi sinnekin. Auton vaihdon sijaan voisin hankkia rinnalle toisen mutta sitäkään en taida tarvita, varsinkaan kun en tunnu saavan sitä autokuumetta millään nousemaan nykyhimmeleitä kohtaan.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Onkohan tuo ihan oikea ongelma vai vain korvien välissä?
    Vaikea sanoa, kori kuitenkin tuntuu veltolta verrattuna muutamaan muuhun autoon. Mutta onhan se voinut olla aina tuollainen. Lisäksi E39:ssäkin on eroja: kaatuvat takapenkit ja kattoluukku varmaan lisää tuota ilmiötä.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Osat ei kuitenkaan korjaa tuota korin veltostumista.
    Onkohan tuo ihan oikea ongelma vai vain korvien välissä?

    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post

    Tarpeet varmaan vaihtelee, hyvin ollaan lapsen kanssa mahduttu sedaniinkin kohta 7 vuotta. Varmasti pärjäiltäis vaikka E92:lla tästä eteenpäin.


    En ole itsekään ajanut, mutta muistelen vain että tuo on saanut lehdissä erityismainintoja tunnottomasta ohjauksesta joten ei kuulosta kovin kiinnostavalta siinä suhteessa.
    Harrastusvälineet vie niin julmetusti tilaa, enää kun ei voi aina kaataa takapenkkiä.

    i40:ssä sähköinen ohjaustehostin, joka tekee tunnottoman ohjauksen.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎