Originally posted by Bmw Master
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by ka00z View PostMiten isoja tavaroita te noilla kolmeyseillä kuskaatte, jossei sinne yksi (1) lapsi mahdu?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ka00z View PostMiten isoja tavaroita te noilla kolmeyseillä kuskaatte, jossei sinne yksi (1) lapsi mahdu? Eri asia jos pitää New Hollandi peräkärryineen mahtua harrastukseksi taakse.
Melkein sitten suksiboksia katolle tai kärry perään jos ahdistaa
Nyt toki helpotti entisestään kun on molemmat jo naama menosuuntaan
Kaikkea on kokeiltu E39:en välissä. Nyt on pihassa siis tuon E46 lisäksi E36 coupe ja E30. On noilla kolmosilla hauskempi ajaa vaikka eivät tietysti melutasossa E39 pärjää :think
Leave a comment:
-
-
Miten isoja tavaroita te noilla kolmeyseillä kuskaatte, jossei sinne yksi (1) lapsi mahdu? Eri asia jos pitää New Hollandi peräkärryineen mahtua harrastukseksi taakse.
Melkein sitten suksiboksia katolle tai kärry perään jos ahdistaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostKävin myös katsomassa uutta Hyundai i40 wagon, 40k€ todella kattavilla varusteilla ja 177hv bensakoneella. 5v takuu ilman kilometri rajaa. Jos uuden ostan, niin tuo on todella vahva ehdokas. En tosin ajanut sillä, joten koeajo voi muuttaa kaiken.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JVI_5 View PostVähän hirvittää jo nyt, kun keväällä todennäköisesti pakko luopua E39:stä. Huonompaan joutuu vaihtamaan se on selvä, mutta kuinka suuri on pudotus? Se riippuu tietysti seuraavan auton budjetista.
Jos kriteerit olisi samat kuin viimeksi, eli takaveto + manuaali + sedan, mikään muu auto ei tarjoa vastaavaa kuin nykyinen E39 M5. Ylivertaisesta tehosta ja yksinkertaisesti laadukkaasta ajosta (400hv, nahkaa myös kojelauta ja ovet, hyvä alusta, hiljainen auto kiitos tuplalasien) on ollut valmis maksamaan käyttökuluissa extraa, mutta nyt pitäisi saada "järkevämpi" auto alle.
Voi olla, että merkki vaihtuu johonkin tuulipukuisempaan, mutta vielä on aikaa pohtia. E60, E9x ym. on kyllä tyylikkäitä, mutta palaan bemariin varmaan vasta kun on rahaa taas aitoon Motorsporttiin.
Korjauskustannuksiin sen verran että nyt on kahdella E61:llä ajanut yhteensä +150 tkm ja huomattavasti alle sen mitä E39 530da :lla pääsin 80 tkm..mulle joko sattui se maanantai versio ja jotenkin tykkään edelleen siitä että auto on ajolleen ja käytettävyydelleen nappikunnossa oli kilsoja sitten 150 tai 250 tkm.
Laitoin ämmään nyt keväällä kaikki uudet himmelit ja vieläkään en 100% tyytväinen ole siihen ,laitan nyt suurimmat miinukset kuluneille kesärenkaille.
Ensi kesäksi uudet kumit alle ja toivotaan että ämmäkin loistaa ajettavuudeltaan..toki se nytkin on jees mutta farkku on vaan parempi
Leave a comment:
-
-
Sori BMW Master, olin katsonut parihinnan yksittäisen valon hinnaksi.. my bad.
Kehuu moni skodakuski tätä minunkin E39:iä mutta itse tiedän parhaiten kun istun niin monenlaisen auton puikoissa tiuhaan tahtiin.
Leave a comment:
-
-
Että velttoa... Tätä 520tkm ajeltua värkkiä on taas kaikki koeajolle päässeet tutut taas kehunut erittäin jämäkän tuntuseks, vaikkei ole edes mitään isompaa vaihdeltu. Tietysti ite huomaa vaikka mitä, päälimmäisenä nyt tärytys isoilla nopeuksilla, joka sekin loppuu, kun ajaa hitusen kovempaa. Toki sille jotain pitää tehdä...
Mutta on se e39 kyllä jokatapauksessa hieno auto. Varsinkin ruosteeton yksilö. seuraava voisi olla vaikka vastaava vahvemmalla koneella. Myös se e60 tuntuis kyllä todella varteenotettavalta idealta, jos vaan löytyy sopivaan hintaan.
No, siihen on vielä aikaa. Ei näin vanhaa kannata enää myydä ja tämä kuljettaa vielä hyvän tovin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -Tapi View PostTaidat saada jostain tavarat puoleen hintaan vai millä matematiikalla nuo luvut sait?
Leave a comment:
-
-
Taidat saada jostain tavarat puoleen hintaan vai millä matematiikalla nuo luvut sait?
Taka-akseliin pari tonttua menee jo ilman vetonivelhommiakin. Etuvalot kustantavat vajaan 800 egeä/kpl eikä niissä ole silloin edes vielä bi-xenoneita kuten nykyisissä..
Hintaluokkani on suunnilleen se mitä oem-osat maksavat halvimmillaan maailmalla. Tuning-osia en käytä ja tarvikkeiden kanssa olen joutunut jo tekemään omat oppimistyöni osatakseni välttää niitä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -Tapi View PostMinulla esim etenee 235 tkm E39 edelleen alkuperäisillä takatukivarsilla ja jos kaikki joustava sieltä vaihdetaan, menee siihen tolkuton määrä vaivaa ja rahaa.
Polttoaineputkikin ruostui puhki tänä kesänä kuskin kohdalta alustasta. Ovien saumat kuplivat, valot ovat tehottomat yms yms.
Olen sanonut, että mun e39 pysähtyy vasta kolariin tai ruosteeseen. Saas nähdä, pari-kolme vuotta yritän ainakin mennä vielä.
Leave a comment:
-
-
Vähän hirvittää jo nyt, kun keväällä todennäköisesti pakko luopua E39:stä. Huonompaan joutuu vaihtamaan se on selvä, mutta kuinka suuri on pudotus? Se riippuu tietysti seuraavan auton budjetista.
Jos kriteerit olisi samat kuin viimeksi, eli takaveto + manuaali + sedan, mikään muu auto ei tarjoa vastaavaa kuin nykyinen E39 M5. Ylivertaisesta tehosta ja yksinkertaisesti laadukkaasta ajosta (400hv, nahkaa myös kojelauta ja ovet, hyvä alusta, hiljainen auto kiitos tuplalasien) on ollut valmis maksamaan käyttökuluissa extraa, mutta nyt pitäisi saada "järkevämpi" auto alle.
Voi olla, että merkki vaihtuu johonkin tuulipukuisempaan, mutta vielä on aikaa pohtia. E60, E9x ym. on kyllä tyylikkäitä, mutta palaan bemariin varmaan vasta kun on rahaa taas aitoon Motorsporttiin.
Leave a comment:
-
-
Korin jäykkyyden muuttuminen voi olla mahdoton todistaa todeksi tai valheeksi mutta esim E39:n akselistoissa on paljon muutakin joustavaa kuin ne useimmiten vaihdettavat tukivarret tai apurungon puslat. Minulla esim etenee 235 tkm E39 edelleen alkuperäisillä takatukivarsilla ja jos kaikki joustava sieltä vaihdetaan, menee siihen tolkuton määrä vaivaa ja rahaa. Olen jos kertaalleen noin 100 tkm sitten uusinut iskarit, etutukivarret, kallistuksenvakaajien kumit, apurungon puslat, ilmapalkeet yms enkä rehellisesti sanoen silloinkaan ollut ihan sitä mieltä että vaihdon jälkeen alusta olisi ollut 'kuin uusi'.
..puhumattakaan niistä muista tekohengitettävistä paikoista. Polttoaineputkikin ruostui puhki tänä kesänä kuskin kohdalta alustasta. Ovien saumat kuplivat, valot ovat tehottomat yms yms. Ikä näkyy ja tuntuu. Eikä auton vaihtokaan houkuta ottaen huomioon että auto maksoi Saksassa aikoinaan jotain 25 k€, verottaja otti yli kympin ja varustepäivittelyyn meni ehkä kymppi sinnekin. Auton vaihdon sijaan voisin hankkia rinnalle toisen mutta sitäkään en taida tarvita, varsinkaan kun en tunnu saavan sitä autokuumetta millään nousemaan nykyhimmeleitä kohtaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOnkohan tuo ihan oikea ongelma vai vain korvien välissä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostOsat ei kuitenkaan korjaa tuota korin veltostumista.
Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
Tarpeet varmaan vaihtelee, hyvin ollaan lapsen kanssa mahduttu sedaniinkin kohta 7 vuotta. Varmasti pärjäiltäis vaikka E92:lla tästä eteenpäin.
En ole itsekään ajanut, mutta muistelen vain että tuo on saanut lehdissä erityismainintoja tunnottomasta ohjauksesta joten ei kuulosta kovin kiinnostavalta siinä suhteessa.
i40:ssä sähköinen ohjaustehostin, joka tekee tunnottoman ohjauksen.
Leave a comment:
-
Leave a comment: