Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • teropa
    replied
    Mulla 540iA mennyt nyt pikkasen alta vuoden 11.3l keskikulutuksella. Ajan 60kmh, motari ja kaupunki varmaan suhteessa 50:20:30.

    530iA ei aikanaan vienyt paljoa vähempää. Se se vasta syöppö on. Siis ainakin automaattina.

    Tero

    Leave a comment:


  • crane
    replied
    Mie en näe mitään järkeä tuossa V8:n pelkäämisessä, samalla lailla sitä rahaa menee vaikka nelisylinteriseen jos se auto on paska.
    Omassa -00 540ia:ssa maantiellä kulutus 8-10l/100 riippuen ajonopeudesta ja kylillä menee jossain 11-14l kulutus.
    Toki saahan sen näyttämään 20l/100 kulutustaki

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by sonikk View Post
    Mites siitä tai siitä.
    Onkohan kellään kokemuksia tuollaisesta

    Sedania meinasin seuraavaksi..

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Ja jos itse nyt jotain pitäisi ottaa niin se olisi 530i tai ALPINA B10 3.3 :think
    Mites tämä tai tämä.
    Last edited by sonikk; 22-11-2012, 15:27.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Kuhan vaan ilmaisin että mun kaasujalalla ne söi saman verran, toisessa R6 ja toisessa V8

    Sulla taitaaki olla melko paljon raskaampi kaasujalka mitä mulla Noihin seiskan lukemiin pääsi ainoastaan siten että vakkariin laittoi sen tasan 100km/h.

    Noh jos nyt tullaan johonkin johtopäätökseen: osta V8 Siitä mahdetaan olla samaa mieltä?
    No tokihan tuossa matkalla on alkuunsa 130km tuota moottoritietä jossa nopeutta on reilusti. Sitten loppumatka 100/80 rajoitusta joten keskinopeus on luokkaa 100km/h. Siihen nähden ihmeen pienellä tuo 540:nen meni. Toki oli uudemmalla TU koneella jo tuo :think


    Ja jos itse nyt jotain pitäisi ottaa niin se olisi 530i tai ALPINA B10 3.3 :think

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    No miten se seiska tähän liittyy?

    Omassa ajossa ollut useita E39 eri moottoreilla ja vaihteistoilla.
    Kaikissa samalla maakuntamatkareitillä kulutus on ollut 8.4-9l/100km.
    Pienimmällä taisi mennä 525i Touring. -00 540ia sedan ja 525ia touring menivät samalla noin 9l kulutuksella. 540:nen taisi viedä desin vähemmän, toki keli yms tekijät varmasti eivät olleet identtiset :think

    Sekalaisessa kaupunkipyörityksessä kulutukset jossain 11-15.5l väliltä.
    Pienin tuolla 525i:llä ja suurin 540ia:lla alkutalven pakkasilla..
    Kuhan vaan ilmaisin että mun kaasujalalla ne söi saman verran, toisessa R6 ja toisessa V8

    Sulla taitaaki olla melko paljon raskaampi kaasujalka mitä mulla Noihin seiskan lukemiin pääsi ainoastaan siten että vakkariin laittoi sen tasan 100km/h.

    Noh jos nyt tullaan johonkin johtopäätökseen: osta V8 Siitä mahdetaan olla samaa mieltä?

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Jännä kun mulla on just päinvastaiset kokemukset, kaverin E38 740iA meni kaupungissa nätillä ajolla siihen 12-13, ja samaa vei toi mun 528iA 19" kiekoilla.

    Sittenkun maantielle lähettiin niin vitosessa tippui sinne seiskaan pintaan mutta seiskalla sai pinnistellä että pysyy alle kympissä.
    No miten se seiska tähän liittyy?

    Omassa ajossa ollut useita E39 eri moottoreilla ja vaihteistoilla.
    Kaikissa samalla maakuntamatkareitillä kulutus on ollut 8.4-9l/100km.
    Pienimmällä taisi mennä 525i Touring. -00 540ia sedan ja 525ia touring menivät samalla noin 9l kulutuksella. 540:nen taisi viedä desin vähemmän, toki keli yms tekijät varmasti eivät olleet identtiset :think

    Sekalaisessa kaupunkipyörityksessä kulutukset jossain 11-15.5l väliltä.
    Pienin tuolla 525i:llä ja suurin 540ia:lla alkutalven pakkasilla..

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Kyllä ne maantiellä menee liki samaan mutta kaupungissa tulee pari-kolme litraa eroa V8:lla. Näin omien kokemusten perusteella..

    Tietysti joku -96 V8 on halpa kun taas facelift 530i on varmasti huomattavasti kalliimpi..
    Jännä kun mulla on just päinvastaiset kokemukset, kaverin E38 740iA meni kaupungissa nätillä ajolla siihen 12-13, ja samaa vei toi mun 528iA 19" kiekoilla.

    Sittenkun maantielle lähettiin niin vitosessa tippui sinne seiskaan pintaan mutta seiskalla sai pinnistellä että pysyy alle kympissä.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Mahtaa olla yksilöstä kiinni? Vanhoja autoja kun ovat niin kyllähän ne kustannuksien erot tulevat yleensä nimenomaan niistä korjailuista eikä niinkään käyttökustannuksista.

    Vakuutukseet kasiin vähän kalliimmat toki.

    Jos bensankulutusta verrataan niin mulla toi E39 528iA vei maantiellä 7-7.5l (v8 varmaan sen 9-9.5), mutta sitten taas kaupungissa varmasti kulutus lähes samaa :think
    Kyllä ne maantiellä menee liki samaan mutta kaupungissa tulee pari-kolme litraa eroa V8:lla. Näin omien kokemusten perusteella..

    Tietysti joku -96 V8 on halpa kun taas facelift 530i on varmasti huomattavasti kalliimpi..

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by salomaa View Post
    Joo siis r6:sta tarkoitin. No tuleeko v8:sit sitten kalliimmiksi ?
    Mahtaa olla yksilöstä kiinni? Vanhoja autoja kun ovat niin kyllähän ne kustannuksien erot tulevat yleensä nimenomaan niistä korjailuista eikä niinkään käyttökustannuksista.

    Vakuutukseet kasiin vähän kalliimmat toki.

    Jos bensankulutusta verrataan niin mulla toi E39 528iA vei maantiellä 7-7.5l (v8 varmaan sen 9-9.5), mutta sitten taas kaupungissa varmasti kulutus lähes samaa :think

    Leave a comment:


  • salomaa
    replied
    Joo siis r6:sta tarkoitin. No tuleeko v8:sit sitten kalliimmiksi ?

    Leave a comment:


  • crane
    replied
    tjaa mulla kyllä tulee olemaan seuraava siirto v8 e39:sta -> v8 e65:een.

    Leave a comment:


  • smo83
    replied
    Originally posted by salomaa View Post
    Miksi e39 v6:set on melkein tuplasti kalliimpia kuin v8:sit, onko nuo jotenki vika herkkiä ?
    tarkoitat varmaan r6. kasista on monella luulo että tulee kalliiksi:think

    Leave a comment:


  • salomaa
    replied
    Miksi e39 v6:set on melkein tuplasti kalliimpia kuin v8:sit, onko nuo jotenki vika herkkiä ?

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Suurinpiirtein samasta hintaluokasta tuli itselle bensa e39:n jälkeen pöllö-öljy e38. Jos ajaa paljon matkaa, e38 on osuva valinta, kun e38:n koon tuomat hyvät puolet korostuvat. Lisätila, vakaus, hiljaisuus ja usein paremmat varusteet e39:iin verrattuna eikä dieselin ollessa kyseessä karski moottorin ääni vaivaa niinkään matka-ajossa. Toisin samat ongelmat, kuten pienet ruosteet, alusta, jarrut yms. vaivaavat tässäkin. Tosin 250tkm lähestyessä samat vaivat löytynevät autoista merkistä tai mallista riippumatta.

    Nelihenkisen perheen kamat suolloutuvat helposti kyytiin, jos ei mitään megarattaita ole. Ja lisätila vitoseen verrattuna sisällä on vaan lisää plussaa, tosin pitkäjalkaisia lapsia omaavalle pitkähkölle kuljettalle L-mallinen seiska lienee ehdoton valinta. Lisäksi takapenkin turvavöiden ovenpuoleinen lukitus on pientä luksusta.

    Duunikuvioiden muuttuessa ja ajomäärän pienentyessä toivottavasti siirtynen todennäköisesti V8 e39, kun pitää sekin testata. Tai jospa sittenkin pienempään ja uudempaan. We'll see..
    Last edited by 174000; 22-11-2012, 07:35.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎