Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • teropa
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Saakos Teropalta udella, kun sinulla oli vielä hetki sitten "lähes täydellinen" e39 alla niin miksi menit siitä luopumaan?
    Autosi olisi ollut kiinostava, onneksi järki ja vaimo ohjasi pidättäytymään yhteydenotosta
    Vaihtelunhalua ja horisontissa lymynnyt äkillinen arvonalenema, koska yli 20 tonnin E39 muuttuu äkkiä 10 tonnin E39:ksi kun alhaisen ajosuoritteen tuoma "taikaviitta" kuoriutuu pois parissa vuodessa.

    Tero

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Saksasta saa halvemmalla paljon paremmin varusteltuja autoja kuin tuo ettanin kaara...
    Tero
    Saakos Teropalta udella, kun sinulla oli vielä hetki sitten "lähes täydellinen" e39 alla niin miksi menit siitä luopumaan?
    Autosi olisi ollut kiinostava, onneksi järki ja vaimo ohjasi pidättäytymään yhteydenotosta

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Kai tuon pitäisi onnistua korjauttamaan ennen ostoa myyjän piikkiin jos lämmpäri on tukossa.

    Mitä tulee E39 vaihtamiseen toiseen niin hieman kyllä vaihtohaluja hillitsee se, että on nykyiseen korjannut tyyppivikoja yms muita kuluvia osia mieleisekseen. Sitten kun ostat uuden niin taas samat hommat edessä. Edellinen E46 taisi lähteä paremmassa kunnossa eteenpäin kuin se oli minulle tullessa Eniten vaan vaihtoon painostaa nuo 40tkm vuoteen tulevat kilsat. Ei tämmöistä bensakrematoriota kannattaisi pitää
    Last edited by Antsah; 23-01-2013, 17:23.

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Saksasta saa halvemmalla paljon paremmin varusteltuja autoja kuin tuo ettanin kaara...

    Tero

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by sonikk View Post
    ..., tyhjäkäynti kuullosti hieman dieseliltä (ominaisuus vai suuttimet?), ...
    Onhan näissä N53-suoraruiskuissa erilainen tyhjäkäyntiääni aina jos M52/M54-koneisiin vertaa.

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tässä ois E60, jossa on kilometrit ja hinta minusta aika hyvässä suhteessa ollakseen Suomessa. Aika harvoin kai noin vähän ajettuja E60:iä enää tarjolla tuolla koneella.
    Juu kävin faijan kanssa koeajolla, kenno ilmeisesti tukossa kun ei jaloille tullut kunnolla lämmintä, tyhjäkäynti kuullosti hieman dieseliltä (ominaisuus vai suuttimet?), eikä minkäänlaista läpilastausta mistä miinus. Muutenhan tuo oli oikein siisti ja kilsojen mukaisessa kunnossa.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tässä ois E60, jossa on kilometrit ja hinta minusta aika hyvässä suhteessa ollakseen Suomessa. Aika harvoin kai noin vähän ajettuja E60:iä enää tarjolla tuolla koneella.
    Eräs foorumilainen kävi ajamassa, haiskahti olevan lämppärinkenno tukossa -> ~1200e remontti.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Tällä hetkellä jos olisin ostamassa käytettä niin eniten kiinostaisi tsekata Passat CC 1.8T 4motion manuaali, tosin ei noitakaan ihan ilmatteeksi vielä taida saada edes saksasta, yksi kpl löytyi mobilesta
    Oishan tuo äkkiä ajateltuna mielenkiintoinen vaihtoehto. En ole tuolla koneella koskaan ajanut ja tuota vanhempaa versiota muutenkin vain 1 tai 2 lyhyttä koeajoa. Uudella CC:llä ajelin kesällä viikon ja se oli kyllä hyvin hiljainen, mutta siinähän on kuulemma äänieristystä parannettu paljon vanhasta. Joten pitäis tutkia onko tuo vanha sitten millainen melutasoltaan. Korin korkeus ja muotoilu on CC:ssä aika lähellä sitä mitä haluankin. Melko pitkähän se on, ja pitkät etu- ja takaylitykset ehkä ottaa vähän silmään.

    Neliveto kyllä kiinnostais. Ja toisaalta E60/E92 silti kummittelee mielessä eniten, eikä niistä ole nelivetoisia kuin pieni osa. Tässä ois E60, jossa on kilometrit ja hinta minusta aika hyvässä suhteessa ollakseen Suomessa. Aika harvoin kai noin vähän ajettuja E60:iä enää tarjolla tuolla koneella.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Jos auton sisustan purkaisi kokonaan pois ja vaimentaisi auton esim:

    niin alkaisiko sisämelu ja fiilis akustisessa mielessä olla e39 tasolla tai jopa parempi?
    Ei välttämättä, tuo vaimennus kun ei poista tuulen suhinaa (ovien tiiivisteet, ohuet lasit, peilit) eikä auton koriin johtuvaa tärinää (puslia alustassa vähemmän). Toki sillä saa suuren parannuksen. Tuo homma on hankalaa, vaimennuksen jälkeen joku melu voikin korostua kun muut melut katoavat sitä peittämästä.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Uusi 1-sarja jätti ensivaikutelmaltaan sen verran hyvän mielikuvan että mietin olisiko se muutaman vuoden kuluttua sopivasti käytettynä mahdollinen seuraaja e39:lle:

    -sopivalla varustetasolla
    -riittävällä moottorilla suomen teille
    -järkevällä rengastuksella
    -nelivedolla
    -manuaalilla (ehkä automaatilla jos diiseli)

    Jos auton sisustan purkaisi kokonaan pois ja vaimentaisi auton, niin alkaisiko sisämelu ja fiilis akustisessa mielessä olla e39 tasolla tai jopa parempi?

    Onko kukaan päässyt ajamaan 1-sarjalaista nelivetoisena?

    Toki uusi 3-sarja olisi enemmän auton oloinen, mutta sitä saa odottaa vielä pitkään käytettynä ja kaivaa kuvetta syvemmältä.

    Tällä hetkellä jos olisin ostamassa käytettä niin eniten kiinostaisi tsekata Passat CC 1.8T 4motion manuaali, tosin ei noitakaan ihan ilmatteeksi vielä taida saada edes saksasta, yksi kpl löytyi mobilesta
    Last edited by 205/65-15H; 23-01-2013, 09:04. Reason: linkit

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kokemuksia volkkarin dsg laatikoista, uusissa taitaa olla 7 vaihteinen?




    Tuulilasin toimituksessakin noteerattu ongelmat.

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Duunikaverilla justiinsa levis 7-lovinen Touranista. En muista osan nimeä mutta n. 1000€ Saksasta.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Kokemuksia volkkarin dsg laatikoista, uusissa taitaa olla 7 vaihteinen?

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    On varmaan aiemminkin ollut jossain juttua, mutta viitsitkö hieman kertoa mielipiteitäsi e39 vs. tuo e90 330i mikä sulla joskus oli?
    Joo muistaakseni kirjotin tuosta aiheesta johonkin trediin. E90 330i on hiukan pienempi, hiukan näppärämpi kuin E39. Jotain vitosen "vakautta" tai ison auton tuntua siitä kuitenkin puuttui, ja siksi vaihdoin sen pois. Se oli lisäksi vähän tylsä, mutta siinä ei ollut mitään "vikaa". Ajomelu oli aisoissa, M-paketilla oli tosi kiva ajaa ja hyvillä hifeillä homma oli tosi jees. Mutta vain "jees"... Mulle se oli liian pieni jotenki kummasti.

    E39 on kaikinpuolin tasapainoinen peli, ehjänä ja tiukalla alustalla aivan mahtava peli. Ei se E90 nyt minusta ainakaan huippu E39:iä parempi ole. Parhaimmillaankin saman veikkanen.

    E39 540i on menevämpi kuin E90 330i vaikka paperilla ne onkin lähellä toisiaan. Tuo kasikoneen alavääntö on hiukan parempi. Semmosen eron muistan, että sen E90:n M-alusta ei ollut niin dempattu kuin E39 on. Siinä E90:ssä oli semmonen pieni pintakovuus. Tai sitten sekotan korin jäykkyyden ja alustan keskenään. Koska onhan E90:ssä paljon jäykempi kori, ja sen seurauksena alustakin tuntuu enemmän yhdeltä puulta. E39 on pikkasen pehmonen, myös M-alustalla mutta mukavuuspainotteiselle juuri optimi.

    Tero

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Ei tuu liisaria. Ehdot meni vuodenvaihteessa niin ketuilleen. Saksaan loppukuusta, katotaan sitte.

    Tero
    On varmaan aiemminkin ollut jossain juttua, mutta viitsitkö hieman kertoa mielipiteitäsi e39 vs. tuo e90 330i mikä sulla joskus oli?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎