Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peto2
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    No ei hanki ceediä, mutta onhan se hullua seisottaa rahaa autossa. En ole vielä päättänyt miten teen, mutta jos firman autoon sekaannun niin ei toisen auton pitäminen huvikseen mun rahoilla ole optio.

    Tero
    eikös firman kustantama "käyttöauto" antaisi mahdollisuuden viimisenpäälle hiposteluun tai radikaalimpiin projekteihin.. tai näin mä sen näkisin

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    jos sulle virma hankkii käyttöön jonkun cee'd:n niin eikai se tarkota että auto pitää myydä?
    No ei hanki ceediä, mutta onhan se hullua seisottaa rahaa autossa. En ole vielä päättänyt miten teen, mutta jos firman autoon sekaannun niin ei toisen auton pitäminen huvikseen mun rahoilla ole optio.

    Tero

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Tiheät on välitykset
    Sitä se 8 vaihdetta tekee. Kuulostaa vaihtavan mukavan nopeasti, muistuttaa jo DSG:tä.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Itellä taasen tuli mahdolliseksi työsuhdeauto, niin saas nyt nähdä pitääkö 540i myydä pois.

    Tero
    jos sulle virma hankkii käyttöön jonkun cee'd:n niin eikai se tarkota että auto pitää myydä?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Eikös se ole sama kone kuin 320i? Mikäköhän erona, hintaero ihan älytön ainakin uudessa?
    Täytyypä tutkia ETK:sta eroja, turbossa tietty eroja ja voihan koneessakin olla.
    Tuon 328:n saa chipattua ainakin 290hp, en ole vielä tutkinut mihin 320 menee, saattaa sen saada tuon 328:n tehdasarvoihin. Mutta onko laatikon tehonkestossakin eroja tms.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    3Lähtee hiukan erityyliin kuin 528iA, tosin osa tuosta on äänien ansiota: http://www.youtube.com/watch?feature...ixKU6NDs#t=17s
    Tiheät on välitykset

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    328iA se pitää olla.
    Eikös se ole sama kone kuin 320i? Mikäköhän erona, hintaero ihan älytön ainakin uudessa?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Laskeskelin, että jos vaihtaisi e39:sin uuteen 320ia:n niin säästäisi pelkässä bensassa ~7000€ 5vuodessa. Kohtuuttoman pieni kulutus ja ihan riittävästi tehoa. Hinta tosin karkaa aika kohtuuttomaksi jos ruksii edes perusvarusteet.
    328iA se pitää olla. Siinä on kuitenkin (paperilla) alhaiset päästöt, joten verot jää vielä jotenkin järkeviksi vaikka auto onkin varsin tehokas jo vakiona. Lähtee hiukan erityyliin kuin 528iA, tosin osa tuosta on äänien ansiota: http://www.youtube.com/watch?feature...ixKU6NDs#t=17s

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Itellä taasen tuli mahdolliseksi työsuhdeauto, niin saas nyt nähdä pitääkö 540i myydä pois.

    Tero

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Uusi 3-sarja voisi parin vuoden päästä olla sellainen johon voisi vaihtaa. Kunnon varusteilla (eli Saksasta se olisi ostettava) siinä olisi ihan kiva paketti, mutta onkohan sekin halvalla tehty muoviauto...
    Laskeskelin, että jos vaihtaisi e39:sin uuteen 320ia:n niin säästäisi pelkässä bensassa ~7000€ 5vuodessa. Kohtuuttoman pieni kulutus ja ihan riittävästi tehoa. Hinta tosin karkaa aika kohtuuttomaksi jos ruksii edes perusvarusteet.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Onkos tuohon varsinaiseen aiheeseen liittyviä uusia ehdokkaita löytynyt vai onko tilanne yhä toivoton?
    Taitaa mennä vielä pari vuotta että ActiveHybrid 3:sta saa edullisesti käytettynä. Sähköautot kyllä kiinnostais, harmittavan vähän noita vaan on. Yaris hybridi ollut tarkoitus koeajaa, mutta ei ole saanut aikaiseksi. Toi on kuitenkin ihmeen edullinen tekniikkaansa nähden.

    Toivoisin että pellepelottomat virittelis enemmän retrofit-settejä joilla sais nykyisistä hybrideistä plug-in-hybridejä. Suomessa kun on lämmitystolpat kotona ja töissä niin jo 10 km toimintasäde sähköllä pitäis kulutuksen kaupungissa aika pienenä. Toi Yaris pysyis aika kohtuullisen hintaisena vaikka pitäis maksaa 3-5k€ jostain tollaisesta retrofit kitistä jos siitä sais plug-in-version tehtyä. Tosin taitaa tehdaskin sellaisen tehdä jossain vaiheessa kun Prius on jo olemassakin plug-in-versiona.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Onkos tuohon varsinaiseen aiheeseen liittyviä uusia ehdokkaita löytynyt vai onko tilanne yhä toivoton?
    Uusi 3-sarja voisi parin vuoden päästä olla sellainen johon voisi vaihtaa. Kunnon varusteilla (eli Saksasta se olisi ostettava) siinä olisi ihan kiva paketti, mutta onkohan sekin halvalla tehty muoviauto...

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    N. 3000km ajelin E39 540:llä ja kulutus oli siinä 13.6 seka-ajossa. Pienin lukema tankillisella muistaakseni 12.8 suurin lukittu lukema 19.9.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Ja täällä M5 mennyt kesän 5500 km 14.1 litran keskikulutuksella,ajettu normaali ajoa.Välillä hiljaa ja välillä kovempaa

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by teropa View Post
    Mulla 540iA mennyt nyt pikkasen alta vuoden 11.3l keskikulutuksella. Ajan 60kmh, motari ja kaupunki varmaan suhteessa 50:20:30.

    530iA ei aikanaan vienyt paljoa vähempää. Se se vasta syöppö on. Siis ainakin automaattina.

    Tero
    Itellä ollu puolisen vuotta 540i kovalla askilla ja kulutus on ollu sekalaisessa 10.5-12 litraa, maantiellä se menee sinne alle ysin aika helposti tosin ei tuu pihisteltyä kun pitäähän sitä moottorista nauttia. Kaupungissa tietty kelpaa miten paljon vaan mutta normaalisti ajellessa menee sinne 12-14.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎