Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6693
    • .......

    Originally posted by Make H. View Post
    Ei helvetti, et oo tosissas? Voehan rähmä....Eipä taideta vaihtaa virtalukon pohjaa ilman sen muovin irroitusta? Antasko sen verran periks jos keskeltä tai kuskinpuolelta löysyttäis kojelautaa? Tai muutenki onko tuo kuinka vittumainen homma tehä? Taitaa jäähä ens talveen laittamiset jos on oikeen hommaa
    Elä nyt mitään kojelautaa revi irti sen muovin takia
    Se rattiputken ylämuovi lähtee kyllä kun irrotat mittariston alapuolella olevan paneelin, 2 sormimutterilla takapuolelta kiinni.

    E: Nyt kun tarkemmin mietin, niin meniköhän kuitenkaan noin.
    Joka tapauksessa kun ite vaihdoin virtalukon pohjan e30:n niin en ainakaan mitään kojelautaa irrottanut.
    Last edited by JJT; 13-09-2011, 19:01.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Make H.
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1277
      • Kokkola

      Originally posted by JJT View Post
      Elä nyt mitään kojelautaa revi irti sen muovin takia
      Se rattiputken ylämuovi lähtee kyllä kun irrotat mittariston alapuolella olevan paneelin, 2 sormimutterilla takapuolelta kiinni.

      E: Nyt kun tarkemmin mietin, niin meniköhän kuitenkaan noin.
      Joka tapauksessa kun ite vaihdoin virtalukon pohjan e30:n niin en ainakaan mitään kojelautaa irrottanut.
      Näin siis ilmeisesti e34, mutta kyllä tos e30 ainaki istuu niin tiiviisti se ylämuovi sielä rattiputken ja kojelaudan välis että kyllä tosi heikolta näyttää saada sitä sieltä ehjänä irti ilman, että nostais vähä kojetaulua tai laskis rattiputkee:think Niin ja irrotin siis kyllä sen sormimuttereilla kiinni olevan muovilipareen siitä mittariston alta .

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        Virtalukon pohjan saa vaihdettua se ylämuovi paikallaan. Eikä varsinkaan mitään kojelautaa tarvitse irroitella. Virtalukon pohjassa on siinä muovissa ylä- ja alapuolella semmoset hakaset, joita pitää hieman painaa sisäänpäin, sitten pohja vapautuu patruunasta. Pohjaa ei tarvi montaa milliä saada patruunasta ulos, kun tippuu jo käteen. Tuon muutaman millin se ylämuovi liikkuu siinä rattiakselilla.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Make H.
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1277
          • Kokkola

          Originally posted by T3 View Post
          Virtalukon pohjan saa vaihdettua se ylämuovi paikallaan. Eikä varsinkaan mitään kojelautaa tarvitse irroitella. Virtalukon pohjassa on siinä muovissa ylä- ja alapuolella semmoset hakaset, joita pitää hieman painaa sisäänpäin, sitten pohja vapautuu patruunasta. Pohjaa ei tarvi montaa milliä saada patruunasta ulos, kun tippuu jo käteen. Tuon muutaman millin se ylämuovi liikkuu siinä rattiakselilla.
          Danke!

          Comment

          • Dj Niksperi
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 2437
            • Salo, Finland

            Elikkä apuja kaivataan. Tuttavan autossa on pieni ongelma, auto e30 facelift ja kyseiseen autoon on vaihdettu vanha "early" M20B20 moottori. Ongelmana on se, että autoa ei saa käyntiin, koska moottorin johtosarjat eroavat toisistaan. Ongelmia tuottaa pyöreän C101 liittimen pinnit.

            Ecuna moottorissa on L-jetronic. Sekä eculta tuleva johtosarja, että sulakerasiassa oleva johtosarja ovat pyöreällä C101 liittimellä. Naaraspuolen pinnien toiminta(facelift) on selvillä, mutta urospuolen pinnien toiminta on hieman hakusessa. Urospuolen liitin on tuon "early" moottorin ja L-jetronicin mukana tullut ja on alkuperäinen tuolle moottorille.

            Nyt tarvittaisiin joltain gurulta tietoa mitä mikäkin johto tekee.

            jollen ihan väärässä ni: eculta tulevat johdot oli:
            1.sininen
            2violetti sininen
            3 tyhjä
            4ruskea valkoinen
            5ruskea vihreä
            6kelta vihreä
            7vihreä
            8
            9
            10 sinivalkoinen
            11valkosininen
            12vihreä violetti
            13
            14
            15
            16valkomusta
            17
            18 musta keltainen
            19
            20

            ------------------------------------------ ------------------------------

            ja autoon menevät(sulakerasia)
            1 sininen
            2sinimusta
            3
            4ruskea violetti
            5ruskea musta
            6vihreä kelta
            7vihreä
            8kelta valkoinen
            9musta
            10violetti vihreä
            11valkosininen
            12
            13violetti punainen
            14sinikeltainen
            15mustavihreä
            16
            17
            18musta keltainen
            19
            20ruskea
            BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
            Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

            -Team Pussihousu-
            Salo///Works
            sigpic

            Comment

            • amisqo
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 1611
              • Vantaa

              Edelleen mittarin kanssa ongelmia, eli nopeusmittari "sammuilee" välillä, menee siis nollille. Muut mittarit pelittää aivan normaalisti. Pienellä kojelaudan paukutuksella mittari tulee takasin peliin. Onko sielä joku liitin mikä on nyt löysällä vai onko vika mittarissa? Ja mites mittari irroitetaan jos vähän tutkis asiaa?
              G30 530e iPerfomance M-sport -18
              Ex: F30 330D M-sport -15
              Ex: E90 330D M-sport -06
              Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
              Ex: e30 320i -89
              Ex: e30 318iS -90

              Comment

              • MarQu
                Moderator
                • Mar 2006
                • 5512
                • Vaasa

                Originally posted by amisqo View Post
                Edelleen mittarin kanssa ongelmia, eli nopeusmittari "sammuilee" välillä, menee siis nollille. Muut mittarit pelittää aivan normaalisti. Pienellä kojelaudan paukutuksella mittari tulee takasin peliin. Onko sielä joku liitin mikä on nyt löysällä vai onko vika mittarissa? Ja mites mittari irroitetaan jos vähän tutkis asiaa?
                Siellä mittarin yläreunas on ruuvit ja siinä mittariston alapuolella on muovinen lätkä niin sen takana on kaksi semmosta käsin avattavaa vähän isompaa "mutteria" niihin pääsee käsiks rattiakselin vierestä sieltä alapuolelta. sitten kun nämä on irti niin loput ruuvit jo näkyykin mittariston alareunassa.
                sigpic

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5857
                  • Joccis City

                  -------------------
                  Last edited by jannmann; 27-02-2012, 01:35.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • Ahdinko
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 227
                    • Kerava

                    Originally posted by amisqo View Post
                    Edelleen mittarin kanssa ongelmia, eli nopeusmittari "sammuilee" välillä, menee siis nollille. Muut mittarit pelittää aivan normaalisti. Pienellä kojelaudan paukutuksella mittari tulee takasin peliin. Onko sielä joku liitin mikä on nyt löysällä vai onko vika mittarissa? Ja mites mittari irroitetaan jos vähän tutkis asiaa?

                    Ettei vaan olis tästä kyse :think



                    Siis akut/paristot loppu.
                    Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
                    Käyttis 535i GT F07
                    Ex: X1 E84 28i Xdrive
                    Ex: E90 325

                    Comment

                    • [Snowboarder]
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 2183
                      • Karstula

                      Eli ongelmana olisi, että takasivuturvavyöt olleet jossain hallin perukoilla, jossa päässet kiertymään loppuun asti kelassa, millä keinolla saisi vapautettua turvavyön rullaamaan normaalisti? Joutuuko purkamaan koko turvavyön?
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                      Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                      Comment

                      • janwe30
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2011
                        • 33
                        • .

                        Tota noin,hiuka tyhmä kysymys,mutta menköön

                        Eli meneekö e36 sisustan osia (penkit,ovipahvit) e30 ?
                        Uutena bemaristina en tiedä..

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16327
                          • Leppävirta

                          Originally posted by janwe30 View Post
                          Tota noin,hiuka tyhmä kysymys,mutta menköön

                          Eli meneekö e36 sisustan osia (penkit,ovipahvit) e30 ?
                          Uutena bemaristina en tiedä..
                          Ei ainakaan bolt on menetelmällä. Mutta kai moottorisahastakin partakoneen tekee kun hieman vaivaa näkee.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

                            muistaakseni etupenkit sai kun muutti etu tai takakiinnityksiä
                            takapenkki menee coupesta muuten mutta turvavyöt on väärin päin takapenkin selkänojalle uudet kiinnikkeet, sitten se selkänoja tulee 5-10cm yli hattuhyllyn

                            eli ne nyt jonkin moisella pakertamisella saa menemään mutta ei istu 100

                            ovipahveilla ei ole toivoakaan
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

                            Comment

                            • duuk
                              Moderator
                              • Dec 2006
                              • 10494
                              • Saaressa

                              Originally posted by [Snowboarder] View Post
                              Eli ongelmana olisi, että takasivuturvavyöt olleet jossain hallin perukoilla, jossa päässet kiertymään loppuun asti kelassa, millä keinolla saisi vapautettua turvavyön rullaamaan normaalisti? Joutuuko purkamaan koko turvavyön?
                              Hitaasti ja tasaisesti vetämällä.. Luovutin jo joskus, mutta kaveri näytti miten toimi.

                              duke's garage:
                              Suzuki R50
                              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                              S38 S54 S62

                              instagram: _duuk

                              Comment

                              • vil00
                                BTCF Member
                                • Oct 2010
                                • 48
                                • -

                                Tutkiskelin tuossa vähän tarkemmin tuota pemaria, huomasin sitte että yksi kannenpultti oli katki, ja toinen löysällä.. mitenkä voi olla mahdollista? kanspahviki oli ilmeisesti samalla menny, savuttelee ainaki sen verran ja paisuntasäiliöön kuplii ilmaa. Sitä tässä kanssa mietiskelin että voiko nuo lämpimänä käynnistymisongelmat tuosta johtua? koneena siis m20b25..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎