Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Taky
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 562
    • Ola

    Originally posted by ^slayer^ View Post
    .... kun laittaa vaihteen pesään MOOTTORI SAMMUKSISSA niin takarenkaat pyörii kuitenkin...

    Sellaisen minäkin haluan, eipä tarvitse käydä paljolti tankkaamassa...
    Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
    Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16412
      • Asikkala

      Originally posted by ^slayer^ View Post
      joo kyllä näin ja tietenkin kun pysäyttää toisen niin ei toinenkaan pyöri... pistetää pitkien talli-iltojen piikkiin. ois pitäny laittaa tyhmien kysymyksien topicciin
      Eli missään ei ole vikaa, lukoton perä käyttäytyy noin. Jos vain toinen pyörä on ilmassa niin se ei pyöri vaihde päällä.

      Comment

      • ChilileipÄ
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 2014
        • jyväskylä

        Originally posted by shakes View Post
        Mulla on sama vika cabissa Ootko kokeillu tankata tankkia täyteen? Mulla ei bensamittari nouse ku toho 40 kohdille:think
        Kyllä se ainankin aikasemmin on noussu ihan tonne 60l asti toki ei oo ollu varaa tankata täyteen tota tässä nyt ihan hetkeen

        Originally posted by pazq View Post
        Täälläkin samaa vikaa, näin ensimmäistä kertaa bensavalon palavan kun kaveri (nainen) ajo ton ojaan eli lähti lapasesta liukkaalla jäällä. Auto oli kuskinpuoli syvemmällä ojassa ja silleen melkoisen kallellaan nii aloin vaan nauramaan takapenkillä että perkele, toimiihan se benssavalo kun on vaan tarpeeks kallellaan Ja mittari nousee kyllä ihan tappiin asti jos tankkaa reilummin..ja "tyhjänä" on tosiaan sen valkosen osan päällä eikä vieläkään syty. Täytyy tankata kanisteriin joku 10L ja ajaa se oikeasti tyhjäksi jos se sieltä vaikka syttyis..???

        ps. ei käynyt autolle kuinkaan
        Täytys varmaa jaksaa ottaa bensakannu mukaa joskus ja kokeilla et syttyyks se valo jossai vaiheessa!?
        Ei oo ollu aikasemmissa E30 (3kpl) bensavalon kanssa ongelmaa.. Hyvin on palanu valot ja yleensä aika useestikkin
        F11 530D M-Sport ’11
        E39 525iA touring M-Sport '02
        ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

        Comment

        • joni01
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 236
          • Pieksämäki

          Mites päin noihi E30 325:n takakynkkiin noi pikkupuslat kannattaa prässätä? Onko merkitystä kun toinen pää niistä on vähän paksumpi? Ja millä olette saaneet kytkimen työsylinterin ylemmän mutterin auki kun on v***n ahasta?
          -e38 750
          -e39 540 6-gang

          -EX-
          -e30 325 -90 cabrio *spicy orange*
          -e34 540i -94 6-gang touring

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            Originally posted by joni01 View Post
            Mites päin noihi E30 325:n takakynkkiin noi pikkupuslat kannattaa prässätä? Onko merkitystä kun toinen pää niistä on vähän paksumpi? Ja millä olette saaneet kytkimen työsylinterin ylemmän mutterin auki kun on v***n ahasta?
            On merkitystä, en vaan muista että kummin päin.

            Mutteri aukee sopivilla jatkoilla ja räikällä.
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16412
              • Asikkala

              Originally posted by joni01 View Post
              Mites päin noihi E30 325:n takakynkkiin noi pikkupuslat kannattaa prässätä? Onko merkitystä kun toinen pää niistä on vähän paksumpi? Ja millä olette saaneet kytkimen työsylinterin ylemmän mutterin auki kun on v***n ahasta?
              Originally posted by Axum View Post
              On merkitystä, en vaan muista että kummin päin.

              Mutteri aukee sopivilla jatkoilla ja räikällä.
              Paksummat päät jää sakaroitten ulkopuolelle eli sisempi pusla prässätään takapalkkia ajatellen keskeltä ulospäin ja ulompi ulkoa keskelle päin.

              13 hylsy, 125 jatko, nivel, 250 jatko, räikkä/joku väännin.
              Last edited by jr66; 12-03-2012, 14:21.

              Comment

              • TNT
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 3521

                Pitäisi oma E30 saada kesäksi taas ajoon ja nyt mietityttää tekeekö noilla halvemmilla alustasarjoilla yhtään mitään :think

                Esim ovatko nämä täysin susia:




                Radalle ei ole tarkoitus mennä joten aivan huippua rata-alustaa ei ole mitään järkeä ostaa.

                Myös joku takapönttö mallia "edullinen" olisi hakusessa. Esim:





                Tekeekö noilla yhtään mitään vai kannattaisiko kerralla sijoittaa hieman enemmän :think

                Vaihtoehtoja myös kyseisille hiluille voi ehdottaa. Hintaa on mahdollista korottaa jos sillä saa rahalle paremmin vastinetta. 60/40 madaltava alusta haussa.
                Originally posted by Jube
                Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

                Comment

                • jyrkipes
                  BTCF Member
                  • Dec 2005
                  • 210
                  • KAJAANI, FIN

                  Itse itselleni vastaillen, jospa tuo jonkun elämää helpottais myöhemmin.
                  Originally posted by jyrkipes View Post
                  Potilas on kaverin kaverin E30 316 3/87 M10B18.
                  Kannentiiviste joka koneessa oli on BMW:n alkuperäinen...
                  Tarjolla on neljää eri paksuutta, 1.50mm, 1.55mm, 1.80mm ja 1.85mm
                  Mitäpä laitan? :think
                  Kansi oli suora eikä sitä koneistettu. Päättelin että ohuin on siten alkuperäisin. Tarvikeliike ei ollut vuoden 2004 jälkeen myynyt muuta kuin noita ohuempia => Laitoin 1.50:n joka tuli tarvikeliikkeestä ostetussa yläpään tiivistesarjassa, 75EUR

                  Originally posted by jyrkipes View Post
                  Ja sitten helpompia:
                  Onko M10:ssä venyvät pultit kannessa? Kovin näyttäis että ei...
                  No ei todellakaan ole. Dille.

                  Originally posted by jyrkipes View Post
                  Löytyykö jostain selkeitä kuvia siitä miten jako ja ajoitus laitetaan M10:ssä kohdalleen niin että lähtee ekalla avaimesta käyntiin?
                  Löytyy. Internetistä, ihan tältä foorumilta:
                  -Kannen irrotus ja kasaus
                  -E30Tech foorumilta kuvia


                  Eli kellon suuntaan kiertäen konetta alahihnapyörän keskellä olevasta mutterista niin että lovi, jossa OT teksti ja tuo punaisella kuvaan merkattu tappi ovat linjassa. Mikäli jako on oikein, on ylhäältä katsottuna nokkapyörän ajoitinmerkki keskellä öljyputkea.

                  Tämän jälkeen asennetaan virranjakaja niin että kytkentä osuu suunnilleen ykköspytylle lähtevään piuhaan.
                  Kannet kiinni, omaiset on nähny ja avaimella käyntiin.

                  Lähti ekalla.

                  Originally posted by jyrkipes View Post
                  Guruille nöyrä kiitos etukäteen.
                  Ole hyvä
                  Jyrki
                  E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
                  "...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
                  (ex: E30, E32, E34, E36)

                  Comment

                  • TNT
                    BTCF Member
                    • Dec 2005
                    • 3521

                    Arvauksia mikä voisi olla vikana.

                    Koneena M20B20 ja oireilee siten että kaarteissa hieman kovempaa ajaessa katoaa vedot täysin. Ja tuossa pidemmällä matkalla bimmereiltä kotiin katosi normaalissa ajossa vedot täysin. Lutu lattiassa vitosella meni muistaakseni sen 70.

                    Lyhyemmillä n. 40km matkoilla tämänkin jälkeen toiminut hyvin. Käy hyvin tyhjäkäynnillä, ei nosta lämpöjä missään vaiheessa, vedot muuten tallessa yms.

                    Ratkaisin ongelman muutama vuosi sitten ostamalla toisen auton tilalle. Nyt olisi kiva saada tämäkin laite taas kuntoon ja kadulle.

                    Arvauksia / tietoa otetaan vastaa itse kun en näistä mitään ymmärrä.

                    edit: ///Make tossa muistutteli että tämähän on oireillut Ahveniston ratapäivien jälkeen. Heti jo kotimatkalla. Heitti öljyjä paikasta x pitkin konehuonetta. Mitään vuotokohtia ei löytynyt ja auto kävi pariin kertaan huollossakin ja öljyt siivoiltiin veke ja sanottiin että auto on kunnossa. Eihän se sitä nyt kuitenkaan ihan ole..
                    Last edited by TNT; 13-03-2012, 13:29.
                    Originally posted by Jube
                    Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

                    Comment

                    • LiLHezz
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 647
                      • Pilpala / Riihimäki

                      Originally posted by TNT View Post
                      Arvauksia mikä voisi olla vikana.

                      Koneena M20B20 ja oireilee siten että kaarteissa hieman kovempaa ajaessa katoaa vedot täysin. Ja tuossa pidemmällä matkalla bimmereiltä kotiin katosi normaalissa ajossa vedot täysin. Lutu lattiassa vitosella meni muistaakseni sen 70.

                      Lyhyemmillä n. 40km matkoilla tämänkin jälkeen toiminut hyvin. Käy hyvin tyhjäkäynnillä, ei nosta lämpöjä missään vaiheessa, vedot muuten tallessa yms.

                      Ratkaisin ongelman muutama vuosi sitten ostamalla toisen auton tilalle. Nyt olisi kiva saada tämäkin laite taas kuntoon ja kadulle.

                      Arvauksia / tietoa otetaan vastaa itse kun en näistä mitään ymmärrä.
                      Veikkaisin että bensapumppu alkaa olemaan tiensä päässä..
                      Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                      E30 325iXA Touring
                      Lizzy - '82
                      Jättiprojekti

                      Comment

                      • TNT
                        BTCF Member
                        • Dec 2005
                        • 3521

                        Originally posted by LiLHezz View Post
                        Veikkaisin että bensapumppu alkaa olemaan tiensä päässä..
                        Tämä vaihdetaan pa-suodattimen kanssa keväällä.
                        Originally posted by Jube
                        Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

                        Comment

                        • Diss
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2010
                          • 33
                          • Hyvinkää



                          Mikä on tuon osan numero 10 tarkoitus?

                          Omassa autossa toi letku on aika haperossa kunnossa..

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Originally posted by Diss View Post
                            http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...er_head_cover/

                            Mikä on tuon osan numero 10 tarkoitus?

                            Omassa autossa toi letku on aika haperossa kunnossa..
                            Huohotusletku. Uutta tilalle.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • janituz
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2008
                              • 858
                              • nummi-pusula

                              sopiiko toukan bensatankki sedanin alle?
                              varmaankin tyhmä kysymys..
                              e46 330da -01
                              E46 320d -00
                              E30 323i -85 "pommikone"
                              Projekti: E30 325i -86
                              Projekti: E21 315 -83
                              Ex: E30 318i mit m10i -89

                              Comment

                              • MAKELA
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2011
                                • 497
                                • Kymenlaakso

                                Originally posted by JJT View Post
                                Huohotusletku. Uutta tilalle.

                                Toi on helppo vaihtaakkin, näkyy siinä imusarjan alla sellanen jatkokappale, johon toi on vain työnnetty kiinni. Joten ihan vetämällä pitäis irrota sieltä..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎