No niin aivan. Just jotain tollasta arvelinki, vaan en oo ennen moiseen törmännytkään. Sen kannakkeet oli irronnu, niin arvelin vaan, et jos sen ois jotenki järkevämmin saanu korvattua, vaan olokoon nyt sit nippusiteillä siellä jossain...
Missä mallissa on 3-johtoinen lambda-anturi? Marmorilta tilattiin rek.nron perusteella ja tuli 4-johtoinen. Itsehän en tiennyt mikä siellä oli ja nyt kun purkaili putkistoa pois ni huomas että onkin vaan 3.
Sigun cabrio siis kyseessä.
Missä mallissa on 3-johtoinen lambda-anturi? Marmorilta tilattiin rek.nron perusteella ja tuli 4-johtoinen. Itsehän en tiennyt mikä siellä oli ja nyt kun purkaili putkistoa pois ni huomas että onkin vaan 3.
Sigun cabrio siis kyseessä.
Jatketaan lambdasensöör keskustelua, eli mulla on NGK:n lambda, joka pitäis liittää noihin vanhoihin piuhoihin. Siinä on musta,harmaa ja kaksi valkoista. Noi värilliset onkin selkeitä, mutta onko noilla valkosilla (ilm. lämmitys?) niin väliä kumman laittaa kumpaan.. :think
Jatketaan lambdasensöör keskustelua, eli mulla on NGK:n lambda, joka pitäis liittää noihin vanhoihin piuhoihin. Siinä on musta,harmaa ja kaksi valkoista. Noi värilliset onkin selkeitä, mutta onko noilla valkosilla (ilm. lämmitys?) niin väliä kumman laittaa kumpaan.. :think
Eipä niillä kai voi mitään merkitystä olla, asennusohje ei eritelly mitenkään että olisi eroja.
Kahteen autoon olen tuollaisen lambda-anturin laittanut, valkeat johdot ovat menneet kiinni siinä järjestyksessä kun ovat käteen osuneet ja on toimineet.
EDIT:1988 m20 motronicin kaaviosta katsoin niin siellä näkyy vain 3 johtoa, en osaa sanoa onko niitä sitten esim. liittimestä lähtien neljä vai onko niitä oikeastikin vain kolme.
Eipä niillä kai voi mitään merkitystä olla, asennusohje ei eritelly mitenkään että olisi eroja.
Kahteen autoon olen tuollaisen lambda-anturin laittanut, valkeat johdot ovat menneet kiinni siinä järjestyksessä kun ovat käteen osuneet ja on toimineet
Näin mäkin ajattelin.. Mites sitten kun tossa mun ohjeessa luki että nämä liitokset pitäisi tehdä jokaiseen neljään johtoon erikohtaa, onko tämä vain varotoimi ettei johdot ota toisiinsa? .. Vai voiko joku ottaa häiriötä toisesta tms.. Ja vielä yks, eli onko ok liittää johdot ihan normi "putkiabikolla" joka siis puristetaan yhteen, ja päälle vaikka kutistesukka? :think
Näin mäkin ajattelin.. Mites sitten kun tossa mun ohjeessa luki että nämä liitokset pitäisi tehdä jokaiseen neljään johtoon erikohtaa, onko tämä vain varotoimi ettei johdot ota toisiinsa? .. Vai voiko joku ottaa häiriötä toisesta tms.. Ja vielä yks, eli onko ok liittää johdot ihan normi "putkiabikolla" joka siis puristetaan yhteen, ja päälle vaikka kutistesukka? :think
Eri kohtaan jatkot ettei tule paksua klönttiä.
Käytä vain ja ainostaan sarjassa tulevia liittimiä ja niitäkin vain ohjeen mukaan.
Älä tinaa tai käytä normaalia abikoa.
Anturi kehittämä jännite on niin alhainen että tulee käyttää vain pakkauksen liittimiä ja siltkin on pieni riski ettei liitos toimi eikö sitten lambdakaan.
Luultavasti valkeille ei niin ole väliä, mutta ne muuta ovat tarkkoja.
No mistäs näitä oikeita liittimiä saa ostaa? Uuden putkiston takia pitää johtoa jatkaa ja olipa alkuperäinen liitinkin ottanut jossain vaiheessa putkeen kiinni ja sulanu pilalle.
No mistäs näitä oikeita liittimiä saa ostaa? Uuden putkiston takia pitää johtoa jatkaa ja olipa alkuperäinen liitinkin ottanut jossain vaiheessa putkeen kiinni ja sulanu pilalle.
Kyllä mä luin joka paikasta että voi putkiabikoa käyttää. Siihen suojaksi vaan kutistesukkaa..?
Kukas vielä kertois millanen lambda pitää ostaa? Vanhassa ei mitään numeroa näy. Ja tosiaan rek.nron perusteella marmorilta tilattu mut väärä tuli.
Sais tänään vielä tilaukseen. Tiskillä kun ei kukaan kuitenkaan mitään tiedä.
Comment