Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • riuska
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1160
    • Lahti

    Originally posted by Tuokki2 View Post
    onko 320 takapönttö läpivirtaava vai joku ahdistava sumppu niinkuin jossain autoissa? alkaa hapantua takavaimennin niin meinasin jos siihen jonkun yleismallin läpivirtaavan laittaisi.. onko kulkupuoleen mitään vaikutusta vai tuleeko vaan hirveet metelit? kysytään nyt samaan syssyyn että onko kellään konkreettista faktaa lastun tuomasta lisätehosta/väännöstä/kulutuksesta/mistään positiivisesta m50b20?
    Eipä se hirveesti ahista kannattaa ostaa joku kunnon loppuputkisto jos ostaa ei mitää motonetin suoria pönttöjä.Itellä 325:ssa superspintin putkisto ihan sopusuhtaset äänet. Lastusta nyt en tiedä kyllä se nyt vähän ehkä vähän alempaa alkaa vääntämään...
    F30 320d
    F30 320i
    E46 320i
    E36 325i
    E30 316

    Comment

    • quisma
      BTCF Member
      • May 2005
      • 385
      • Toijala

      Originally posted by riuska View Post
      10w-60:set
      Noi on tarkotettu lähinnä S-sarjan moottoreihin. Ihan perus 5w-40 Magnatecit laittaisin m50 sisään esimerkiksi...
      e46 325ci cabrio m-sport2

      Ex: e46 320da touring -04
      e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
      e39 528ia -96
      e34 525i -92
      e30 320i touring -88
      e36 328i coupe -97
      e36 325i -91

      Comment

      • ^slayer^
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 244
        • Kokkola

        Itsellä autossa takakaaret hiukan haperot, joten uusien tekeminen varmasti järkevin vaihtoehto. Mistä porukka on hommannut uudet kaaripalat jos niitä nyt saa ilman itse tekemällä? Lasikuidusta/muovista en mielellään alkaisi lokareita vääntämään. Jätän sen homman sen osaaville/tuning-miehille.

        Toinen asia: Autossani on Sachs:n supertouring alustasarja. Jotkut haukkuneet alkuperäisen M-sport alustan tasoiseksi sarjaksi. Paljonko tuon sarjan kuuluisi tiputtaa autoa alemmas, jos yhtään? Itse en löytänyt speksejä e36:een.
        Last edited by ^slayer^; 23-04-2010, 20:18.

        Comment

        • Jhaapakoski
          Newbiemmer
          • Apr 2010
          • 19
          • Vaasa

          Vesiongelma

          Terve, ajelin tuosa västikään bemarin kanssa kylällä semmosta vaisua kylärälläilyä, pari kiihdytystä ja parkkitaukoja. Ajoin sitten kaverin pihaan ja juuri ennenkun tulin pihaan lämpömittari nousi tappiin, nostin konepellin ja nesteet kiehui syylärissä niinkuin vedenkeittimessä. Annoin auton olla tyhjäkäynnillä n.5 minuuttia, lämpö ei laskenut juuri ollenkaan.
          Kotia päästyäni rupesin etsimään vikaa,

          vesiletkuissa ei ollut paineita missään vaiheessa
          nesteet ja öljyt on omissa säiliöissä, auto käy ihan normaalisti
          Niimpä otin termostaatin irti ja kattoin kiertääkö vesi, syylärin sivusäiliössä vesi seisoin paikallaan, vaikka auto oli käynnissä ja kaikki hihnat paikallaan. Nyt sitten tänään otin vesipumpun irti ja vertasin uuteen, siitä en löytänyt vikaa tarkastelun jälkeen, en tosin tiedä voiko pienellä kulumisella olla kuin suurta merkitystä.

          Onko Muilla ollut omituisia keittämisiä bemarin konehuoneessa? kaipaisin pieniä neuvoja enemmän asiaatuntevilta. multa löytyy ehjä termostaatti ja vesipumppu, mikäli vika on niissä, mutta mahdollisesti jossain muualla?

          Kiitos jo etukäteen!

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by Jhaapakoski View Post
            Terve, ajelin tuosa västikään bemarin kanssa kylällä semmosta vaisua kylärälläilyä, pari kiihdytystä ja parkkitaukoja. Ajoin sitten kaverin pihaan ja juuri ennenkun tulin pihaan lämpömittari nousi tappiin, nostin konepellin ja nesteet kiehui syylärissä niinkuin vedenkeittimessä. Annoin auton olla tyhjäkäynnillä n.5 minuuttia, lämpö ei laskenut juuri ollenkaan.
            Kotia päästyäni rupesin etsimään vikaa,

            vesiletkuissa ei ollut paineita missään vaiheessa
            nesteet ja öljyt on omissa säiliöissä, auto käy ihan normaalisti
            Niimpä otin termostaatin irti ja kattoin kiertääkö vesi, syylärin sivusäiliössä vesi seisoin paikallaan, vaikka auto oli käynnissä ja kaikki hihnat paikallaan. Nyt sitten tänään otin vesipumpun irti ja vertasin uuteen, siitä en löytänyt vikaa tarkastelun jälkeen, en tosin tiedä voiko pienellä kulumisella olla kuin suurta merkitystä.

            Onko Muilla ollut omituisia keittämisiä bemarin konehuoneessa? kaipaisin pieniä neuvoja enemmän asiaatuntevilta. multa löytyy ehjä termostaatti ja vesipumppu, mikäli vika on niissä, mutta mahdollisesti jossain muualla?

            Kiitos jo etukäteen!
            Varmaan toi moottorityyppi auttais neuvoissa :think
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Ämmyskä
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2010
              • 191
              • fin

              Originally posted by quisma View Post
              Noi on tarkotettu lähinnä S-sarjan moottoreihin. Ihan perus 5w-40 Magnatecit laittaisin m50 sisään esimerkiksi...
              Joo 5W-40 mainio öljy M50:seen, turhaa rahan haaskausta laittaa sinne mitään kalliita jäykkiä öljyjä.

              Comment

              • joccede
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 856
                • Vaasa

                Semmonen ongelma että perästä kolisee ainaku laittaa hiljasis vauhdeis vaihteen sisään, yleensä vaan kakkonen ja kolmonen. Ääni tulee kun vaihteen laittaa sisään, ei sillon ku kytkimen päästää. Takana puslat ihan loppu, niidenkö takia kolajaa vai onko sieltä puslien lisäks joku muuki paskana?
                K100
                E31 850i
                E83 X3 3,0d

                Comment

                • riuska
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1160
                  • Lahti

                  Originally posted by Ämmyskä View Post
                  Joo 5W-40 mainio öljy M50:seen, turhaa rahan haaskausta laittaa sinne mitään kalliita jäykkiä öljyjä.
                  Juu nihän se on itekki kyl käytän ihan mobilin 3000.
                  F30 320d
                  F30 320i
                  E46 320i
                  E36 325i
                  E30 316

                  Comment

                  • riuska
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1160
                    • Lahti

                    Originally posted by Juhiis View Post
                    Iltoja !


                    Ja toinen johonka en ole vielä löytäny vastausta.
                    Elikkä kierroslukumittari toimii ainoastaan+3000rpm:ssä.
                    0-3000 kierroksilla näyttäisi siltä ihankuin viisari jotenkin jumittaisi. Olisihan se mukava nähdä niitäkin kierroksia millä yleensä ajetaan (niin varmaan )
                    Itellä rupe tekaa samaa kun vaihdoin kromi rinkulat sit avasin mittariston uudestaan niin oli yksi tappi kääntynyt vinoon ja viisari oli liian pohjassa. Niillä korjaantu ei ole paha homma ottaa mittaria irti kahella ruuvilla ja sitten vaan ne kolme liitintä takaa irti ja mittari on sylissä. Ps: joskus motonetin pihallakin vaihtanut polttimon
                    F30 320d
                    F30 320i
                    E46 320i
                    E36 325i
                    E30 316

                    Comment

                    • Jhaapakoski
                      Newbiemmer
                      • Apr 2010
                      • 19
                      • Vaasa

                      Terve, ajelin tuosa västikään bemarin kanssa kylällä semmosta vaisua kylärälläilyä, pari kiihdytystä ja parkkitaukoja. Ajoin sitten kaverin pihaan ja juuri ennenkun tulin pihaan lämpömittari nousi tappiin, nostin konepellin ja nesteet kiehui syylärissä niinkuin vedenkeittimessä. Annoin auton olla tyhjäkäynnillä n.5 minuuttia, lämpö ei laskenut juuri ollenkaan.
                      Kotia päästyäni rupesin etsimään vikaa,

                      vesiletkuissa ei ollut paineita missään vaiheessa
                      nesteet ja öljyt on omissa säiliöissä, auto käy ihan normaalisti
                      Niimpä otin termostaatin irti ja kattoin kiertääkö vesi, syylärin sivusäiliössä vesi seisoin paikallaan, vaikka auto oli käynnissä ja kaikki hihnat paikallaan. Nyt sitten tänään otin vesipumpun irti ja vertasin uuteen, siitä en löytänyt vikaa tarkastelun jälkeen, en tosin tiedä voiko pienellä kulumisella olla kuin suurta merkitystä.

                      Onko Muilla ollut omituisia keittämisiä bemarin konehuoneessa? kaipaisin pieniä neuvoja enemmän asiaatuntevilta. multa löytyy ehjä termostaatti ja vesipumppu, mikäli vika on niissä, mutta mahdollisesti jossain muualla?

                      Kiitos jo etukäteen!



                      E: MOOTTORI ON 1.6i M43

                      Comment

                      • riuska
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1160
                        • Lahti

                        Originally posted by Jhaapakoski View Post
                        Terve, ajelin tuosa västikään bemarin kanssa kylällä semmosta vaisua kylärälläilyä, pari kiihdytystä ja parkkitaukoja. Ajoin sitten kaverin pihaan ja juuri ennenkun tulin pihaan lämpömittari nousi tappiin, nostin konepellin ja nesteet kiehui syylärissä niinkuin vedenkeittimessä. Annoin auton olla tyhjäkäynnillä n.5 minuuttia, lämpö ei laskenut juuri ollenkaan.
                        Kotia päästyäni rupesin etsimään vikaa,

                        vesiletkuissa ei ollut paineita missään vaiheessa
                        nesteet ja öljyt on omissa säiliöissä, auto käy ihan normaalisti
                        Niimpä otin termostaatin irti ja kattoin kiertääkö vesi, syylärin sivusäiliössä vesi seisoin paikallaan, vaikka auto oli käynnissä ja kaikki hihnat paikallaan. Nyt sitten tänään otin vesipumpun irti ja vertasin uuteen, siitä en löytänyt vikaa tarkastelun jälkeen, en tosin tiedä voiko pienellä kulumisella olla kuin suurta merkitystä.

                        Onko Muilla ollut omituisia keittämisiä bemarin konehuoneessa? kaipaisin pieniä neuvoja enemmän asiaatuntevilta. multa löytyy ehjä termostaatti ja vesipumppu, mikäli vika on niissä, mutta mahdollisesti jossain muualla?

                        Kiitos jo etukäteen!



                        E: MOOTTORI ON 1.6i M43
                        Aloittaisin niistä termarista ja vesipumpusta
                        Ps: puhaltaako muuten lämmintä ilmaa lämppäri sisälle??
                        F30 320d
                        F30 320i
                        E46 320i
                        E36 325i
                        E30 316

                        Comment

                        • Jhaapakoski
                          Newbiemmer
                          • Apr 2010
                          • 19
                          • Vaasa

                          En ehtinyt testaamaan tuleeko lämmintä ilmaa ennenkuin rupesin irrottelemaan tavaraa, otin ensimmäisenä termostaatin irti ja laitoin täyteen vettä, katoin syylärin korkinreiästä enkä nähnyt minkäänlaista liikettä. Aukaisin vesipumpun eikä se näyttänyt olevan rikki, oisko mahdollista että vesitiet on jostain syystä menneet tukkoon?

                          Comment

                          • riuska
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1160
                            • Lahti

                            Originally posted by Jhaapakoski View Post
                            En ehtinyt testaamaan tuleeko lämmintä ilmaa ennenkuin rupesin irrottelemaan tavaraa, otin ensimmäisenä termostaatin irti ja laitoin täyteen vettä,
                            Testasitko kiuhuvassa vedessä et termari aukee?
                            F30 320d
                            F30 320i
                            E46 320i
                            E36 325i
                            E30 316

                            Comment

                            • Jhaapakoski
                              Newbiemmer
                              • Apr 2010
                              • 19
                              • Vaasa

                              En, mutta jos kerta vesi ei kierrä ILMAN termostaattia, on oletettavaa että se kiehuu vaikka termostaatti toimisikin.

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                Mistäs alan etsimään vikaa, e36 m52 kulutus on pompannu yhtäkkiä ~7,8-8 litrasta yli 9:n, alle ei pääse oikein mitenkään edes matka-ajossa. Useamman tankillisen ajanut jo. Nämä siis obc:n mukaan.
                                Toimii normaalisti eikä vikakoodeja ole.
                                Imuvuotoja ei, jarrut ei laahaa.
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎