Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    Originally posted by Zolton View Post
    http://realoem.com/bmw/showparts.do?...58&hg=51&fg=15 osa nro. 29 eli puskurin verkko, miten tuo tulee kiinni puskuriin?
    Originally posted by GARFFi View Post

    Vaikka tarpeeksi jämpteillä prikoilla niihin nänneihin.
    ...itsehän olen jokaisesta sulattanut kolvilla ne tapit verkon ollessa paikallaan ja näin verkko pysyy taatusti, kun ainakin kopioissa ei tahdo istua oikein sulavasti paikalleen - saatika pysyä siellä.
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter

    Comment

    • veskun_veli
      Newbiemmer
      • Mar 2010
      • 4
      • Häme

      Elikkäs E36 318 tds -97 330tkm, pitää melkosta jurnutusta ja hentoa kolinaa, jonka huomaa tyhjäkäynnillä. Kuuluu selvästi auton sisälle. ääni kuuluu aina muutaman sekunnin sitten lakkaa ja alkaa uudestaan..

      Paikansin äänen laturin/ohjaustehostimen tienoolle ja tehostin tuntui tärisevän aina jurnutuksen aikana. Öljyä oli rittävästi ja punaista oli. Edellinen omistaja vaihtanut näköjään.

      Kääntelin rattia edestakaisin ja välillä jurnutuksen sai loppumaan rattia kevyesti kääntäen. Välillä kolinan lisäksi kuului korkeampaa kilinää.. ?! :think

      Ensimmäisenä tietysti tuli mieleen että mahtaisko täältä löytyä tietotaitoa tai onko kukaan kokenut vastaavaa. Mahtaakohan olla tehostin tiensä päässä? Tärisee ja kolisee siis melkosesti..


      En löytänyt kokemuksia kolisevasta tehostajasta nopealla haulla.. Pikaisia vastauksia kiitos!

      Comment

      • Juubi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 999

        Originally posted by Zolton View Post
        http://realoem.com/bmw/showparts.do?...58&hg=51&fg=15 osa nro. 29 eli puskurin verkko, miten tuo tulee kiinni puskuriin?
        Originally posted by GARFFi View Post
        Vaikka tarpeeksi jämpteillä prikoilla niihin nänneihin.
        OEM kiinnitys tosiaan ns. jousiprikoilla: http://www.rmeuropean.com/Part-Numbe..._E095124A.aspx

        Tuossa puskurin varaosalistassa osa nro 10.

        Comment

        • Zolton
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 75
          • Suomi

          Originally posted by Juubi View Post
          OEM kiinnitys tosiaan ns. jousiprikoilla: http://www.rmeuropean.com/Part-Numbe..._E095124A.aspx

          Tuossa puskurin varaosalistassa osa nro 10.

          Kiitän

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2305
            • Uusimaa

            Onko kenelläkään ollut E36:ssa sellaista probleemaa, että auton valojen (ajovalot, mittaristo, jne) kirkkaus ns. "huojuu" tyhjäkäynnillä. Eli aivankuin jännite vaihtelisi, tai heilahtelisi parin voltin välillä. Ja kummallista on se, että tuota ominaisuutta ei esiinny silloin kun autolla lähtee kylmänä liikkeelle, mutta kun on ajanut koneen lämpimäksi alkaa tuo "välkkyminen" esim. liikennevaloissa seisoessa. Kyse ei ole suuresta ongelmasta, mutta jotenkin on alkanut ärsyttämään. Akun navoista mitattuna jännite on tasainen +14V. Laturiin (Valeo 115A) olen jo vaihtanut jännitteensäätimen uuteen. Ei auttanut. Luulisi että joku muukin on asiaan törmännyt?
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Originally posted by JKK View Post
              Onko kenelläkään ollut E36:ssa sellaista probleemaa, että auton valojen (ajovalot, mittaristo, jne) kirkkaus ns. "huojuu" tyhjäkäynnillä. Eli aivankuin jännite vaihtelisi, tai heilahtelisi parin voltin välillä. Ja kummallista on se, että tuota ominaisuutta ei esiinny silloin kun autolla lähtee kylmänä liikkeelle, mutta kun on ajanut koneen lämpimäksi alkaa tuo "välkkyminen" esim. liikennevaloissa seisoessa. Kyse ei ole suuresta ongelmasta, mutta jotenkin on alkanut ärsyttämään. Akun navoista mitattuna jännite on tasainen +14V. Laturiin (Valeo 115A) olen jo vaihtanut jännitteensäätimen uuteen. Ei auttanut. Luulisi että joku muukin on asiaan törmännyt?
              Kirkastuuhan ne vanhemmissa autoissa kun vaikka polkaset kaasua, kun valot saa vaan akkujännitteen eikä siinä ole mitää PWM ohjausta välissä..
              Voishan noista valojen virtapiiristä mittailla vaikka jännitehäviöitä. Ja maapuolelta kanssa. Äkkiä ajatellen jos johtimissa/liitoksissa on vanhuuttaan jo paljon vastusta niin se voisi saada tuon valotehon humppaamisen korostumaan?
              Last edited by petrolhead; 15-09-2010, 17:07.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Arde92
                BTCF Member
                • Aug 2010
                • 1328
                • Lohtaja/keski-pohjanmaa



                Mihin mahtaa osa 11 kuulua?
                E39 M5 Titansilber<------
                F11 530D Spacegray
                E36 323i M-sport Med Hölsteri
                Ex :E61 525D Lci Carboni
                Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6693
                  • .......

                  Originally posted by Arde92 View Post
                  Väittäisin että osan 1 alle, apukuskin puolelle moottoritilaa.
                  Eli ecun koteloita.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Arde92
                    BTCF Member
                    • Aug 2010
                    • 1328
                    • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                    Huomasin että tuota osaa ei ole listattuna ollenkaan, eli mahdollisesti osa ei kuulu tuohon Vuosimalliin?
                    E39 M5 Titansilber<------
                    F11 530D Spacegray
                    E36 323i M-sport Med Hölsteri
                    Ex :E61 525D Lci Carboni
                    Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                    Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                    Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                    Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                    Comment

                    • kmn
                      Moderator
                      • May 2009
                      • 6020
                      • Sipoo

                      Moottorin tukikumista vielä:
                      Originally posted by kmn View Post
                      Itse kumihan on käsittäkseni kahdella mutterilla kiinni, joten nuo auki ja alapuolelta tunkkailemaan - vanha pois, uutta tilalle.. Aikaa meni mitä.. 1½h?
                      Onko muuta, mitä tulisi huomioida tässä? Vinkkejä otetaan vastaan..

                      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                      --
                      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2305
                        • Uusimaa

                        Originally posted by kmn View Post
                        Onko muuta, mitä tulisi huomioida tässä? Vinkkejä otetaan vastaan..
                        Viikko sitten vaihdoin tukikumit. Helposti ne vaihtuivat. Kuskin puoli vaihtui ehkä jopa helpommin, koska ainakin Alpinassa pakosarjat meinasivat olla vähän tiellä apukuskin puolta vaihdettaessa, kun tukikumi taytyy ottaa irti tukiraudan kanssa. Ja kannattaa ehkä vaihtaa kuskin puoli ensimmäisenä, koska ko. puolta vaihdettaessa joutuu konetta laskemaan sen verran alas, että apukuskinpuoleinen kumi vääntyy melkoiselle mutkalle. Muutenhan se tukikumi ei mahdu tulemaan pois kolostaan. Parempi antaa kärsiä ja vääntyillä vanhan tukikumin kuin vastavaihdetun uuden.

                        Ja ilmanputsarin kotelo, MAF ja haitarikumimutka piti myös ottaa irti. Vaati kolme jatkoa ja nivelen. Ja juuri se 1,5 tuntia meni koko rojektissa.
                        BMW G30 530e X-Drive

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16371
                          • Asikkala

                          Originally posted by Arde92 View Post
                          Huomasin että tuota osaa ei ole listattuna ollenkaan, eli mahdollisesti osa ei kuulu tuohon Vuosimalliin?
                          Oikein.

                          Comment

                          • GARFFi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 5540
                            • Kankaanpää

                            Onkos kukaan asentanut perslämmittimen omaavia penkkejä autoonsa, jossa oli aiemmin sellaiset joissa ei ollut perslämmittimiä? Löytyikö johdot penkkien alta valmiina vai joutuko vetään itte? Auttais tosi paljon, jos sais vastauksen...
                            MB E220 CDI -10
                            Ex.VW T5.1 -11
                            Ex. Ford Transit Custom -14
                            Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                            Ex. VW Golf+ -06
                            Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                            Ex. Honda CBR900RR -96
                            Ex. E36 325i Coupé -94
                            Ex. LADA 2105 1200S -89
                            Ex. LADA 2107 1300S -87
                            Ex. E36 320i -91

                            Comment

                            • Perlenbacher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2010
                              • 1103
                              • Suomi

                              100% varma en ole mutta viimeksi kun katoin niin muistaakseni puuttui ohjaimen ja nappulan lisäksi juurikin se piuhasatsi.

                              Comment

                              • tommi--fi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 1066
                                • Riihimäki

                                Originally posted by GARFFi View Post
                                Onkos kukaan asentanut perslämmittimen omaavia penkkejä autoonsa, jossa oli aiemmin sellaiset joissa ei ollut perslämmittimiä? Löytyikö johdot penkkien alta valmiina vai joutuko vetään itte? Auttais tosi paljon, jos sais vastauksen...
                                Eikös ne ollut vain ensimmäisissä kolmekutosissa valmiit johtosarjat? Omasta en ainakaan mitään ylimääräisiä löytänyt kun viimeksi oli penkit irti.
                                Auto tai moottoripyörä Virosta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎